Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
    Ik heb nog een stel dakdragers voor de Insignia van Thule met Opel logo te koop.
    Effectief maar 2 keer gebruikt om een ladder te vervoeren.
    Bij interesse of vragen stuur mij een PM.
    Passen toevallig niet op een Zafira Tourer?
    Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
      Rudy neem eens contact op met corsawim.
      Hij kan u uitleggen hoe en met wat je het best een auto onderhoud.
      In ieder geval minstens 2x per jaar waxen met Collinite wax. Geeft effectief een beschermde laag op de lak. Doe ik ook altijd.

Comment

• Zal ik zeker eens doen, bedankt
        Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
        Rudy neem eens contact op met corsawim.
        Hij kan u uitleggen hoe en met wat je het best een auto onderhoud.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
          Dat is iets wat je met een donkere kleur altijd gaat hebben. En ik zou maar oppassen met het steeds polieren, de insignia heeft een zeer dunne laag vernis.

Daar moet ik u ongelijk in geven. Mijn vorige auto was 8 jaar oud en ok zwart(landrover freelander td4 sport) en die had na 8 jaar minder strepen dan deze op 1 jaar tijd. Die waste ik op dezelfde manier. Denk dat de vernislaag gewoon een pak slechter is.

Comment

• Hallo ik ben toe aan een andere gsm
            Heeft er iemand ervaring met HTC DESIRE C BLACK en de carkit van de insignia.
            Ik heb nu een samsung star en ik heb problemen om via bluetooth mijn gsm op te nemen via mije carkit

Comment

• De laatste tijd heb ik iets tof aan de wagen
              Ongeveer al een dikke maand heb ik dat er ondertussen poging tot inbraak op de boordcomputer komt te staan de eerste keer toen ik het zag verschoot ik

Het is ondertussen al 7/8keer op het scherm geweest
              Maar sinds vrijdag weet ik ook als dit op het scherm komt te staan dat mijn alarm aan gaat
              Vrijdag op het werk was het geval mensen van de late ploeg kwam mij fijn melden dat mij alarm af ging en ongeveer na 1min terug uit ging
              Wat de rede is dat het aan gaat ik zou het niet weten toen ik naar huis wou gaan kwam er te staan poging tot inbraak

Ben er dan maar mee naar de garage gegaan ze hebben hem uit gelezen natuurlijk geen fout melding...
              Als we dit moeten gaan zoeken waar hier het probleem ligt ja dat is natuurlijk weer een speld in een hooiberg e (Dit kreeg ik als antwoord)

Ze hebben dan maar eens nieuwe software geïnstalleerd ik hoop dat het hier ook nu mee is opgelost

Want vindt het beetje vervelend dat als de wagen ergens staat het alarm af gaat zonder rede...

Zijn er hier nog mensen die een alarm hebben op de insignia ?
              Misschien iemand dit probleem ook al eens gehad?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DUCgeertATI Bekijk Berichten
                Daar moet ik u ongelijk in geven. Mijn vorige auto was 8 jaar oud en ok zwart(landrover freelander td4 sport) en die had na 8 jaar minder strepen dan deze op 1 jaar tijd. Die waste ik op dezelfde manier. Denk dat de vernislaag gewoon een pak slechter is.
                Je hebt harde en zachte lakken. Opel heeft gewoon een zachte lak. En ik kan het weten want ik heb op mijn insignia al eens een stukje "door" gepolierd.
                De laag is dus zacht en dat bedoel ik met een dunne laag, je mag niet te lang of te dikwijls op dezelfde plek polieren of je zit op de kleur !

Comment

Je hebt harde en zachte lakken. Opel heeft gewoon een zachte lak. En ik kan het weten want ik heb op mijn insignia al eens een stukje "door" gepolierd.
                  De laag is dus zacht en dat bedoel ik met een dunne laag, je mag niet te lang of te dikwijls op dezelfde plek polieren of je zit op de kleur !
                  Dus het is niet altijd bij donkere kleuren, maar altijd bij donkere kleuren van Opel! Het zou in ieder geval niet mogen vind ik. Wel bedankt voor de tip, oppassen met polieren dus.

Comment

Dus het is niet altijd bij donkere kleuren, maar altijd bij donkere kleuren van Opel! Het zou in ieder geval niet mogen vind ik. Wel bedankt voor de tip, oppassen met polieren dus.
                    Ik bedoel dat de krasvorming altijd zichtbaarder is op donkere lakken en dat je daar sowieso voorzichtiger mee moet zijn.
                    Mijn broer zijn zwarte BMW staat ook vol swirls e.d. maar dat is dus zichtbaarder met donkere lakken, een zilveren kan daar evengoed mee vol staan maar dat zal niet zo opvallen...
                    Mijn MGB was donkergroen met 7 lagen lak waarvan 3 met vernis. Daar mocht je nog niet naar kijken of daar stonden al krassen of swirls op...
                    Hopelijk begrijp je nu wat ik bedoel...

Comment

• Is dit niet de reden waarom ze Black Sapphire vervangen hebben door Carbon Black ? Ik heb allesins geen klagen van dit Carbon Black.

Comment

• Te koop wegens overcompleet:

18" originele Opel Insignia velgen met Pirelli Sotto Zero series 2 235/45 winterbanden
                        Twee korte winters onder de insignia gezeten, nu ongeveer 7 a 8 mm profiel.
                        Mag weg T.E.A.B.
                        Ter indicatie nieuwprijs van deze set was € 1.800,=

18 inch opel insignia velgen.jpg
                        Last edited by ; 02/10/2012, 15:52.

Comment

• Dit is zeer juist wat je nu verteld. De eerste zwarte Insignia's waren boterzacht. Daarna hebben ze inderdaad die BS vervangen door CB. Ik kan je gerust vertellen dat alle andere lakken die Opel momenteel gebruikt bikkelhard zijn. Ik heb inmiddels heel wat gepolierd en heb die ervaring opgedaan. Het is wel een feit dat je op donkere lakken gemakkelijk poetskringen ziet omdat die meer opvallen. Lichtere kleuren zoals zilver verhullen die beter. Bij het polieren van de oudere zwarte lakken moet je enkel rekening houden dat je mindere zware cmbinaties moet gebruiken van pad en polijstmiddel. Gebruik ook steeds een Dual action polisher (excentrisch) ipv een van een roterende machine. Met deze laatste ga je door even onaandachtzaam te zijn moeiteloos door de hardste lak. Deze roterende machines vragen ervaring en de nodige deskundigheid.
                          @polleke : het verbaast me zeer dat je met je dap500 door je lak bent gegaan op je Insignia...of was datt met een roterende machine?
                          @wiityrudi : stuur me gerust een PM als je info of raad wilt. De Insignia van Alanus (zachte zwarte lak) heb ik een keer mogen aanpakken...
                          Last edited by ; 02/10/2012, 06:29.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                            Dit is zeer juist wat je nu verteld. De eerste zwarte Insignia's waren boterzacht. Daarna hebben ze inderdaad die BS vervangen door CB. Ik kan je gerust vertellen dat alle andere lakken die Opel momenteel gebruikt bikkelhard zijn. Ik heb inmiddels heel wat gepolierd en heb die ervaring opgedaan. Het is wel een feit dat je op donkere lakken gemakkelijk poetskringen ziet omdat die meer opvallen. Lichtere kleuren zoals zilver verhullen die beter. Bij het polieren van de oudere zwarte lakken moet je enkel rekening houden dat je mindere zware cmbinaties moet gebruiken van pad en polijstmiddel. Gebruik ook steeds een Dual action polisher (excentrisch) ipv een van een roterende machine. Met deze laatste ga je door even onaandachtzaam te zijn moeiteloos door de hardste lak. Deze roterende machines vragen ervaring en de nodige deskundigheid.
                            @polleke : het verbaast me zeer dat je met je dap500 door je lak bent gegaan op je Insignia...of was datt met een roterende machine?
                            @wiityrudi : stuur me gerust een PM als je info of raad wilt. De Insignia van Alanus (zachte zwarte lak) heb ik een keer mogen aanpakken...
                            je neemt me de woorden uit de mond.
                            den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Dit is zeer juist wat je nu verteld. De eerste zwarte Insignia's waren boterzacht. Daarna hebben ze inderdaad die BS vervangen door CB. Ik kan je gerust vertellen dat alle andere lakken die Opel momenteel gebruikt bikkelhard zijn. Ik heb inmiddels heel wat gepolierd en heb die ervaring opgedaan. Het is wel een feit dat je op donkere lakken gemakkelijk poetskringen ziet omdat die meer opvallen. Lichtere kleuren zoals zilver verhullen die beter. Bij het polieren van de oudere zwarte lakken moet je enkel rekening houden dat je mindere zware cmbinaties moet gebruiken van pad en polijstmiddel. Gebruik ook steeds een Dual action polisher (excentrisch) ipv een van een roterende machine. Met deze laatste ga je door even onaandachtzaam te zijn moeiteloos door de hardste lak. Deze roterende machines vragen ervaring en de nodige deskundigheid.
                              Wim, het was niet met m'n DAP maar inderdaad met een gewone roterende. Het is wel zo dat ik daar nog niet eens 10 seconden over ben geweest en dat ik er dan al door zat.

Comment

Ik ben tot nu toe zeer content van de mijne (26.000 km). Het enige wat ik niet zo goed vind is de lak van de wagen. Heel rap strepen en lakschade. Zijn er hier nog die dat probleem ook hebben?
                                heb ik ook last van
                                black metalic,
                                vooral de achterbumper :-(
                                er tegenkomen met uw jeans om iets uit de koffer te halen en ge hebt een kras...
                                Last edited by GT250F; 02/10/2012, 12:14.
                                Insignia 5D Sport 130pk
                                Cooper D
                                KTM 250 EXC-F
                                KTM 200 EXC

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bercki Bekijk Berichten
                                  Is dit niet de reden waarom ze Black Sapphire vervangen hebben door Carbon Black ? Ik heb allesins geen klagen van dit Carbon Black.

De mijne is al de carbon black uitvoering

Comment

Wim, het was niet met m'n DAP maar inderdaad met een gewone roterende. Het is wel zo dat ik daar nog niet eens 10 seconden over ben geweest en dat ik er dan al door zat.
                                    10 sec is lang hoor...ik heb een demo gezien op een audi-motorkap (erg harde lak) en op een plooi met de juiste combi ging hij na 5sec door de lak...roterende machines zijn gevaarlijk voor beginnende detailers!

Comment

10 sec is lang hoor...ik heb een demo gezien op een audi-motorkap (erg harde lak) en op een plooi met de juiste combi ging hij na 5sec door de lak...roterende machines zijn gevaarlijk voor beginnende detailers!
                                      Nog niet eens 10 seconden...En ik ben alles behalve niet vertrouwd met dat toestel, heb er 5 jaar bijna dagelijks mee gewerkt...

Comment

• Comment

• Beste Insignia lovers, af en toe lees ik dit forum, en ja... een zeer behulpzaam item!
                                          Zelf heb ik nog niets moeten posten over men Insignia Sport Tourer 2011, met alles erop en der aan , ivm problemen of andere dinges, maar nu is het zover.
                                          Vorige week kreeg men display (NAVI800 ) rare kuren, begon te flashen en na een tijdje deed de display het weer, maar nu zit er aan de bovenkant 3 zwart/bruine strepen op en als je de verwarming wil bedienen, komt er in het scherm een kleiner scherm in te voorschijn!
                                          Dus na een afspraak, heb ik vorige vrijdag bij de dealer de auto afgeleverd en 's middags een telefoontje van, ja Mr. alles is in orde, het was een software probleem! Pfff, ik al blij dat het niet erger was, dus 's avonds na de uren opgehaald, gestart en wat denk je... nog altijd hetzelfde probleem.
                                          Vandaag, Maandag ben ik terug geweest, terug software update, maar conclusie was display kapot, en gelukkig onder garantie.
                                          Ik heb nog wel een vraag over deze NAVI800, als ik nu een nieuwe krijg onder garantie, is het dan soms mogelijk om een NAVI900 te laten inbouwen in deze wagen?!
                                          Alvast bedankt...

Mvg Erwin.

Mvg

Comment

Working...
                                          X