Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opel Insignia (Part III)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Vandaag dus naar de garage geweest voor de zetelverwarming heb dus een nieuwe mat in de bestuurdersstoel zitten alleen ben ik niet echt tevreden of wel overdrijf ik gewoon
De stoel is nu wel sneller warm als ik dit vergelijk mee de vorige mat die er in zat...
Na 2min voel je de warmte al een beetje
Na 5min is hij goed warm
Maar de warmte is nog altijd het zelfde na 45min mee de verwarming vind ik... Zal mijn kont zeker niet gaan verbranden hoor...
Tis warm maar overdreven warm is het niet
Als ik de zetelverwarming op stand 2 zet dan merk je er bijna niks meer van op stand 3 kan je het vergelijken of hij al uitstaat dit is toch niet normaal e ofwel?
Als mijn vriendin mee rijd of mijn vader dan moet bij hun meteen terug af als het warm begint te worden want zei vinden het te warm dan weer
En dit is dan op de passagiersstoel waar de matten nog niet zijn vervangen
De bestuurdersstoel is wel sneller warm dan de passagiersstoel
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk BerichtenIvm. de ecoflexmodellen kan ik alleen maar oordelen over onze 160pk break-versie. De versnellingen zijn inderdaad lang gekozen. In zesde bij 120km/h draait hij maar 1650 tr/min. Als je dan wil accelereren moet je geen raket verwachten. Toch is hij nog wel soepel en is terugschakelen alleen nodig als je echt snel wil zijn. Eigenlijk voelt hij nooit echt traag aan maar je hebt door de stilte binnenin (op wat rolgeluiden van de banden) geen gevoel van snelheid. je zit voor het weet je te rijden op zwaar illegale snelheden. Bij het vertrek aan verkeerslichten lijkt hij de eerste momenten traag maar vanaf tweede gaat hij vlot vooruit en tegen je in derde zit krijg je een tweede adem en is hij echt vlot. Ik heb de indruk dat hij om milieutechnische reden in de eerste versnellingen wat wordt ingehouden. Lange hellingen op de autosnelwegen zoals in Luik en de ardennen dwingen je zelfs met volle belading (5 man en bagage) nooit om uit zesde te komen. De cruiscontrol houdt hem moeiteloos op snelheid...daar merk je waarschijnlijk het verschil van de 160pk versie.
Je voelt natuurlijk dat de Insignia geen klein en licht autootje is...met panoramisch dak weegt de onze vlot meer dan 1800kg....een beetje wind brengt hem dan natuurlijk ook niet uit koers Misschien ligt het gewicht wel mee aan de oorzaak dat die 136pk van audi sneller is op papier
dus : ik zou zeker eens proefrijden met de 130 en 160pk versie en zelf oordelen. Wij zijn in elk geval blij dat het te besteden leasebedrag de 160pk toeliet.
Wat ik nog wou vermelden is dat als je aan een constante snelheid rijd de motor zonder morren blijft draaien tot een stuk onder de 1500tr/min.
Ieder zijn ding maar de insignia blijft een mooie wagen.
Koenkel
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stevie007 Bekijk BerichtenVandaag dus naar de garage geweest voor de zetelverwarming heb dus een nieuwe mat in de bestuurdersstoel zitten alleen ben ik niet echt tevreden of wel overdrijf ik gewoon
De stoel is nu wel sneller warm als ik dit vergelijk mee de vorige mat die er in zat...
Na 5min is hij goed warm
Maar de warmte is nog altijd het zelfde na 45min mee de verwarming vind ik... Zal mijn kont zeker niet gaan verbranden hoor...
Als ik de zetelverwarming op stand 2 zet dan merk je er bijna niks meer van op stand 3 kan je het vergelijken of hij al uitstaat dit is toch niet normaal e ofwel?
Als mijn vriendin mee rijd of mijn vader dan moet bij hun meteen terug af als het warm begint te worden want zei vinden het te warm dan weer
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Koenkel Bekijk BerichtenZijn inderdaad minder vlot en zeker een 160 pk ST stelde mij teleur. Wagen reed wel goed en je voelde goed dat hij enkele kilo's mee te sleuren had maar als je dan vergelijkt naar mijn huidige W211 met 163 pk en 1990 kg dan is deze toch veel vlotter dan de insignia.
Ieder zijn ding maar de insignia blijft een mooie wagen.
Koenkel
Dit was trouwens bij onze vorige vectra van 150pk ook zo. Het vermogen en koppel zijn ook verspreid over een groot toerntalgebied...je moet al doortrekken tot boven de 4000tr/min vooraleer het koppel terugvalt. Dit is natuurlijk niet de manier van rijden, maar als je eens echt snel wil zijn...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stevie007 Bekijk BerichtenVandaag dus naar de garage geweest voor de zetelverwarming heb dus een nieuwe mat in de bestuurdersstoel zitten alleen ben ik niet echt tevreden of wel overdrijf ik gewoon
Na 5min is hij goed warm
Mijne is op ongeveer 3 minuten zo warm, dat je moet minderen naar laagste stand, en zonder probleem een aangename temperatuur blijft hebben op deze stand.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door insigmaniac Bekijk BerichtenTwijfel of jij de "nieuwe generatie" zetelmat gekregen hebt.
Mijne is op ongeveer 3 minuten zo warm, dat je moet minderen naar laagste stand, en zonder probleem een aangename temperatuur blijft hebben op deze stand.
Maar hoe moet je dit controleren ?
Maar na 3min is hij bij mij nog niet echt heel warm za
Er zit wel degelijk een andere in ben er bij gebleven maar ik merk totaal geen verschil alleen dat het iets sneller warm is tegen over de passagiersstoel maar die is nog niet vervangen....
De 1/2 standen heb ik nog nooit gebruikt enkel de hoogste want bij de andere 2 merk ik niet veel meer... en dat vind ik ook al zeer raar.
Heb net naar de garage gebeld morgen ging hij er eens mee rijden...
Want hij heeft het ook op zijne insignia geplaatst en daar werd het ook zeer warm zei hij zo warm dat hij de koeler van de zetel moest op zetten...
Ben eens benieuwd
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk BerichtenMattenset is verkocht !
mvg Dcat
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DCAT Bekijk BerichtenToevallig niet het bijpassend stuk liggen van het afdekzeil wat aan het koffer vastzit
mvg Dcat
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door doornob Bekijk BerichtenIk ga a.s. vrijdag naar de dealer om de stoelverwarming te laten vervangen aan de bestuurderszijde. Ben benieuwd, ik zal mijn bevindingen, dan nog even terugkoppelen
Optie in het menu waar trekhaak ingesteld kan worden met parkeersensoren, kan alleen af-fabriek. Weten jullie of dit klopt? Vooralsnog moet ik dus oppassen en niet op het constante piepje wachten bij het achteruit rijden.
Comment
-
Ben dus vandaag naar de garage terug geweest mee de zetelverwarming... Ik heb dus gezegd dart ik weinig verschil merk mee de vorige mat die er in zat... Garagist vond dit maar raar...Hij beweerd in de week al dat bij zijn insignia (Van de zaak) ook had vervangen en dat het zo warm werd dat hij de koeler moest opzetten voor het koelen van de zetel... Ik mocht dus mee zijn insignia rijden en het werd even warm als in mijn insignia.... Dus ja ofwel zit er gewoon geen nieuw generatie van mat in en ist gewoon nog van het oud model... Ik zei dit ook tegen de garagist en hij kon hier ook niet echt een antwoord opgeven ik steek wat ik binnenkrijg zei hij dus je bent dan uitgepraat e
En wie weet zit wel de nieuwste generatie van mat er in maar kan ik er goed tegen als iemand anders
Ook wat ik niet begrijp is dat het bij mij toch een 5min zeker duurt eer de zetel echt warm is. Terwijl er hier nogal mensen hebben gezegd dat het bij hun veel sneller is dan 5min...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door doornob Bekijk BerichtenVandaag naar de dealer, 70km verder; zijn er 2 ziekmeldingen bij de werkplaats. Stoelverwarming wordt nu volgende week verholpen. Wel is mijn voorbumper opnieuw gespoten. Beide stoelen worden vervangen
Optie in het menu waar trekhaak ingesteld kan worden met parkeersensoren, kan alleen af-fabriek. Weten jullie of dit klopt? Vooralsnog moet ik dus oppassen en niet op het constante piepje wachten bij het achteruit rijden.
dus garagist kan wel het menu instellen als hij wil.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dami Bekijk Berichtenbij mij hebben ze in de garage nadien trekhaak geplaatst, heb wel degelijk het menu voor de parkeersensoren, kan kiezen tussen sensor uit, sensor aan of sensor aan met trekhaak.
dus garagist kan wel het menu instellen als hij wil.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk BerichtenMisschien zat die functie wel in een 2009 maar nu nie meer ?
Is er iemand misschien iemand die een Insignia heeft uit hetzelfde jaartal met een achteraf gemonteerde trekhaak. En waar de functie (parkeersensor met trekhaak) in het menu wel beschikbaar is? Zo ja dan kan ik terug naar de dealer om hem te overtuigen dat dit wel degelijk te programmeren is. Trouwens vanmiddag de trekhaak geprobeerd en niets werkte, moet sowieso weer terug
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stevie007 Bekijk BerichtenEen vraagje...
De lichtsensor zit die rechts naast de spiegel ?
En de automatische ruitenwisser sensor waar zit die ?
De lichtsensor regelt die nog iets anders of enkel de lichten?
De lichtsensor is dezelfde als de regensensor .
2 in 1 dus
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door doornob Bekijk BerichtenMijn Insignia is uit juni 2010.
Is er iemand misschien iemand die een Insignia heeft uit hetzelfde jaartal met een achteraf gemonteerde trekhaak. En waar de functie (parkeersensor met trekhaak) in het menu wel beschikbaar is? Zo ja dan kan ik terug naar de dealer om hem te overtuigen dat dit wel degelijk te programmeren is. Trouwens vanmiddag de trekhaak geprobeerd en niets werkte, moet sowieso weer terug
Is die trekhaak origineel of after market ??
Ingebouwd door Opel of iemand anders ?
Indien deze niet origineel is kan het zijn dat deze verkeerd is aangesloten ,is normaal can-bus gestuurd ....
Kan ook verklaren waarom je hem niet ziet in het menu .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door scott Bekijk BerichtenIs die trekhaak origineel of after market ??
Ingebouwd door Opel of iemand anders ?
Indien deze niet origineel is kan het zijn dat deze verkeerd is aangesloten ,is normaal can-bus gestuurd ....
Kan ook verklaren waarom je hem niet ziet in het menu .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door doornob Bekijk BerichtenEven gecheckt: het is een Bosal trekhaak (type 037061), lijkt mij dus inderdaad 'after market'. Wel ingebouwd door een Opel dealer trouwens, maar de trekhaak was bij de aankoop losgekoppeld en nooit gebruikt denk ik. Volgens de site van Bosal moet deze met de kabelset geactiveerd worden. Vrijdag maar terug naar de dealer, belangrijkste is dat het ding gaat werken De parkeersensor optie (trekhaak instelling) heeft voorlopig mindere prioriteit, Vrijdag worden ook de matjes vervangen van de stoelverwarming.
Comment
Comment