Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opel Insignia (Part III)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ik mag ook niet klagen. Buiten wat kinderziektes die proper werden opgelost valt het goed mee.Alleen het probleem van de verwarming krijgen ze blijkbaar niet verholpen en die werkt nochtans perfect, alleen niet in automatische stand.Voor een wagen van dit kaliber ( en de centjes dat die gekost heeft) is mijn motto dat elk knopje dat een functie heeft ook moet werken.
Comment
-
Mijne van maart 2009. Ik heb een probleem gehad met het uitvallen van het DVD800-systeem. Deze is vervangen en nadien geen probleem meer met gehad.1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI
Comment
-
Bij mij is al drie keer het frame vervangen van de stoel wegens het "klikken". (opgelost maar voor hoelang)
Ook al 2 keer een andere camera voor het "eye" systeem.
Geeft in de bebouwde kom aan dat je daar 130 mag en op de autosnelweg wel meer dan 30 keer op 100 km, dat je maar 50 mag (niet opgelost)
3 keer silver box vervangen wegens niet correct functioneren. (niet opgelost)
Uitvallen van de radio, soms enkel en alleen AM ontvangst, geen IPOD herkenning, geen volumeregeling mogelijk (niet opgelost)
Geen kaartupdates beschikbaar voor het navigatiesysteem (niet opgelost)
Verwarming werkt van geen kanten. (niet opgelost)
Flexride is een nutteloze optie omdat ze niet doet wat ze moet doen. (niet opgelost)
Nieuwe remschijven na 3000 km. (opgelost)
Vacuumklepje dat naar de turbo gaat, zit van voor aan de grill vervangen. (opgelost)
Volledige trekhaak vervangen wegens speling op de haak. (opgelost)
Parkeersensoren die niet werken als het moet, met aanrijding tot gevolg, en soms nog zijn aan het piepen desondanks je al dik 50 km/u aan het rijden bent. (niet opgelost)
Bestuurdersstoel niet meer elektrisch verstelbaar, motor vervangen (opgelost)
Bekleding aan de passagierszijde is te kort afgesneden waardoor die soms onder het dashboard uit komt. (niet opgelost)
Voor de rest was het een leuke auto om mee te rijden en dat maakt veel goed maar niet alles. Kwam daarbij dat ie dat ook niet meer ging doen want bij een koude start en na 1 a 2 km rijden altijd eventjes het gevoel gaf van geen diesel te krijgen en dus een "stompende" beweging maakte. Héél irritant... (niet opgelost)
+ het feit dat je simpele zaken niet kan programmeren, en die bij de huidige modellen er wel gewoon standaard op staan, zoals speedlock, bijregelen van niet goed werkende lichtsensor, spiegels die niet standaard naar binnen klappen bij het sluiten van de wagen enz...
Mij is gezegd dat de insignia snel op de markt moest komen en dat er geen tijd was om die wagen deftig op punt te zetten, we zullen de problemen oplossen als ze zich voordoen...
Maar ze hebben de foute onderdelen gebruikt, zoals computer en die kan niet aangepast worden. Op dit moment wordende insignia's verkocht met wél een goede computer en toestanden maar is niet compatibel met de eerste generatie insignia's.
PS waarschijnlijk ben ik nog wel wat zaken vergeten en ja, er zullen er wel tussen zitten die wel goed zijn maar modellen 2009 en 2010 zijn mijn vertrouwen kwijt....
Comment
-
Ik heb al 4 Opels gehad en 4 wagens "van een ander Duits merk", plus een bont allegaartje firmawagens. Ik weet zelfs niet tot welke categorie ik Opel moet rekenen, Duits of Amerikaans?
Maar één ding is zeker: mijn vertrouwen in Opel ben ik voorgoed kwijt. Nooit koop ik nog een Opel!!!
En omdat ik premium merken nu eenmaal niet nieuw kan betalen wordt mijn volgende een occasie uit Wolfsburg of eentje met een ster.
Een occasie niet te vertrouwen zegt u? Als ik Polleke2 zijn lijstje hierboven bekijk doet me dit eerder denken aan een Wartburg van de jaren 80, dan wel aan een splinternieuwe Opel. Qua vertrouwen kan dit tellen, als je merkt wat de constructeur allemaal doet om zijn ongelijk te verzwijgen en vooral wat hij níet doet om problemen op te lossen.
Comment
-
tis naast de kwestie maar toch
ons vader kocht in 90, na lang aandringen van ons moeder eens een opel omega 2.3 turbodiesel
cd uitvoering full option, incl koplampwissers behalve ingebouwde verstalers en leder, dat was ordinair
moeder wou opel omdat haar zus en broer opelaars waren
kostprijs 1.073.000 bef, daar had je een kale 200d automaat voor, welke ons vader wou
élke optie die erop zat, ging kapot, turbodieselmotor, zonnedak, verwarmde zetels, zonnedak, airco, luchtvering en dan ook nog de koplampwassers
ons vader zei toen de wijze woorden : opel is niet klaar om een auto af te leveren die zou moeten meespelen bij de grote
hij reed echter zalig goed, veel sneller als een 200diesel
moeder was kwaad omdat vader geen simpele 2.3 diesel had gekocht, zij had ook gelijk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk BerichtenBij mij is al drie keer het frame vervangen van de stoel wegens het "klikken". (opgelost maar voor hoelang)
Ook al 2 keer een andere camera voor het "eye" systeem.
Geeft in de bebouwde kom aan dat je daar 130 mag en op de autosnelweg wel meer dan 30 keer op 100 km, dat je maar 50 mag (niet opgelost)
3 keer silver box vervangen wegens niet correct functioneren. (niet opgelost)
Uitvallen van de radio, soms enkel en alleen AM ontvangst, geen IPOD herkenning, geen volumeregeling mogelijk (niet opgelost)
Geen kaartupdates beschikbaar voor het navigatiesysteem (niet opgelost)
Verwarming werkt van geen kanten. (niet opgelost)
Flexride is een nutteloze optie omdat ze niet doet wat ze moet doen. (niet opgelost)
Nieuwe remschijven na 3000 km. (opgelost)
Vacuumklepje dat naar de turbo gaat, zit van voor aan de grill vervangen. (opgelost)
Volledige trekhaak vervangen wegens speling op de haak. (opgelost)
Parkeersensoren die niet werken als het moet, met aanrijding tot gevolg, en soms nog zijn aan het piepen desondanks je al dik 50 km/u aan het rijden bent. (niet opgelost)
Bestuurdersstoel niet meer elektrisch verstelbaar, motor vervangen (opgelost)
Bekleding aan de passagierszijde is te kort afgesneden waardoor die soms onder het dashboard uit komt. (niet opgelost)
Voor de rest was het een leuke auto om mee te rijden en dat maakt veel goed maar niet alles. Kwam daarbij dat ie dat ook niet meer ging doen want bij een koude start en na 1 a 2 km rijden altijd eventjes het gevoel gaf van geen diesel te krijgen en dus een "stompende" beweging maakte. Héél irritant... (niet opgelost)
+ het feit dat je simpele zaken niet kan programmeren, en die bij de huidige modellen er wel gewoon standaard op staan, zoals speedlock, bijregelen van niet goed werkende lichtsensor, spiegels die niet standaard naar binnen klappen bij het sluiten van de wagen enz...
Mij is gezegd dat de insignia snel op de markt moest komen en dat er geen tijd was om die wagen deftig op punt te zetten, we zullen de problemen oplossen als ze zich voordoen...
Maar ze hebben de foute onderdelen gebruikt, zoals computer en die kan niet aangepast worden. Op dit moment wordende insignia's verkocht met wél een goede computer en toestanden maar is niet compatibel met de eerste generatie insignia's.
PS waarschijnlijk ben ik nog wel wat zaken vergeten en ja, er zullen er wel tussen zitten die wel goed zijn maar modellen 2009 en 2010 zijn mijn vertrouwen kwijt....
Ik heb zoals in vorige post aangegeven het probleem van de verwarming ook.
Het probleem met de bekleding aan de passagierszijde die te kort afgesneden heb ik ook al meerdere keren gemeld, maar een nieuwe bekleding willen ze niet steken wegens te veel werkuren die Opel Belgium niet wil betalen... Als "oplossing" is er nu wat mousse onder de bekleding gestoken zodat deze niet meer te veel zou kunnen zakken. Dit helpt eigenlijk niets, plus je ziet daar dan een bult zitten als er geen passagier met zijn voeten op zit...
Op 1,5 jaar tijd heb ik 8 keer voorgehad dat de automatische achterklep niet meer open/dicht wou gaan. Als die niet dicht ging kon ik hem wel nog naar beneden duwen en ging hij in zijn slot, maar niet open willen gaan is meer een probleem. Na een tiental minuutjes wachten ging de klep dan wel weer (nooit begrepen hoe dit komt). Garage erkent dit probleem niet (niet reproduceerbaar)...
Ik begrijp best wel dat er kinderziektes in een wagen zitten, en dat kan ik een merk zeker wel vergeven. Maar de onwil van de garages (wat waarschijnlijk door onwil van Opel Belgium ofzo komt) zorgen er toch ook voor dat dit mijn laatste opel is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk BerichtenBouwjaar 2009 en modeljaar 2010 is regelrechte miserie omdat die auto's allemaal met noodsoftware van den band zijn gelopen..
Updates halen niks uit, integendeel soms.
Op dit moment zijn de Insignia's wél OK.
ik heb een my 2011 en voorlopig geen problemen... (ng maar 15000 km) behalve het automatisch probleempje met de verwarming, maar daar stoor ik me voorlopig niet aan...
Comment
-
Stotteren automaat
Las dat er op dit forum meer mensen zijn die last hebben met de automatische versnellingsbak, De mijne heeft het probleem dat wanneer je in de 6e versnelling gas geeft vanaf de 1500 tpm, de auto begint te schokken, een heel raar gevoel, volgens mij moet dit uit de bak komen, volgens opel een bekend probleem maar er is volgens de dealer nog geen oplossing voor, zijn er meer mensen die dit probleem hebben of hebben gehad? Ik zou graag een oplossing hebben daar ik al meerder keren bij de dealer ben geweest, maar nog steeds geen oplossing heb. Het probleem is dat de 2 jarige garantie deze maand afloopt.
Groeten Erwin
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door erwinr Bekijk BerichtenLas dat er op dit forum meer mensen zijn die last hebben met de automatische versnellingsbak, De mijne heeft het probleem dat wanneer je in de 6e versnelling gas geeft vanaf de 1500 tpm, de auto begint te schokken, een heel raar gevoel, volgens mij moet dit uit de bak komen, volgens opel een bekend probleem maar er is volgens de dealer nog geen oplossing voor, zijn er meer mensen die dit probleem hebben of hebben gehad? Ik zou graag een oplossing hebben daar ik al meerder keren bij de dealer ben geweest, maar nog steeds geen oplossing heb. Het probleem is dat de 2 jarige garantie deze maand afloopt.
Groeten Erwin
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk BerichtenBouwjaar 2009 en modeljaar 2010 is regelrechte miserie omdat die auto's allemaal met noodsoftware van den band zijn gelopen..
Updates halen niks uit, integendeel soms.
Op dit moment zijn de Insignia's wél OK.
Zou wel geen flexride meer nemen, want die is m.i. na de update helemààl nutteloos.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bacibooze Bekijk Berichtenblijkbaar ben ik niet de enige met een hoop klachten over dit model,kortom wagen ...
je moet er 2 kopen één om mee te rijden en één voor de garage,kd zou men beter kad noemen.
klanten afwimpeldienst ,en in de gman garage mechelen,weten ze amper dat ze opels verkopen.
maar dit is normaal,ket oude huis joosens heeft een stevige reputatie te dragen.
Wat wil je zeggen met Joossens heeft een reputatie te dragen ???
Heb daar 15 jaar gewerkt dus ..... mijn gedacht was dat tenminste een garage die klant vriendelijk was .
Gman Mechelen , tja .... na 1 dag had ik dat daar al door .....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door scott Bekijk BerichtenBtw ,gasten
De mijne is nu 1 jaar en 4 maand en tot op heden nog maar 1 probleem gehad .
Wervelkleppen stuk dus nieuwe inlaatcollector er op.
Dus hout vasthouden dat het zo blijft en anders stamp ik hem buiten
Comment
-
mijne ST is van maart 2010:
na twee km: strepen in schermpje GPS, werd vervangen maar toch een domper dit vast te stellen op een nieuwe wagen nadat je voor de eerste keer gaat tanken
na één jaar kapotte achterklep: gaat niet meer open, werd vervangen
nu opnieuw soms problemen met achterklep, opnieuw starten 'verhelpt' (nu nog) het probleem
vreemd gezoem: vacuumklepje twee maal vervangen
strepen in remschijven achteraan (vervangen)
bij koude start eerste km soms haperende motor, volgens garage software vervangen maar niet opgelost, is ook niet zo heel erg maar vertsterkt het onbetrouwbaar gevoel
Khou mijn hart vast als hij binnenkort uit garantie is.
Had heel hard uitgekeken naar de wagen maar geraak er dus ook stilaan op uitgekeken. Alhoewel bij ieder merk er wel probelem kunnen zijn wordt de volgende toch geen opel meer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tjbarbe Bekijk Berichtenik heb een my 2011 en voorlopig geen problemen... (ng maar 15000 km) behalve het automatisch probleempje met de verwarming, maar daar stoor ik me voorlopig niet aan...
wel nog maar 11.000 km
Comment
-
Deze week mijn 2e Insignia gekregen.
Model 2012.
De eerste beviel heel goed.
Een paar kleinigheden daargelaten, weinig problemen gehad.
Na ruim 200.000 km moest hij vervangen worden.
Ben benieuwd hoe deze Ecoflex gaat bevallen.
Rijd wel anders dan de vorige.
Geen vertraging meer bij het wegrijden.
Comment
-
-
Heb de mijne nu 8 maand en 13000km.
Ik ben zelf zeer tevreden , de wagen bolt veel beter en aangenamer dan de Vectra.
Totaal geen problemen met de automaat!
Bij de automaat maakt die flexride wel degelijk verschil met schakelmomenten.
Maar het is idd een feit dat de flexride 'leert' ,dus als je altijd snel en sportief rijdt ga je er weinig van merken als je hem op sport zet.
Ik dacht dat ik MY11.5 heb.
Er zijn ook wel wat kleinigheden maar niks waar ik mij echt druk in maak.
De communicatie met GM is wat minder.
Gelukkig heb ik een goede dealer waar ik ook een goede band met heb
De lichtsensor is idd gevoelig maar is dit een "defect" ?
DVD800 is op die 8 maanden ook 1 keer bevroren.
De Infinity versterker heef bij mij ook wel het schommelend geluidsniveau, de dealer wou mij een nieuwe (effectief een nieuwe ordernr in de PC) bestellen maar blijkbaar zijn deze uitverkocht
Dus ofwel bezorgen ze mij toch ene ofwel komt er een ander merk in!
Maar al bij al zou ik direkt terug een Insignia bestellen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GJB Bekijk BerichtenMijne van juni 2009 heeft buiten de klik (gevoel van schuiven) in de bestuurderszetel en het wat traag reageren van het AFL tot op heden géén enkel probleem gegeven.
Comment
Comment