Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
    Als je een persoonlijke instelling wil laten "finetunen" dus op en af de rollenbank, computer telkens open enz. Dan kom je niet toe met de bedragen die door bv APEC en Heinz worden gevraagd. Die mannen lezen de chip uit, veranderen de kernvelden een beetje zodat het vermogen toeneemt, en plaatsen de computer terug. Ze laten het verschil zien op de rollenbank en jij bent tevreden want de cijfertjes geven een vermogenswinst aan van tenminste 20%.
    Is die dan op maat getuned ? Bijlange nie want dan zouden er nog aanpassingen moeten gebeuren en dat is nooit het geval. Je moet zo snel mogelijk opkrassen voor de volgende klant.
    En 10.000 km verder heeft de software eigenlijk terug een aanpassing nodig wegens verandering van het motorvermogen door normale slijtage of gebruik.
    Er is geen enkele tuner die U voorstelt om het zaakje te finetunen of om een jaar later terug te komen om de tuning bij te stellen.
    Dus in dat opzicht is een powerbox en een chiptuning net hetzelfde...
    Het finetunen hangt ervan af of je zelf speciale voorwaarden hebt of niet.
    Dit is in de prijs inbegrepen maar de meesten vragen gewoon veel power en dus word de wagen daar naar aangepast.
    Latere aanpassingen heb ik ofwel niet moeten betalen en bij sommigen was het 50€.
    Veel hangt er natuurlijk vanaf of je een weerkerende (goede) klant bent of niet.
    Als ze je beginnen kennen krijg je al wat meer gedaan maar dat is in gelijk welke branche zo.
    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

1ste, 2de en 3de versnelling gaat niet veel veranderen door chiptuning.
      Pas vanaf 4,5 en 6 is het goed merkbaar.
      Dus als je het daarvoor wil doen, laat het dan maar, zijn geld niet waard.
      Zo zie je maar.
      De mijne valde dood in 2de bij lage toeren (bv als je afremde on voorrang te verlenen en dan terug in 2de terug op het gas ging) dus heb ik net daar de koppelwaarde laten verhogen.
      In 3de is hij fenomenaal en blijft hij trekken.
      Een heel andere ervaring dan bij jou.
      Zeg Pol rij jij nu met een Astra toch?
      En waarom ben je veranderd?
      Last edited by Gixxer; 14/10/2011, 11:30. Reden: vergeten
      den borre

Int3x0r

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
        Het finetunen hangt ervan af of je zelf speciale voorwaarden hebt of niet.
        Dit is in de prijs inbegrepen maar de meesten vragen gewoon veel power en dus word de wagen daar naar aangepast.
        Latere aanpassingen heb ik ofwel niet moeten betalen en bij sommigen was het 50€.
        Veel hangt er natuurlijk vanaf of je een weerkerende (goede) klant bent of niet.
        Als ze je beginnen kennen krijg je al wat meer gedaan maar dat is in gelijk welke branche zo.
        Dat kan allemaal wel zo zijn maar wie gaat er allemaal na bv één jaar terug om die te laten bijstellen ? 10% ?? En daarom zeg ik dat chiptuning "op maat" zeker niet beter is dan een powerbox. Een powerbox is standaard ingesteld en houdt geen rekening met welke wagen hij te maken krijgt. Chiptuning in eerste instantie wel maar dat verdwijnt al gauw naarmate de kilometers vorderen en houdt vanaf dan eigenlijk ook geen rekening meer met de wagen...
        één pot nat dus en indien je Heinz of zo zelf heet of bij zulke bedrijven werkt is chiptuning nooit op maat en als je dat wel wil, een heel dure aangelegenheid om die optimaal te houden...

Comment

Zo zie je maar.
          De mijne valde dood in 2de bij lage toeren (bv als je afremde on voorrang te verlenen en dan terug in 2de terug op het gas ging) dus heb ik net daar de koppelwaarde laten verhogen.
          Ik heb de mijne laten tunen bij APEC.
          160 pk naar 208 pk.
          Zat met hetzelfde probleem als jij.
          Ik ben/was helemaal niet tevreden na de tuning om dat de eerste drie versnellingen geen meerwaarde brachten. Bij het testritje na de tuning door de tuner vond ie dat ie wel goed reed, maar met alle respect, om tot in elke versnelling tot 6000 toeren door te trekken gaat de motor geen lang leven hebben, komt daarbij dat het geen enkele zin heeft omdat het hoogste koppel op een veel lager toerental bereikt wordt. Mij is toen verteld dat de Insignia door z'n roetfilter niet tot zijn recht zou kunnen komen en niet zo'n goed vliegwiel heeft en dat die nogal gemakkelijk kunnen trillen. Er kon een extra 20nm koppel toegevoegd worden maar dat werd mij eigenlijk een beetje afgeraden. 4-5 en 6 ging ie als een speer...
          Maar daar deed ik het eigenlijk niet voor.
          Astra is in bestelling.
          Waarom ? Laten we zeggen dat de auto in goede handen is nu, één die weet wat er moet gedaan worden om er een prachtige wagen van te maken.
          Want dat is hij natuurlijk nog altijd. Ik ging in eerste instantie terug een Insignia bestellen maar de astra met zijn 15% ecokorting heeft de doorslag gegeven.
          Een astra met nagenoeg alle opties totaal 7500 euro goedkoper dan de Insignia die ik wou heeft me voor de astra doen kiezen.

Opel Astra J 5 deurs Cosmo 1700 CDTI met 130 pk met start/stop functie
          - Silver Lake dubbele metaalkleur
          - Geperforeerde lederen bekleding
          - Dubbele laadvloer in de koffer
          - Elektrische handrem met Hill assist
          - Digital Audio Broadcast
          - Seat comfortpack 2 op beide voorzetels
          - OPC line pack ( spoiler voor- en achteraan, zijdrempels en dakspoiler)
          - Bandenspanningscontrolesysteem
          - Donker getinte ruiten achteraan
          - Afneembare trekhaak
          - 16 inch reservewiel
          - 17 inch 7 spaaks velgen met Michelin Pilot winterbanden
          - 19 inch 5 spaaks velgen met zomerbanden
          - ESP
          - ABS
          - Regensensor
          - Automatic light control
          - Cruise control
          - Led dagrijverlichting
          - Bluetooth kit met voicecontrol en geïntegreerde telefoonmodule
          - Zesvoudig verstelbare zetels met elektrische lendensteun en elektrische hoogteregeling
          - Automatic Light Control
          - AFL incl. Bi-Xenon met automatische hoogteregeling en grootlichtassistent
          - Hogedruk koplampsproeiers
          - Park Pilot parkeersensoren voor- en achteraan
          - Elektronisch inklapbare automatisch dimmende buitenspiegels
          - Premium Climate Pack links en rechts gescheiden met luchtvochtigheidssensor
          - Radio SD 900 incl. MP3 speler met navigatie met kleurenscherm, USB aansluiting + IPOD
          - Verchroomde deurgrepen
          - Elektrisch bediende ruiten voor en achter
          - Boordcomputer
          - Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
          - Cruise Control
          - Lederen stuur met stuurwielbediening en lederen pook
          - Pedaal Release System
          - EBD Elektronische remkrachtverdeler
          - 6 airbags
          - 12V aansluiting bagageruimte
          - Dieselpartikelfilter
          - Automatisch dimmende binnenspiegel
          - Warmtewerende voorruit
          - Mistlampen voor
          - Verwarmd stuur

Comment

• Nieuwe banden

Iemand interesse in 4 nieuwe banden 225/50/17 die bij mijn nieuwe astra geleverd worden ?
            Ik laat er ineens winterbanden opleggen en daarom mogen deze weg.
            Astra wordt in december geleverd maar je kan ze nu al reserveren.

Pol.

Comment

Volgens mij zij de gij me m'n kloten aan't spelen...
              ja nee sorry polleke, maar abt, brabus, ik denk irmscher kan je idd legaal laten doen, daar krijg je ander pvg nr

Comment

• Opel Astra J 5 deurs Cosmo 1700 CDTI met 130 pk met start/stop functie
                - Afneembare trekhaak
                - 16 inch reservewiel
                - ESP
                - ABS
                - Regensensor
                - Cruise control
                - Led dagrijverlichting
                - Zesvoudig verstelbare zetels met elektrische lendensteun en elektrische hoogteregeling
                - Radio SD 900 incl. MP3 speler met navigatie met kleurenscherm, USB aansluiting + IPOD
                - Verchroomde deurgrepen
                - Boordcomputer
                - Cruise Control
                - Pedaal Release System
                - 6 airbags
                - Dieselpartikelfilter
                - Warmtewerende voorruit
                - Mistlampen voor
                - Verwarmd stuur[/quote]

Dat zal ook dik in orde zijn.
                Enkel een trekhaak en opendak heb je niet genomen, voor de rest zit het er alles op volgens mij.
                En die flexride was je toch niet tevreden van hé.
                den borre

Int3x0r

Comment

Opel Astra J 5 deurs Cosmo 1700 CDTI met 130 pk met start/stop functie
                  - Afneembare trekhaak
                  - 16 inch reservewiel
                  - ESP
                  - ABS
                  - Regensensor
                  - Cruise control
                  - Led dagrijverlichting
                  - Verchroomde deurgrepen
                  - Boordcomputer
                  - Cruise Control
                  - Pedaal Release System
                  - 6 airbags
                  - Dieselpartikelfilter
                  - Warmtewerende voorruit
                  - Mistlampen voor
                  - Verwarmd stuur
                  Dat zal ook dik in orde zijn.
                  Enkel een trekhaak en opendak heb je niet genomen, voor de rest zit het er alles op volgens mij.
                  En die flexride was je toch niet tevreden van hé.[/quote]

Enkel het open dak en Infinity.
                  En flexride ?? Nee bedankt...

Comment

Iemand interesse in 4 nieuwe banden 225/50/17 die bij mijn nieuwe astra geleverd worden ?
                    Ik laat er ineens winterbanden opleggen en daarom mogen deze weg.
                    Astra wordt in december geleverd maar je kan ze nu al reserveren.

Pol.
                    De prijs Pol

mvg DCAT

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DCAT Bekijk Berichten
                      De prijs Pol

mvg DCAT
                      25% korting op de actuele winkelprijs bij Donckers banden.
                      BV : Dus kosten die banden daar op dat moment 100 euro/stuk.
                      Mag je ze hebben aan 75 euro/stuk.
                      x4 banden is toch al een korting van 100 euro.

Comment

25% korting op de actuele winkelprijs bij Donckers banden.
                        BV : Dus kosten die banden daar op dat moment 100 euro/stuk.
                        Mag je ze hebben aan 75 euro/stuk.
                        x4 banden is toch al een korting van 100 euro.
                        kun je me nog even snelheidsindex en merk doorgeven en wachttijd

mvg DCAT

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DCAT Bekijk Berichten
                          kun je me nog even snelheidsindex en merk doorgeven en wachttijd

mvg DCAT
                          V zijn die blijkbaar.
                          En de draagindex is 94.
                          Merk weet ik nog niet, dat is altijd een verrassing maar ben deze week nog bij de dealer geweest en de astra's die daar stonden hadden Michelin, Continental en Goodyear.
                          De meeste wel met Michelin, allemaal top A merken dus.
                          Levering van de astra is voorzien eerste week december.

Comment

• de mijne staat te koop
                            sports tourer 130 pk cosmo
                            hahagony met half lederen beige interieur top-tec behadeld
                            ingeschreven januari 2011
                            nu 13000 km
                            beschikbaar half februari 2012
                            showroomstaat en geen enkel gebrek

Comment

• nooit van zijn leven nog

ik heb de mijne zelfs gratis weggegeven,niets dan last mee gehad.
                              remproblemen achteraan,kleppen vast in de moter,electrische bugs,stoelverwarming die je langs geen kanten meer uitkrijgt,alternator vervangen op 30000 km,een week later,de waterpomp met
                              distributieriem,nog een week later de gloeibougies,en ja hoor gman groep,niet een zwarte garage.

even bij touring langs ,blijkt dat het een gm verhaal is,een copie saab kwa technologie dan,
                              de moter is er eentje van alfa romeo ,het enige echt van opel is het insigne

nooit niets meer wat van ver of dichtbij een gm teken draagt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bacibooze Bekijk Berichten
                                ik heb de mijne zelfs gratis weggegeven,niets dan last mee gehad.
                                remproblemen achteraan,kleppen vast in de moter,electrische bugs,stoelverwarming die je langs geen kanten meer uitkrijgt,alternator vervangen op 30000 km,een week later,de waterpomp met
                                distributieriem,nog een week later de gloeibougies,en ja hoor gman groep,niet een zwarte garage.

even bij touring langs ,blijkt dat het een gm verhaal is,een copie saab kwa technologie dan,
                                de moter is er eentje van alfa romeo ,het enige echt van opel is het insigne

nooit niets meer wat van ver of dichtbij een gm teken draagt
                                Die had ge wel aan mij mogen geven.
                                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• [quote=Polleke2;4755393]Ik heb de mijne laten tunen bij APEC.
                                  160 pk naar 208 pk.
                                  Zat met hetzelfde probleem als jij.
                                  Ik ben/was helemaal niet tevreden na de tuning om dat de eerste drie versnellingen geen meerwaarde brachten. Bij het testritje na de tuning door de tuner vond ie dat ie wel goed reed, maar met alle respect, om tot in elke versnelling tot 6000 toeren door te trekken gaat de motor geen lang leven hebben, komt daarbij dat het geen enkele zin heeft omdat het hoogste koppel op een veel lager toerental bereikt wordt. Mij is toen verteld dat de Insignia door z'n roetfilter niet tot zijn recht zou kunnen komen en niet zo'n goed vliegwiel heeft en dat die nogal gemakkelijk kunnen trillen. Er kon een extra 20nm koppel toegevoegd worden maar dat werd mij eigenlijk een beetje afgeraden. 4-5 en 6 ging ie als een speer...
                                  Maar daar deed ik het eigenlijk niet voor.

Met andere woorden: bij apec niet echt een aanrader voor het probleem in tweede versnelling...

Comment

Zo zie je maar.

Waar ben je hiervoor geweest dan? Herkenbaar probleem...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gigiTR6 Bekijk Berichten
                                      Zonder een boom op te zetten en in discussie te gaan over chiptuning versus powerbox, ik heb nu al op de derde wagen een zitten en in de familie rijden er nog verschillende (ook andere merken dan Opel). Ik rij nu zelf met een Insignia ST Ecoflex 130pk met powerbox van kitpower. Waarom powerbox en geen 160pk Ecoflex? Is leasewagen en moest kiezen tussen full option 130pk of standaard 160pk. Kon in promotie bij kitpower voor 350euro een box kopen en had ook 160pk en bijna 400Nm dus keuze was snel gemaakt.

Box werkt heel goed, wou vooral het extra vermogen omdat ik relatief veel met een aanhangwagen rij. Je kan de box zelf plaatsen en verwijderen op (letterlijk) 5 minuten. Je ziet het bijna niet. Mijn dealer heeft blijkbaar verschillende klanten die een box hebben en die laten hem allemaal zitten voor onderhoud. Ikzelf verwijder hem om zeker geen interferentie te krijgen bij het uitlezen van motorgegevens of bij installeren van updates.

Eén van de grote versschillen met chiptuning is dat de box niet traceerbaar is. Als de box wordt verwijderd kunnen ze op geen enkele manier zien dat hij er gezeten heeft (hebben de test gedaan met de dealer). Er kan dus ook geen discussie ontstaan mbt garantie of met de leasing (want die weten van niets). Bovendien breng je geen blijvende veranderingen aan aan de wagen dus wettelijk zit je in de grijze zone. Bij mijn vorige wagen heeft de firma het hoger vermogen wel gemeld aan de verzekering en stond de box op de aankoopfactuur van de wagen (en werd dus ingebracht in de belastingen). Nooit iets van gezegd of controle gehad of zo (had toen een Vectra met 195pk en 400Nm). Wagen had 150.000km en nooit probleem gehad.

De Insignia heeft nu 70.000km en heb nog geen box gerelateerde problemen gehad. Roetfilter regenereert niet automatisch (al 3x mee in de garage gestaan) maar dat gebeurt ook als de box is verwijderd (zelfs sneller dan met heb ik vastgesteld). Mijn broer heeft met zijn BMW 320d ook al voor de 3de keer een box. Op alle auto's probleemloos. Mijn box was na 4.000km of zo kapot, heb gratis een neiuwe gekregen binnen de 24u. Ze geven 7jaar garantie op die dingen en ze doen echt niet moeilijk.

We kunnen uren discussiëren over het hoe en waarom van extra vermogen. Feit is dat de box van Kitpower goed werkt, een duidelijk verschil geeft en geen schade toebrengt aan de auto. Als je natuurlijk altijd als een idioot full power rijdt, geeft dat extra belasting op remmen, koppeling, banden,... maar die zou je op een standaard 160pk ook hebben (daar slijten die onderdelen ook sneller dan bij een normale rijstijl). Als je nog twijfelt, die gasten gewoon even bellen, afspraak maken en naar ginder rijden. Eerst samen testritje, dan op vermogensbank, dan box monteren, dan opnieuw testritje en weer op de vermogensbank. Niet overtuigd? No hard feelings, goeiedag zeggen en naar huis rijden zonder box. That's it.

Hoop dat je er iets aan had.

Verhelpt zo'n box iets aan het probleem in tweede versnelling? Merci voor de info!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tjbarbe Bekijk Berichten
                                        Verhelpt zo'n box iets aan het probleem in tweede versnelling? Merci voor de info!
                                        Stel die vraag aan die gasten van Kitpower.
                                        Je kan die daar ook ineens mee testen als je wil.
                                        Dan merk je zelf of het dat is wat je zoekt.

Comment

• Resultaat na update verwarming

In Maart of April hebben ze bij mij een update geinstalleerd voor de verwarming.
                                          Nu het terug wat kouder begint te worden moet ik zeggen dat ik geen verbetering gawaar word.
                                          Gisteren van Schilde naar Deurne gereden en thv de Makro was hij op 90° temp en bleef het in de wagen ijskoud.
                                          Temp op automatisch 23° en hij blaast niet eens warme lucht.

Iemand na de update een beter resultaat?
                                          Groeten, Koen

Kadett D 1.3SR Rood (1989)
                                          Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
                                          Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
                                          Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
                                          Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)

www.adoewa.be

Comment

Working...
                                          X