Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door stevie007 Bekijk Berichten
    Mijn insignia word in maart 2jaar en tot nu nog altijd tevreden maar zou toch 2jaar extra garantie nemen wat zou dit kosten en wat valt er dan onder garantie ? En is het nog mogelijk voor 2jaar bij te nemen ?

Comment

• Dat zijn serieuze hoge prijzen , bij Mazda is het 435€ voor 2 jaar en onbeperkt in km .
      Maarja bij Mazda heb je ook veel minder miserie ... ( lees : geen )
      - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
      - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stevie007 Bekijk Berichten
        Mijn insignia word in maart 2jaar en tot nu nog altijd tevreden maar zou toch 2jaar extra garantie nemen wat zou dit kosten en wat valt er dan onder garantie ? En is het nog mogelijk voor 2jaar bij te nemen ?
        Ik denk dat je die bijkomende garantie enkel het eerste jaar kon afsluiten.

Comment

• Opel verlengde garantie is beperkt tot 100.000 km.
          En kan afgesloten worden tijdens de eerste 24 maanden na eerste inschrijving van de wagen
          en kan jaarlijks verlengd worden (tot maximaal twee extra verlengingen).

Comment

• Het is wel een beetje onduidelijk vindt ik wat er onder garantie valt en niet
            Alles onder de motor kap valt onder garantie denkt ik maar bv zetelverwarming ( al paar keer gelezen hier dat vaak kapot gaat prijskaartje rond de 240€ dacht ik)

Ik dacht altijd dat alles onder garantie bleef maar blijkbaar is dit niet...

Comment

• Als je echt op save wil spelen dan neem je een onderhoudscontract. Alles gedekt behalve opzettelijke schade.
              1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
              2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dane Bekijk Berichten
                Dat zijn serieuze hoge prijzen , bij Mazda is het 435€ voor 2 jaar en onbeperkt in km .

Maar Mazda heeft dan weer geen mooie wagens, alhoewel die nieuwe 3 er op foto goed uitziet.
                (hiermee wil ik niemand beledigen hoor)
                En zo is het overal iets.
                den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                  Maar Mazda heeft dan weer geen mooie wagens, alhoewel die nieuwe 3 er op foto goed uitziet.
                  (hiermee wil ik niemand beledigen hoor)
                  En zo is het overal iets.
                  Da's heel subjectief he: ik vind iedere 6 mooier dan de Insignia of Vectra. De huidige 3 mooier dan de Astra,...
                  En ik heb ook een Vectra gehad, het is dus niet dat ik Opel niet lust.
                  Daar had ik trouwens ook geen problemen mee gehad.

Comment

• Ik sta nog liever 10 keer in panne met een Opel dan gezien te worden in een Mazda... de naam alleen al.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door acor Bekijk Berichten
                      Ik sta nog liever 10 keer in panne met een Opel dan gezien te worden in een Mazda... de naam alleen al.
                      - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
                      - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
                        Als je echt op save wil spelen dan neem je een onderhoudscontract. Alles gedekt behalve opzettelijke schade.

Je bedoelt de all care van opel ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                          Da's heel subjectief he: ik vind iedere 6 mooier dan de Insignia of Vectra. De huidige 3 mooier dan de Astra,...
                          En ik heb ook een Vectra gehad, het is dus niet dat ik Opel niet lust.
                          Daar had ik trouwens ook geen problemen mee gehad.
                          Het is allemaal heel persoonlijk. (gelukkig maar of we reden allemaal met hetzelfde)
                          Maar ondanks de weinige problemen met een mazda staan ze toch onderaan de tabellen qua verkoopcijfers.
                          Smaak en schoonheid komen dan blijkbaar toch voor kwaliteit.
                          Beter een slecht imago dan totaal geen imago is ook een gezegde hé.
                          Ik ben ook geen Opel fan, de Insignia Sportstourer Cosmo was in 2009 gewoon voor mij de wagen die er prijs / opties en comfort er het beste uitkwam. En op dit moment toch revolutionair was voor Opel. (die vectra break vond ik ook maar een container)
                          Telkens ik verander van auto verander ik ook van merk, dus ik ben niet echt een fan van een bepaald merk.
                          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door acor Bekijk Berichten
                            Ik sta nog liever 10 keer in panne met een Opel dan gezien te worden in een Mazda... de naam alleen al.

Dan ben je achterlijk. Opel is heus niet het prestigemerk bij uitstek, van de Insignia werd gezegd dat het hun beste auto ooit was. Ik moet zeggen dat ik echt niet onder de indruk ben van hun beste auto ooit. Ze beweren ook dat de Insignia "premium" zou zijn. Ik moet zeggen dat ze bij Opel nooit een premium auto zullen bouwen omdat ze het niet kunnen en omdat het imago van hun merk nooit premium zal zijn. Een Mazda 6 vorige generatie voelt zelfs meer premium aan dan gelijk welke Opel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                              Dan ben je achterlijk. Opel is heus niet het prestigemerk bij uitstek, van de Insignia werd gezegd dat het hun beste auto ooit was. Ik moet zeggen dat ik echt niet onder de indruk ben van hun beste auto ooit. Ze beweren ook dat de Insignia "premium" zou zijn. Ik moet zeggen dat ze bij Opel nooit een premium auto zullen bouwen omdat ze het niet kunnen en omdat het imago van hun merk nooit premium zal zijn. Een Mazda 6 vorige generatie voelt zelfs meer premium aan dan gelijk welke Opel.
                              Toffe reactie...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dane Bekijk Berichten
                                Dat zijn serieuze hoge prijzen , bij Mazda is het 435€ voor 2 jaar en onbeperkt in km .
                                Er hebben nog al Mazda's in de garage gestaan die problemen hadden hoor.
                                Als ze er totaal geen zouden hebben dan kocht niemand een BMW, Mercedes enz...toch ? ( want dat zijn wél premium merken die ook grote problemen hebben)
                                Dan reed iedereen rond met een saaie Mazda...Het is trouwens de elektronica die de Insignia de das omdoet en meer bepaald de software van die spullen.
                                Aan waar de wagen voor gemaakt is (rijden) heeft hier nog niemand voor gereclameerd, de vele toeters en bellen doen hem de das om...
                                Mijne opel rekord van 1978 heeft ook nooit in de garage gestaan, het enigste van elektronica dat daar instond was een radio en die was dan nog van Philips.
                                Dat ding werkt nu waarschijnlijk nog...

Comment

Dan ben je achterlijk.
                                  Takes one to know one...

MAZDA: Maar Alleen Zeikerds Durven Alles.
                                  MAZDA: Meest Achterlijke Zeepkist Der Autotechniek.
                                  MAZDA: Met Alle Zorg Dagelijks Aanduwen.
                                  MAZDA: Miserabele Auto Zonder Degelijke Afwerking.
                                  Last edited by ; 28/10/2012, 12:18.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                                    Er hebben nog al Mazda's in de garage gestaan die problemen hadden hoor.
                                    Als ze er totaal geen zouden hebben dan kocht niemand een BMW, Mercedes enz...toch ? ( want dat zijn wél premium merken die ook grote problemen hebben)
                                    Dan reed iedereen rond met een saaie Mazda...
                                    Mazda staat steeds in de top 5 betrouwbaarste merken en als ik mij niet vergis hebben ze ook al eens op één gestaan. Je weer niks over de motieven waarom mensen bepaalde auto's kopen als je denkt dat betrouwbaarheid zo belangrijk is.

Comment

• mazda-sucks_o_794839.jpg

Comment

Mazda staat steeds in de top 5 betrouwbaarste merken en als ik mij niet vergis hebben ze ook al eens op één gestaan. Je weer niks over de motieven waarom mensen bepaalde auto's kopen als je denkt dat betrouwbaarheid zo belangrijk is.
                                        Ik wil hier geen discussie over voeren maar kan je wel zeggen dat de motieven bij mensen om voor een bepaald merk of model te kiezen in eerste plaats de naam of de aantrekkelijkheid van het model zijn. Dat ze meer of minder betrouwbaar zijn ondervinden ze dan pas wanneer ze hem daadwerkelijk hebben aangekocht. Als iedereen die van plan was om een insignia te kopen dit topic zou lezen, volgens U dan direct van gedacht zou veranderen.
                                        Dat gebeurd niet en dat bedoel ik dus met mijn eerste zin hierboven...

Comment

• Hier moet/mag ik toch wel op reageren => als Opel (Corsa, Astra, Zafira, Vectra, Insignia) en Mazda bezitter (MX-5)

Opel: verschillende als leasewagen gehad en maar met één ooit (1x) in panne gevallen (Vectra) Voor de rest zo tevreden over dat we ons privé een Corsa aanschaften. Vandaag rijden we met een Insignia ST. Volgens mij nog steeds één van de mooiste breaks op de baan. Na 92k km nog steeds zeer tevreden (al stond de electronica verder in de Vectra, dan nu in de Insignia) zodat we er hier ook aan denken om voor een volgende lease weer een Insignia te nemen. Volgens mij krijg je bij Opel dan ook nog de meeste waar voor je centen/budget.

Mazda: Wij hebben er ons net eentje aangeschaft
                                          1/ wegens de historiek, de hoge fungehalte en het rijgenot => eerst "van horen zeggen", maar dat klopt voor 100% nu we er zelf mee rijden.
                                          2/ de hoge (hoogste?) betrouwbaarheidsgraad => maar om daar over te oordelen hebben we hem niet lang genoeg.

Ik volg Polleke volledig in zijn redenering dat de aankoop van een wagen iets persoonlijks en emotioneel is.
                                          Om dan een merk volledig in de grond te duwen ........... is dit zeer kort door de bocht.

Comment

Working...
                                          X