Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
    De onderblok van de 110pk is anders dan die van de 130/160pk. Wat bedoel ik met onderblok?Motorblok met krukas, zuigers, drijfstangen,...
    Deze kan dus iets minder koppel aan dan de 130/160pk,
    De bovenblok (cylinderkop) is voor de drie versies dezelfde.
    Verstuivers en turbo zijn voor de 3 versies dezelfde

    Deze info heb ik ook gezien bij mijn dealer zelf toen ik de wagen aankocht en twijfelde welke versie ik zou nemen.
    De versnellingsbak was toen bij allemaal dezelfde.
    Info klopt dus niet want bij de 160 pk zit de F40WR versnellingsbak.
    Bij de 110 en 130 pk is dit de M32WR.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door insigmaniac Bekijk Berichten
      Deze info heb ik eens gekregen via ATH:

      De onderblok van de 110pk is anders dan die van de 130/160pk. Wat bedoel ik met onderblok?Motorblok met krukas, zuigers, drijfstangen,...
      Deze kan dus iets minder koppel aan dan de 130/160pk, vandaar dat we hem ook 'maar' 380Nm geven ipv 440Nm voor de 160pk versie. De 190pk die we voorzien na tuning kunnen beide type's onderblok perfect aan.

      Versnellingsbak van de 110/130 is lichter dan die van de 160pk, behalve de automaat die is dezelfde voor de 130/160pk.

      De bovenblok (cylinderkop) is voor de drie versies dezelfde.

      Verstuivers en turbo zijn voor de 3 versies dezelfde
      dat was juist tot modeljaar 2011; sinddien hebben de de A20DT (ipv A20DTJ) en de A20DTL (ipv A20DTC) onder andere een kleinere turbo (die sneller reageeert); de 130 pk EcoFlex behield hetzelfde A20DTH-blok als de 160 pk.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
        Hij had inderdaad een dth met 120 pk en ik een dth met 150 pk.
        Die zijn door leveringsproblemen dichtgeknepen maar daar kwam zoveel commentaar op door mensen die een 150 pk hadden gekocht, dat ze de motoren technisch hebben aangepast.
        zoals reeds gezegd zijn de 1.9cdti 100/120 en de 1.9cdti 150 altijd verschillende motorblokken geweest.
        Enkel in de Astra H (niet in de Vectra) heeft men een korte tijd in 2006 dacht ik) een gedowntunede Z19DTH gemonteerd omdat er leveringsproblemen waren met de Z19DT en deze 16-klepper met 120pk kreeg de typebenaming Z19DTJ

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Sig63 Bekijk Berichten
          zoals reeds gezegd zijn de 1.9cdti 100/120 en de 1.9cdti 150 altijd verschillende motorblokken geweest.
          Enkel in de Astra H (niet in de Vectra) heeft men een korte tijd in 2006 dacht ik) een gedowntunede Z19DTH gemonteerd omdat er leveringsproblemen waren met de Z19DT en deze 16-klepper met 120pk kreeg de typebenaming Z19DTJ
          Excuseer maar mijn schoonbroer heeft zo een blok in zijn vectra liggen.
          Een dichtgeknepen 120 pk, uw info klopt dus niet dat het enkel in de astra was...

          Comment


          • Ik heb een vraagje mijne insi geeft aan dat olie moet vervangen worden. Heb momenteel 22000km en ben nog binnen het jaar dus in principe nog geen beurt nodig. Nu weet ik wel dat de auto dit zelf berekend naar gelang rijgedrag en afstanden. Maar hoeveel belang moet je nu geven aan dit zelf berekend olie toestand?

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door rpili1313 Bekijk Berichten
              Ik heb een vraagje mijne insi geeft aan dat olie moet vervangen worden. Heb momenteel 22000km en ben nog binnen het jaar dus in principe nog geen beurt nodig. Nu weet ik wel dat de auto dit zelf berekend naar gelang rijgedrag en afstanden. Maar hoeveel belang moet je nu geven aan dit zelf berekend olie toestand?
              Niet te veel waarde aanhechten. Als je veel start en korte stukjes rijdt dan staat je levensduur zo op 0%.
              Gewoon wachten tot je volgende beurt. Vertrouw je 't echt niet check dan gewoon je olie op kleur!

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door rpili1313 Bekijk Berichten
                Ik heb een vraagje mijne insi geeft aan dat olie moet vervangen worden. Heb momenteel 22000km en ben nog binnen het jaar dus in principe nog geen beurt nodig. Nu weet ik wel dat de auto dit zelf berekend naar gelang rijgedrag en afstanden. Maar hoeveel belang moet je nu geven aan dit zelf berekend olie toestand?
                Als je de melding wilt weghalen:
                Zie filmpje op youtube; http://www.youtube.com/watch?v=WSaaYaohvWs
                Werkt bij mijn Isnignia van April 2011

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                  maar een M32WR tot 400 nm tunen zal volgens mij op termijn wél voor problemen zorgen. En dit in eerste instantie m.b.t. het vliegwiel.
                  Een automaat naar 420 nm tunen is volgens mij op termijn ook zorgen voor problemen. !
                  de M32 kan 480Nm hebben dus denk niet dat er na chiptuning naar 400Nm al problemen heeft gehad met deze bak, de AF40 is voor maar liefst 600Nm berekend dus daar kan 420Nm toch onmogelijk ooit een probleem vormen, waar haal je dit soort onzin dat de automaat met 420Nm problemen zou krijgen ?

                  Jij verwart de MCT ( mean constant torque ) van een versnellingsbak met wat een bak aankan, als een automaat voor MCT 400Nm is uitgelegd en dus in wagens ligt met motoren van 400Nm gaat die heus geen problemen geven bij 420Nm, want je mag er zeker van zijn dat er hier en daar wel eens een motor tussen zit die wat betere toleranties heeft en bv 440Nm levert ipv 400Nm opgegeven. Nee hoor bovenop die 400Nm MCT neemt de fabrikant nog dikke veiligheidsfactoren, in dit geval een factor 1.5 !

                  De automaat van alle insignia's is van Aisin en wordt overigens in Belgie ontwikkeld http://www.aweurope.be/ , ik ken meerdere ingenieuren die daar werken en je hoeft me niet te geloven maar ik zeg je dat die automaat heel wat meer kan hebben dan wat jij denkt dat hij kan hebben

                  Ik kan die automaten overigens ook herprogrammeren , dan kunnen ze nog meer aan

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                    de M32 kan 480Nm hebben dus denk niet dat er na chiptuning naar 400Nm al problemen heeft gehad met deze bak, de AF40 is voor maar liefst 600Nm berekend dus daar kan 420Nm toch onmogelijk ooit een probleem vormen, waar haal je dit soort onzin dat de automaat met 420Nm problemen zou krijgen ?

                    Jij verwart de MCT ( mean constant torque ) van een versnellingsbak met wat een bak aankan, als een automaat voor MCT 400Nm is uitgelegd en dus in wagens ligt met motoren van 400Nm gaat die heus geen problemen geven bij 420Nm, want je mag er zeker van zijn dat er hier en daar wel eens een motor tussen zit die wat betere toleranties heeft en bv 440Nm levert ipv 400Nm opgegeven. Nee hoor bovenop die 400Nm MCT neemt de fabrikant nog dikke veiligheidsfactoren, in dit geval een factor 1.5 !

                    De automaat van alle insignia's is van Aisin en wordt overigens in Belgie ontwikkeld http://www.aweurope.be/ , ik ken meerdere ingenieuren die daar werken en je hoeft me niet te geloven maar ik zeg je dat die automaat heel wat meer kan hebben dan wat jij denkt dat hij kan hebben

                    Ik kan die automaten overigens ook herprogrammeren , dan kunnen ze nog meer aan
                    Omdat ik het al zelf heb meegemaakt misschien ? Kzal de factuur van mijne Tiptronic eens opsturen...
                    Ik weet alleen dat fabrikanten 2 jaar garantie (moeten) geven maar chiptuners geven dit nooit.
                    Op de software ja, maar wat kan daar fout mee gaan ? Ik zeg altijd maar bezint eer ge begint en informeer U bij verschillende tuners, ik durf wedden dat je verschillende verhalen gaat krijgen...Om U een voorbeeld te geven : ik laat mijn insignia tunen maar vind het maar zus en zo desondanks dat hij prachtige cijfers kan voorleggen. Na mijn contact met die tuner gaat het plots over DPF filters en dat die veel tegenhouden en dat er veel problemen hebben die deftig te tunen. Iemand anders van dit forum vraagt aan mij hoe ik de tuning vind en vertel hem over de problemen met de roetfilter en informeert bij diezelfde tuner. Hij contacteert de tuner en vraagt hem of de problemen met de filter ondertussen zijn opgelost, antwoord hij : er zijn geen problemen met de roetfilter meneer....

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door rpili1313 Bekijk Berichten
                      Ik heb een vraagje mijne insi geeft aan dat olie moet vervangen worden. Heb momenteel 22000km en ben nog binnen het jaar dus in principe nog geen beurt nodig. Nu weet ik wel dat de auto dit zelf berekend naar gelang rijgedrag en afstanden. Maar hoeveel belang moet je nu geven aan dit zelf berekend olie toestand?
                      Bij ons staat er nog 8% op bij olie 10 maand oud, 19000 km)maandag effe garage gebeld voor info volgende week maandag mag hij binnen voor olie te verversen.
                      Is wel met onderhoudscontract daarom misschien de soepelheid om de olie al te vervangen.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door BatensK Bekijk Berichten
                        Bij ons staat er nog 8% op bij olie 10 maand oud, 19000 km)maandag effe garage gebeld voor info volgende week maandag mag hij binnen voor olie te verversen.
                        Is wel met onderhoudscontract daarom misschien de soepelheid om de olie al te vervangen.
                        Ik zit met bijna 10 maanden en 24.000 km nu ook aan 11%...

                        Heeft er eigenlijk iemand het onderhoudsschema voor de Insignia ? I.t.t. vroeger staat daarover niets meer in het onderhoudsboekje.

                        Comment


                        • Vandaag prijs gevraagd voor 2 nieuwe voorbanden. 180 euro per stuk ! Weet niet of dit een goede prijs is of niet. Waren Yokohama's in de maat 245/45/18
                          Nog iemand ervaring met prijs voor deze banden? Is het eventueel mogelijk om op de velgen een 235 te leggen? (voor de keuring dan) 245 vind ik precies vrij breed.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen_ Bekijk Berichten
                            Vandaag prijs gevraagd voor 2 nieuwe voorbanden. 180 euro per stuk ! Weet niet of dit een goede prijs is of niet. Waren Yokohama's in de maat 245/45/18
                            Nog iemand ervaring met prijs voor deze banden? Is het eventueel mogelijk om op de velgen een 235 te leggen? (voor de keuring dan) 245 vind ik precies vrij breed.
                            Banden kopen bij een bandencentrale scheelt gemakkelijk minimum 30% mijn beste !

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen_ Bekijk Berichten
                              Vandaag prijs gevraagd voor 2 nieuwe voorbanden. 180 euro per stuk ! Weet niet of dit een goede prijs is of niet. Waren Yokohama's in de maat 245/45/18
                              Nog iemand ervaring met prijs voor deze banden? Is het eventueel mogelijk om op de velgen een 235 te leggen? (voor de keuring dan) 245 vind ik precies vrij breed.
                              Staat in uw gelijkvormigheidsattest welke banden je mag voeren.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door ronnyking760 Bekijk Berichten
                                Banden kopen bij een bandencentrale scheelt gemakkelijk minimum 30% mijn beste !
                                Prijzen lijken mij correct voor deze banden (misschien dat je er nog 10 euro kan afpitsen ergens), in Michelin zit je bv zeker tussen de 210 en 250 euro voor dergelijke maat.
                                Voor 130 euro ga je die nergens vinden en indien toch, ik zou er zeker niet zo'n goedkope band laten opleggen...

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                                  Prijzen lijken mij correct voor deze banden (misschien dat je er nog 10 euro kan afpitsen ergens), in Michelin zit je bv zeker tussen de 210 en 250 euro voor dergelijke maat.
                                  Voor 130 euro ga je die nergens vinden en indien toch, ik zou er zeker niet zo'n goedkope band laten opleggen...
                                  Vorige week 4 michelins gekocht en laten monteren + balanceren voor de prijs van 115€ per stuk. Waren weliswaar 205/55R16 (michelin energy saver 91V voor astra H))

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door ronnyking760 Bekijk Berichten
                                    Vorige week 4 michelins gekocht en laten monteren + balanceren voor de prijs van 115€ per stuk. Waren weliswaar 205/55R16 (michelin energy saver 91V voor astra H))
                                    Tja, is geen vergelijking natuurlijk...

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                                      Tja, is geen vergelijking natuurlijk...
                                      Dus de prijs voor 245/45R18 zou volgens U dan het dubbele bedragen ? (210 a 250), ik geloof er niks van.
                                      Ik blijf bij mijn stelling dat ge bij eender welk bandenbedrijf banden koopt aan dezelfde aankoopprijzen die de dealers betalen.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door ronnyking760 Bekijk Berichten
                                        Dus de prijs voor 245/45R18 zou volgens U dan het dubbele bedragen ? (210 a 250), ik geloof er niks van.
                                        Ik blijf bij mijn stelling dat ge bij eender welk bandenbedrijf banden koopt aan dezelfde aankoopprijzen die de dealers betalen.

                                        Tussen de 210 en 250 euro mijnheer...
                                        Dat ze bij de dealer meer kosten ben ik van overtuigd maar de poster heeft nergens gezegd dat hij dit heeft gedaan.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                                          http://www.autobandencollectief.be/z...chelin-banden/
                                          Tussen de 210 en 250 euro mijnheer...
                                          Dat ze bij de dealer meer kosten ben ik van overtuigd maar de poster heeft nergens gezegd dat hij dit heeft gedaan.
                                          Dan neem ik nederig mijn woorden terug

                                          Comment

                                          Working...
                                          X