Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aston Martin Cygnet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    hoe zit dat eigenlijk, die co² verdeling...op basis van verkochte wagens...of gewoon op de kataloog en hoeft die cygnet nog geeneens verkocht te worden
    Ik meen dat er een gemiddelde wordt getrokken uit de totale jaarverkopen van een merk.
    Vandaar dat Aston ook de Cygnet 'weggeeft' aan klanten die een V12 (enkel DBS/Vanquish of ook DB9/Vantage?) aanschaffen.
    'k vind dat niet slecht gezien van die mannen

    Comment


    • #42
      Aston Martin Cygnet is nu al uit productie
      Na iets meer dan 2 jaar valt het doek al voor deze verbouwde Toyota iQ. Wellicht dat de nieuwe eigenaren van Aston Martin het niet zo’n geslaagd product vonden? Of zou Aston Martin eindelijk ingezien hebben dat niemand zit te wachten op een extreem dure stadskruimel met viercilinder?
      Aston Martin verbaasde vriend en vijand toen ze in 2010 aankondigden om het small premium segment te veroveren met een hele luxe iQ. Uiteindelijk kwam de Cygnet begin 2011 op de markt en nu is het avontuur alweer afgelopen en ik heb zo’n flauw vermoeden dat niemand daar rouwig om zal zijn.
      Je zou wellicht denken dat de Cygnet de Aston Martin is die het kortst in productie geweest is, maar dat is de Virage die na iets meer dan een jaar al met pensioen mocht. De elektrische Aston Martin Cygnet die beloofd was is ons dus ook bespaard gebleven gelukkig. (via: thesupercarkids.com)
      bron:autoblog

      Comment


      • #43
        Er rijden er toch nog rond

        In 2009 berichtten we: ’Aston Martin Cygnet: iQ met kapsones’. Nic de Boer kon het toen zelf ook bijna niet geloven, maar Aston Martin was écht bezig met het bouwen van de kleinste spruit uit de historie van het Engelse sportautomerk. In het centrum van Amsterdam stond deze ’In het Wild’.

        Na de eerste levenstekenen in 2009, waarbij Aston Martins chief Ulrich Bez vertelde dat de tijd rijp was voor de Cygnet, werd er in aanloop naar het het eind van dat jaar steeds meer bekend. Niemand begreep eerder waarom Aston bezig was met de productie van de op basis van de Toyota iQ gebouwde concept-car. Zelf zeiden de Britten in december 2009 dat ze zagen dat veel Aston Martin-eigenaren een kleinere Mini of Smart als tweede auto hadden voor kleine stadsritten. Om daarop in te spelen, zou Aston Martin komen met deze kleine Cygnet. In eerste instantie was deze ook alleen leverbaar voor mensen die al een Britse sportauto voor de deur hadden staan. 'Toevallig' werd tegelijkertijd bekend dat met ingang van 2015 elk concern een gemiddelde uitstoot van 130 gram per kilometer per auto moest hebben. Deze lag met de topmodellen voor Aston toen nog op 300 gram per kilometer. Elke Lamborghini of Porsche werd gecompenseerd door een VolkswagenUp en Mercedes had Smart als troef achter de hand. Maar Aston Martin? Dat bouwde de Toyota iQ om tot deze Cygnet.

        De Cygnet werd vanaf 2011 in het Britse Gaydon gemaakt. Ullrich Bez gaf toen aan: "Wat we doen, doen we goed. Als we een prestatiegerichte sportauto maken, willen we geen concessies doen. De Cygnet is er voor de ruimte en de beperking van de uitstoot. Net als alle andere Aston Martins is het een auto zonder compromissen." Echt onder de indruk waren we alleen niet. Onderhuids bleef het namelijk een Toyota iQ uit 2009 met de 1,0-liter driecilinder of de 1,3-liter vierpitter. Aston Martin ging aan de slag met het koetswerk en binnenin werden de plastic onderdelen vervangen door luxere materialen. Zelf zei Aston Martin 150 uur te steken in het verbouwen van elke Cygnet, maar maakte dat de stadsauto nu tot een échte Aston Martin?

        Wij reden in 2011 met de Aston Martin. Uit die rit bleek dat het vooral om de uitstraling gaat. Door zeven laklagen is de kleur net zo helder als die van een 'echte' Aston. Vanbinnen zit er veel leer en herkennen we klokken uit de grotere gespierde broers. Iets wat daarnaast enorm in lijn staat met de rest van Aston Martin: zijn prijs. De iQ sloeg nooit echt aan door een te hoge vanafprijs van € 13.420 (NL). Voor een Cygnet was je met een kale prijs van € 41.063 (NL)destijds bijna drie keer zoveel kwijt. De auto die in Amsterdam stond, had een catalogusprijs van € 47.793 (NL). De auto reed in januari 2012 de showroom uit en is sindsdien nooit op een andere naam gezet. Dan zou het zo zijn dat het baasje ook nog een échte Aston Martin heeft. Deze stond alleen niet in de straat van onze hoofdstad geparkeerd. In totaal werden er zeven Cygnets op Nederlands kenteken gezet. In 2013 stopte de productie van de kleine Brit.





        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #44




          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #45
            COMPLEET GESTOORDE ONE-OFF

            ASTON MARTIN CYGNET NU MET V8

            In 2013 viel het doek al na twee jaar voor de op de Toyota iQ gebaseerde Aston Martin Cygnet. Nu is de merkwaardige Aston terug. En hoe!

            Aston Martin werd in 2011 gek aangekeken toen het, om de gemiddelde CO2-uitstoot van zijn modellengamma terug te dringen, de op de Toyota iQ gebaseerde Cygnet naar voren schoof. Na slechts twee jaar werd de Cygnet in 2013 al van de markt gehaald, maar speciaal voor het Goodwood Festival of Speed brengt Aston Martin de Cygnet nog een keer op kolderieke wijze terug.

            De 1,3-liter grote en 98 pk sterke viercilinder van Toyota wordt namelijk ingewisseld voor een 436 pk en 490 Nm sterke 4,7-liter grote V8 afkomstig uit de vorige generatie van de V8 Vantage (S). Met die achtcilinder lanceert de Cygnet V8 zich in 4,2 tellen naar een snelheid van 96 km/h (60 mph). Zijn topsnelheid ligt op een buitenissige 274 km/h. De bizarre Cygnet legt 1.375 kilo in de schaal.

            De Cygnet V8 is in opdracht van een klant door Aston Martins Q-afdeling gebouwd. Aston Martin Q heeft meer gedaan dan slechts een V8 in de Cygnet persen. Zo is een rolkooi aangebracht en zijn de ophanging, de remmerij en het subframe net als de V8 uit de Aston Martin Vantage S getrokken en in de Cygnet gemonteerd. De brandstoftank heeft in de bagageruimte een plek gekregen. Natuurlijk is ook het uiterlijk aangepakt. De Cygnet V8 heeft een uitgebouwde koets, staat op 19- in plaats van op 16-inch lichtmetaal en heeft aan de achterzijde twee forse stortkokers.

            Tijdens het Goodwood Festival of Speed is de auto in actie te zien. Helaas blijft het bij dit ene exemplaar.









            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #46






              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #47
                vreemde positie en opzet dat navigatiescherm... presies een tomtom GPS
                lets have some more member berries

                Comment


                • #48
                  Die Cygnet V8 klinkt bangelijk goed.



                  Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten






                    daarmee zou ik wel eens een dagje willen zottebollen

                    Comment


                    • #50
                      Lijkt mijn een levens gevaarlijk autootje.
                      Korte wielbasis, met zware motor voorin.
                      Voor je het weet draai je om je as met dat ding.
                      There are Pretenders among us.....
                      Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door The Pretender Bekijk Berichten
                        Voor je het weet draai je om je as met dat ding.
                        met zo'n motor trek je dat direct terug recht

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
                          met zo'n motor trek je dat direct terug recht
                          Het is geen voorwielaandrijver.
                          There are Pretenders among us.....
                          Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door The Pretender Bekijk Berichten

                            Het is geen voorwielaandrijver.
                            juist.

                            Comment


                            • #54
                              Ik vind die spatbord verbreders niet de meest elegante oplossing.
                              There are Pretenders among us.....
                              Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                              Comment

                              Working...
                              X