Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Aston Martin interieurmaterialen met de Toyota fabricagekwaliteit... kan niet slecht zijn
Een beetje zielig wel dat je als exclusief merk deze tour moet op gaan om het algemeen CO2 niveau te laten zakken. Want hoe goed die IQ - euh, pardon, Cygnet - ook mag zijn, de prestaties zijn niet echt wat je van een "Aston" verwacht...
Ze hadden er de Toyota IQ 1.4 diesel moeten in proppen, want die rijdt veel leuker en vinniger dan de 1.3 benzine en met 104g CO2 uitstoot krijgt die (tot einde van dit jaar alleszins) nog 15% overheidssteun ook.
Een Aston diesel... dat had pas een unicum geweest
Heb er al enkele zien rijden en ook 1 keer ingezeten, vind het toch ni heel verkeerd eigenlijk :p Vind het wel een grappige en originele oplossing voor de norm die ze moeten halen. Die handcrafted klopt trouwens want alle panelen worden op dezelfde manier gemaakt als bij andere Astons, alles wordt opnieuw door Aston gebouwd, behalve motor en platform.
Deze Aston martin Cygnet staat curieus hoog op mijn lijstje.
Verder er even een 157 pk Rotrex kitje op laten schroeven en een setje 35mm H&R verlaging-veren en als het in de Aston Martin velgen pas de remmen upgrade.
Lijkt mijn wel lachen zo'n burgermans Aston Martin.
De Cygnet bestaat alleen om de totale CO2 uitstoot te verlagen van Aston Martin.
Dit omdat het regels zijn die Brussel opstelt voor alle Europese auto producenten.
De Cygnet moet zorgen dat Aston Martin zo lang mogelijk V8 en V12 motoren kan blijven toepassen.
Niet dat ik denk dat het mogelijk blijft in de toekomst.
Er komt een dag dat kleinere V6 turbo's de V8's vervangen en dat V8 turbo's de V12's vervangen om aan de eisen te blijven voldoen.
De IQ is nu niet echt een geweldig rijders auto-tje met die korte wielbasis, op hogere snelheid wordt hij toch wel wat onrustig tijdens het rijden.
hoe zit dat eigenlijk, die co² verdeling...op basis van verkochte wagens...of gewoon op de kataloog en hoeft die cygnet nog geeneens verkocht te worden
Comment