Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Prachtige auto, heerlijk lijnenspel met mooie heupen.
Ook de plaatsing van het 3e remlicht is goed gekozen en op designgebied zijn de verplichte grote achteruitkijkspiegels toch nog relatief mooi geintegreerd.
Als er een 350 CGI 4matic van komt denk ik dat ik m'n vader ga proberen overtuigen z'n S 350 4 matic hiervoor in te ruilen. (hij is al redelijk oud en wegens een ouderdomsziekte is z'n wagen iets te groot voor hem om er comfortabel mee te parkeren)
Eerder belandde er al beeld uit een folder op het internet, maar nu is het dan eindelijk zover. Mercedes heeft de eerste informatie over de tweede generatie CLS vrijgegeven.
De huidige CLS ziet er nog allesbehalve verouderd uit, maar desondanks is de auto toch alweer sinds 2004 op de markt. Vandaar dat nu een gloednieuw exemplaar klaarstaat om het estafettestokje over te nemen. Mercedes-Benz blijft behoorlijk trouw aan het originele lijnenspel: uiteraard keert de ‘dropping line’ (de boomerangvormige lijn aan de zijkant van de auto) terug en ook de nieuwe CLS heeft een lage daklijn.
Aan de voorkant is echter overduidelijk dat dit een nieuwe generatie is. De grille met centraal geplaatste ster en de grote luchtinlaten tonen de verwantschap met de machtige SLS AMG. Optioneel heeft de CLS dynamische led-verlichting rondom, een wereldprimeur in autoland. In totaal staan er drie pijlvormige lagen met in totaal 71 leds ter beschikking van de diverse lichtfuncties.
Binnenin is er de keuze uit vijf interieurkleuren en –designs. Daarnaast zijn er drie verschillende houtsoorten en evenzoveel soorten leder.
In de beperkte persinformatie wil Mercedes-Benz nog niets over de motoriseringen kwijt. Wij verwachten bij de introductie een direct ingespoten 3,5-liter V6 als basismotor. Die heeft een vermogen van 306 pk. Daarna is er waarschijnlijk de CLS 500 met 4,7-liter biturbomotor, goed voor 435 pk. Mercedes-Benz is ook al druk aan het testen met de CLS 63 AMG, die de beschikking krijgt over 544 pk of 571 pk met het AMG Performance Package.
De nieuwe CLS debuteert eind september op de Autosalon van Parijs. Rond de jaarwisseling verschijnt de tweede generatie van de vierdeurscoupé bij de dealers.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Ik herken heel wat X5 en met die schuin aflopende bovenste boord van het 997 dashboard in dit interieur, maar dit zijn niet bepaald de lelijkste interieurs en het blijft eeeerg knap
Audi A6 Allroad 3.0TDI Quattro Tiptronic
Audi A5 Cabriolet 2.0TFSI Quattro S-Tronic
BMW 320d
Mercedes-Benz B180 CDI 'bompa'
Die 2 lijnen op de zijkant zouden 1 moeten zijn zoals bij de huidige. Ik had de snuit ook liver plat gezien dan zo rechtopstaand. Hij is precies ook wel erg groot
Eerste gedacht is negatief.
Een combinatie van sierlijke ronde vormen met het rechthoekiger design wat nu de klok slaat bij Mercedes.
Doe mij het vorige model maar!
De laatste tijd moet je de designs van Mercedes-Benz wat tijd geven. Net omdat ze afstappen van - het vaak prachtige - tijdloze en op zoek gaan naar drukke designs. Soms geslaagd, soms niet, vaak een mix van beide... De vorige CLS stond er echt met één pennetrek en dat vond ik subliem. Eén lijn en de wagen was getekend, dat is inderdaad een instant classic. De E en ook de GLK moet je wennen. Na een tijdje begin je de E wel knap te vinden, maar nagenoeg nooit op foto... zo'n wagen moet je in het echt zien, en in natuurlijk licht, niet in de toonzaal, en nog beter: rijdend op de snelweg. Dan zie je wat de wagen waard is. Plus zo'n druk design kan niet van iedere kant even mooi zijn: vanuit bepaalde hoeken is de GLK zeer mooi en stoer, vanuit een andere hoek gewoon fout. Het kleur is ook belangrijk bij zo'n drukke designs, bij het ene kleur komt een bepaalde lijn of hoek beter tot zijn recht, of zwakt het een foute lijn zelfs af, terwijl opnieuw op een tijdloos en eenvoudig design alle kleuren gewoon kunnen.
Al bij al kies ik voor de pure design, het tijdloze, de eenvoudige geniale pennetrek. Ooit in Zwitserland een zilveren CLS AMG gezien die mooi stond te blinken in de zon. Waarschijnlijk de mooiste Benz die ik ooit gezien heb. Voorlopig blijft die wagen en dat moment de referentie voor mij.
Wat ik wel goed vind: het interieur is qua materialen verbeterd voor zover ik kan zien (daarom niet qua design, ook hier vrij druk, maar inderdaad toch alweer ronder en zachter, wat ik dan wel goed vind). De huidige C, GLK en E zijn echte goedkope plastieken bakken vanbinnen. Mercedes-Benz heeft dit stilzwijgend erkend en is nu opnieuw op zoek naar betere materialen - die het niveau van de W211 (2008 E Klasse) kunnen halen. Hopelijk zien we in de toekomst systematisch klasse interieurs met kwalitatieve materialen en proberen ze niet een paar euro te bezuinigen op plastiek (jaja 't was voor het milieu ik weet het).
Wat ik wel goed vind: het interieur is qua materialen verbeterd voor zover ik kan zien (daarom niet qua design, ook hier vrij druk, maar inderdaad toch alweer ronder en zachter, wat ik dan wel goed vind). De huidige C, GLK en E zijn echte goedkope plastieken bakken vanbinnen. Mercedes-Benz heeft dit stilzwijgend erkend en is nu opnieuw op zoek naar betere materialen - die het niveau van de W211 (2008 E Klasse) kunnen halen. Hopelijk zien we in de toekomst systematisch klasse interieurs met kwalitatieve materialen en proberen ze niet een paar euro te bezuinigen op plastiek (jaja 't was voor het milieu ik weet het).
Randbemerking hierbij misschien, ik denk dat de gebruikte materialen wel duurzaam zijn en niet afpellen na 2 jaar, maar ze zien er idd niet uit. Ook het te duidelijke blokkendoos principe van de middenconsole stoort mij nog steeds.
Een E met avantgarde en AMG pack zien er idd goed uit, maar jammer dat dit met zulke dure optiepakketten moet gebeuren.
Ik vind het gewoon een wansmakelijke combinatie om die sierlijke lijnen te combineren met die stoere voorkant, die wel zo van een SLS lijkt weg geplukt...
Ik vind het een misser, maar ik moet hem eerst in echt zien natuurlijk.
Wat ik wel goed vind: het interieur is qua materialen verbeterd voor zover ik kan zien (daarom niet qua design, ook hier vrij druk, maar inderdaad toch alweer ronder en zachter, wat ik dan wel goed vind). De huidige C, GLK en E zijn echte goedkope plastieken bakken vanbinnen. Mercedes-Benz heeft dit stilzwijgend erkend en is nu opnieuw op zoek naar betere materialen - die het niveau van de W211 (2008 E Klasse) kunnen halen. Hopelijk zien we in de toekomst systematisch klasse interieurs met kwalitatieve materialen en proberen ze niet een paar euro te bezuinigen op plastiek (jaja 't was voor het milieu ik weet het).
Ik weet niet of het bij de C zelf zo is, maar het interieur in mijn GLK maakt naar mijn mening al gebruik van veel kwalitatiever materiaal dan één van de eerste huidige generatie - C klasses waar ik toen eens mee gereden heb. Weet nog dat ik toen absoluut niet te vinden was voor de goedkope indruk die sommige materialen toen hadden.
Wss zijn dit de standaard interieurs, merk ook een licht ander stuur op.
Zover ik weet zijn de "edition 1" versies net niet standaard, maar bijn fully loaded. Zo was het toch met mijn GLK. De edition 1 was hier met designo interieur, AMG Sport stuur, 21 duims velgen, Navi, ILS,... Denk dat er nog maar weinig was wat je op de optielijst bij kon aanvinken.
Comment