Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
AMS hun kort artikel kan ronduit lovend genoemd worden. Met de 4e Gen Haldex + 'S'-modus aan kan je hem in de sneeuw blijkbaar 'met chirurgische precisie' laten uitbreken. Men spreekt wel over een klein Turbo-loch.
AMS hun kort artikel kan ronduit lovend genoemd worden. Met de 4e Gen Haldex + 'S'-modus aan kan je hem in de sneeuw blijkbaar 'met chirurgische precisie' laten uitbreken. Men spreekt wel over een klein Turbo-loch.
AMS hun kort artikel kan ronduit lovend genoemd worden. Met de 4e Gen Haldex + 'S'-modus aan kan je hem in de sneeuw blijkbaar 'met chirurgische precisie' laten uitbreken. Men spreekt wel over een klein Turbo-loch.
Autocar is ook "lovend" maar als je hogere verwachtingen hebt dan "da rijdt goe" weet je dat je niet zoveel conclusies kan trekken van een ritje op ijs/sneeuw vlakte wat erg vergevingsgezind is voor electronische hulpmiddelen - alles wordt uitgevlakt.
Met die theorie in het achterhoofd, is een centraal differentieel met een permanente 50:50 split, ook in staat om 100% van het vermogen te sturen naar de voor -of achterwielen, wanneer een as geen grip meer heeft. Heb nog nooit een constructeur dit weten te verkopen als 100% (of zoals ik het interpreteer, 0:100 of 100:0). Per definitie zit je met een Haldex (zoals je het uitlegt) die maximaal kan verdelen van 100:0 tot 50:50. Riekt als een beetje consumentenbedrog eigenlijk... catch my drift?
Consumentenbedrog ... daar zeg je het!
Alhoewel ... de informatie die Audi vrijgeeft is correct, maar echter (bewust) onvolledig. De meest essentiële zaken (vermogensoverbrenging naar de achteras) van de Haldex worden niet bekend gemaakt aan het publiek.
Een poosje geleden had ik via Haldex meer info aangevraagd over het toegepast type Haldex in de RS3 (ik hoopte op een verbeterde versie v.d. 4de generatie (b.v. de xwd-Haldex, cfr. saab). Een antwoord van hen bleef tot op heden uit.
Ja en neen...
Ja, indien je vergelijkt met de gemiddelde wagen ...
Neen, indien je vergelijkt met al z'n RS-broertjes (zelfs de TT RS is duurder).
Ook b.v. de grotere (maar tragere) S4 is duurder.
Of stel eens een A4 3.0 TDI samen (met opties als s-line, ...), dan kom je snel boven de prijs van een RS3 uit... en dan beschik je over slechts 240 pk ;-)
Een RS3 naar mijn zin () kost net geen 60k. Als ik een TT-RS naar mijn zin wil samenstellen kom ik al een pak meer uit Dus ik volg je redenering wel.
edit: geconfigureerd op de Duitse CC
Kijkt men naar de verhouding (rechtdoor) prestaties (0-100) x bruikbaarheid (VDA platte a-bank), dan is de RS3 quasi gelijkwaardig aan de B5 RS4 (altijd Avant) en echt dichtbij de B7 RS4 Avant. Hecht je waarde aan benzineverbruik en sleeper potentiaal, zelfs veel beter. Wel is de onderstel lay-out fundamenteel anders, maar wie weet is de RS3 op gelijk niveau als een RS4 in de bochtjes ook (ze waren goed maar ook niet de beste in de klas).. en motorische tunabilitiy is de RS3 de beste van de drie.
Zonder 10jaar inflatie mee te tellen - niet eerlijk, is de RS3 echter even duur als de B5 RS4...
Al bij al valt het nog mee - maar goedkoop is het toch niet hoor voor een modellenreeks in zijn laatste ja(a)r(en)...
Dat is idd het jammere, dat de RS3 er pas komt op het einde van de cyclus. Ik hoop dat ze vrij snel met een nieuwe RS3 komen eens de nieuwe A3 er is, maar ik vrees er voor. En verder blijft 60k voor een A3 onwaarschijnlijk veel geld natuurlijk, maar dat is niet alleen het probleem bij de RS3.
Appropos mij eerdere vraag, handrembocht moet mogelijk zijn als de Haldex op dat moment volledig open staat of open gaat, datg of de DSG koppelingen dus... een vraag om electronica.
Héél knap!
Ik durf te wedden dat het filmpje van de BMW 1M op dergelijke omloop niet zo lang zou duren
Jawel, langer. Omdat die er wat langer over zou doen. Maar zoiets valt perfect met een RWD te doen, is in zekere zin makkelijker en intuitiever ook. Maar minder tractie, dus in zo'n omstandigheden (met gelijke banden) zal een 4WD altijd sneller zijn ... als de driving skills mee kunnen.
Dank u, das al beter dan de electronische handrem van bv. de laatste S4...
Leuk filmpje, maar zegt niet zoveel over de auto en meer over de chauffeur...
Jawel, langer. Omdat die er wat langer over zou doen. Maar zoiets valt perfect met een RWD te doen, is in zekere zin makkelijker en intuitiever ook. Maar minder tractie, dus in zo'n omstandigheden (met gelijke banden) zal een 4WD altijd sneller zijn ... als de driving skills mee kunnen.
Idd. Dat is nu het ding, tis een leuk filmje, maar dit kun je ook doen met een Golf TDI 4-motion (zonder ESP). Idem, met een 120d kun hier evenveel als met een 1M. We zijn hier in Zweden niet zo onzegd van deze omstandigheden gelijk de arme Belgen...
Mijn grootste zorg is dat ik geen achteruitgang zou willen doen op het droge rijplezier/rijgevoel vgl. met mijn lichtere RWD camion...
Dat is nu het ding, tis een leuk filmje, maar dit kun je ook doen met een Golf TDI 4-motion (zonder ESP). Idem, met een 120d kun hier evenveel als met een 1M. We zijn hier in Zweden niet zo onzegd van deze omstandigheden gelijk de arme Belgen...
Ik begrijp waar je naar toe wil (volledig vermogen minder aanspreekbaar op gladde wegen).
Echter verkies ik toch een TFSI die direct aan het gaspedaal hangt boven de TDI waarbij enige reactietijd plaats heeft. Komt in ieder geval ten goede tijdens het bijsturen (ook op gladde wegen).
Comment