Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Mischien een domme vraag hoever mogen velgen uit de wielkast komen heb een setje mogen proberen voorste velgen zijn et30 9J en de achterste zijn et28 10j het staat wel vet onder de insignia maar mag het er zijn ondertussen al zoveel wetten ;;;;;

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door DCAT Bekijk Berichten
      Mischien een domme vraag hoever mogen velgen uit de wielkast komen heb een setje mogen proberen voorste velgen zijn et30 9J en de achterste zijn et28 10j het staat wel vet onder de insignia maar mag het er zijn ondertussen al zoveel wetten ;;;;;
      Foto?
      1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
      2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

      Comment


      • Eigenlijk maximaal gelijk met de kas.
        Maar dat hangt af van hoe je 't kan uitleggen als de politie lastig doet :-D
        En met een getrokken bandje natuurlijk, want die komen andere ook nog een beetje buiten.

        Howow

        Comment


        • Hey forum leden;
          Ik ben ook de trotse eigenaar van een Insignia (ex auto van Polleke2)
          Werk zelf in een Opel garage en herken veel van de problemen die ik hier lees.Ieder merk heeft miserie en wij als mekaniekers staan ook dikwijls met onze rug tegen de muur wij kunnen enkel bellen naar Etac inDuitsland en daar worden wij ook dikwijls met een kluitje in het riet gestuurd.Heb nu zelf aan mijn wagen een probleem dat ik niet opgelost krijg.Ik rij en na een tijd komt er op het display dringend service nodig. Heb al een paar keer uitgelezen met de MDI via GDS en kom steeds op een fout op de drukverschilsensor en op de duur van de regeneratie . Heb nu vandaag de EGR vervangen op het goed vallen uit maar zonder resultaat .Zal nog wat verder moeten zoeken vrees ik. Als er iemand een oplossing heeft laat maar weten we hebben er nog een paar met hetzelfde probleem en heb vandaag wat rond gebeld en blijkbaar heeft iedereen er wel last van en vind niemand een pas klare oplossing voor dit probleem.Ben nu verschillende forums aan het afschuimen voor een oplossing te vinden.

          Comment


          • Ik heb er een busje injector reiniger ingekapt en momenteel geen schokken meer...
            Dit vind ik wel geen definitieve oplossing, dus de garage zal volgende keer actie moeten ondernemen.
            Groeten, Koen

            Kadett D 1.3SR Rood (1989)
            Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
            Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
            Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
            Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)

            www.adoewa.be

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten
              Ik heb er een busje injector reiniger ingekapt en momenteel geen schokken meer...
              Dit vind ik wel geen definitieve oplossing, dus de garage zal volgende keer actie moeten ondernemen.
              Met welke merk van brandstof rij je we hebben er bij ons ook problemen mee maar dat zijn meestal mensen die tanken aan een avia dats of zo van die witte pompen tanken .Beter altijd van een goed merk tanken.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Peter Barnes Bekijk Berichten
                Hey forum leden;
                Ik ben ook de trotse eigenaar van een Insignia (ex auto van Polleke2)
                Werk zelf in een Opel garage en herken veel van de problemen die ik hier lees.Ieder merk heeft miserie en wij als mekaniekers staan ook dikwijls met onze rug tegen de muur wij kunnen enkel bellen naar Etac inDuitsland en daar worden wij ook dikwijls met een kluitje in het riet gestuurd.Heb nu zelf aan mijn wagen een probleem dat ik niet opgelost krijg.Ik rij en na een tijd komt er op het display dringend service nodig. Heb al een paar keer uitgelezen met de MDI via GDS en kom steeds op een fout op de drukverschilsensor en op de duur van de regeneratie . Heb nu vandaag de EGR vervangen op het goed vallen uit maar zonder resultaat .Zal nog wat verder moeten zoeken vrees ik. Als er iemand een oplossing heeft laat maar weten we hebben er nog een paar met hetzelfde probleem en heb vandaag wat rond gebeld en blijkbaar heeft iedereen er wel last van en vind niemand een pas klare oplossing voor dit probleem.Ben nu verschillende forums aan het afschuimen voor een oplossing te vinden.
                Heb het probleem met de melding "dringend service nodig" ook gehad. Bij mij heeft de garage ,onder waarborg, de drukverschilsensoren vervangen...probleem opgelost.
                Blijkbaar zat het probleem bij 2 sensoren die foute melding gaven.

                Comment


                • Heb mijn wagen nu anderhalf jaar, heb er vorige week nog een slordige 1000 km mee gereden, in België, grotendeels autosnelweg. Gemiddelde verbruik : 5,4 liter !
                  Schakelen van 1 naar 3, in bebouwde kom aan 50 in 4de, naar 5 (70 km/u), naar 6 (90-100 km/u). op de snelweg braaf 120 gereden.
                  130 pk ecoflex, sporttourer in cosmo uitvoering. Ik klaag niet...

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Peter Barnes Bekijk Berichten
                    Met welke merk van brandstof rij je we hebben er bij ons ook problemen mee maar dat zijn meestal mensen die tanken aan een avia dats of zo van die witte pompen tanken .Beter altijd van een goed merk tanken.
                    Peter, ik tank normaal altijd Shell, maar nu ook al enkele keren iets anders... Esso, Maes, Total...
                    Het zou komen omdat er hier in België een klein % bio in de diesel zit.
                    Van zodra dit in Duitsland ook komt zal Opel hier een oplosing voor zoeken... dit vertelde ze me in de garage.
                    Groeten, Koen

                    Kadett D 1.3SR Rood (1989)
                    Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
                    Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
                    Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
                    Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)

                    www.adoewa.be

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Peter Barnes Bekijk Berichten
                      Met welke merk van brandstof rij je we hebben er bij ons ook problemen mee maar dat zijn meestal mensen die tanken aan een avia dats of zo van die witte pompen tanken .Beter altijd van een goed merk tanken.
                      Ik tank alleen maar Esso en soms Total en heb er ook last mee, dus aan de merken zal het niet direct liggen.
                      den borre


                      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                      Int3x0r
                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door saffe Bekijk Berichten
                        Allen,

                        heb pas mijn nieuwe insignia 1.6 turbo, kan iemand mij zeggen of deze een beschermplaat heeft onder het motorcompartiment?
                        Die van mij alvast niet.
                        Oorspronkelijk geplaatst door Sig63 Bekijk Berichten
                        ik ben niet 100% zeker, maar volgens mij hebben enkel diesels dat omwille van geluidsisolatie
                        Niet enkel geluidsisolatie, ook voor de temperatuur onder controle te houden, een benzine heeft nogal rap de neiging te warm te worden, terwijl een diesel net moeilijker op temperatuur te houden is.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door nonkel louis Bekijk Berichten
                          Heb mijn wagen nu anderhalf jaar, heb er vorige week nog een slordige 1000 km mee gereden, in België, grotendeels autosnelweg. Gemiddelde verbruik : 5,4 liter !
                          Schakelen van 1 naar 3, in bebouwde kom aan 50 in 4de, naar 5 (70 km/u), naar 6 (90-100 km/u). op de snelweg braaf 120 gereden.
                          130 pk ecoflex, sporttourer in cosmo uitvoering. Ik klaag niet...
                          Gij mss niet maar de mensen die je ophoudt wel

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                            Gij mss niet maar de mensen die je ophoudt wel

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                              Gij mss niet maar de mensen die je ophoudt wel
                              Oorspronkelijk geplaatst door DUCgeertATI Bekijk Berichten
                              Mja koop dan een 60pk wagen hé en geen 130pk
                              Als dat trouwens een diesel is zal die roetfilter snel verstopt zitten met zo'n rijstijl!

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                                Gij mss niet maar de mensen die je ophoudt wel
                                Zalig de armen van geest

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door nonkel louis Bekijk Berichten
                                  Heb mijn wagen nu anderhalf jaar, heb er vorige week nog een slordige 1000 km mee gereden, in België, grotendeels autosnelweg. Gemiddelde verbruik : 5,4 liter !
                                  Schakelen van 1 naar 3, in bebouwde kom aan 50 in 4de, naar 5 (70 km/u), naar 6 (90-100 km/u). op de snelweg braaf 120 gereden.
                                  130 pk ecoflex, sporttourer in cosmo uitvoering. Ik klaag niet...
                                  En over een paar maand een verstopte roetfilter en EGR.

                                  Comment


                                  • Ik heb een cursus eco-driving (moeten) volgen en die schakelpunten lijken me voor een wagen met 130pk toch wel vroeg. Optimaal optrekken was daar plankgas tot 2400rpm (diesel) en dan opschakelen en dan weer plankgas tot 2400rpm, enz.. En eens je de snelheid bereikt had, moest je de hoogst mogelijke versnelling kiezen die boven de 1300rpm bleef. Met 130pk en 'n 6-bak 2400rpm doen in 4e aan 70 om dan pas op te schakelen lijkt me niet echt de realiteit ?
                                    Ik trek nu ook gemiddeld gezien door tot 2400rpm, maar wel niet plankgas want da's niet comfortabel meer. And a redline a day keeps the mechanic away.
                                    Last edited by sibi; 18/07/2012, 12:30.
                                    Life's too short. Not to. Live it.
                                    1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                                    2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                                    2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                                    2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

                                    Comment


                                    • Plankgas optrekken
                                      Dat kunde geen ecodriving meer noemen, want dan verbruikt ge enorm veel.

                                      Normaal gezien moet ge bij ecodriving u gaspeaal tot 3/4de intrappen, meer niet.
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                      Comment


                                      • Ik rij 60km/h in 3de, 80km/h in 4de, 100km/h in 5de en 120km/h in 6de. Dat is dan bij een constante snelheid en dan draait hij tegen de 2000tr/min. Optrekken doe ik tot een 3000tr/min.
                                        1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                                        2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
                                          Ik rij 60km/h in 3de, 80km/h in 4de, 100km/h in 5de en 120km/h in 6de. Dat is dan bij een constante snelheid en dan draait hij tegen de 2000tr/min. Optrekken doe ik tot een 3000tr/min.
                                          Toch niet bij vlot rijden? Dan bol ik 130km/u in 3é.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X