Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten
    hey Pol,

Wat gaven ze op als reden?
    Jammer, kunnen we niks aan doen.
    Hebben we nooit van gehoord...
    Valt helemaal gewoon uit zeg je ?
    Dan moet je hem eens binnen brengen om na te kijken...
    Hoe dikwijls is dat al gebeurd ?
    Zo erg zal het wel niet geweest zijn...
    Tot de volgende keer en als het nog eens voorvalt kom je maar langs...

Klinkt dat bekend in de oren ??

Comment

• Als elektronicus denk ik dan direct aan een slecht contact in de lijn van de voedingsspanning. Zeker omdat het radio/navi gedeelte opstart met 00:00, dus een soort van algemene reset.
      Het zou kunnen dat er een slecht contact zit in de zekeringen die deze modules bedienen, of in de stekkers. Ik kan me inbeelden dat het er heel wat zijn.

Verder denk ik aan iets wat je bij personal computers ook wel eens kan meemaken: bij iedere opstart moet je je parameters van HDisk enzo ingeven. Dit komt in bijna alle gevallen door de klassieke CR2032 batterij die na 3-5 jaar de geest gegeven heeft en dus je ramgeheugen niet meer voedt, waardoor de parameters vervagen.

Nu weet ik niet of er dergelijke backup batterijen in die stuurdozen zitten, maar als garagist zou ik toch niet direct de armen laten zakken.
      Het kan wel eens heel wat werkuren vragen om dat allemaal na te gaan en precies daar kan het kalf gebonden liggen ...

Comment

• Navi extra content

Wie heeft er de SD900 en kan mij helpen aan het volgende :
        Je kan dus eigen POI's aan het systeem toevoegen (hieronder een uiteenzetting daarvan bij de presentatie van het systeem)

Configureerbare SD
        • Mogelijkheid tot het toevoegen van extra content
        • Autoriseer de SD – Kaart via webportal (originele kaart is ook nodig)

POIs: Download (D-POIs)
        Deze points of Interest kunnen gemaakt/gedownload worden via webportal
        De DPOIs zijn importeerbaar als .csv bestanden
        • De naam geeft aan over welke categorie het gaat
        • Het bestand bevat locatiegegevens, alternatieve naam en eventuele notities
        Voorgeïnstalleerde iconen(20) kunnen toegewezen worden aan een categorie
        DPOIs worden weergegeven wanneer geschaald tussen 50m – 500m
        DPOIs kunnen geselecteerd worden als bestemmingsinvoer

Dus die moeten toch ergens staan dacht ik zo of zie ik dat verkeerd ???
        We zullen moeten uitvogelen wat en waar die webportal is…
        Of iemand die weet wat dat is en dit al heeft gevonden ??
        Dan hoor ik het graag...

Pol.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten
          Zaterdag op de autosnelweg viel plots heel het radio en gps systeem uit... en starte enkele ogenblikken later terug op, met klok op 00:00.

Nog iemand dit voorgehad?

Wat het Infinity systeem betreft: willen jullie bedoelen dat het volume op en neer gaat bij een iets hogen volumeniveau?

Koen
          Dag Koen,

ja ik heb dat ook voorgehad, toen de wagen afgeleverd werd na een paar dagen. Nadien is dit nooit meer gebeurd.
          Het infinity probleem houdt inderdaad in dat het volume bij muziek met wat zware bass up en down gaat... mega vervelend dus.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Clicquot Bekijk Berichten
            Dag Koen,

ja ik heb dat ook voorgehad, toen de wagen afgeleverd werd na een paar dagen. Nadien is dit nooit meer gebeurd.
            Het infinity probleem houdt inderdaad in dat het volume bij muziek met wat zware bass up en down gaat... mega vervelend dus.
            Heb op het astra forum gelezen dat er nieuwe versterkers geplaatst worden voor dit probleem.

Comment

• Er zijn idd nieuwe Infinity versterkers beschikbaar. Mij hebben ze 1 maan geleden er één beloofd maar hij is nog altyd niet bij de dealer geleverd. Heb al wel van andere gebruikers gehoord dat de geluidsschommelingen effectief weg zijn! Dat werd dus tijd dat we waar voor ons geld zouden krijgen!!!
              DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                Wie heeft er de SD900 en kan mij helpen aan het volgende :
                Je kan dus eigen POI's aan het systeem toevoegen (hieronder een uiteenzetting daarvan bij de presentatie van het systeem)

Configureerbare SD
                • Mogelijkheid tot het toevoegen van extra content
                • Autoriseer de SD – Kaart via webportal (originele kaart is ook nodig)

POIs: Download (D-POIs)
                Deze points of Interest kunnen gemaakt/gedownload worden via webportal
                De DPOIs zijn importeerbaar als .csv bestanden
                • De naam geeft aan over welke categorie het gaat
                • Het bestand bevat locatiegegevens, alternatieve naam en eventuele notities
                Voorgeïnstalleerde iconen(20) kunnen toegewezen worden aan een categorie
                DPOIs worden weergegeven wanneer geschaald tussen 50m – 500m
                DPOIs kunnen geselecteerd worden als bestemmingsinvoer

Dus die moeten toch ergens staan dacht ik zo of zie ik dat verkeerd ???
                We zullen moeten uitvogelen wat en waar die webportal is…
                Of iemand die weet wat dat is en dit al heeft gevonden ??
                Dan hoor ik het graag...

Pol.
                ik heb een vermoeden dat je die SD kaart moet activeren in de Navi900 en vervolgens in jouw laptop moet stoppen waarna je iets moet starten en dat die dan een beveiligde link zal leggen naar een webportal van Opel... het wegschrijven naar de SD zal dan ook wel gecodeerd gebeuren (net zoals de andere gegevens)

Comment

• Ik heb wat zitten googlen, en ik kreeg geen info over jouw probleem, behalve dan links naar je eigen post :p

Op de Opel website geen woord, behalve dan in de brochure van de nieuwe Astra, waar gewag wordt gemaakt van de SD900. Hier lees ik: "automatische aankondiging van interessante locaties (POI)" wat voor mij niet direct betekent dat je ze ook zelf kan ingeven, maar ik wil het gerust geloven. Wat kan je anders verwachten van een firma wiens communications manager Retour heet ...

Elders op de Opel site lees ik dan het volgende:
                  Bij het nieuw infotainmentsysteem Navi SD 900 “Europa” worden alle kaarten opgeslagen op SD-kaartjes. Naast de standaard nuttige plaatsen (POI's) kunnen bijkomende POI's gedownload en op het toestel bewaard worden via de USB-aansluiting.

Hoe je dit moet doen vond ik ook nergens!

Tot ik op een post stootte van iemand in schabouwelijk Frans dat de "Touch & Connect" GPS systemen dezelfde zouden zijn als die van Nissan en vervaardigd door Bosch. Volgens de poster zijn de SD kaarten onderling NIET compatibel, maar zou het toevoegen van bvb. POI vaste radars wel mogelijk zijn.

Ik heb dan een link gevonden waar de procedure (in het Frans) voor Nissan uitgelegd wordt:

Ik heb zelf geen SD900 in de wagen en ken het toestel niet, maar misschien kan je met bovenstaande link wel iets aanvangen. Veel succes!

'k Heb verder ook nog een lijk gevonden naar het gloednieuwe ding, maar geen verdere technische info: http://www.bosch-presse.de/pressefor...108&&locale=en
                  Last edited by Marc_Truien; 24/11/2011, 13:25.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Marc_Truien Bekijk Berichten
                    Ik heb wat zitten googlen, en ik kreeg geen info over jouw probleem, behalve dan links naar je eigen post :p

Op de Opel website geen woord, behalve dan in de brochure van de nieuwe Astra, waar gewag wordt gemaakt van de SD900. Hier lees ik: "automatische aankondiging van interessante locaties (POI)" wat voor mij niet direct betekent dat je ze ook zelf kan ingeven, maar ik wil het gerust geloven. Wat kan je anders verwachten van een firma wiens communications manager Retour heet ...

Elders op de Opel site lees ik dan het volgende:
                    Bij het nieuw infotainmentsysteem Navi SD 900 “Europa” worden alle kaarten opgeslagen op SD-kaartjes. Naast de standaard nuttige plaatsen (POI's) kunnen bijkomende POI's gedownload en op het toestel bewaard worden via de USB-aansluiting.

Hoe je dit moet doen vond ik ook nergens!

Tot ik op een post stootte van iemand in schabouwelijk Frans dat de "Touch & Connect" GPS systemen dezelfde zouden zijn als die van Nissan en vervaardigd door Bosch. Volgens de poster zijn de SD kaarten onderling NIET compatibel, maar zou het toevoegen van bvb. POI vaste radars wel mogelijk zijn.

Ik heb dan een link gevonden waar de procedure (in het Frans) voor Nissan uitgelegd wordt:

Ik heb zelf geen SD900 in de wagen en ken het toestel niet, maar misschien kan je met bovenstaande link wel iets aanvangen. Veel succes!
                    Beste Marc,

Bedankt voor alle moeite maar dit had ik ook al gevonden en dat werkt wel degelijk in mijn vrouw haar corsa waar zo'n Touch en Connect systeem inzit.
                    Maar het SD900 navi systeem is iets anders dan de T&C.
                    En daar is nergens iets van te vinden. Het strafste is dat ik die vraag heb doorgespeeld naar de dealer en zij weten het ook niet. Opel biedt iets aan maar niemand weet hoe je het moet gebruiken...

Comment

• Ah ok :-)

Ik leidde af dat die info op beide systemen sloeg, maar dat is dus niet zo.

Ik heb vooral Franse fora gelezen waar iedereen precies dezelfde opmerking heeft als jij. Iedereen zit te wachten op de eerste persoon die dergelijk systeem in zijn wagen geleverd krijgt. Gebruikershandleidingen voor de SD900 zouden ook nog niet beschikbaar zijn...

Ik zou zeggen: blijven Googlen! :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Marc_Truien Bekijk Berichten
                        Ah ok :-)

Ik leidde af dat die info op beide systemen sloeg, maar dat is dus niet zo.

Ik heb vooral Franse fora gelezen waar iedereen precies dezelfde opmerking heeft als jij. Iedereen zit te wachten op de eerste persoon die dergelijk systeem in zijn wagen geleverd krijgt. Gebruikershandleidingen voor de SD900 zouden ook nog niet beschikbaar zijn...

Ik zou zeggen: blijven Googlen! :-)
                        Week van 5 december wordt ie geleverd...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk Berichten
                          Er zijn idd nieuwe Infinity versterkers beschikbaar. Mij hebben ze 1 maan geleden er één beloofd maar hij is nog altyd niet bij de dealer geleverd. Heb al wel van andere gebruikers gehoord dat de geluidsschommelingen effectief weg zijn! Dat werd dus tijd dat we waar voor ons geld zouden krijgen!!!

Niet op rekenen dat de schommelingen weg gaan zijn

Gans mijne koffer uitgebroken voor de nieuwe versterker te plaatsen ( effectief de 'nieuwe'met ander ordernr.)
                          resultaat : same old shit...

Ik verwijt de garage niks want die helpen mij goed en staan achter mij, Opel heeft beloofd het verder te onderzoeken!
                          Maar ondertussen rij ik wel al 9 maanden rond met ne versterker die doet waar hij zin in heeft...
                          Ik heb voor die optie (en gans de auto) deftig wat geld gegeven en het was de bedoeling dat ik van het totaal pakket 4 jaar kon genieten en niet van bepaalde onderdelen maar 3 jaar ofzoiets

Comment

• Zetelverwarming bestuurder

Gisteren voor de tweede maal de zetelverwarming (verwarmingsmat) aan bestuurderszijde laten vervangen
                            Eerste maal vervangen in voorjaar 2010, en was sinds begin nov. 2011 terug defect.
                            Gelukkig heb ik verlengde garantie genomen, anders geschenk van 244 euro...

Comment

Week van 5 december wordt ie geleverd...
                              Hopelijk minder "kinderziektes" dan bij Insignia...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door suby555 Bekijk Berichten
                                Niet op rekenen dat de schommelingen weg gaan zijn

Gans mijne koffer uitgebroken voor de nieuwe versterker te plaatsen ( effectief de 'nieuwe'met ander ordernr.)
                                resultaat : same old shit...

Ik verwijt de garage niks want die helpen mij goed en staan achter mij, Opel heeft beloofd het verder te onderzoeken!
                                Maar ondertussen rij ik wel al 9 maanden rond met ne versterker die doet waar hij zin in heeft...
                                Ik heb voor die optie (en gans de auto) deftig wat geld gegeven en het was de bedoeling dat ik van het totaal pakket 4 jaar kon genieten en niet van bepaalde onderdelen maar 3 jaar ofzoiets

Das te hopen da da ni waar ga zijn. Ik heb al zo hard in de clinch gelegen met Opel hierover. Op den duur heb ik nen andere versterker (ene van blaupunkt) late installeren en hiermee zijn alle problemen van de baan. Maar ik heb niet betaald voor een installatie die niet origineel is. Ik wilde dus men geld terug. Na véél kwade mails, duizende telefoons kwamen ze er uiteindelijk mee af dat ze met 100% konden garanderen dat er nieuwe versterkers waren zonder de geluidsschommelingen, ze gaan mijn wagen terug bouwen naar de originele Infinity installatie. ook kreeg ik 300€ terug als compensatie. Als die schommelingen terug moesten zijn dan gaan ze daar er ni goe van zijn!!!!! Dan zet ik er drekt nen advocaat op. Ik heb 600€ betaald voor een deftig werkende installatie en dan krijgt ge zoiets da van den eerste dag op geen schijt trekt. Maar ik heb al wel van een paar man gehoord dat de schommelingen effectief weg zouden zijn.
                                DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door insigmaniac Bekijk Berichten
                                  Ik heb er in ieder geval geen Infinity bij genomen...

Comment

Ik heb er in ieder geval geen Infinity bij genomen...
                                    Infinity is bij mij de optie die ik direct terug zou nemen...
                                    Flexride hoeft niet meer...

Comment

Infinity is bij mij de optie die ik direct terug zou nemen...
                                      Flexride hoeft niet meer...
                                      Heb voor de volgende configuratie gekozen :

-Opel Astra J 5 deurs Cosmo 1700 CDTI met 130 pk met start/stop functie
                                      - -Silver Lake dubbele metaalkleur
                                      - -Geperforeerde lederen bekleding
                                      - -Dubbele laadvloer in de koffer
                                      - -Elektrische handrem met Hill assist
                                      - -Digital Audio Broadcast
                                      - -Seat comfortpack 2 op beide voorzetels
                                      - -OPC line pack ( spoiler voor- en achteraan, zijdrempels en dakspoiler)
                                      - -Bandenspanningscontrolesysteem
                                      - -Donker getinte ruiten achteraan
                                      - -Afneembare trekhaak
                                      - -16 inch reservewiel
                                      - -17 inch 7 spaaks velgen met Michelin Pilot winterbanden
                                      - -19 inch 5 spaaks velgen met Continental zomerbanden
                                      - -Led dagrijverlichting
                                      - -Bluetooth kit met voicecontrol en geïntegreerde telefoonmodule
                                      - -Zesvoudig verstelbare zetels met elektrische lendensteun en elektrische hoogteregeling
                                      - -AFL incl. Bi-Xenon met automatische hoogteregeling en grootlichtassistent
                                      - -Park Pilot parkeersensoren voor- en achteraan
                                      - -Elektronisch inklapbare automatisch dimmende buitenspiegels
                                      - -Premium Climate Pack links en rechts gescheiden met luchtvochtigheidssensor
                                      - -Radio SD 900 incl. MP3 speler met navigatie met kleurenscherm, USB aansluiting + IPOD
                                      - -Elektrisch bediende ruiten voor en achter
                                      - -Verwarmd stuur
                                      -

En de gebruikelijke zaken die standaard op een cosmo staan.

GEEN flexride, schuifdak, infinity en opel eye.

Flexride en Opel-eye is nutteloos en geldklopperij.

Schuifdak maakt kloppend lawaai tijdens het rijden als het geopend is…

Door de problemen met infinity heb ik geopteerd voor een subwoofer nl. de : Pioneer TS-WX77A Aktieve Subwoofer van 200 Watt. Heb in het verleden steeds originele audio aangepast met subwoofers met ingebouwde versterkers en dat speelt vééél beter dan infinity e.d.

Comment

Kinderziektes? Insignia? Huh?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk Berichten
                                          Das te hopen da da ni waar ga zijn. Ik heb al zo hard in de clinch gelegen met Opel hierover. Op den duur heb ik nen andere versterker (ene van blaupunkt) late installeren en hiermee zijn alle problemen van de baan. Maar ik heb niet betaald voor een installatie die niet origineel is. Ik wilde dus men geld terug. Na véél kwade mails, duizende telefoons kwamen ze er uiteindelijk mee af dat ze met 100% konden garanderen dat er nieuwe versterkers waren zonder de geluidsschommelingen, ze gaan mijn wagen terug bouwen naar de originele Infinity installatie. ook kreeg ik 300€ terug als compensatie. Als die schommelingen terug moesten zijn dan gaan ze daar er ni goe van zijn!!!!! Dan zet ik er drekt nen advocaat op. Ik heb 600€ betaald voor een deftig werkende installatie en dan krijgt ge zoiets da van den eerste dag op geen schijt trekt. Maar ik heb al wel van een paar man gehoord dat de schommelingen effectief weg zouden zijn.

Ik hoop het echt voor u dat het opgelost zal zijn!

Ik kan alleen voor mijzelf spreken en bij mij is het zeker niet opgelost en ik heb wel degelijk een versterker gekregen van de nieuwe reeks!!
                                          In de PC staat duidelijk dat het oude ordernr. niet meer mag besteld worden, en bij het leveren van de nieuwe versterker heeft mijn dealer direkt gecheckt of het wel ene van de nieuwe serie was!

Comment

Working...
                                          X