Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aston Martin Cygnet

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Aston Martin Cygnet

Vermits het geen concept meer is mag dit nu bij nieuwe auto's.

Aston Martin Cygnet vanaf volgend jaar

Nestbevuiling of een slimme manier om de CO2-uitstoot omlaag te krijgen? Feit is dat Aston Martin volgend jaar start met de productie van de Cygnet, die niets meer of minder is dan een opgeleukte Toyota iQ.

Aston Martin gaat in 2011 de Cygnet produceren in Gaydon. Dat wil zeggen: daar wordt de Toyota iQ omgebouwd Aston. De auto wordt in het leven geroepen om de gemiddelde CO2-uitstoot van het programma omlaag te brengen. “Wat we doen, doen we goed. Als we een prestatiegerichte sportauto maken, willen we geen concessies doen. De Cygnet is er voor de ruimte en de beperking van de uitstoot. Net als alle andere Aston Martins, is het een auto zonder compromissen,” aldus Aston Martin-baas Ulrich Bez.
    De Cygnet is voorzien van de 1,0-liter driecilinder of de 1,3-liter vierpitter, die ook de reguliere iQ zit. Tijdens de ombouw tot Aston Martin kan hij worden voorzien van alle mogelijk denkbare opties en bekledingssoorten. De Cygnet is alleen beschikbaar voor degenen die ook een ‘echte’ Aston Martin kopen.

Bron: autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Aston Martin voor onder de kerstboom

Ondanks dat ze er geen Sinterklaas kennen, barst ook in Groot-Brittannië de feestdagenkoorts al los. In de etalage van Harrods in Londen staat een Aston Martin Cygnet opgesteld.

Aston Martin wil de Cyget neerzetten als lifestyleauto en modeaccessoire. In 2011 gaat de auto in productie – dat wil zeggen: dan wordt in de Aston Martin fabriek gestart met het ombouwen van Toyota’s iQ, die de basis vormen voor dit model.
      Om het publiek te laten wennen aan de dwergauto van Aston Martin is in de etalage van Harrods, het beroemde warenhuis in het centrum van Londen een Cygnet tentoongesteld. Daar is de feestdagenversiering inmiddels aangebracht.
      De auto is te zien tot 11 december. Op dat moment start bij Aston Martin de verkoop van het kleintje. Jammer is wel dat deze Aston Martin niet te koop is voor normale stervelingen. De auto is alleen beschikbaar voor klanten die er ook een échte Aston op nahouden - maar die zijn bij Harrods kind aan huis. De Cygnet staat dus midden tussen de doelgroep.

Comment

Comment

Als ik een prachtige AM in mijn garage heb staan wil ik dat gedrocht er niet naast hebben.

Comment

Hoeveel moet zo'n Cygnet kosten?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
              Hoeveel moet zo'n Cygnet kosten?
              Aston Martin Cygnet planned for 2011 production
              Aston Martin said the Cygnet -- a reworked, upscale version of the Toyota iQ minicar -- will go into production in 2011.
              "Our customers need a small car for urban and city use and they want the right tools for the right job, to downsize creatively without compromising intelligence, artistry and personality," Aston Martin CEO Ulrich Bez said.
              Marek Reichman, Aston Martin's design director, says that each Cygnet will be personalized with various materials, colors and textures.
              "The Cygnet is small but luxurious, an Aston Martin tailor-fit for the city," Reichman said. "Luxury is not constrained by scale."
              The Cygnet will be produced at Aston Martin's Gaydon headquarters in Warwickshire, England. It will be the eighth major production Aston Martin car produced at the factory since 2004.
              Aston Martin plans to sell about 4,000 Cygnets a year, at a price of about 30,000 euros. Further details on pricing and specification will be announced later this year.

bron: AutomotiveNews

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                  Als ik een prachtige AM in mijn garage heb staan wil ik dat gedrocht er niet naast hebben.
                  wel een hippe en vooral betrouwbare back-up...

voor de fun : onlangs zag ik een super-deluxe motorhome een (lege) Smart met towbars slepen
                  (ik wist niet dat dit mocht...op autosnelweg)

miscchien zien wij binenkort een AM een Cygnet slepen ? in de koffer kan het wel niet

nog beter :
                  Bijgevoegde Bestanden

Comment

Ne smartcube!

Comment

30.000 euro...

Comment

Gespot in Dusseldorf:

Ik vind het wel een grappig autotje. En het idee is niet zo gek van aston martin om zo'n kleine auto te maken voor aston martin eigenaars en ook voor de c02 enz. Alleen vind ik jammer dat ze een toyota iq gebruikt hebben en niet zelf iets gemaakt hebben. Scheelt natuurlijk wel een heel pak in ontwikkelingskosten enzovoort.

Ik heb wel 1 bedenking, zien we die cygnets binnenkort op de tweedehandsmarkt en kan iedereen die dan kopen of enkel weer aston martin bezitters zoals dat het geval is als je een nieuwe cygnet koopt? Want dat kan aston martin toch niet bepalen?

Comment

Degene die met dit idee afgekomen is mogen ze voor mijn part gebruiken om de voetgangersveiligheid te testen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pablo Bekijk Berichten
                            Gespot in Dusseldorf:

Ik vind het wel een grappig autotje. En het idee is niet zo gek van aston martin om zo'n kleine auto te maken voor aston martin eigenaars en ook voor de c02 enz. Alleen vind ik jammer dat ze een toyota iq gebruikt hebben en niet zelf iets gemaakt hebben. Scheelt natuurlijk wel een heel pak in ontwikkelingskosten enzovoort.

Ik heb wel 1 bedenking, zien we die cygnets binnenkort op de tweedehandsmarkt en kan iedereen die dan kopen of enkel weer aston martin bezitters zoals dat het geval is als je een nieuwe cygnet koopt? Want dat kan aston martin toch niet bepalen?
                            ze staan zelfs al op mobile, dus ik vermoed dat je geen AM owner meer moet zijn

2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

Feestje: Aston Martin Cygnet in productie

Een nieuwe Aston Martin is natuurlijk altijd reden voor een feestje, zelfs als het om de Cygnet gaat. Aston Martin verklapt de details van de compacte stadsauto, al zijn die weinig verrassend te noemen. Wel zijn er twee speciale launch editions genaamd Black en White.

Goed, onderhuids is het natuurlijk gewoon een Toyota iQ, maar toch is Aston Martin trots op de jongste telg in de familie. Zo trots zelfs dat er twee speciale edities worden gevoerd om de start van de productie te vieren. Die begintin april in de fabriek in Gaydon.
                              De Launch Edition White is gehuld in Snow White lak en heeft White Diamond lichtmetalen velgen. Het Aston Martin logo is eveneens in het wit gespoten. Binnenin zijn er met wit leder en alcantara beklede stoelen en diverse licht chromen accenten te vinden. Compleet tegenovergesteld is de Launch Edition Black die, hoe kan het ook anders, in een speciale zwarte lak is gespoten, Magic Black noemt Aston Martin het. Uiteraard zijn de stoelen ook hier overtrokken met leder, natuurlijk in het zwart en ook hier vinden we chromen accenten, maar dan donkerder. De twee speciale edities worden in een beperkte oplage geproduceerd.
                              Omdat het wel om een Aston Martin gaat wordt de Cygnet altijd voorzien van een de nodige luxe. Zo zijn keyless entry, elektrisch inklapbare spiegels, regen- en lichtsensoren en, jawel, parkeersensoren altijd standaard aanwezig. Uiteraard is de Cygnet verder geheel aan te passen aan de wensen van de klant.
                              Motorisch is de kleine Aston helaas wat minder indrukwekkend dan z’n stalgenoten. Hij moet het doen met een 1,3-liter viercilinder die 98 briesende paarden op de voorwielen loslaat. Hij sprint er in 11,8 seconden mee naar de 100, haalt 170 kilometer per uur en verbruikt 5,0 liter per 100 kilometer, waarmee de CO2-uitstoot uitstoot op 116 gram per kilometer komt. Eventueel is er naast de handgeschakelde zesbak ook een CVT automaat, waarmee de Cygnet 0,2 seconden sneller accelereert, maar wel iets meer verbruikt: 5,2 liter per 100 kilometer met een CO2-uitstoot van 120 gram tot gevolg.

Comment

Comment

Comment

Ik dacht dat dit een grap was, niet dus

Comment

Aston Martin Cygnet 1.33

Comment

Should I buy one?
                                        Depends who you are. If you’re rich and are open to the concept of a luxurious little city car that can be selected from options list of a new Aston supercar, you may love the Cygnet.

Around 400 people, nearly all big Aston owners, have already ordered one, and the company reckons it can sell 1500 a year. If you’re not one of these people, don’t worry about it. Just don’t give the Aston Martin Cygnet another thought.

Complete rij-impressie: [www.autocar.co.uk]

Comment

Working...
                                        X