Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door PeterPan2840 Bekijk Berichten
    Bij mij schakelt de zetelverwarming van de bestuurdersstoel uit na een minuut of 3, terwijl deze tevoren gewoon bleef opwarmen.
    Om de zetel warm te krijgen , moet ik deze een 3-tal maal opnieuw activeren.
    Had jij hetzelfde probleem of werkte ze helemaal niet meer ?
    Kan zijn dat ge die zetelverwarming een update moet geven en dat het darmee opgelost is. Hebben wij ook gedaan en was bij sommige opgelost.
    Bij andere moet er een nieuwe mat in. Weer een verbeterde versie.
    Opel Insignia OPC
    BMW X5 3.0i
    Caterham Super 7

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door doornob Bekijk Berichten
      Hetzelfde probleem hier, ga in het nieuwe jaar naar de dealer
      Hier ook dit probleem, in de kerstvakantie de dealer maar eens bezoeken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PeterPan2840 Bekijk Berichten
        Bij mij schakelt de zetelverwarming van de bestuurdersstoel uit na een minuut of 3, terwijl deze tevoren gewoon bleef opwarmen.
        Om de zetel warm te krijgen , moet ik deze een 3-tal maal opnieuw activeren.
        Had jij hetzelfde probleem of werkte ze helemaal niet meer ?
        Bij mij viel ze al uit na ongeveer 1 min
        Ze hebben terug een "nieuwere" versie gestoken van zetelmat, en is terug in orde.
        Heb nu wel ondervonden, dat zetelverwarming aan bestuurderszijde veel sneller opwarmd dan bij passagier, en ook veel meer warmte geeft

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door insigmaniac Bekijk Berichten
          Bij mij viel ze al uit na ongeveer 1 min
          Ze hebben terug een "nieuwere" versie gestoken van zetelmat, en is terug in orde.
          Heb nu wel ondervonden, dat zetelverwarming aan bestuurderszijde veel sneller opwarmd dan bij passagier, en ook veel meer warmte geeft
          mijne gaat morgen ook binnen voor de zetelverwarming, zou een laatste nieuwe versie zijn.
          is de 1ste maal bij mij

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dami Bekijk Berichten
            mijne gaat morgen ook binnen voor de zetelverwarming, zou een laatste nieuwe versie zijn.
            is de 1ste maal bij mij
            Heb vandaag de mijne ook daarvoor binnengedaan reeds voor de 2de maal.Blijft natuurlijk onderr garantie ook als ie al verlopen.Enkel de uren moet ik betalen

Comment

is de 1ste maal bij mij
              Hey Gino,

Bij mij enkele weken geleden ook vervangen... ik moet nu wel opletten of mijn kont verbrand..
              Groeten, Koen

Kadett D 1.3SR Rood (1989)
              Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
              Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
              Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
              Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)

www.adoewa.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten
                Hey Gino,

Bij mij enkele weken geleden ook vervangen... ik moet nu wel opletten of mijn kont verbrand..
                oeioei, dan zal ik moeten oppassen
                en Koen, voor de rest alles in orde?

grtjes

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rhox Bekijk Berichten
                  Ik heb het in orde gekregen.
                  Post hier even de oplossing, mochten er gelijkaardige problemen ooit nog eens voorkomen (met HTC gsm's):
                  - verwijder alle bestaande bluetooth koppeling in de gsm
                  - zet de gsm uit
                  - verwijder de batterij gedurende 30 seconden
                  - herplaats batterij, herstart gsm, herstart koppelingsprocedure met de wagen

En dan lukte het wel.
                  Alles werkt nu naar behoren
                  Blijkbaar een groot probleem met HTC gsm's...

Nu wordt ik het toch beu hoor.
                  Gisteren kreeg ik terug de gekende problemen met de bluetooth verbinding!
                  Ik krijg ze (gsm - HTC Wildfire en de carkit - NAVI SD900) niet meer verbonden!!!
                  Het koppelen lukt, maar na een kleine 10 seconden, wordt de verbinding steeds verbroken... waarna ik ze niet meer kan verbinden

Iemand die dezelfde problemen heeft/herkent?

Comment

• 1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                    2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rhox Bekijk Berichten
                      Nu wordt ik het toch beu hoor.
                      Gisteren kreeg ik terug de gekende problemen met de bluetooth verbinding!
                      Ik krijg ze (gsm - HTC Wildfire en de carkit - NAVI SD900) niet meer verbonden!!!
                      Het koppelen lukt, maar na een kleine 10 seconden, wordt de verbinding steeds verbroken... waarna ik ze niet meer kan verbinden

Iemand die dezelfde problemen heeft/herkent?

Ik heb al een 6-tal maanden een HTC HD Mini en nog maar 1 keer moeten opnieuw verbinden.
                      Voor de rest lukt de verbinding automatisch binnen de 3 à 5 seconden.
                      Kan je dus niet helpen Sorry

Comment

is de 1ste maal bij mij

Heb je een nieuwe mat gekregen ?
                        En werkt deze nu beter ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door insigmaniac Bekijk Berichten

Dit probleem heb ik ook de bestuurderszijde word veel sneller warm (5min ongeveer) alle warm zo warm word het nu ook weer niet vind ik...

De passagiersstoel duurt veel langer eer die warm is ook hier voelt het nooit echt warm aan...

Paar weken geleden naar de zee gereden mee zetelverwarming en vond dat het totaal niet warm was op de stoel... zetelverwarming heeft bijna de ganse rit opgestaan....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stevie007 Bekijk Berichten
                            Heb je een nieuwe mat gekregen ?
                            En werkt deze nu beter ?
                            nieuwe mat zit er in ja, en ze werkt perfect.
                            word zowieso onder garantie vervangen, Opel is daarvan op de hoogte zij mijn garagist.
                            ze warmt snel maar de hitte is doenbaar vind ik.

Comment

nieuwe mat zit er in ja, en ze werkt perfect.
                              word zowieso onder garantie vervangen, Opel is daarvan op de hoogte zij mijn garagist.
                              ze warmt snel maar de hitte is doenbaar vind ik.

Ja ik ben er ook maar voor eens geweest omdat ik vind dat het toch te lang duurt eer mijn stoel warm is...

Garagist maakt hier ook geen problemen over en ging ook een nieuwe mat bestellen want er is een nieuwe versie die dikker is en veel sneller warm is en warmte geeft....

Hoelang duurt het bij u wanneer u stoel warm is nu ?
                              Duurt dit lang zo een nieuwe mat steken ?

Ben eens benieuwd als ze er in steken of mijn gat ook in brand gaat staan als bij koro

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stevie007 Bekijk Berichten
                                Ja ik ben er ook maar voor eens geweest omdat ik vind dat het toch te lang duurt eer mijn stoel warm is...

Garagist maakt hier ook geen problemen over en ging ook een nieuwe mat bestellen want er is een nieuwe versie die dikker is en veel sneller warm is en warmte geeft....

Hoelang duurt het bij u wanneer u stoel warm is nu ?
                                Duurt dit lang zo een nieuwe mat steken ?

Ben eens benieuwd als ze er in steken of mijn gat ook in brand gaat staan als bij koro
                                had hem binnengedaan en na een 2 tal uurtjes mocht ik hem terug gaan halen.
                                na ongevaar 1 minuut begint deze toch goed te warmen vind ik

Comment

• ik heb afgelopen dagen dit forum zitten doorbladeren en ik wil iedereen alvast bedanken voor de uitgebreide feedback, hetzij dan positief als negatief.

Na jaren met Opel gereden te hebben (Signum / Vectra ) ben ik nu een 2-tal jaar Audi rijder. Meerbepaald een Audi A6 Avant 2.7TDI Multitronic. Schitterende wagen en eigenlijk niets op aan te merken maar verschrikkelijk duur in onderhoud vergeleken met Opel. Ook de kwaliteit/klantvriendelijkheid van de garage is véél minder dan destijds bij Opel. Ik was vaste klant bij Opel Willy in Nazareth.

Aangezien dit een firmawagen is heb ik ook al eens de nieuwe berekening voor het nieuwe voordeel alle aard gemaakt en dit komt bij mij op een slordige 1400€ extra per jaar. De Audi was een directiewagen en is inmiddels aan vervaning toe maar een nieuwe Audi (of gelijk ander welk premium merk) is geen optie omdat ik dan nog hoger uitkom qua cataloguswaarde en mijn persoonlijke bijdrage dan maar liefst rond de 3000€ gaat bedragen ... neen, dank u.

Ik was dan ook aangenaam verast om het nieuws te lezen dat de Insignia eindelijk uitkomt met een twin-turbo diesel. Ik heb dan vandaag ook terug contact opgenomen met mijn vorige garage en ze gingen mij op de hoogte houden wanneer er een binnenkwam om een testrit mee te doen. Ik ga in ieder geval op een aantal zaken letten en ik hoop dat deze in model 2012 grotendeels verdwenen zijn.

Persoonlijk zou ik voor een bijna full-option Insignia Cosmo gaan (eigenlijk alle opties behalve het panoramisch dak) met de 2.0CDTI 195pk met 4x4 en automaat.

De adaptive cruise control ben ik ook benieuwd naar. Daar heb ik op de Volvo V60 al mee gereden en daar werkt dit super. Ook het OPC sportonderstel met Brembo-remmen zou ik er willen bijnemen.

Het zal dus wel nog even duren voor er zo eentje geleverd wordt bij de garage maar ik zal hier dan in ieder geval een testverslag posten.
                                  Last edited by mac500; 28/12/2011, 00:36.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mac500 Bekijk Berichten
                                    ik heb afgelopen dagen dit forum zitten doorbladeren en ik wil iedereen alvast bedanken voor de uitgebreide feedback, hetzij dan positief als negatief.

Na jaren met Opel gereden te hebben (Signum / Vectra ) ben ik nu een 2-tal jaar Audi rijder. Meerbepaald een Audi A6 Avant 2.7TDI Multitronic. Schitterende wagen en eigenlijk niets op aan te merken maar verschrikkelijk duur in onderhoud vergeleken met Opel. Ook de kwaliteit/klantvriendelijkheid van de garage is véél minder dan destijds bij Opel. Ik was vaste klant bij Opel Willy in Nazareth.

Aangezien dit een firmawagen is heb ik ook al eens de nieuwe berekening voor het nieuwe voordeel alle aard gemaakt en dit komt bij mij op een slordige 1400€ extra per jaar. De Audi was een directiewagen en is inmiddels aan vervaning toe maar een nieuwe Audi (of gelijk ander welk premium merk) is geen optie omdat ik dan nog hoger uitkom qua cataloguswaarde en mijn persoonlijke bijdrage dan maar liefst rond de 3000€ gaat bedragen ... neen, dank u.

Ik was dan ook aangenaam verast om het nieuws te lezen dat de Insignia eindelijk uitkomt met een twin-turbo diesel. Ik heb dan vandaag ook terug contact opgenomen met mijn vorige garage en ze gingen mij op de hoogte houden wanneer er een binnenkwam om een testrit mee te doen. Ik ga in ieder geval op een aantal zaken letten en ik hoop dat deze in model 2012 grotendeels verdwenen zijn.

Persoonlijk zou ik voor een bijna full-option Insignia Cosmo gaan (eigenlijk alle opties behalve het panoramisch dak) met de 2.0CDTI 195pk met 4x4 en automaat.

De adaptive cruise control ben ik ook benieuwd naar. Daar heb ik op de Volvo V60 al mee gereden en daar werkt dit super. Ook het OPC sportonderstel met Brembo-remmen zou ik er willen bijnemen.

Het zal dus wel nog even duren voor er zo eentje geleverd wordt bij de garage maar ik zal hier dan in ieder geval een testverslag posten.
                                    Verwacht niet te veel... met een beetje geluk heb je een verwarming die normaal werkt...
                                    veel succes en prettige feestdagen voor iedereen...
                                    Groeten, Koen

Kadett D 1.3SR Rood (1989)
                                    Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
                                    Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
                                    Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
                                    Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)

www.adoewa.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten
                                      Verwacht niet te veel... met een beetje geluk heb je een verwarming die normaal werkt...
                                      veel succes en prettige feestdagen voor iedereen...
                                      Niet té negatief hé Koen....niet iedereen heeft zoveel pech ermee...onze lease doet het nog steeds prima.
                                      Enkel het probleem met de verwarming hebben we ook...dit is raar maar waar met de nieuwe Insignia's volledig opgelost...voor de oude is er vooralsnog geen oplossing gevonden....raar maar waar.
                                      Inmiddels blijken de kinderziektes er grotendeels uitgehaald bij de nieuwere versies....het is alleen straf te noemen dat de voorgaande edities niet of nauwelijks geholpen worden door Opel...volgens mij ligt het probleem grotendeels bij de klantendienst die blijkbaar enkel een korte termijn-geheugen hebben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                                        Niet té negatief hé Koen....niet iedereen heeft zoveel pech ermee...onze lease doet het nog steeds prima.
                                        Enkel het probleem met de verwarming hebben we ook...dit is raar maar waar met de nieuwe Insignia's volledig opgelost...voor de oude is er vooralsnog geen oplossing gevonden....raar maar waar.
                                        Inmiddels blijken de kinderziektes er grotendeels uitgehaald bij de nieuwere versies....het is alleen straf te noemen dat de voorgaande edities niet of nauwelijks geholpen worden door Opel...volgens mij ligt het probleem grotendeels bij de klantendienst die blijkbaar enkel een korte termijn-geheugen hebben.
                                        het rare is dat mijn verwarming wel normaal werkt en heb ook model 2009

Comment

het rare is dat mijn verwarming wel normaal werkt en heb ook model 2009
                                          Volgens de garage is dit wel degelijk een softwarefout die erin zit ergens vanaf half 2009...en dan nog bij bepaalde uitvoeringen.
                                          De verwarming werkt wel maar de aanjager die mee moet aangestuurd worden draait niet of nauwelijks zodat de warmte niet het interieur wordt ingeblazen.

Ik zet hem in de winter gewoon op het peiltje vooruit en zet de aanjager op 3; de temperatuur wordt nu nog wel geregeld echter zonder het aanpassen van aanjagersnelheid. Via de quickheat heb ik al goed voelbare verwarming na een 600m te rijden. Als ik van de oprit rij krijg ik al lauwe lucht uit de roosters

In model 2012 is dit volledig verholpen...nu de klantendienst nog overtuigen dat de "oudjes" ook recht hebben op een update

Comment

Working...
                                          X