Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hoi allen,

Sinds kort heb ik een Insignia in m'n bezit, nu heb ik een vraag betreffende de iPod ondersteuning.
    Is er een mogelijkheid om eerst een artiest te selecteren en vervolgens een album?

Het enige wat ik blijkbaar kan doen is alles apart selecteren (artiest => dan krijg je direct alle nummers van deze artiest, album, genre,...).
    Momenteel heb ik om en bij de 200 artiesten op m'n iPod staan met meer dan 700 albums, het is nogal vervelend om door de hele albumlijst te scrollen om tot het album te komen dat ik wil afspelen.

In de instellingen/manual vind ik hier niets over terug, dus ik vrees er een beetje voor...

Comment

• Hoi Philip,

Nee, dit gaat niet , toch niet bij bouwjaar 2010...
      Je mag al blij zijn dat de iPod werkt ...
      Groeten, Koen

Kadett D 1.3SR Rood (1989)
      Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
      Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
      Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
      Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)

www.adoewa.be

Comment

• Hallo,

Sinds kort trotse eigenaar van een opel insignia sport tourer 130 pk bouwjaar 2011 km 15.000. Tot nu toe alleen nog maar lovende woorden. Alleen het verbruik had misschien wat lager kunnen liggen. Ik zit nu rond de 8 liter. Maar in ieder geval een zaligheid om mee te rijden .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DUCgeertATI Bekijk Berichten
          Hallo,

Sinds kort trotse eigenaar van een opel insignia sport tourer 130 pk bouwjaar 2011 km 15.000. Tot nu toe alleen nog maar lovende woorden. Alleen het verbruik had misschien wat lager kunnen liggen. Ik zit nu rond de 8 liter. Maar in ieder geval een zaligheid om mee te rijden .
          Amai 8L is wel heel veel voor een 130pk... Of heb je een zware voet misschien ?
          Ik zelf rij met 160Pk en verbruik zit hier tussen de 6/7L

Comment

• Als je veel in de stad rijdt kan je wel aan die 8l komen.
            De mijne komt op 7l maar wanneer ik veel snelweg kilometers doe dan zakt het verbruik naar 5,4l
            1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
            2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stevie007 Bekijk Berichten
              Ik doe veel korte afstanden. Ik weet niet hoe iedereen dit berekend, maar de boordcomputer zit er bij mij een liter naast. De computer gaf 7 liter aan, maar als het uittel zoals het hoort dan kom ik op 8 liter uit (aantal liters delen door het aantal km). Dus moest je enkel naar je boordcomputer kijken, dan zouden sommigen zich nogal vergissen.

Comment

Ik doe veel korte afstanden. Ik weet niet hoe iedereen dit berekend, maar de boordcomputer zit er bij mij een liter naast. De computer gaf 7 liter aan, maar als het uittel zoals het hoort dan kom ik op 8 liter uit (aantal liters delen door het aantal km). Dus moest je enkel naar je boordcomputer kijken, dan zouden sommigen zich nogal vergissen.
                Bij mij heb ik dat ook zo eens berekend. Er was 0,0 verschil op met de boordcomputer, dus die doet perfect zijn werk.
                Ik heb een astra 130 pk en die heeft een gemiddeld verbruik na 13.000 km van 5,1 liter.
                Ben ik zeer tevreden over
                Autosnelweg aan 120 km/u tussen de 3,5 en de 4 liter.

Comment

Algemeen gemiddelde 8,6 L.
                  Het eerste jaar was dit zelf 9 a 11 L. Aan een pepe rijstijl, met zware voet was het nog hoger.
                  Meerder keren voor naar de garage geweest.
                  Zelfs mijn Vivaro 2.5 verbruikt maar 7,5 L.
                  den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Ik heb hem nu eens gereset na het tanken en zullen zien wat het verschil nu is.

Comment

Ik heb dezelfde ervaring: met veel fileverkeer zit ik aan een reëel gemiddelde van 7,2 l/100km, terwijl de boordcomputer doorgaans 6,3 a 6,7 aangeeft.
                      Bij lange snelwegritten (vakantie) zakt het reëel verbruik onder de 6 liter (zelfs op de Autobahn).
                      Bij mijn Signum werkte de BC echter heel nauwkeurig

Comment

• Hallo, ik ben nieuw hier.
                        Mijn naam is Steven en ben 19. Ik ben heel erg geïnteresseerd in auto's en ben zelf aan het rondkijken of ik misschien een opleiding automechanica zou kunnen volgen.
                        Heb zelf (nog) geen auto maar mag nu en dan met die van mijn pa is rondrijden. Nu rijden we nog rond met een witte Santa Fe waar we tevreden mee zijn maar dankzij de hoge belastingen enzo verder naar een kleinere wagen moeten uitkijken die kleiner is in uitstoot & verbruik.

Mijn pa heeft een Insignia Sports Tourer Cosmo besteld 2.0diesel met 160pk.
                        Kleur: Mahagony
                        Met zo goed als alle opties behalve: OPC Line exterior pack en panoramisch dak.
                        Ook met velgen die je (nog) niet vaak ziet namelijk: Q7B 18duim Lichtmetalen velgen (5 dubbele V-spaken) is een velg waar ook deels zwart in voorkomt.

Hoop wel dat er geen problemen zullen voorkomen met het Infinity Sound System want heb er al een paar negatieve reacties over gelezen.

Wat vinden jullie trouwens van dit?
                        Nieuwe en tweedehands auto’s veilig vergelijken en kopen? Dat doe je op Vroom! Ontdek hier +40.000 wagens, +20.000 tests, nieuws, advies en prijzen.
                        Last edited by ; 08/06/2012, 20:04.

Comment

• Hallo,

We hebben ons vandaag een nieuw speelgoedje bijgekocht => zie "mijn aziatische auto"
                          Afhaling begin volgende maand
                          Even van merk verandert, maar voor alle duidelijkheid: de insignia blijft!

Groeten.

Comment

• Na 3 jaar Insignia rijden (75.000 km) blijft het plezant, als de wagen rijdt....
                            Maar voor het ogenblik staat hij (weer eens) in de garage......

Lampje van koelvloeistof lichtte op. Dus garage-bezoek.
                            "Oei, waterverlies, dat kan niet. Moeten we eens nakijken. Waarschijnlijk een buisje, is maar even werk."

3 dagen later, nog geen nieuws, dus zelf gebeld.
                            "Ja, Pomp is stuk, moet vervangen worden. Kosten 808 euro + werkuren, en dat kan een tijdje duren."

KBC heeft ondertussen wel akkoord gegeven om alles te maken.
                            Wagen zal 'waarschijnlijk' maandagavond wel klaar zijn.
                            Zal dus een week in de garage gestaan hebben.

Comment

• Een vraagje

Ik zit op de moment aan 28950 km ongeveer dus bijna tijd voor een groot onderhoud...

Wat word er zoal gedaan op een groot onderhoud ?
                              En rond welke prijs zit je mee een groot onderhoud ?

Te zaterdag kreeg ik de melding dringende service nodig ofzo iets kwam er te staan want het bleef niet lang staan
                              Ook heb ik de melding olie peil te laag auto stil leggen meteen... Heb dit ook gedaan na dien geen melding meer gehad

Op de moment heb ik 37% olie nog volgens de boordcomputer
                              Als ik naar de garage ga kunnen ze deze fout meldingen dan zien ?

Comment

• Dvd800

Heeft er al iemand de nieuwste DVD 2012-2013 (voor MJ2011) geïnstalleerd?

Comment

Een vraagje

Ik zit op de moment aan 28950 km ongeveer dus bijna tijd voor een groot onderhoud...

Wat word er zoal gedaan op een groot onderhoud ?
                                  En rond welke prijs zit je mee een groot onderhoud ?

Te zaterdag kreeg ik de melding dringende service nodig ofzo iets kwam er te staan want het bleef niet lang staan
                                  Ook heb ik de melding olie peil te laag auto stil leggen meteen... Heb dit ook gedaan na dien geen melding meer gehad

Op de moment heb ik 37% olie nog volgens de boordcomputer
                                  Als ik naar de garage ga kunnen ze deze fout meldingen dan zien ?
                                  Heb je jouw oliepeil reeds gecontroleerd?
                                  37% na 29000 km lijkt me wel niet mogelijk, tenzij je reeds een oliewissel liet doen.

Ik heb mijn eerste onderhoud laten doen aan 27.000 km (nog geen jaar oud, maar ik zat aan 4%) maar ik heb nog geen factuur gezien. Ik vermoed niet veel meer dan olie wissel, wat nazicht en eventueel remblokken...

Comment

• Schokken bij lage snelheid

Een klein jaar geleden had ik het probleem dat mijn Insignia 2.0CDTi automatic schokte bij lage snelheid.
                                    Ze hebben mijn injectors vervangen (1700€) en het bleek opgelost.
                                    Nu heb ik het terug en hebben ze me 2 flesjes meegegeven op in de brandstyoftank te gieten.
                                    Dit hielp voor enkele weken maar heb het nu al terug.
                                    Volgens de garage komt dit door dat er in de brandstof in Belgie een beetje BIO diesel zit.

Iemand nog dat probleem... zou alleen bij automaten voorkomen?
                                    Groeten, Koen

Kadett D 1.3SR Rood (1989)
                                    Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
                                    Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
                                    Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
                                    Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)

www.adoewa.be

Comment

• verander eens een tijdje van brandstofmerk (en tank geen Total...).
                                      het zou eerder door de talrijke andere additieven komen; 5% bio-diesel (B5) is al langer gebruikelijk in Europa

Comment

• Ik heb dit probleem ook gehad op mijn wagen Heb mij wagen van 17maart 2011 vanaf dag 1 dat ik bij de garage vertrok had ik dit. Dit heeft totaal niks mee automaat te maken of mee de diesel gewoon èèn ding de EGR klep de grootste rommel dat er tegenwoordig in de auto's zitten....

Waar ik de wagen heb gekocht beweerde ze altijd dat dit een software probleem is van de EGR klep wat ik toen persoonlijk nog al ne rare uitleg vond zeker toen de garagist zei dat ik zo moet verder blijven rijden terwijl ik toch een dikke 35.... op tafel had gelegd

Ben toen gewoon naar een andere garage geweest daar hebben ze de EGR klep 2keer veranderd wagen bleef schokken. En toen ook de EGR module maar vervangen maar wagen bleef schokken... tussen de 1500/2000 toeren

Toen heb ik zelf de stekker van de EGR klep los gedaan en zonder EGR klep gereden resultaat was geen geschok meer wagen reed toen veel vlotter

Maar heb hier zo een paar dagen mee gereden zonder problemen eens ik de stekker terug plaatste begon hij weer te schokken

Heb toen eens zitten rond surfen op google en er zijn vele die problemen hebben mee de EGR klep of die hun wagen schokt (Niet alleen opel) wat ik vaak ben tegen gekomen is dat er mensen zijn die een plaatje tussen de EGR klep steken dit zou ook veel beter zijn voor u wagen..

Maar bij de EGR klep van de insignia ging dit moeilijk daarom heeft de garagist een plaatje mee 3gatjes geplaatst tussen de bypass die bevestigt is aan de EGR module

En de wagen rijd nu ook veel vlotter en ook geen schokken meer ondertussen heb ik dit plaatje al een jaar zitten en de wagen rijd nog altijd zeer goed en zonder schokken!
                                        Ook zou dit een bekend probleem zijn bij opel want ben gisteren naar de garage geweest voor afspraak onderhoud en toen zei die dat dit een bekend probleem is bij de insingia's

Het plaatje is misschien niet de juiste manier van oplossing maar ben er zeer blij mee dat de garage hier moeite toen heeft voor gedaan om mij te helpen
                                        Waar ik de wagen heb gekocht stuurde ze mij gewoon wandelen want dit is een software probleem en er is op de moment geen nieuwe voor u wagen

Uploaded with ImageShack.us

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sig63 Bekijk Berichten
                                          Heb je jouw oliepeil reeds gecontroleerd?
                                          37% na 29000 km lijkt me wel niet mogelijk, tenzij je reeds een oliewissel liet doen.

Ik heb mijn eerste onderhoud laten doen aan 27.000 km (nog geen jaar oud, maar ik zat aan 4%) maar ik heb nog geen factuur gezien. Ik vermoed niet veel meer dan olie wissel, wat nazicht en eventueel remblokken...
                                          Ja er zit nog genoeg olie in...
                                          Ik heb op 15.000 een klein onderhoud laten doen nu zitten we aan 30.000 dus groot onderhoud nu

En ja ik heb volgens de boordcomputer 37% olie op 29...

Een groot onderhoud zou daar rond de 300€ kosten ben eens benieuwd morgen...

Comment

Working...
                                          X