Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door RedFive Bekijk Berichten
    Man ,man, wat doét het er in godsnaam toe wat anderen hiervan vinden? Maak toch uw eigen (weloverwogen hoop ik) keuze, deel ze desnoods mee, maar vraag toch niet wat men er van denkt? Wat als iemand uw config helemaal anders voor u samenstelt, wat heb je daar dan aan? Of verwacht u dat men in idolate bewondering naar deze config kijkt? Het is er een van de duizenden, en vrij gewoon, dus..
    En "speitich" dat een triviaal woord als sprijding zo fout geschreven wordt. Dat is geen tikfout meer... Ha hoor ik nu iedereen lachen met het woord speitich? Hoe kan je dàt nu verkeerd schrijven??? Dacht ik van spreiding ook... ach ja..
    Man,man wat een reactie...
    Als die mens de mening vraagt van anderen die ervaring hebben met bepaalde opties, die zij om welke reden ook al dan niet of juist wel terug zouden nemen, dan is dat toch zijn goed recht en weloverwogen vind ik... En ja dat fout gespelde woordje, daar moet je doorkijken op een forum, niet iedereen heeft dezelfde opleiding genoten (wat niet wil zeggen dat ik vind dat de poster dit NIET heeft gehad) maar daarop reageren is "not done".
    Doét en dàt zijn ook geen correct Nederlands taalgebruik...
    Met uw reactie breng je geen bijdrage aan het topic, integendeel, en als jij het uwe daarvan denkt dan is dat ook uw goed recht, maar hou die dan best voor uzelf want aan dit heeft niemand boodschap aan...

mvg,

Pol.

Comment

• Met die 20" lichtmetalen velgen zou het best kunnen dat je een revisie van de CO² uitstoot krijgt, vraag dat zeker na. Ook de regering is iets in die richting van plan.

Comment

• Ook naar leasebedrag betaal je die velgen volledig zelf, eventuele winterbanden ook.
        Daar maakt de leasemaatschappij de winst op.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RedFive Bekijk Berichten
          Man ,man, wat doét het er in godsnaam toe wat anderen hiervan vinden? Maak toch uw eigen (weloverwogen hoop ik) keuze, deel ze desnoods mee, maar vraag toch niet wat men er van denkt? Wat als iemand uw config helemaal anders voor u samenstelt, wat heb je daar dan aan? Of verwacht u dat men in idolate bewondering naar deze config kijkt? Het is er een van de duizenden, en vrij gewoon, dus..
          En "speitich" dat een triviaal woord als sprijding zo fout geschreven wordt. Dat is geen tikfout meer... Ha hoor ik nu iedereen lachen met het woord speitich? Hoe kan je dàt nu verkeerd schrijven??? Dacht ik van spreiding ook... ach ja..
          zielich gewoon

Ik zou de 20" inch vervangen door de 19", ken de naam niet maar bedoel niet de 5-spaak. OPC-line zou ik ook wel smaken!

Comment

• trekhaak TIM configureren

Ik heb nog wat kleine problemen met mijn trekhaak.

In installatie documentatie die ik heb gevonden op internet staat het volgende.

Configure TIM (trailer interface module). Other assistance systems (e.g. PDC) may have to be coded separately to the trailer mode configuration.

Ik vermoed dat dit laatste bij mij niet is gebeurd (bij achteruit rijden piept de PDC en zoals ik al eerder vermeldde heb ik geen optie in het menu om de PDC met trekhaak in te stellen.

Maar om dit vast te stellen wil ik graag weten, waarom Park Distance Control apart moet worden geconfigureerd? Wat is hier de reden van en welke functionaliteiten worden hiermee geactiveerd? Is hier misschien een expert, die antwoord hier op heeft

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door doornob Bekijk Berichten
              Ik heb nog wat kleine problemen met mijn trekhaak.

In installatie documentatie die ik heb gevonden op internet staat het volgende.

Configure TIM (trailer interface module). Other assistance systems (e.g. PDC) may have to be coded separately to the trailer mode configuration.

Ik vermoed dat dit laatste bij mij niet is gebeurd (bij achteruit rijden piept de PDC en zoals ik al eerder vermeldde heb ik geen optie in het menu om de PDC met trekhaak in te stellen.

Maar om dit vast te stellen wil ik graag weten, waarom Park Distance Control apart moet worden geconfigureerd? Wat is hier de reden van en welke functionaliteiten worden hiermee geactiveerd? Is hier misschien een expert, die antwoord hier op heeft
              Ik meen mij te herinneren dat er zelfs een andere stuurdoos nodig is als je een trekhaak achteraf laat inbouwen voor de PDC.
              Je moet dan een stuurdoos voor pdc met trekhaak kopen en laten programmeren .
              De originele zonder trekhaak valt niet te programmeren voor "met trekhaak" .

Denk zelfs te weten dat die rond de 170euro kost

Heb er vroeger ook misserie mee gehad als ik de eerste stak op een nieuwe insignia .
              Sindsdien raad ik de mensen aan om af fabriek te bestellen .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door scott Bekijk Berichten
                Ik meen mij te herinneren dat er zelfs een andere stuurdoos nodig is als je een trekhaak achteraf laat inbouwen voor de PDC.
                Je moet dan een stuurdoos voor pdc met trekhaak kopen en laten programmeren .
                De originele zonder trekhaak valt niet te programmeren voor "met trekhaak" .

Denk zelfs te weten dat die rond de 170euro kost

Heb er vroeger ook misserie mee gehad als ik de eerste stak op een nieuwe insignia .
                Sindsdien raad ik de mensen aan om af fabriek te bestellen .

Bedankt voor de reactie. Er is bij mij wel onlangs een nieuwe TIM geplaatst. Geef jij aan dat ik aanvullend nog een aparte stuurdoos moet laten inbouwen of bedoelde jij met stuurdoos de TIM (trailer interface module)?

De Insignia is als demo door mij gekocht met trekhaak. Alleen heeft de dealer dat ding nooit gebruikt, vandaar dat ik nu de problemen pas ervaar. Af-fabriek had zeker de voorkeur gehad, maar helaas

Als er iemand nog aanvullende kennis over dit onderwerp heeft, dan zou ik dit erg waarderen. I

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door doornob Bekijk Berichten
                  Bedankt voor de reactie. Er is bij mij wel onlangs een nieuwe TIM geplaatst. Geef jij aan dat ik aanvullend nog een aparte stuurdoos moet laten inbouwen of bedoelde jij met stuurdoos de TIM (trailer interface module)?

De Insignia is als demo door mij gekocht met trekhaak. Alleen heeft de dealer dat ding nooit gebruikt, vandaar dat ik nu de problemen pas ervaar. Af-fabriek had zeker de voorkeur gehad, maar helaas

Als er iemand nog aanvullende kennis over dit onderwerp heeft, dan zou ik dit erg waarderen. I
                  heb wel gezien dat er bij mij achteraan opzij links achter het paneel een kleine zwarte doos zit, zou dus stuurdoos kunnen zijn, daar ik de menu wel heb.
                  heb een trekhaak nadien laten plaatsen bij Opel dealer van GDW.

Comment

• http://www.deredactie.be/permalink/1.1200798

Insignia Tourer voor de schroothoop...
                    Last edited by ; 21/01/2012, 15:34.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dami Bekijk Berichten
                      heb wel gezien dat er bij mij achteraan opzij links achter het paneel een kleine zwarte doos zit, zou dus stuurdoos kunnen zijn, daar ik de menu wel heb.
                      heb een trekhaak nadien laten plaatsen bij Opel dealer van GDW.
                      Achter links is de TIM (trailer interface module). De oorspronkelijke wordt er uit gehaald en een nieuwe geplaatst. De trekhaak van jou is ook nageleverd en jij hebt wel de menu optie. Interessant, ik vermoed dus dat er een aanvullende codering (configuratie) gedaan moet worden, wat bij mij niet is gebeurd m.b.t. PDC. De dealer in kwestie heeft in mij gevoel minder kennis van zaken over dit onderwerp. Ik ga maar weer eens contact opnemen met de dealer. Als er nog mensen zijn met meer informatie, ik hoor het graag.

Heb ook nog steeds het bekende 'verwarming' probleem (constante lage draaisnelheid). In het begin van dit forum staan hier nogal wat opmerkingen over. Is dit nu nog steeds een probleem of is dit bij jullie ook nog aan de orde? De dealer heeft bij mij de laatste software versie gecheckt en de verwarming herijkt. Helaas is het euvel niet opgelost!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                        http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...9520/1.1201171

Insignia Tourer voor de schroothoop...
                        Ik zie alleen een film over de verkeersboetes.
                        Opel Insignia OPC
                        BMW X5 3.0i
                        Caterham Super 7

Comment

• Ik lees hier véél problemen over de zetelverwarming bij de Insignia. Mijn pa heeft een Meriva B met zetel en stuurverwarming (wagen is 1 jaar oud). Nu werkt de zetelverwarming niet meer bij deze wagen. Het schijnt volgens de dealer te liggen aan hetzelfde probleem als bij de Insignia (zouden zelfde matten zijn). Zijn dan de verwarmingsmatten defect of iets anders?? De dealer ging het gaan uitzoeken. Hij zei wel dat verwarmde zetels en stuur een zéér zeldzame optie was bij een Meriva. Onze pa was de enigste aan wie hij deze optie ooit al verkocht had. Dus het kon wat langer duren eer ze het gebrek gevonden hadden
                          DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Condens op de vooruit

Zijn er hier nog die last hebben van condens op de vooruit ?
                            En iemand tips wat je hier kunt tegen doen ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stevie007 Bekijk Berichten
                              Zijn er hier nog die last hebben van condens op de vooruit ?
                              En iemand tips wat je hier kunt tegen doen ?
                              airco laten aan staan

eventueel kan het de pollenfilter zijn, versleten of vochtig; of er is water in het verluchtingskanaal gelopen; controleer ook eens of de zijkanten met de afvoeropeningen niet verstopt zijn door bladeren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sig63 Bekijk Berichten
                                airco laten aan staan

eventueel kan het de pollenfilter zijn, versleten of vochtig; of er is water in het verluchtingskanaal gelopen; controleer ook eens of de zijkanten met de afvoeropeningen niet verstopt zijn door bladeren

Ja ik heb het enkel als ik de laten heb en op het werk wil vertrekken voor de rest heb ik er geen last van... De ene dag wel de andere weer niet...

Maar eer het weg is...

Daarom veeg ik er ook eens snel over mee een doek maar dit is ook niet de oplossing want dan ziet mijn ruit weer vuil achteraf

Die pollenfilter waar zit die ergens ?
                                Versleten kan die niet zijn zou wel al heel snel zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                                  hij ziet er toch nog beter uit dan die Audi, wil dat zeggen dat'm dan steviger is ook?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sig63 Bekijk Berichten
                                    airco laten aan staan

De mijne was 1 maand oud als ik het al voorhad dus van slijtage of verstopping was nog geen sprake en de airco stond altijd aan.
                                    Het kwam door slecht afsluitende rubbers rond de deuren.
                                    Nieuwe rubbers en de auto een dag in de garage om machinaal te laten uitdrogen was de oplossing.
                                    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk Berichten
                                      Ik lees hier véél problemen over de zetelverwarming bij de Insignia. Mijn pa heeft een Meriva B met zetel en stuurverwarming (wagen is 1 jaar oud). Nu werkt de zetelverwarming niet meer bij deze wagen. Het schijnt volgens de dealer te liggen aan hetzelfde probleem als bij de Insignia (zouden zelfde matten zijn). Zijn dan de verwarmingsmatten defect of iets anders?? De dealer ging het gaan uitzoeken. Hij zei wel dat verwarmde zetels en stuur een zéér zeldzame optie was bij een Meriva. Onze pa was de enigste aan wie hij deze optie ooit al verkocht had. Dus het kon wat langer duren eer ze het gebrek gevonden hadden
                                      Mijn Insignia is vorige week binnen geweest omdat de zetelverwarming elke minuut ( of sneller ) uitvalt. De zetel wordt wel warm na telkens terug op de schakelaar te drukken.
                                      Dacht dat de zetelmat ging vervangen worden ( onder garantie ) , maar nee, er zou een of andere weerstand moeten vervangen worden ( gekend probleem ).
                                      Bij het maken van de afspraak was er nochtans gevraagd welke type zetel ik had , kwestie van de juiste zetelmat te bestellen. Niet dus ...
                                      Er staan 200 van die weerstanden in backorder bij Opel zelf ( dixit garagist ) en 'het kan enkele weken duren eer we die hebben'.
                                      Zal weer hetzelfde probleem zijn zoals met de automatische verwarming, ofwel wordt er geen oplossing geboden ofwel na lang wachten. Waarschijnlijk in het voorjaar, als ik geen zetelverwarming meer nodig heb.
                                      Naservice is toch een groot probleem bij Opel. Wagen telkens een dag binnen om dan 's avonds te horen dat het stuk moest besteld worden en dat de wagen dan nog eens een dag binnenmoet.
                                      Bij mijn vorige leasewagens ( geen Opels ) was het probleem steeds dezelfde dag hersteld ( of het moest een uitzonderlijk wisselstuk zijn , dat normaal niet in stock is ).
                                      Bij de Opel garage hebben ze bij wijze van spreken nog geen reservelamp in stock

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PeterPan2840 Bekijk Berichten
                                        Mijn Insignia is vorige week binnen geweest omdat de zetelverwarming elke minuut ( of sneller ) uitvalt. De zetel wordt wel warm na telkens terug op de schakelaar te drukken.
                                        Dacht dat de zetelmat ging vervangen worden ( onder garantie ) , maar nee, er zou een of andere weerstand moeten vervangen worden ( gekend probleem ).
                                        Bij het maken van de afspraak was er nochtans gevraagd welke type zetel ik had , kwestie van de juiste zetelmat te bestellen. Niet dus ...
                                        Er staan 200 van die weerstanden in backorder bij Opel zelf ( dixit garagist ) en 'het kan enkele weken duren eer we die hebben'.
                                        Zal weer hetzelfde probleem zijn zoals met de automatische verwarming, ofwel wordt er geen oplossing geboden ofwel na lang wachten. Waarschijnlijk in het voorjaar, als ik geen zetelverwarming meer nodig heb.
                                        Naservice is toch een groot probleem bij Opel. Wagen telkens een dag binnen om dan 's avonds te horen dat het stuk moest besteld worden en dat de wagen dan nog eens een dag binnenmoet.
                                        Bij mijn vorige leasewagens ( geen Opels ) was het probleem steeds dezelfde dag hersteld ( of het moest een uitzonderlijk wisselstuk zijn , dat normaal niet in stock is ).
                                        Bij de Opel garage hebben ze bij wijze van spreken nog geen reservelamp in stock
                                        Bij wijze van spreken ?? Voor mijn madam haar Corsa hebben ze die speciaal moeten bestellen, die hadden ze zelfs nog nooit gezien... Daar zitten H9 lampen in. Bij verder onderzoek bleek dat door een kortsluiting die lamp in haar koplamp is gesmolten en moet dus de volledige unit vervangen worden (onder garantie gelukkig want dat zijn AFL en dus dure lichten). Probleem ? Jawel niet op stock. Zelf niet in Duitsland en dus rijdt ze nu al bijna een maand met één kapotte phare...
                                        Last edited by ; 27/01/2012, 09:37.

Comment

Working...
                                        X