Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi RS3

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Hier nog een oude doch HD spyvideo, ik zie en hoor nauwelijks een verschil met die andere auto die voorbij komt

    + YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
    ST Cupra 290 PP - GT86+

    Comment


    • AMS hun kort artikel kan ronduit lovend genoemd worden. Met de 4e Gen Haldex + 'S'-modus aan kan je hem in de sneeuw blijkbaar 'met chirurgische precisie' laten uitbreken. Men spreekt wel over een klein Turbo-loch.

      Comment


      • insideline was blijkbaar ook in Canada en hebben enkele eigen foto's genomen, ik denk dat dit de eerste 'niet-Audi AG'-foto's zijn.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door BWS Bekijk Berichten
          AMS hun kort artikel kan ronduit lovend genoemd worden. Met de 4e Gen Haldex + 'S'-modus aan kan je hem in de sneeuw blijkbaar 'met chirurgische precisie' laten uitbreken. Men spreekt wel over een klein Turbo-loch.
          Dat hoort erbij, vind ik...

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
            Dat hoort erbij, vind ik...
            een turbo gat in uwe portemonnee ja !!!

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door BWS Bekijk Berichten
              AMS hun kort artikel kan ronduit lovend genoemd worden. Met de 4e Gen Haldex + 'S'-modus aan kan je hem in de sneeuw blijkbaar 'met chirurgische precisie' laten uitbreken. Men spreekt wel over een klein Turbo-loch.
              Autocar is ook "lovend" maar als je hogere verwachtingen hebt dan "da rijdt goe" weet je dat je niet zoveel conclusies kan trekken van een ritje op ijs/sneeuw vlakte wat erg vergevingsgezind is voor electronische hulpmiddelen - alles wordt uitgevlakt.
              ST Cupra 290 PP - GT86+

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten

                Met die theorie in het achterhoofd, is een centraal differentieel met een permanente 50:50 split, ook in staat om 100% van het vermogen te sturen naar de voor -of achterwielen, wanneer een as geen grip meer heeft. Heb nog nooit een constructeur dit weten te verkopen als 100% (of zoals ik het interpreteer, 0:100 of 100:0). Per definitie zit je met een Haldex (zoals je het uitlegt) die maximaal kan verdelen van 100:0 tot 50:50. Riekt als een beetje consumentenbedrog eigenlijk... catch my drift?
                Consumentenbedrog ... daar zeg je het!
                Alhoewel ... de informatie die Audi vrijgeeft is correct, maar echter (bewust) onvolledig. De meest essentiële zaken (vermogensoverbrenging naar de achteras) van de Haldex worden niet bekend gemaakt aan het publiek.

                Een poosje geleden had ik via Haldex meer info aangevraagd over het toegepast type Haldex in de RS3 (ik hoopte op een verbeterde versie v.d. 4de generatie (b.v. de xwd-Haldex, cfr. saab). Een antwoord van hen bleef tot op heden uit.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door CAMAROSA Bekijk Berichten
                  een turbo gat in uwe portemonnee ja !!!
                  Ja en neen...
                  Ja, indien je vergelijkt met de gemiddelde wagen ...

                  Neen, indien je vergelijkt met al z'n RS-broertjes (zelfs de TT RS is duurder).
                  Ook b.v. de grotere (maar tragere) S4 is duurder.
                  Of stel eens een A4 3.0 TDI samen (met opties als s-line, ...), dan kom je snel boven de prijs van een RS3 uit... en dan beschik je over slechts 240 pk ;-)

                  Comment


                  • Een RS3 naar mijn zin () kost net geen 60k. Als ik een TT-RS naar mijn zin wil samenstellen kom ik al een pak meer uit Dus ik volg je redenering wel.

                    edit: geconfigureerd op de Duitse CC

                    Comment


                    • Zo mag ie komen. Wel andere velgen, en mss nog een Milltek en Bilstein PSS10 eronder.





                      Bijgevoegde Bestanden

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                        Een RS3 naar mijn zin () kost net geen 60k. Als ik een TT-RS naar mijn zin wil samenstellen kom ik al een pak meer uit Dus ik volg je redenering wel.

                        edit: geconfigureerd op de Duitse CC
                        Kijkt men naar de verhouding (rechtdoor) prestaties (0-100) x bruikbaarheid (VDA platte a-bank), dan is de RS3 quasi gelijkwaardig aan de B5 RS4 (altijd Avant) en echt dichtbij de B7 RS4 Avant. Hecht je waarde aan benzineverbruik en sleeper potentiaal, zelfs veel beter. Wel is de onderstel lay-out fundamenteel anders, maar wie weet is de RS3 op gelijk niveau als een RS4 in de bochtjes ook (ze waren goed maar ook niet de beste in de klas).. en motorische tunabilitiy is de RS3 de beste van de drie.

                        Zonder 10jaar inflatie mee te tellen - niet eerlijk, is de RS3 echter even duur als de B5 RS4...

                        Al bij al valt het nog mee - maar goedkoop is het toch niet hoor voor een modellenreeks in zijn laatste ja(a)r(en)...
                        ST Cupra 290 PP - GT86+

                        Comment


                        • Dat is idd het jammere, dat de RS3 er pas komt op het einde van de cyclus. Ik hoop dat ze vrij snel met een nieuwe RS3 komen eens de nieuwe A3 er is, maar ik vrees er voor. En verder blijft 60k voor een A3 onwaarschijnlijk veel geld natuurlijk, maar dat is niet alleen het probleem bij de RS3.

                          Comment


                          • + YouTube Video
                            ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.



                            Comment


                            • Den deze kan nie wachten tot ik hem heb voor een test voor de site...
                              sigpic

                              http://www.streamlinecarcare.be

                              lakbehandelingen voor voertuigen

                              MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door BWS Bekijk Berichten
                                + YouTube Video
                                ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.



                                Héél knap!
                                Ik durf te wedden dat het filmpje van de BMW 1M op dergelijke omloop niet zo lang zou duren

                                Comment


                                • Ik zou wel eens een 1 M Coupé in die omstandigheden zien rijden, ik denk dat het niet echt vooruit zou gaan

                                  edit: TFSI-Q, you can read my mind

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
                                    Appropos mij eerdere vraag, handrembocht moet mogelijk zijn als de Haldex op dat moment volledig open staat of open gaat, datg of de DSG koppelingen dus... een vraag om electronica.
                                    Oorspronkelijk geplaatst door BWS Bekijk Berichten
                                    + YouTube Video
                                    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


                                    Meer bevestiging op 0'23.

                                    Leuk filmpje!

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door TFSI-Q Bekijk Berichten
                                      Héél knap!
                                      Ik durf te wedden dat het filmpje van de BMW 1M op dergelijke omloop niet zo lang zou duren
                                      Jawel, langer. Omdat die er wat langer over zou doen. Maar zoiets valt perfect met een RWD te doen, is in zekere zin makkelijker en intuitiever ook. Maar minder tractie, dus in zo'n omstandigheden (met gelijke banden) zal een 4WD altijd sneller zijn ... als de driving skills mee kunnen.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door G_G Bekijk Berichten
                                        Meer bevestiging op 0'23.

                                        Leuk filmpje!
                                        Dank u, das al beter dan de electronische handrem van bv. de laatste S4...
                                        Leuk filmpje, maar zegt niet zoveel over de auto en meer over de chauffeur...

                                        Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                        Jawel, langer. Omdat die er wat langer over zou doen. Maar zoiets valt perfect met een RWD te doen, is in zekere zin makkelijker en intuitiever ook. Maar minder tractie, dus in zo'n omstandigheden (met gelijke banden) zal een 4WD altijd sneller zijn ... als de driving skills mee kunnen.
                                        Idd. Dat is nu het ding, tis een leuk filmje, maar dit kun je ook doen met een Golf TDI 4-motion (zonder ESP). Idem, met een 120d kun hier evenveel als met een 1M. We zijn hier in Zweden niet zo onzegd van deze omstandigheden gelijk de arme Belgen...

                                        Mijn grootste zorg is dat ik geen achteruitgang zou willen doen op het droge rijplezier/rijgevoel vgl. met mijn lichtere RWD camion...
                                        ST Cupra 290 PP - GT86+

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
                                          Dat is nu het ding, tis een leuk filmje, maar dit kun je ook doen met een Golf TDI 4-motion (zonder ESP). Idem, met een 120d kun hier evenveel als met een 1M. We zijn hier in Zweden niet zo onzegd van deze omstandigheden gelijk de arme Belgen...
                                          Ik begrijp waar je naar toe wil (volledig vermogen minder aanspreekbaar op gladde wegen).

                                          Echter verkies ik toch een TFSI die direct aan het gaspedaal hangt boven de TDI waarbij enige reactietijd plaats heeft. Komt in ieder geval ten goede tijdens het bijsturen (ook op gladde wegen).

                                          Comment

                                          Working...
                                          X