Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi RS3

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
    Je kunt zeggen wat je wil maar zo wild over de Ring knallen doe je hem in een RWD M135i niet na
    De vraag of je dat wil is iets anders natuurlijk...
    Ik ben van mening dat deze manier van rijden tijd en snelheid kost.

    Als je met een fluwelen hand rijd, lijkt het mijn toch dat het een sneller rondje wordt.

    Comment


    • Het lijkt erop dat je een dergelijke Audi gebruskeerd moet rijden als je echt 't onderste uit de kan wil halen qua rondentijden. Dus: ik ben 't (voorzichtig) niet (helemaal) met je eens. Zo goed als elke Audi die ik al reed is al vrij vroeg (veilig) onderstuurd, dus je moet in sportieve omstandigheden relatief traag rijden om géén onderstuur en dus piepende banden te hebben, en dan laat je een pak potentieel liggen. Zo snel mogelijk erin, ondersturend in dit geval, en vroeg op 't gas zodat de tractie het onderstuur vanzelf (grotendeels) corrigeert. Of dat het leukst is, is een ander verhaal. Rijplezier en rondentijden zijn erg vaak niet rechtstreeks evenredig...
      Althans, dat dénk ik. Zelf ben ik ook een felle voorstander van een fluwelen guideage en een zuivere (non skidding) rijstijl OF een overstuur stijl (just for fun). Overstuur vergt trouwens niet noodzakelijk een achterwielaangedreven auto (zoals enkele hot hatches mooi bewijzen), maar de enkele tientallen km die ik met een TT RS reed deden me alvast besluiten dat je die auto niet hoeft te kopen als je een liefhebber van zuiver en technisch rijden bent.
      Zij die (erg) snel met zo'n auto kunnen rijden, zeggen het meestal: je moet het leren, en 't is vaak (ten dele) niet logisch of tegen de reflexen in, maar je kan erg snel met zo'n kot onderweg zijn. Die rijstijl valt dan wel helaas niet over te zetten op een sportauto die dan wél van de juiste configuratie is (RWD en atmosferische motor ).

      Wat wél waar is, is dat je met zo'n auto zonder veel nadenken, oefening of talent eigenlijk verrassend eenvoudig goéd hard kan gaan. En dat is uiteraard meteen voelbaar bij een testrit, en spreekt bovendien veel mensen aan. En zelfs avid trackers rijden nog altijd 99% van de tijd op de openbare weg met hun kanon, so... ;-)
      Last edited by ; 23/10/2012, 22:23.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door psycho dad Bekijk Berichten
        in het begin was ik ook niet weg van de looks van de nieuwe 1 reeks... hoe meer ik ze zie hoe 'mooier' ik ze vind
        Dat gevoel heb ik jammer genoeg niet. Hoe meer ik ze zie hoe mooier ik de vorige vind

        Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
        Er zit dag en nacht verschil tussen een foto van de 1-serie en in het echt.
        Ik vind ze persoonlijk even lelijk op foto als in het echt. Kan er echt niet aan gewoon worden. Best jammer.

        Comment


        • vorige vrijdag een grijze RS3 richting Ieper zien rijden op Duitse handelaardsplaten,
          waarschijnlijk eentje op weg naar nieuwe eigenaar hier in de streek!

          Comment


          • vorige week stond er een witte aan de bandencentrale in aalst.
            teveel koppel en al nieuwe banden nodig?
            wimoptiek.be op

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
              vorige week stond er een witte aan de bandencentrale in aalst.
              teveel koppel en al nieuwe banden nodig?
              Je moet niet vergeten dat 90% van de tijd Haldex alleen de voorwielen gebruikt, alleen bij tractie verlies op de voorwielen gaat er een deel (maximaal 50%) naar de achter wielen om vervolgens weer 90% van de verdeleing naar voren te plaatsen als er weer tracktie is.
              Dus de voorbanden op een Haldex auto slijten net zo snel als op een voorwielaandrijver.

              Hij kon daar ook natuurlijk staan om winterbanden te laten monteren.

              Comment


              • 't was ludiek bedoeld de laatste zin. kon evengoed voor aftermarketvelgen zijn of een verlaging
                wimoptiek.be op

                Comment


                • Ik vind de RS3 een mislukte goedkope manier om de RS badge uit te melken.
                  Er is bijna geen ontwikkeling in de auto gestopt en om het onderstuur probleem op te lossen ten gevolge van de veel zwaardere 5 cilinder werden er maar gemakshalve bredere voorbanden gemonteerd.
                  Die dus totaal het probleem niet op lossen.
                  De RS3 van Audi is echt rode kaart waardig.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
                    Ik vind de RS3 een mislukte goedkope manier om de RS badge uit te melken.
                    Er is bijna geen ontwikkeling in de auto gestopt en om het onderstuur probleem op te lossen ten gevolge van de veel zwaardere 5 cilinder werden er maar gemakshalve bredere voorbanden gemonteerd.
                    Die dus totaal het probleem niet op lossen.
                    De RS3 van Audi is echt rode kaart waardig.
                    idem voor de tt rs?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                      idem voor de tt rs?
                      De TT RS is één van de betere RS modelen die gemaakt is, alleen de aluminium body zorgt daar al voor.
                      Het nadeel is alleen dat er veel veiligheid reserve is doorgevoerd waardoor hij wat aan de tamme kant is, als Audi hem wat meer hard core opgezet had zou hij zelfs sneller zijn dan een R8 V10.

                      Comment


                      • Een kennis van me heeft een RS3 met ABT tuning, nu iets van 430pk geloof ik. Het betreft het eerste exemplaar wat in NL geleverd is.
                        Voor het remprobleem heeft Audi ondertussen een paar modificaties doorgevoerd, oa luchtgaten in de roosters van de voorbumper en in de binnenschermen voor meer koeling.
                        Ook zijn de "Audi" remblokken ondertussen waarschijnlijk van een harder type maar dat zeggen ze niet hardop. De originele blokken zijn te zacht voor zwaar gebruik en de remstof verstopt de gaatjes in de schijf en zet zich af op de schijf met veel trillingen tot gevolg.
                        Ook het ESP heeft een software update voorzover ik weet.
                        Het blijft in principe een FWD auto maar indien met beleid gereden is ie op circuit bloedsnel. Het wat hoge gewicht en zwaartepunt blijf je ook wel voelen vergeleken met
                        een Porsche 911 natuurlijk maar het is een multifunctionele auto.

                        Bovenstaand vernoemde eigenaar heeft een R8 V10 Spyder GT gekocht, zijn RS3 houdt ie nog even maar in de loop van volgend jaar komt die RS3 zeer waarschijnlijk te koop.

                        Comment


                        • De nieuwe remblokken die Audi toepast zijn ook weer een lap middel.
                          Bij diverse TT RS rijders hebben de nieuwe hardere remblokken het verschijnsel van piepen als je bv bij een stoplicht stopt.
                          Je schaamt je soms kapot als in de stad rijd, iedereen staart na je met die piepende remmen, het is echt een aanfluiting hoe Audi de remproblemen aanpakt.
                          En dat noemt zich een premium merk.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
                            De nieuwe remblokken die Audi toepast zijn ook weer een lap middel.
                            Bij diverse TT RS rijders hebben de nieuwe hardere remblokken het verschijnsel van piepen als je bv bij een stoplicht stopt.
                            Je schaamt je soms kapot als in de stad rijd, iedereen staart na je met die piepende remmen, het is echt een aanfluiting hoe Audi de remproblemen aanpakt.
                            En dat noemt zich een premium merk.
                            Euh dus je wil betere remmen en remblokken, wat ik persoonlijk goed vind van Audi maar omdat het piept wanneer ze niet voldoende zijn opgewarmd is dat een negatief verschijnsel?

                            Als ik een auto hoor wiens remmen dat piepend geluid maken en draai mijn hoofd om is het meestal een sportieve wagen of een kerel met beter uitgeruste remmen.

                            In jou redenering moet bv bijna elke Porsche GT3 met lapmiddelen zijn uitgerust......aja maar Porsche is geen premium merkt laat staan het GT3 model.....

                            Ik heb al met wat snelle wagens mogen rijden in mijn leven en ik geef u op een blaadje dat een piepende rem HELEMAAL niet wil zeggen dat ik dat als negatief ervaar, eigenlijk eerder omgekeerd in de meeste gevallen.

                            Last edited by Jokke_vlo; 09/12/2012, 15:22.

                            Comment


                            • Ieder zijn ding, maar ik erger mijn kapot aan piepende remmen, ik vind het een aanfluiting, pure armoede.

                              Comment


                              • Waarom? Omdat een sportwagen alleen dient om te showen en rechtdoor te rijden?

                                Heb je ooit al van gele pagids gehoord?

                                Enfin hoe kun je nu interesse hebben in topwagens of sportwagens en het armoede vinden als zo een wagen zijn remmen piepen? It is part of the job man ! Ook op jouw favoriet Nissan GT-R met ge-upgrade remmen.

                                Comment


                                • Ik heb nu gele pagids RS 29 steken op mijn Megane RS samen met Tarox 2 delige schijven,tot nu toe piepen ze nog niet , voor mij mogen die piepen als ze maar goe remmen ben ik kontent

                                  Comment


                                  • Ik haat piepende remmen, ik moet het niet hebben onder een auto en als het probleem niet oplosbaar is gaat de auto gewoon weg.
                                    Er is niets waar ik een grotere bloedhekel aan heb dan piepende remmen onder een auto, ik ben dan zelfs in staat om hem in de fik te steken en hem af te laten branden.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
                                      Ik haat piepende remmen, ik moet het niet hebben onder een auto en als het probleem niet oplosbaar is gaat de auto gewoon weg.
                                      Er is niets waar ik een grotere bloedhekel aan heb dan piepende remmen onder een auto, ik ben dan zelfs in staat om hem in de fik te steken en hem af te laten branden.
                                      Het probleem is altijd makkelijk op te lossen. Gewoon remblokken met minder ijzer erin of kopervet op de achterzijde van de remblokken. That's it. Niet bepaald de moeite om daarvoor een wagen in de fik te steken
                                      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                      Motoren & Tjeurisme

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                                        Het probleem is altijd makkelijk op te lossen. Gewoon remblokken met minder ijzer erin of kopervet op de achterzijde van de remblokken. That's it. Niet bepaald de moeite om daarvoor een wagen in de fik te steken
                                        I know, ik heb ook geen last van piepende remmen, maar ik heb er wel een bloedhekel as ze wel piepen.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X