Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mijne van juni 2009 heeft buiten de klik (gevoel van schuiven) in de bestuurderszetel en het wat traag reageren van het AFL tot op heden géén enkel probleem gegeven.
Heb ik ook gehad.
Onderstel moet vervangen worden.
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Heb de mijne nu ook 8 maand (Maart) en 14000km ongeveer
Ik ben er ook redelijk tevreden over
Het enigste dat ik heb gehad is het schokken bij lagen toeren dit is mooi opgelost mee een plaatje
Voor de rest tot nu toe nog geen enkel probleem
Waar ik wel last nog van heb
Zijn de lichten die voor het minste aan en uit gaan en aan gaan en bij een lage zon branden de lichten ook maar volgens de garage is hier weinig aan te doen
En het verbruik vind ik ook iets te hoog (Rijstijl is normaal rijden) hopelijk gaat dit nog zakken in de toekomst
Voor de rest heb ik tot nu toe nog geen enkel probleem aan de auto gehad en hopelijk blijft dit ook zo
Mijn wagen heeft nu zo'n 15000 km. Recent ben ik ermee naar Spanje gereden. Ik heb niet enkel autostrade gevolgd, ik heb ook twee keer zo'n 40 km routes nationales gevolgd.
Gemiddeld verbruik: 6.2 liter per 100 km.
Mijn motor is een 130pk, NIET Ecoflex.
Ik rijd zoveel mogelijk met de cruise control aan, dewelke ik inschakel op zo'n 6 km/u hoger dan wat de borden aangeven. De airco en zetelventilatie staan ook continu aan. Bezetting: 3 volwassenen en normale bagage, geen dakkoffer, geen aanhangwagen.
Dit kan je bezwaarlijk een hoog verbruik noemen. Ter vergelijking: mijn VW Passat met 130 pk TDI verbruikte op hetzelfde traject 5.8 l/100 km. De Passat had wel een vinniger motor dan de Insi. Voor de rest geen negatieve opmerkingen over de reis. De temperatuurmeter heeft altijd netjes op 90°C gestaan, de wagen heeft geen enkel mankement vertoond tijdens deze reis.
Wat de lichtsensor betreft en de AFL:
AFl is in één woord schitterend, nooit en nergens problemen mee gehad, tot nog toe.
Lichtsensor werkt bijna overal voortreffelijk. Dat hij 's morgens bij het uitrijden van mijn garage (zelfs in de zomer) de lichten nog zo'n 30 km aan laat is voor mij ook onbegrijpelijk. Ik vraag me af wat de sensor precies triggert om te beslissen de lichten uit te zetten. Dat de koplampen bij lage verblindende zon aan blijven zal wel een reden hebben, doch ik snap ze ook niet. Ik merk wel dat andere wagens met Xenon lichten in vergelijkbare condities deze ook aan staan hebben. De grootlichtassistent reageert heel goed op het omliggend verkeer om te beslissen de grootlichten te dimmen. In sommige straten merkt hij echter de wegverlichting niet goed op, en hierdoor rijd je soms aan 30 km/u een woonerf binnen met je grootlichten aan. Dit is niet alleen storend voor de omwonenden, maar komt tevens protserig over.
Wat ik ook jammer vind is dat bij regenval en na bvb. 5 wisbewegingen van je automatisch ingeschakelde wissers, de dimlichten niet automatisch aan gaan. Erwin heeft dit in het verleden reeds aangehaald, ik denk dat die functionaliteit er vroeger wel inzat. Mijn Renault Laguna 3 deed dit bvb wel.
Heb de mijne nu ook 8 maand (Maart) en 14000km ongeveer
Ik ben er ook redelijk tevreden over
Het enigste dat ik heb gehad is het schokken bij lagen toeren dit is mooi opgelost mee een plaatje
Voor de rest tot nu toe nog geen enkel probleem
Waar ik wel last nog van heb
Zijn de lichten die voor het minste aan en uit gaan en aan gaan en bij een lage zon branden de lichten ook maar volgens de garage is hier weinig aan te doen
En het verbruik vind ik ook iets te hoog (Rijstijl is normaal rijden) hopelijk gaat dit nog zakken in de toekomst
Voor de rest heb ik tot nu toe nog geen enkel probleem aan de auto gehad en hopelijk blijft dit ook zo
Vind het verbruik voor een ecoflex ook wat aan de hoge kant. Ondanks normale rijstijl toch 6.8-7.1l gemiddeld...
Had toch gehoopt dat het iets minder zou zijn. Gisteren volgetankt en dan zie je toch weer dat je 85 euro kwijt bent aan diesel
In Maart of April hebben ze bij mij een update geinstalleerd voor de verwarming.
Nu het terug wat kouder begint te worden moet ik zeggen dat ik geen verbetering gawaar word.
Gisteren van Schilde naar Deurne gereden en thv de Makro was hij op 90° temp en bleef het in de wagen ijskoud.
Temp op automatisch 23° en hij blaast niet eens warme lucht.
Iemand na de update een beter resultaat?
Nu de nieuwe injectors er in zitten is het schokken momenteel gedaan... alleen het op en afschakelen met mijn automaat blijft bruut, maar telkens komen er andere problemen naar boven...
- temp van airco plots op 19° of 27° bij het instappen.
- Parkeersensor bljft maar doorpiepen terwijl ik al enkele honderde meters op gewone weg aan het rijden ben.
Groeten, Koen
Kadett D 1.3SR Rood (1989) Kadett E 1.6 GT Rood (1990) Astra F 1.6i Break Blauw (2002) Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003) Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)
Nu de nieuwe injectors er in zitten is het schokken momenteel gedaan... alleen het op en afschakelen met mijn automaat blijft bruut, maar telkens komen er andere problemen naar boven...
- temp van airco plots op 19° of 27° bij het instappen.
- Parkeersensor bljft maar doorpiepen terwijl ik al enkele honderde meters op gewone weg aan het rijden ben.
Dat van die parkeersensoren had ik al van dag 1...
Af en toe goed nieuws mag ook . Net terug van een ( werk-) trip naar Italië => verbruik 6.0l/100km . In Duitsland geregeld 200km/u + , in Italië iets minder ( boete van 220 € ) ... Insignia doet het zeer goed met nu 45000 km op de teller . Zou hem direct terug bestellen , nu met open dak en xenons , doch zonder de bloedmooie maar o zo gevoelige 20" ...
Over dure diesel geproken . Een tankbeurtje V-power Shell in duitsland was > 100€ ( 1.71 €/l ) ...
Ik ben gisteren één van m'n klepjes kwijtgespeeld die op de koplampensproeiers zitten. Ik had dit al ergens gelezen dat je die zo maar kunt kwijtraken.
Zijn deze gewoon bestelbaar ter vervanging?
Is dit zo makkelijk te verliezen?
Ik ben gisteren één van m'n klepjes kwijtgespeeld die op de koplampensproeiers zitten. Ik had dit al ergens gelezen dat je die zo maar kunt kwijtraken.
Zijn deze gewoon bestelbaar ter vervanging?
Is dit zo makkelijk te verliezen?
Prettig lang weekend.
Het linkse waarschijnlijk .
Laten vervangen in de garage en garantie claimen !
Klein vraagje, wat is bij jullie de max stand van de chauffage? Mijn wagen is binnengeweest voor een issue, en nu gaat die precies maar tot stand 6, terwijl ik dacht dat er nog een stand 7 was? Of ben ik verkeerd. In iedere geval, stand 6 (huidige max) dat geeft maar een flauw blaaske terwijl de hoogste stand vroeger echt serieus blies... iemand een idee?
thx!!
Klein vraagje, wat is bij jullie de max stand van de chauffage? Mijn wagen is binnengeweest voor een issue, en nu gaat die precies maar tot stand 6, terwijl ik dacht dat er nog een stand 7 was? Of ben ik verkeerd. In iedere geval, stand 6 (huidige max) dat geeft maar een flauw blaaske terwijl de hoogste stand vroeger echt serieus blies... iemand een idee?
thx!!
Weet iemand wat je hier onder op de foto ziet in de cirkel waar dit voor dient ?
Alarm, automatisch airco , lichtsensor ?
Ik zou zeggen lichtsensor.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Nope dat is de temperartuur voeler van de ECC, dus hij meet hoe warm het interieur is zodat hij automatisch de temperatuur constant kan houden. De lichtsensor zit aan de binnenspiegel.
DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
Comment