Op nog geen enkele foto wist deze CLS me te overtuigen... Knappe auto, zeker en vast, maar knapper dan z'n voorganger? Nóg niet...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes-Benz CLS C218
Collapse
X
-
De Mercedes CLS krijgt, net als de S-klasse, de beschikking over de 204 pk sterke viercilinder diesel.
Mercedes deinst er niet voor terug om de toppers uit de modellenreeks ook van een viercilindermotor te voorzien. De uitverkoren krachtbron is de 2,1-liter CDI met een vermogen van 204 pk.
De motor is gekoppeld aan de 7G-Tronic versnellingsbak. De auto is goed voor een sprint van 0 naar 100 km/u in 7,5 seconden en de topsnelheid bedraagt 242 km/u. Als gemiddeld verbruik geeft de fabrikant 5,1 liter per 100 km op. De bijbehorende CO2-uitstoot is 134 gr/km.
De nieuwe CLS is gepresenteerd in het jaar dat Mercedes-Benz 125 jaar bestaat. Dat vieren de Duitsers met een heus actiepakket voor de nieuwe vierdeurscoupé. De Edition 125! Hij heeft als extra’s een audiosysteem met dvd-navigatie, een telefoon met Bluetooth-bediening, een cd/dvd-speler met acht luidsprekers en een aux-aansluiting, een alarmsysteem met interieurdetectie en hellingshoeksensor. Ook is er het Park Tronic Systeem en een verwarmde ruitensproeierinstallatie.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Mercedes CLS AMG kan niet wachten tot LA
De show waar hij z'n debuut beleeft moet de deuren nog openen, maar wij hebben 'm alvast voor u: de Mercedes CLS 63 AMG.
Qua uiterlijk is de nieuweling gemakkelijk te onderscheiden van de gewone CLS. We noteren een andere grille en voorbumper, diffusor achter en een uitlaatsysteem met vier eindpijpen. Binnenin zijn er sportstoelen en een nieuw AMG-stuur met drie spaken.
De CLS 63 AMG heeft de nieuwe 5,5-liter V8 biturbo onder de kap. Het vermogen is 525 pk en het maximumkoppel is 700 Nm. Het verbruik daalt ten opzichte van de vorige CLS 63 AMG met maar liefst 32 procent: nu heeft de auto nog 'maar' 9,9 liter per 100 kilometer nodig. Dat is mede het gevolg van de nieuwe AMG Speedshift MCT-automaat en -jawel- een start-/stopsysteem. De sprint naar 100 km/h kost 4,4 seconden en de topsnelheid is afgeregeld op 250 km/h.
En ja, in AMG-land is er dan nog ruimte zat voor verbetering. Die is beschikbaar in de vorm van het AMG Performance Package. Dat brengt het vermogen op 557 pk en het maximumkoppel op 800 Nm. Bovendien schaaft het een tiende seconde van de sprint naar 100 km/h af.
Het AMG-sportonderstel profiteert van luchtvering, automatische niveauregeling op de achteras en elektrische dempers. De bestuurder kan met een druk op de knop kiezen uit drie onderstelafstemmingen. In het rijprogramma C, wat staat voor 'Controlled Efficiency' is de start-/stopfunctie actief. Voor het snellere werk kan de bestuurder kiezen uit S (Sport) en M (Manual). Dan profiteert de bestuurder van een scherpere aandrijflijn. Een automatische tussengasfunctie en 'Race Start' behoren tot de standaarduitrusting.
De Mercedes-Benz CLS 63 AMG debuteert op de LA Auto Show. Deze opent morgen zijn deuren voor de pers. De marktintroductie volgt rond de jaarwisseling.
Bron: autoweek.nlEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Check dat kleurverschil op de salonfoto's tussen bumper en flank
Is hier thuis ook van dat... Veel heeft ook te maken met het feit dat die delen uit een ander materiaal bestaan maar 't zou toch niet mogen.
2006-2010 '97 VW Golf III TDI
2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
2012-... '07 BMW 118d
Comment
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Rij-impressie: Mercedes-Benz CLS
Mercedes-Benz kreeg nogal wat over zich heen toen het merk met de eerste generatie CLS op de proppen kwam. Het concept van een sedan-met-coupé-vorm bleek echter een weergaloos succes en heeft concurrenten haastig doen volgen. Nu is het tijd voor een tweede, gloednieuwe generatie Mercedes CLS.
Het opvallende was dat ’t mogelijke kannibalisme van de CLS ten opzichte van de E-klasse, waar de auto ook bij de eerste generatie technisch grotendeels gelijk aan was, destijds meeviel. De CLS trok blijkbaar een compleet ander, nieuw publiek. Uit het grote succes van de AMG-versies van de auto bleek bovendien hoe populair het model was bij particuliere kopers. De stijl van de CLS was bijzonder genoeg om kopers te overtuigen. Mercedes hoopt uiteraard dat het nieuwe model eenzelfde reactie creëert.Qua basis is er niet veel veranderd: de nieuwe CLS is technisch vrijwel gelijk aan de nieuwe Mercedes E-klasse. Het dashboard ziet er ook behoorlijk bekend uit, alhoewel er wel verschillen zijn.
De buitenkant gaat goed door op de stijl die de vorige CLS zo’n succes maakte. Gebleven is de vloeiende lijn, wel zien we en profil iets meer scherpe lijnen. Iets wat we van meer van Mercedes’ nieuwe modellen kennen. De merkwaardige koplampen zijn ook verdwenen, daarvoor in de plaats is een SLS-achtige neus gekomen. Bestel je het AMG-Pakket, dan krijgt de neus een enkele lamel in plaats van een dubbele en wordt de gelijkenis alleen maar groter. De CLS is een lange auto. Nog meer dan bij zijn voorganger spreekt de gestrekte vorm tot de verbeelding, al heb je daar achter stuur vaak geen benul van. En achterin al helemaal niet. Of toch. Want de beenruimte is wel in orde, maar het hoofd heeft ’t zwaar.
Eén brok zelfvertrouwen
Het motorenaanbod is bij de lancering (begin volgend jaar bij de dealer) nog beperkt. Enkel twee V6’en, in de vorm van een 350 met benzine- en een 350 CDI met dieselmotor. Later volgen een 250 CDI en een robuuste 500. Die laatste heeft een V8 met turbo’s. Wij beginnen onze nieuwe vierdeurscoupé-avontuur in de 350: een nieuwe V6-benzinemotor die voornamelijk uitblinkt door zijn theoretische zuinigheid: een CO2-uitstoot van 159 gram (en het daaraan gekoppelde verbruik bijna 1:15) is zeer laag gezien de 306 pk aan vermogen. Ter illustratie: de even krachtige BMW 535i doet 195 gram. Mercedes maakt hiermee een duidelijke inhaalslag op een gebied waarin het een tijdlang achterliep op enkele landgenoten. Verder was de testauto voorzien van optionele luchtvering. Dit samen met een nieuwe elektromechanische stuurbekrachting zorgt voor een dynamischer geheel dan je in eerste instantie vermoedt. Nog altijd is de CLS namelijk op en top Mercedes. Vanaf het eerste moment knalt één brok zelfvertrouwen je tegemoet: het boeit de auto niet wat je van hem vindt, hij weet dat-ie goed is. En dan op zijn eigen manier. Mercedes flikt toch iets met zijn auto’s wat weinig anderen lukt. Bij de duurdere modellen zit ’m dat bij Das Haus in het comfort, gecombineerd met het continue gevoel dat het apparaat als een tank op de weg ligt. Het zware gaspedaal en de vroeg opschakelende automaat dwingen je onopgemerkt tot rust, terwijl er geen moment een slagschipkarakter ontstaat dat je wellicht verwacht. Ga je namelijk gas geven, dan zorgt de luchtvering ervoor dat de koets nauwelijks overhelt, terwijl het verschil met de E-klasse op het gebied van (het uitblijven van) onderstuur erg groot is. Omdat de besturing daarnaast een stuk directer is, merk je bijna tot je verbazing dat dit comfortabele apparaat veel dynamiek aan de dag legt. Het is duidelijk dat Mercedes dat probeert te bereiken zonder het comfort op te geven. Hiermee doet het merk precies het tegenovergestelde van waar BMW mee bezig is: met hun 5-serie probeert men juist meer comfort te creëren zonder de beroemde sportiviteit de das om te doen. Een grappige beweging van twee kanten naar de top van de piramide.
Missie geslaagd
De nieuwe V6 past goed bij rustig rijgedrag en kan mee in de strijd tegen de geblazen zescilinders van BMW en Audi. Echt beter is hij evenwel niet. Dat geldt helemaal voor deze versie van 7Gtronic-automaat, die duidelijk minder is dat automaten bij de concurrentie. De nieuwe achttrapsbak van ZF die we onder meer vinden in de A8 en de 5-serie is bijvoorbeeld sneller en directer. De Mercedes-transmissie is in orde zolang je hem met rust laat, maar als je de flippers aan het stuur gaat bedienen, gebeurt er vaak niet wat je wilt, en mocht dat wel gebeuren, dan duurt het allemaal veel te lang. Dat moet in de software zitten, aangezien dezelfde automaat dienstdoet in de C 63 AMG. En daar hadden we die klachten niet. Evengoed een minpunt.
Verder doet de auto er een schep bovenop met een keur aan opties en gadgets. De dynamische zetels waarbij de zijkant zich opblaast in de bochten kennen we al, maar blijfven geweldig. Het herkenningssysteem van verkeersborden werkt feilloos en zou een uitkomst zijn op de Nederlandse wegen vol wegwerkzaamheden, en de veiligheid wordt weer naar een hoger niveau getild met actieve ingrepen. Het Comandsysteem zorgt voor minder enthousiasme: Mercedes’ variant van BMW’s iDrive en Audi’s MMI is minder prettig en minder uitgebreid dan die genoemde systemen.
Hoe langer je met de CLS op pad bent, hoe meer je de auto gaat waarderen. Helemaal omdat je weet dat je ook nog eens met iets bijzonder op pad bent, zodat mensen je actief zullen benaderen om dingen te vragen over je auto. Hij is met bovenal op en top Mercedes, met die bewuste eigen stijl op alle fronten: van rijgedrag en techniek tot design. En daarmee is een belangrijk deel van zijn missie al geslaagd, nog voordat hij verkrijgbaar is.
Bron: autoweekEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
-
-
Avantages
+ Finition très soignée
+ Moteur performant
+ Châssis efficace
+ Dotation riche
Inconveniants
- Direction peu informative
- Amortissement à deux lois peu convaincant
- Tarif très élevé
- Boîte automatique trop passive
Complete rij-impressie: [www.automobile-magazine.fr]Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tom Daem Bekijk BerichtenZuur beertje
Kwijlen mag.
Comment
-
4Matic voor het eerst op Mercedes CLS
De tweede generatie Mercedes CLS heeft veel meer concurrentie dan de vorige vierdeurs coupé. Extra versies moeten ‘m wapenen, bijvoorbeeld tegen de Audi A7 Sportback. Daarom rust Mercedes de CLS nu ook als optie met 4Matic-vierwielaandrijving uit.
4Matic wordt leverbaar op de 500 en de 350 CDI. De V8 benzine en de V6-diesel. Het 4Matic-systeem stuurt via een lamellenkoppeling onder normale omstandigheden 45 procent van de aandrijfkrachten naar de voorwielen en 55 procent naar de achterwielen. Mercedes beweert dat het verbruik van de 4Matic-versies 0,2 tot 0,6 liter per 100 kilometer hoger ligt dan bij de achterwielaangedreven varianten van de CLS 500 Blue Efficiency en de CLS 350 CDI Blue Efficiency.
De nieuwe CLS moet zijn Nederlandse showroomdebuut nog maken. In januari 2011 is hij er als 350 Blue Efficiency, met 306 pk sterke V6 benzine en als 350 CDI Blue Efficiency. De viercilinder 250 CDI Blue Efficiency, de CLS 500 Blue Efficiency met 408 pk sterke V8 biturbo en de CLS 63 AMG volgen in het voorjaar. Ook de 4Matic-versies komen later beschikbaar.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Praaaachtig
ik zie mij dit nog occasie kopen binnen enkele jaren
Is evenwel niet zo sociaal vriendelijk op de werf als een oude c124
Comment
Comment