Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door acor Bekijk Berichten
    [ATTACH=CONFIG]93121[/ATTACH]
    Oorspronkelijk geplaatst door acor Bekijk Berichten
    Takes one to know one...

    MAZDA: Maar Alleen Zeikerds Durven Alles.
    MAZDA: Meest Achterlijke Zeepkist Der Autotechniek.
    MAZDA: Met Alle Zorg Dagelijks Aanduwen.
    MAZDA: Miserabele Auto Zonder Degelijke Afwerking.

    35 jaar en zo een volwassen reactie
    - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
    - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Dane Bekijk Berichten
      35 jaar en zo een volwassen reactie
      Volgens Diabolic ben ik achterlijk... dat komt door al die jaren met een Opel te rijden.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door stephanvda Bekijk Berichten
        Hallo,
        Ik heb een vraag waar ik graag dringend een antwoord op had. Ik ben ondertussen 3,5 jaar bezitter van een Insignia 130Pk Edition 5D. Hoewel ik niet echt geloof in "maandag-auto's" vrees ik dat ik toch de bezitter ben van een model waar nogal wat problemen mee zijn. Ik heb nu 73.000 km gereden en ondertussen al tweemaal mijn remschijven en remblokken moeten vervangen, de 4 bougies, verschillende kleine technische en electronische mankementen, .... Deze week krijg ik een melding op het dashbord dat mijn koelvloeistofpeil te laag is. Ik vul dit bij maar na +/- 50 km krijg ik de melding dat het weer te laag staat. Nu ben ik dus al een paar dagen regelmatig aan het bijvullen. Ik had een afspraak gemaakt in de garage en daar wisten ze mij te vertellen dat de EGR klep of module moest vervangen worden. Dit grapje zou mij 2.000 euro kosten ! Deze Insignia is mijn 7de diesel wagen waar ik mee rij en nog nooit heb ik dergelijke kost/probleem gehad bij zo'n "jonge" auto en aan deze km's. Zijn er nog mensen die dit hebben voor gehad? Ik lees dat hier techniekers van Opel op het forum lezen en schrijven. Kunnen die mij bevestigen dat dit de "normale" prijs is om dit onderdeel te vervangen?

        Een collega van mij vertelde me dat je ook een soort liquide gel kon kopen en in de leidingen gieten waardoor het lek "tijdelijk" zou gedicht zijn. Kopt dit? Heeft iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt.
        Zelfde verhaal. Auto aangekocht maart 2009, in juni (+- 68000km)van dit jaar krijg ik een melding dat koelvloeistofpeil te laag is. Ik onmiddelijk naar de garage, waar koelvloeistof werd bijgevuld. Terug thuis aangekomen zag ik het er langs onder uitdruppen. Terug naar de garage. Resultaat = radiator vervangen. September 2012 naad van lederen zetelbekleding begint door te scheuren. Oktober 2012 (+-73000km) hoor ik gefluit vanonder de motorkap. Toch maar eens langs de garage. Turbo kapot => dus nieuwe turbo laten steken. Auto was hersteld. Ik rijd naar huis, 500m verder lampje ABS en ESP lichten op met melding service ESP. Hup, terug naar de garage. => sensor aan rechterwiel kapot. Nog nooit meegemaakt met een auto van amper 3 jaar en 7 maanden.
        Last edited by ; 29/10/2012, 20:43.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Chriske Bekijk Berichten
          Zelfde verhaal. Auto aangekocht maart 2009, in juni (+- 68000km)van dit jaar krijg ik een melding dat koelvloeistofpeil te laag is. Ik onmiddelijk naar de garage, waar koelvloeistof werd bijgevuld. Terug thuis aangekomen zag ik het er langs onder uitdruppen. Terug naar de garage. Resultaat = radiator vervangen. September 2012 naad van lederen zetelbekleding begint door te scheuren. Oktober 2012 (+-73000km) hoor ik gefluit vanonder de motorkap. Toch maar eens langs de garage. Turbo kapot => dus nieuwe turbo laten steken. Auto was hersteld. Ik rijd naar huis, 500m verder lampje ABS en ESP lichten op met melding service ESP. Hup, terug naar de garage. => sensor aan rechterwiel kapot. Nog nooit meegemaakt met een auto van amper 3 jaar en 7 maanden.
          ik heb de Zafira Tourer gekocht en ben precies blij dat ik 5 jaar garantie heb gekregen

          ikzelf rijd al 12 jaar met Opel, onze pa al 40 jaar waaronder een 6tal Senators, 2 Omega's, 1 Sintra, Vectra C break en nu een Antara + Meriva van ons ma en de rest van de familie rijdt ook al meerdere jaren Opel (Vectra, Corsa, Astra, Zafira) en in het algemeen hebben we nooit hoeven te klagen..

          mijn tante haar vectra B was een 'maandagauto' die regelmatig problemen kende en ons vader zijn vectra C station had de laatste tijd de gekende problemen met de EGR klep etc...

          Wij zijn voor de aankoop van onze Tourer gaan testen met ondermeer de Volvo XC60 (te klein en duur: bijna 40.000), Kia Sportage (Te duur voor wat het was! 25.000), Nissan Qashqai (reed zeer goed die 1.5 met 130pk maar de binnenafwerking van deze topversie sloeg toch wat tegen voor z'n 29.000), Hyundai i40 wagon (zeer ruim en mooi afgewerkt maar toch redelijk duur: 37.000)

          uiteindelijk toch gekozen om een Tourer stockwagen te nemen en nu voor een 27.000 met alle kortingen af is dit volgens mij de beste keuze voor ons persoonlijk gezien het budget (wilden niet lenen voor een auto) en wat je er voor krijgt. ik ben 2m groot en in die Nissan en Volvo had ik echt een benauwd gevoel, die i40 was enorm ruim voor een gewone auto maar de Zafira was veel comfortabeler...


          elke merk zal wel zo zijn 'probleemwagens' hebben maar ik blijf voorlopig toch nog ff met Opel rijden omdat ik er persoonlijk wel tevreden over ben en omdat ik een goed contact heb met de plaatselijke dealer

          Comment


          • Hier gaat het verder...
            1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
            2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

            Comment

            Working...
            X