Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi RS3

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door TFSI-Q Bekijk Berichten
    Ik begrijp waar je naar toe wil (volledig vermogen minder aanspreekbaar op gladde wegen).

    Echter verkies ik toch een TFSI die direct aan het gaspedaal hangt boven de TDI waarbij enige reactietijd plaats heeft. Komt in ieder geval ten goede tijdens het bijsturen (ook op gladde wegen).
    Waar ik (nog steeds) naar toe wil is dat er een echte rijtest op het droge moet komen waar meer gedetaillleerd wordt ingegaan op de rijervaring voordat ik werkelijk geintresseerd zal zijn. Nu ben ik vooral latent geintresseerd in een kleine praktische auto met 4WD... (RWD been there, done that ;-) )
    Je hebt gelijk van TDI Vs. TFSI. Aan de andere kant, qua gasrespons moeten veel turbobenzines (met meer dan 0,2bar overdruk) onderdoen voor die van mn 123d (2bar overdruk)
    ST Cupra 290 PP - GT86+

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
      Nu ben ik vooral latent geintresseerd in een kleine praktische auto met 4WD... (RWD been there, done that ;-) )
      Nog geen Subaru STI hatchback overwogen dan?

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door G_G Bekijk Berichten
        Nog geen Subaru STI hatchback overwogen dan?
        Tegenwoordig enkel sedan hier verkrijgbaar met het scherpe onderstel dat me zou kunnen verleiden (zeer onpraktische koffer vanwege achteras). Verbruik is ook wat over mijn pijngrens, zeker met Peak Conventional Oil = 2006 en 30kkm/jaar
        ST Cupra 290 PP - GT86+

        Comment


        • Misschien een S3 ?

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door hwelvaar Bekijk Berichten
            Misschien een S3 ?
            Die kende ik al ;-)
            Nee, een RS3 is eigenlijk de enige die evt. mijn huidige mag vervangen op dit moment... toch een iets ander (hoger?) niveau is en dus klein/praktisch/4wd.
            ST Cupra 290 PP - GT86+

            Comment


            • speciaal voor OneHp......hier trekt hij de handrem voor het driften, dus is mogelijk

              De mooiste autospots vind je bij Autoblog.nl. Zelf ook je autospots delen? Registreer je account en begin vandaag nog met uploaden!


              edit/ Was al gepost duss..jammer :p
              Last edited by ; 19/01/2011, 20:01.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door ac.88 Bekijk Berichten
                speciaal voor OneHp......hier trekt hij de handrem voor het driften, dus is mogelijk

                De mooiste autospots vind je bij Autoblog.nl. Zelf ook je autospots delen? Registreer je account en begin vandaag nog met uploaden!


                edit/ Was al gepost duss..jammer :p
                Het gedacht telt
                Dank u
                ST Cupra 290 PP - GT86+

                Comment


                • Impressive dat de RS3 in dat lijstje staat

                  BHP PER LITER COMPARISON:
                  148 bhp/liter Bugatti Veyron SuperSport
                  134 bhp/liter Audi RS 3
                  123 bhp/liter Bugatti Veyron
                  114 bhp/liter Audi RS 6
                  106 bhp/liter Lamborghini Gallardo LP560-4

                  Comment


                  • Mja, dat lijstje zegt weinig tot niks hé, toch niet voor turbomotoren...
                    Ferrari 458 zou trouwens ook erbij moeten staan, +- 127 atmosferische pk per liter.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
                      Impressive dat de RS3 in dat lijstje staat

                      BHP PER LITER COMPARISON:
                      148 bhp/liter Bugatti Veyron SuperSport
                      134 bhp/liter Audi RS 3
                      123 bhp/liter Bugatti Veyron
                      114 bhp/liter Audi RS 6
                      106 bhp/liter Lamborghini Gallardo LP560-4
                      Een Golf R is ook 134bhp/l maar idd, de RS3 heeft een mooi en sterk (CGI) blok, vandaar mijn intresse...
                      SSC Ultimate Aero is de winnaar denk ik voor "productieautos", 203bhp/l (met voorbehoud eigen berekening late avond)
                      ST Cupra 290 PP - GT86+

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
                        de RS3 heeft een mooi en sterk (CGI) blok, vandaar mijn intresse...
                        CGI-blok ... jij spit de RS3 wel tot op het bot uit
                        In ieder geval interessante materie!

                        Na een testrit met de TT RS was ik volledig verkocht aan de 5-cilinder van Audi.
                        Ik hoop dat de sound van de praktischere RS3 op hetzelfde niveau ligt, daar het om een ander type uitlaten gaat.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
                          Impressive dat de RS3 in dat lijstje staat

                          BHP PER LITER COMPARISON:
                          148 bhp/liter Bugatti Veyron SuperSport
                          134 bhp/liter Audi RS 3
                          123 bhp/liter Bugatti Veyron
                          114 bhp/liter Audi RS 6
                          106 bhp/liter Lamborghini Gallardo LP560-4
                          Ik bekijk liever het aantal kg/pk

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door TFSI-Q Bekijk Berichten
                            CGI-blok ... jij spit de RS3 wel tot op het bot uit
                            In ieder geval interessante materie!

                            Na een testrit met de TT RS was ik volledig verkocht aan de 5-cilinder van Audi.
                            Ik hoop dat de sound van de praktischere RS3 op hetzelfde niveau ligt, daar het om een ander type uitlaten gaat.
                            Er loopt een hardnekkig gerucht de ronde dat het blok hetzelfde is als de 5-cil Jetta USA spec, maar het is enkel de algemen achitectuur die hetzelfde is, het blok van de (TT)RS(3) is veel sterker...

                            Geluid valt toch op te lossen met andere uitlaat. kZou er een turbo-back met racekats op steken en een 420pk uit halen... de vraag is dan eerder of het ding niet te luid zal zijn voor een sleeper
                            ST Cupra 290 PP - GT86+

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
                              Impressive dat de RS3 in dat lijstje staat

                              BHP PER LITER COMPARISON:
                              148 bhp/liter Bugatti Veyron SuperSport
                              134 bhp/liter Audi RS 3
                              123 bhp/liter Bugatti Veyron
                              114 bhp/liter Audi RS 6
                              106 bhp/liter Lamborghini Gallardo LP560-4
                              Dat lijstje is wel niet compleet
                              bv:
                              997.2 turbo s: 139
                              evo fq 330: 165

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
                                Er loopt een hardnekkig gerucht de ronde dat het blok hetzelfde is als de 5-cil Jetta USA spec, maar het is enkel de algemen achitectuur die hetzelfde is, het blok van de (TT)RS(3) is veel sterker...
                                Hoezo "hardnekkig gerucht"? Waarom zou Audi een nieuw blok ontwikkelen als er binnen VAG al precies is wat zij zoeken. Tuurlijk is het blok sterker door hoogwaardiger materialen, anders zou die 340 pk niet verantwoord zijn. Maar onthoud goed dat alle motoren 'familie' van elkaar zijn binnen een concern.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Tommy2 Bekijk Berichten
                                  Hoezo "hardnekkig gerucht"? Waarom zou Audi een nieuw blok ontwikkelen als er binnen VAG al precies is wat zij zoeken. Tuurlijk is het blok sterker door hoogwaardiger materialen, anders zou die 340 pk niet verantwoord zijn. Maar onthoud goed dat alle motoren 'familie' van elkaar zijn binnen een concern.
                                  Rustig. Ik maakte toch duidelijk een onderscheid tussen algemene architectuur en uitvoering? En ja hardnekkig, want vele halve kenners denken dat het het IDENTIEK hetzelfde blok is en het daarmee afkraken...

                                  PS: als je over concern spreekt, awel, ik werk gindert als chassi engineer
                                  ST Cupra 290 PP - GT86+

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door TFSI-Q Bekijk Berichten
                                    CGI-blok ... jij spit de RS3 wel tot op het bot uit
                                    In ieder geval interessante materie!

                                    Na een testrit met de TT RS was ik volledig verkocht aan de 5-cilinder van Audi.
                                    Ik hoop dat de sound van de praktischere RS3 op hetzelfde niveau ligt, daar het om een ander type uitlaten gaat.

                                    Waar heb je de testrit gedaan met de TT RS ?
                                    ////1 - 2 - 4 - 5 - 3

                                    Comment


                                    • Kan je ons dan een insight geven omtrent het Chassis van de RS3? Wat zijn zoal de wijzigingen tav de S3?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door BWS Bekijk Berichten
                                        Kan je ons dan een insight geven omtrent het Chassis van de RS3? Wat zijn zoal de wijzigingen tav de S3?
                                        De wereld is groot, het VAG concern is groter. Bij ons maken we enkel diesels en dan wel nog van de beste... met alles tss 2 en 5 assen.
                                        Van Audi weet ik minder af dan BMW...
                                        ST Cupra 290 PP - GT86+

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
                                          Rustig. Ik maakte toch duidelijk een onderscheid tussen algemene architectuur en uitvoering? En ja hardnekkig, want vele halve kenners denken dat het het IDENTIEK hetzelfde blok is en het daarmee afkraken...

                                          PS: als je over concern spreekt, awel, ik werk gindert als chassi engineer
                                          jeah, niet-kenners hebben geen recht van spreken natuurlijk. En ja het blok afkraken omdat het uit een Jetta komt is natuurlijk ook nergens op gebaseerd. Feit is wel dat er flink aan gesleuteld is iig.

                                          Trouwens, die Jetta klinkt nog best lekker als ik de youtube-filmpjes mag geloven!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X