Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door scott Bekijk Berichten
    Even zelf reageren hier .

    Ik ben reeds 18 jaar technieker waarvan 16.5 jaar Opel
    Sinds 1.5 jaar bij Bmw .
    Ik weet dus héél goed het verschil ( gaat hier enkel over de transmisie)

    Neem een Insignia automaat en je gaat het u beklagen , elke verandering van versnelling is véél te duidelijk voelbaar .
    De wagen houd als het ware even in om te veranderen van versnelling.

    Tuurlijk is vergelijken met Bmw niet logisch aangezien het een klasse (of 2) hoger is .

    Even verduidelijken dat ik nog steeds héél graag met mijn Insignia rij .
    Maar als hij verkocht raakt staat er morgen een Bmw aan de deur.
    Om verschillende redenen waaronder de voornaamste ,dat ik hem dan ook zelf kan uitlezen en onderhouden bij ons in de garage .
    Zeer juist ! Toen ik mijn insignia wou bestellen heb ik een dag rondgereden met een automaat, zelfs met mijn alhambra een immens verschil.
    Ik heb besloten van de handgeschakelde te nemen omdat de automaat mij niet kon bekoren. Schudt gewoon van de één naar de andere versnelling, reageert altijd een seconde te laat precies...automaat volledig links laten liggen !

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Davespace Bekijk Berichten
      Hé hallo
      Ik heb een insignia (diesel 130pk) met 20" velgen (245/35/20") weet iemand of ik een winterset 205/60/16H mag steken (5-gaats steek5/120ET41)
      Alvast bedankt

      De wielen die je mag plaatsen staan op uw gelijkvormigheidsattest en ook in het instructieboekje.
      den borre


      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


      Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

      Comment


      • Ja juist op mijn gelijkvormigheidsattest heb ik alles gevonden kan als winterset enkel 245/45R18 96W
        225/50R17 98V
        215/55R17 94V
        225/45R18 95V
        235/45R18 94T M+S
        Dus moest iemand zo nog een wintersetje verkopen laat me dan iets weten hé .

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Davespace Bekijk Berichten
          Ja juist op mijn gelijkvormigheidsattest heb ik alles gevonden kan als winterset enkel 245/45R18 96W
          225/50R17 98V
          215/55R17 94V
          225/45R18 95V
          235/45R18 94T M+S
          Dus moest iemand zo nog een wintersetje verkopen laat me dan iets weten hé .
          Zie topic 4964

          Comment


          • Bedankt voor je reactie maar volgens mijn gelijkvormigheidsattest kan ik uw velgen niet steken .
            Grtj.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Davespace Bekijk Berichten
              Bedankt voor je reactie maar volgens mijn gelijkvormigheidsattest kan ik uw velgen niet steken .
              Grtj.
              Zie topic 4971 !
              Last edited by ; 19/10/2012, 14:19.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Davespace Bekijk Berichten
                Bedankt voor je reactie maar volgens mijn gelijkvormigheidsattest kan ik uw velgen niet steken .
                Grtj.
                Oeps foutje van mij !

                Steek betreft : 5 x 120 !!!!

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Davespace Bekijk Berichten
                  Bedankt voor je reactie maar volgens mijn gelijkvormigheidsattest kan ik uw velgen niet steken .
                  Grtj.
                  Tuurlijk wel !

                  Comment


                  • Komt bij ne 16" de ramklauw niet tegen de velg? Ik denk dat 17" de minimum was mer kzen ni zeker.
                    DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk Berichten
                      Komt bij ne 16" de ramklauw niet tegen de velg? Ik denk dat 17" de minimum was mer kzen ni zeker.
                      Volgens ik mij kan herinneren mag enkel een edition 110 PK 16" velgen hebben. (Ivm de remschijf)
                      Bij mij waren het ook 18" wintervelgen en 20" zomervelgen.
                      Informeer eens bij Baarsje, die kon aan zowat alle originele velgen geraken.
                      den borre


                      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                      Int3x0r
                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                      Comment


                      • Hallo,
                        Ik heb een vraag waar ik graag dringend een antwoord op had. Ik ben ondertussen 3,5 jaar bezitter van een Insignia 130Pk Edition 5D. Hoewel ik niet echt geloof in "maandag-auto's" vrees ik dat ik toch de bezitter ben van een model waar nogal wat problemen mee zijn. Ik heb nu 73.000 km gereden en ondertussen al tweemaal mijn remschijven en remblokken moeten vervangen, de 4 bougies, verschillende kleine technische en electronische mankementen, .... Deze week krijg ik een melding op het dashbord dat mijn koelvloeistofpeil te laag is. Ik vul dit bij maar na +/- 50 km krijg ik de melding dat het weer te laag staat. Nu ben ik dus al een paar dagen regelmatig aan het bijvullen. Ik had een afspraak gemaakt in de garage en daar wisten ze mij te vertellen dat de EGR klep of module moest vervangen worden. Dit grapje zou mij 2.000 euro kosten ! Deze Insignia is mijn 7de diesel wagen waar ik mee rij en nog nooit heb ik dergelijke kost/probleem gehad bij zo'n "jonge" auto en aan deze km's. Zijn er nog mensen die dit hebben voor gehad? Ik lees dat hier techniekers van Opel op het forum lezen en schrijven. Kunnen die mij bevestigen dat dit de "normale" prijs is om dit onderdeel te vervangen?

                        Een collega van mij vertelde me dat je ook een soort liquide gel kon kopen en in de leidingen gieten waardoor het lek "tijdelijk" zou gedicht zijn. Kopt dit? Heeft iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door stephanvda Bekijk Berichten
                          Hallo,
                          Ik heb een vraag waar ik graag dringend een antwoord op had. Ik ben ondertussen 3,5 jaar bezitter van een Insignia 130Pk Edition 5D. Hoewel ik niet echt geloof in "maandag-auto's" vrees ik dat ik toch de bezitter ben van een model waar nogal wat problemen mee zijn. Ik heb nu 73.000 km gereden en ondertussen al tweemaal mijn remschijven en remblokken moeten vervangen, de 4 bougies, verschillende kleine technische en electronische mankementen, .... Deze week krijg ik een melding op het dashbord dat mijn koelvloeistofpeil te laag is. Ik vul dit bij maar na +/- 50 km krijg ik de melding dat het weer te laag staat. Nu ben ik dus al een paar dagen regelmatig aan het bijvullen. Ik had een afspraak gemaakt in de garage en daar wisten ze mij te vertellen dat de EGR klep of module moest vervangen worden. Dit grapje zou mij 2.000 euro kosten ! Deze Insignia is mijn 7de diesel wagen waar ik mee rij en nog nooit heb ik dergelijke kost/probleem gehad bij zo'n "jonge" auto en aan deze km's. Zijn er nog mensen die dit hebben voor gehad? Ik lees dat hier techniekers van Opel op het forum lezen en schrijven. Kunnen die mij bevestigen dat dit de "normale" prijs is om dit onderdeel te vervangen?

                          Een collega van mij vertelde me dat je ook een soort liquide gel kon kopen en in de leidingen gieten waardoor het lek "tijdelijk" zou gedicht zijn. Kopt dit? Heeft iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt.
                          Lijkt mij nogal aan de hoge kant die prijs.
                          EGR klep gewoon laten afsluiten, gedaan met die zever.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door stephanvda Bekijk Berichten
                            Hallo,
                            Ik heb een vraag waar ik graag dringend een antwoord op had. Ik ben ondertussen 3,5 jaar bezitter van een Insignia 130Pk Edition 5D. Hoewel ik niet echt geloof in "maandag-auto's" vrees ik dat ik toch de bezitter ben van een model waar nogal wat problemen mee zijn. Ik heb nu 73.000 km gereden en ondertussen al tweemaal mijn remschijven en remblokken moeten vervangen, de 4 bougies, verschillende kleine technische en electronische mankementen, .... Deze week krijg ik een melding op het dashbord dat mijn koelvloeistofpeil te laag is. Ik vul dit bij maar na +/- 50 km krijg ik de melding dat het weer te laag staat. Nu ben ik dus al een paar dagen regelmatig aan het bijvullen. Ik had een afspraak gemaakt in de garage en daar wisten ze mij te vertellen dat de EGR klep of module moest vervangen worden. Dit grapje zou mij 2.000 euro kosten ! Deze Insignia is mijn 7de diesel wagen waar ik mee rij en nog nooit heb ik dergelijke kost/probleem gehad bij zo'n "jonge" auto en aan deze km's. Zijn er nog mensen die dit hebben voor gehad? Ik lees dat hier techniekers van Opel op het forum lezen en schrijven. Kunnen die mij bevestigen dat dit de "normale" prijs is om dit onderdeel te vervangen?

                            Een collega van mij vertelde me dat je ook een soort liquide gel kon kopen en in de leidingen gieten waardoor het lek "tijdelijk" zou gedicht zijn. Kopt dit? Heeft iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt.
                            Verkopen potverdorie ... ben je direct van diene miserie bak af !!!

                            mvg

                            Comment


                            • Hier op dit forum al veel over gelezen over die klep. Ikzelf rijd ook al bijna anderhalf jaar met een 130PK ST en ben ondertussen de 92k gepasseerd.
                              Tot op heden geen reden tot klagen, alleen maakt deze klep een ongeloofelijk storend geluid => zoals een medelezer omschreef " een kalkoengeluid"
                              De garagist gebaard natuurlijk van kromme haas en zegt dat hij bij het uitlezen nietsverkeerd ziet.
                              Gelukkig betreft dit een leasing.

                              Comment


                              • Dat zal de egr-koeler zijn, die durft al is kapot gaan. Ik weet dat ±1000€ kan kosten (het stuk alleen). weet nu niet dat die bij u ook kapot is en dat ze misschien de egr enz mee vervangen?
                                Egr laten afsluiten heeft echt geen zin omdat het water er dan nog uitloopt!
                                Opel Insignia OPC
                                BMW X5 3.0i
                                Caterham Super 7

                                Comment


                                • Ah, dat kalkoengeluid komt van die klep? Dat weten we dan ook al weer, ken dat ook van de Astra J diesel.

                                  Comment


                                  • @ acor

                                    BMW...Brol Met Wielen..??

                                    waaruit concludeer je dat? ik had reeds 8 opels;waarvan 6 nieuw gekocht en 2 okkazie's..over 6 daarvan was ik globaal gezien tevreden en maar 1 heb ik een mechanisch probleem mee gehad. dus qua betrouwbaarheid mag ik echt niet klagen.omdat ik veel autotests lees uiteindelijk nu toch voor een BMW gekozen,omdat die de kwaliteiten die ik belangrijk vind verzamelt.okkazie weliswaar want een nieuwe BMW is me te duur..hij was 2j.oud en had 46.000km,ondertussen is hij 4,5j.en 81.000km.nog geen enkel probleem mee gehad...ik ben alleen maar lovend over BMW.zalige motor,zuinig,stuurt fantastisch,zalige sportzetels,enig minpuntje is de vrij harde ophanging..ja BMW is(te) duur..maar brol..absoluut niet..ik vind het een topwagen.
                                    maar ik ben nog steeds Opel-fan..als ze er in slagen een GOEIE diesel van om en bij de 150pk te brengen ben ik erg geinteresseerd.
                                    Last edited by ; 21/10/2012, 22:03.

                                    Comment


                                    • Mijn Insignia gaat de deur uit dus heb ik nog wat onderdelen die weg mogen .
                                      Set basisdragers amper 2 keer gebruikt ( 100 euro)
                                      Set spoorverbreders voor de 4 wielen H&R (100 euro)

                                      Ook nog wat reservedelen liggen zoals grille's voor de mistlampen e.d.
                                      Last edited by ; 25/10/2012, 23:56.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door stephanvda Bekijk Berichten
                                        Hallo,
                                        Ik heb een vraag waar ik graag dringend een antwoord op had. Ik ben ondertussen 3,5 jaar bezitter van een Insignia 130Pk Edition 5D. Hoewel ik niet echt geloof in "maandag-auto's" vrees ik dat ik toch de bezitter ben van een model waar nogal wat problemen mee zijn. Ik heb nu 73.000 km gereden en ondertussen al tweemaal mijn remschijven en remblokken moeten vervangen, de 4 bougies, verschillende kleine technische en electronische mankementen, .... Deze week krijg ik een melding op het dashbord dat mijn koelvloeistofpeil te laag is. Ik vul dit bij maar na +/- 50 km krijg ik de melding dat het weer te laag staat. Nu ben ik dus al een paar dagen regelmatig aan het bijvullen. Ik had een afspraak gemaakt in de garage en daar wisten ze mij te vertellen dat de EGR klep of module moest vervangen worden. Dit grapje zou mij 2.000 euro kosten ! Deze Insignia is mijn 7de diesel wagen waar ik mee rij en nog nooit heb ik dergelijke kost/probleem gehad bij zo'n "jonge" auto en aan deze km's. Zijn er nog mensen die dit hebben voor gehad? Ik lees dat hier techniekers van Opel op het forum lezen en schrijven. Kunnen die mij bevestigen dat dit de "normale" prijs is om dit onderdeel te vervangen?

                                        Een collega van mij vertelde me dat je ook een soort liquide gel kon kopen en in de leidingen gieten waardoor het lek "tijdelijk" zou gedicht zijn. Kopt dit? Heeft iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt.
                                        Ik heb het zelfde probleem gehad, eerst een paar keer vloeistof bijgevuld en daarna op de snelweg alle koelvloeistof verloren door een gescheurde koeler van de egr klep.

                                        Dit is echter prima onder coulance verholpen zonder dat ik daar om hoefde te vragen, dus het lijkt mij dat je daar probleemloos aanspraak op moet kunnen maken.

                                        Bij mij werd een inschatting gemaakt van de kosten op € 900,- dus € 2.000,- lijkt mij erg veel. Ik heb enkel de kosten voor vervangend vervoer af moeten rekenen als ik het goed heb. Mocht het nodig zijn wil ik best de facturen hiervan opzoeken.
                                        Last edited by ; 25/10/2012, 22:00.

                                        Comment


                                        • Mijn insignia word in maart 2jaar en tot nu nog altijd tevreden maar zou toch 2jaar extra garantie nemen wat zou dit kosten en wat valt er dan onder garantie ? En is het nog mogelijk voor 2jaar bij te nemen ?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X