Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
    Niet té negatief hé Koen....niet iedereen heeft zoveel pech ermee...onze lease doet het nog steeds prima.
    Enkel het probleem met de verwarming hebben we ook...dit is raar maar waar met de nieuwe Insignia's volledig opgelost...voor de oude is er vooralsnog geen oplossing gevonden....raar maar waar.
    Inmiddels blijken de kinderziektes er grotendeels uitgehaald bij de nieuwere versies....het is alleen straf te noemen dat de voorgaande edities niet of nauwelijks geholpen worden door Opel...volgens mij ligt het probleem grotendeels bij de klantendienst die blijkbaar enkel een korte termijn-geheugen hebben.
    Ach Wim, het is niet alleen de verwarming...

    - iPod werkt niet naar behoren
    - Infinity versterkers pompen volume op en neer
    - GPS , radio enz, vallen regelmatig volledig uit
    - Parkeersensoren blijven regelmatig piepen gedurende enkele minuten
    - Claxon werkt meer niet dan wel
    - Lichte gaan te pas en te onpas aan
    - Idem met de ruitewissers...

    En dit voor een wagen van ongeveer 37.000€ awel merci... Premium merk, mijn gat.
    Groeten, Koen

    Kadett D 1.3SR Rood (1989)
    Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
    Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
    Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
    Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)

    www.adoewa.be

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
      Volgens de garage is dit wel degelijk een softwarefout die erin zit ergens vanaf half 2009...en dan nog bij bepaalde uitvoeringen.
      De verwarming werkt wel maar de aanjager die mee moet aangestuurd worden draait niet of nauwelijks zodat de warmte niet het interieur wordt ingeblazen.

      Ik zet hem in de winter gewoon op het peiltje vooruit en zet de aanjager op 3; de temperatuur wordt nu nog wel geregeld echter zonder het aanpassen van aanjagersnelheid. Via de quickheat heb ik al goed voelbare verwarming na een 600m te rijden. Als ik van de oprit rij krijg ik al lauwe lucht uit de roosters

      In model 2012 is dit volledig verholpen...nu de klantendienst nog overtuigen dat de "oudjes" ook recht hebben op een update

      Oh... tegen mij vertellen ze dat dit de normale werking is van AUTOMATISCH...
      Groeten, Koen

      Kadett D 1.3SR Rood (1989)
      Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
      Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
      Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
      Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)

      www.adoewa.be

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten
        Oh... tegen mij vertellen ze dat dit de normale werking is van AUTOMATISCH...
        Ja Koen, eerst vertelden ze me dit ook....tot ik eens met m'n collega bij GMAN Brasschaat kwam.
        Eén van de techniekers daar herkende het meteen....een oplossing daarentegen had hij ook niet.
        Gelukkig heb ik de rest van je problemen niet...heb je een maandagauto?

        Opel is geen premiummerk hoor.....dat had ik nog nergens gehoord
        Elk merk zou dit wel willen zijn natuurlijk

        Moest de klantendienst eens wat technisch geschoold personeel in dienst nemen en Opel Belgium een paar goede programmeurs....dan werd die Insignia een erg goede auto.

        Maar ja, als het een troost mag wezen....m'n vrouw haar collega met een A6 ervaart net hetzelfde...dit is nochtans een echt premiummerk. Die auto is binnenin tot in de perfectie afgewerkt...maar veel in rijden kan hij helaas niet. Die auto is een bekende bij de VAB-pechdienst. (de garage spreekt daar over een "maandagauto".

        Ik wens jou en je familie in elk geval een goed jaareinde en een voorspoedig 2012 MET oplossingen voor de Insi-problemen.

        Comment


        • Problemen gaan met modellen 2009-2010 NOOIT opgelost worden.
          Daar zit een "slechte" computer in en de computers die nu gebruikt worden werken niet in die bouwjaren. Dus als ze een nieuwe bestellen (op chassisnummer) krijgen ze toch de oude toegestuurd. Feit is dat de insignia een jaar te vroeg op de markt is gekomen. Vroeger werden de nieuwe auto's uitvoerig getest en zowat alle problemen werden toen verholpen voor de auto werd gelanceerd. (kleine kinderziektes bleven evenwel uiteraard) Maar door de crisis in de autobranche MOEST de insignia gelanceerd worden terwijl hij eigenlijk niet "af" was.
          Rijden doet de auto fantastisch, ik heb hier nog niet één horen klagen dat de auto slecht rijd, maar de vele opties en elektronica laten het afweten door slechte software, want dat is het enige dat slecht is aan de hele auto. Comfortabel en zijn looks zijn ook een groot pluspunt.
          Ik ken de problemen van Koen, heb ze ook allemaal gehad. Dat hij (en anderen) het ferm beu zijn kan ik ook goed inkomen (heb de mijne al verkocht). Ik vind dat iedereen die dergelijke wagens heeft wel op een deftige manier MOET geholpen worden om de problemen zo snel en zo veel mogelijk op te lossen. Zijn er bepaalde zaken die niet opgelost kunnen worden moeten zij hiervoor financieel vergoed worden, of met een commerciële geste van opel zelf, de mogelijkheid krijgen om de "slechte" wagen binnen te leveren en met een minimale opleg een exemplaar kopen dat foutloos is. Dat is ooit bij Mercedes gebeurd toen zij het probleem met hun injectoren niet konden oplossen.
          Een vriend van mij had de nieuwe E gekocht en deze auto werd door Mercedes zelf teruggenomen wegens die problemen. Hij mocht een andere bestellen + 5000 euro aan opties kiezen. Maar ja, Mercedes zal een "groot" bedrijf zijn zeker, één dat geen slechte reclame wil en alleen maar tevreden klanten ??
          Hopelijk geraken de problemen toch opgelost Koen (en anderen) en moet je geen drastische beslissingen nemen zoals ik.

          Pol.

          Comment


          • Die van mij is bijna een jaar oud nu. De problemen die ik had zijn nu echt wel verdwenen, OEF

            1) zonder aan het gaspedaal te komen gaf de wagen planché/ Dit gebeurde enkel bij lang file doen. De eerste maal touring gebeld omdat de wagen niet meer wou starten (dacht ik, maar 't kon ook zijn dat ik van de choque mijn rempedaal vergat in te duwen bij het starten ) Maar toen toering checkte was alles OK, geen fouten etc. De man vertelde me toen 'nieuwe wagen meneer? ik zie dat bij audi ook regelmatig, dat is ne sensor in uw gaspedaal dat niet goed marcheert". Allez ik ben niet alleen! Met dit verhaal naar de garage, toch 2 x binnengeweest (checkup, programmatie motorsofware), 3e keer toch sensor vervangen en probleem weg.
            2) infinity versterker vervangen een paar weken geleden - geluid speelt perfect en luid nu. Garage en leasing hebben echt hun best gedaan, maar opel klantendienst suckt big time (bijna 10 maanden om probleem te fixen). Nooit reactie op mails, telefonisch altijd excuus "doorgegeven aan de verantwoordelijke dienst". Toen ik dan uiteindelijk dhr Denues in CC zette kreeg ik na 2 weken een oplossing. Toeval, ik weet het niet, maar maakt niet meer uit. Ca marche en het klinkt VET!

            Voor de rest speelt de ipod touch perfect sinds het begin, zelfs met alle updates, blutooth telefoon werkt perfect, lichten in orde, matten...enfin, ik dik tevreden.

            Comment


            • Tiens, ze springen blijkbaar mee op de kar :
              LIFE IN PLASTIC: Opel Insignia CrossFour



              Dit is de CrossFour, een in stoere vrijetijdskledij gestoken Opel Insignia Tourer. Want life in plastic, is fantastic
              Ook Opel volgt de trend die onlangs nieuw leven werd ingeblazen door de Peugeot 508 RXH en de Volkswagen Passat Alltrack, want ook de Insignia krijgt een stoere off-roadvariant. Die heet CrossFour en combineert vierwielaandrijving en een in de hoogte regelbare ophanging met aangepaste bumperschilden uit kunststof en sierelementen uit aluminium. Het motorenpalet beperkt zich tot de 2.0 CDTI-dieselmotor, beschikbaar met een vermogen van 165 of van 190 pk.



              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                Tiens, ze springen blijkbaar mee op de kar :
                LIFE IN PLASTIC: Opel Insignia CrossFour



                Dit is de CrossFour, een in stoere vrijetijdskledij gestoken Opel Insignia Tourer. Want life in plastic, is fantastic
                Ook Opel volgt de trend die onlangs nieuw leven werd ingeblazen door de Peugeot 508 RXH en de Volkswagen Passat Alltrack, want ook de Insignia krijgt een stoere off-roadvariant. Die heet CrossFour en combineert vierwielaandrijving en een in de hoogte regelbare ophanging met aangepaste bumperschilden uit kunststof en sierelementen uit aluminium. Het motorenpalet beperkt zich tot de 2.0 CDTI-dieselmotor, beschikbaar met een vermogen van 165 of van 190 pk.



                i don't like it

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door scott Bekijk Berichten
                  i don't like it

                  Ik vind het wel passen maar met deze velgen offroad rijden lijkt mij niiet aangeraden.
                  den borre


                  "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                  Int3x0r
                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                    Ik vind het wel passen maar met deze velgen offroad rijden lijkt mij niiet aangeraden.

                    inderdaad 16" met grof profiel is veel nuttiger.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                      Tiens, ze springen blijkbaar mee op de kar :
                      LIFE IN PLASTIC: Opel Insignia CrossFour



                      Dit is de CrossFour, een in stoere vrijetijdskledij gestoken Opel Insignia Tourer. Want life in plastic, is fantastic
                      Ook Opel volgt de trend die onlangs nieuw leven werd ingeblazen door de Peugeot 508 RXH en de Volkswagen Passat Alltrack, want ook de Insignia krijgt een stoere off-roadvariant. Die heet CrossFour en combineert vierwielaandrijving en een in de hoogte regelbare ophanging met aangepaste bumperschilden uit kunststof en sierelementen uit aluminium. Het motorenpalet beperkt zich tot de 2.0 CDTI-dieselmotor, beschikbaar met een vermogen van 165 of van 190 pk.


                      Velgen na 100 meter in frut vaneen...

                      Comment


                      • Hey allen,

                        Even mijn kleine persoonlijke reaktie op de positieve en ook zeer negatieve reaktie's op de Insignia (ondertussen 8m en 45000km ver):
                        - Exterieur en interieur (beige leder) zijn nog altijd de knapste van hun tijd.
                        - AFL en Pano-dak zijn verbluffend (had ik niet op m'n Vectra voordien)
                        - Echte problemen: tot nu toe nog geen.

                        Negatief:
                        - Minder ruimte dan in de oude Vectra break maar tvv het design
                        - Zoals al veel gelezen: de verwarming (ondanks van 2011) Daarentegen was dit in de Vectra verbluffend => Automatisch was echt automatisch (sloeg zelfs af bij een tel-oproep en sloeg weer op bij het beeindigen ervan !!)
                        - Misschien ben ik de enige met deze opmerking, maar de achteruitrijlichten zijn van 2 (op de Vec) naar 1 herleid (op de Insignia) en deze verlichten NIET waar je naartoe wil. Ik besef wel dat deze eerder tot doel hebben om gezien te worden dan te verlichten, maar voor mij is het een enorm nadeel.

                        Dus negatieve opmerkingen zijn vrij beperkt.

                        Verder denk ik ook dat Opel volgend jaar een dikke streep voorheft op de premium-concurrenten (Zie stukje mac500)

                        Aan allen in 2012: no stress, only hapiness.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                          Niet té negatief hé Koen....niet iedereen heeft zoveel pech ermee...onze lease doet het nog steeds prima.
                          Enkel het probleem met de verwarming hebben we ook...dit is raar maar waar met de nieuwe Insignia's volledig opgelost...voor de oude is er vooralsnog geen oplossing gevonden....raar maar waar.
                          Inmiddels blijken de kinderziektes er grotendeels uitgehaald bij de nieuwere versies....het is alleen straf te noemen dat de voorgaande edities niet of nauwelijks geholpen worden door Opel...volgens mij ligt het probleem grotendeels bij de klantendienst die blijkbaar enkel een korte termijn-geheugen hebben.
                          Ik begrijp de frustratie van koen volledig!
                          Het is niet leuk om te moeten vaststellen dat je probleem geminimaliseerd wordt tot een producteigenschap en dat de klantendienst meer ergernis opwekt door beloften niet na te komen of het probleem gewoon te ontkennen. Ook de garagehouders gaan volgens mij niet vrijuit want het is hun taak om bij opel een oplossing te eisen.

                          Volgens mij is moet je 1 ding zeker op je verlanglijstje zetten als je een nieuwe auto koopt en zeker wil zijn van je recht op recht. De optie contractuele geschillen bij je verzekeraar.

                          Ondertussen ook gewoon hetzelfde gedaan als Pol omdat ik de miserie beu was.

                          Comment


                          • Hey,

                            Ik ga volgend jaar een nieuwe leasewagen kiezen en de Insignia break staat best hoog op mijn lijstje.
                            Maar na het lezen van dit topic heb ik toch wel wat twiijfels.

                            Ziijn al deze problemen opgelost in de versie 2012?
                            Ik rij graag sportief (had ook sportonderstel op mijn Vectra), dus dacht ik voor de Sport versie te kiezen.
                            Is dit de moeite of rijdt de gewone ook goed genoeg? (heb nu een Passat, maar dat blijkt een ouwe mensen auto te zijn)

                            Op mijn Passat heb ik een verwarmde voorruit en dat is echt fantastisch! Is die QuickHeat vergelijkbaar en even efficient?
                            DVD900: is die goed? Kan je daar je eigen POI op zetten?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                              Hey,

                              Ik ga volgend jaar een nieuwe leasewagen kiezen en de Insignia break staat best hoog op mijn lijstje.
                              Maar na het lezen van dit topic heb ik toch wel wat twiijfels.

                              Ziijn al deze problemen opgelost in de versie 2012?
                              Ik rij graag sportief (had ook sportonderstel op mijn Vectra), dus dacht ik voor de Sport versie te kiezen.
                              Is dit de moeite of rijdt de gewone ook goed genoeg? (heb nu een Passat, maar dat blijkt een ouwe mensen auto te zijn)

                              Op mijn Passat heb ik een verwarmde voorruit en dat is echt fantastisch! Is die QuickHeat vergelijkbaar en even efficient?
                              DVD900: is die goed? Kan je daar je eigen POI op zetten?

                              Hallo Kris,
                              ik kan niet op alles antwoorden maar toch al een gedeelte.

                              Het standaard onderstel lijkt me al stevig genoeg. De anderen mogen me tegenspreken maar het instelbaar sportonderstel lijkt me na een aantal doorgevoerde updates niet meer de prijs waard. De anderen moeten hier maar over vertellen want op onze ecoflex hebben we deze optie niet. Kies daarom beter voor de AFL-verlichting en de fantastische EGR-zetels.
                              De quickheat werkt erg goed; na het koudstarten krijg je binnen de minuut al lauwe lucht uit de roosters en voor ik de straat uit ben is dit al warme lucht.
                              Een verwarmde voorruit kan je bij Opel spijtig genoeg niet verkrijgen.
                              Wat de problemen betreft die zouden op model 2012 grotendeels verholpen zijn.
                              Voor de rest is het een erg fijne wagen....zeker eens een proefrit doen...je hebt met je VW ideaal vergelijkingswaar om hem mee te vergelijken
                              Ivm. de DVD 900 kan ik je niet helpen...je kan deze vraag ook eens stellen op het astraJ-forum...dat is dezelfde installatie.
                              Last edited by ; 31/12/2011, 10:35.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door lele Bekijk Berichten
                                Potente topdiesel voor Opel Insignia
                                topdiesel voor de Insignia beschikbaar.


                                Het gaat om de Opel Insignia 2.0 Biturbo CDTI. Door twee sequentiële turbo’s is het vermogen 195 pk. Het maximumkoppel is 400 Nm. De sprint naar 100 km/h kost 8,7 seconden en de topsnelheid is 230 km/h. De handgeschakelde versies hebben standaard een start-stopsysteem. Ondanks het forse vermogen blijft het gemiddeld verbruik beperkt tot 4,9 liter per 100 km (vierdeurs sedan). De CO2-uitstoot is 129 g/km (sedan).
                                De Opel Insignia 2.0 Biturbo CDTI komt als Sport of als Cosmo. De Nederlandse vanafprijs is ook al bekend: 38.795 euro. De Sport is alleen met handbak, bij de Cosmo kan de koper kiezen uit een handbak of een automatische transmissie.


                                Verbruik van 4,9 liter???? woehaaaaaaaaaa
                                Als hij stilstaat zeker.
                                Mwah, valt wel mee denk ik. Ik heb hetzelfde biturboblok in de 9-3 liggen, en daarmee kan ik de fabrieksopgave van 5,2 halen. Toegegeven, dat is geen 4,9 maar het is dan ook een cabrio, dus hoog gewicht en slechtere stroomlijn. Dus ik vermoed dat het wel moet lukken, mits wat ecodriving.
                                Last edited by ; 01/01/2012, 12:57.

                                Comment


                                • Dat van dat onderstel is op zich goed, want het nadeel van de sport versie is dat het interieur dan ook zwart is. Met OPC interior pack zelfs gitzwart! En na 3x een zwart interieur gehad te hebben, wil ik nu wel eens iets anders.
                                  Maar dan is er weer het probleem dat ik wel het OPC stuur wil, en dat kan enkel met een zwart interieur, of met het wreed dure Indian Summer leer ( DiRupo zal lachen)
                                  Waarom toch al die belachelijke beperkingen?

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                    Dat van dat onderstel is op zich goed, want het nadeel van de sport versie is dat het interieur dan ook zwart is. Met OPC interior pack zelfs gitzwart! En na 3x een zwart interieur gehad te hebben, wil ik nu wel eens iets anders.
                                    Maar dan is er weer het probleem dat ik wel het OPC stuur wil, en dat kan enkel met een zwart interieur, of met het wreed dure Indian Summer leer ( DiRupo zal lachen)
                                    Waarom toch al die belachelijke beperkingen?

                                    Geen idee Kris....

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                      Hey,

                                      Ik ga volgend jaar een nieuwe leasewagen kiezen en de Insignia break staat best hoog op mijn lijstje.
                                      Maar na het lezen van dit topic heb ik toch wel wat twiijfels.

                                      Ziijn al deze problemen opgelost in de versie 2012?
                                      Ik rij graag sportief (had ook sportonderstel op mijn Vectra), dus dacht ik voor de Sport versie te kiezen.
                                      Is dit de moeite of rijdt de gewone ook goed genoeg? (heb nu een Passat, maar dat blijkt een ouwe mensen auto te zijn)

                                      Op mijn Passat heb ik een verwarmde voorruit en dat is echt fantastisch! Is die QuickHeat vergelijkbaar en even efficient?
                                      DVD900: is die goed? Kan je daar je eigen POI op zetten?
                                      Op de SD 900 kan je inderdaad eigen POI's opzetten.

                                      Comment




                                      • Mijn volgende is toch ook geen Opel meer hoor .
                                        Hoewel ik 16 jaar voor het merk gewerkt heb als technieker moet ik eerlijk toegeven dat ze kwa hoogstaande techniek en vooral technische assistentie héél laag staan .
                                        Ben nu aan de slag bij Bmw en daar is het héél anders ,als daar een probleem aan de wagen is dat we zelf niet opgelost krijgen (softwarematig) neemt Bmw die online over en blijven ze daar mee bezig tot het probleem verholpen is .

                                        Ook de opvolging is stukken beter .

                                        Maar idd het begint bij de dealer ,als die al de moeite niet doet om het probleem te erkennen en het "proberen" op te lossen is er iets mis .
                                        Ook de reden waarom ik daar weg ben ,ik wou wel maar werd tegengewerkt door een zeker DDN (sommigen welbekend) ,laat ons zeggen dat het geen goed huwelijk was tussen mij en de "group"


                                        Mijn volgende is zowiezo een Bmw ,daarom niet nieuw maar in ieder geval kwalitatief een stuk voorop Opel .


                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door scott Bekijk Berichten


                                          Mijn volgende is toch ook geen Opel meer hoor .
                                          Hoewel ik 16 jaar voor het merk gewerkt heb als technieker moet ik eerlijk toegeven dat ze kwa hoogstaande techniek en vooral technische assistentie héél laag staan .
                                          Ben nu aan de slag bij Bmw en daar is het héél anders ,als daar een probleem aan de wagen is dat we zelf niet opgelost krijgen (softwarematig) neemt Bmw die online over en blijven ze daar mee bezig tot het probleem verholpen is .

                                          Ook de opvolging is stukken beter .

                                          Maar idd het begint bij de dealer ,als die al de moeite niet doet om het probleem te erkennen en het "proberen" op te lossen is er iets mis .
                                          Ook de reden waarom ik daar weg ben ,ik wou wel maar werd tegengewerkt door een zeker DDN (sommigen welbekend) ,laat ons zeggen dat het geen goed huwelijk was tussen mij en de "group"


                                          Mijn volgende is zowiezo een Bmw ,daarom niet nieuw maar in ieder geval kwalitatief een stuk voorop Opel .


                                          Hallo Scott, je hebt ongetwijfeld gelijk met de ondersteuning en de know how op technisch vlak.
                                          Je kan echter wel niet ontkennen dat beide merken in een andere categorie vallen hé. Het prijsverschil is dan ook niet gering.
                                          Heel wat familieleden van me rijden BMW; ze zijn hier allen tevreden over maar geven wel toe dat de prijzen die ze bij onderhoud en onderdelen hanteren bij BMW niet van de poes zijn. Ze gaan steeds hun auto na onderhoud terughalen met een klein hartje.

                                          de nieuwe regeling van belasten van firmawagens zal ze waarschijnlijk ook geen deugddoen aangezien ze zich gaan baseren op de catoluguswaarde + opties. Gelukkig hebben de BMW's meestal een erg lage CO2-uitstoot.

                                          Dit neemt niet weg dat ik de nieuwe 5 -touring een prachtige wagen vindt...helaas niet binnen ons leasebudget

                                          Comment

                                          Working...
                                          X