Stoort mij niet en ik ga er me nog minder op baseren om te zeggen dat een auto goed is of niet en een remblok goed of niet . It just happens sometimes als je de betere remblok monteert
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi RS3
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Hangt af van gebruik, type wagen en remschijf. Ik heb verschillende soorten naargelang de wagen en zijn gebruik. Op de ML bv gebruik ik de standaard blokken en die zijn ok voor wat ik er met doe. En vooral: ze piepen niet !
Dat Audi nu hardere compound gebruikt die meer prestatiegericht is vind ik goed. Zou BMW trouwens ook beter doen op hun M versies imo.
Comment
-
Daarom zeg ik ook "Prima" remblokken.
Als je "State of the Art" remblokken wil hebben moet je gewoon "Endless MA45B" op de TT RS gebruiken, de RS3 heb ik geen ervaring mee dus daar kan ik niet over oordelen.
De meeste TT RS / RS3 rijders bezuinigen op hun remblokken, de 4-zuiger remklauw in combinatie met de 370mm schijven is voldoende voor de meeste rijders.
Bij goedkope remblokken kan door de extreme hitte de voering los komen van de drager met alle gevolgen van dien.
De endless MA45B is een Langstrecken race remblok en is kostbaar ± 770€ voor een vooras set, plus ("anti-quietschi Paste" van Liqui-Moly) is goed tegen eventueel piepen.
De TT RS vraagt met zijn hoge vermogen en hoog gewicht op de vooras eigelijk altijd om deze remblokken.
Comment
-
Op mijn S2000 heb ik ook Ferodo DS2500 icm OEM schijven, rvs remslangen en DOT5.1 vloeistof en remt goed op de Ring. Piepen heb ik geen last van op af en toe een kort piepje na dan.
De door mij genoemde RS3 heeft ook een set Carbon Pads versleten, eigenaar was zo tevreden over deze blokken dat hij de Stoptech BBK die hij op eigen kosten in bestelling had heeft geannuleerd.
Die Carbon Pads kwamen op +/-400euro dacht ik rondom.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door niekcarfreak Bekijk BerichtenOp mijn S2000 heb ik ook Ferodo DS2500 icm OEM schijven, rvs remslangen en DOT5.1 vloeistof en remt goed op de Ring. Piepen heb ik geen last van op af en toe een kort piepje na dan.
De door mij genoemde RS3 heeft ook een set Carbon Pads versleten, eigenaar was zo tevreden over deze blokken dat hij de Stoptech BBK die hij op eigen kosten in bestelling had heeft geannuleerd.
Die Carbon Pads kwamen op +/-400euro dacht ik rondom.
De Endless gaan 4x langer mee en geven weinig stof af en zijn ook nog aardig voor je remschijven en ze remmen lekker progressief.
Sprint race blokken zijn veel agressiever en minder geschikt voor dagelijks gebruik.
Comment
-
Van extreme schijfslijtage op de RS3 icm met de Carbon Pads(blauwe) is mij niets bekend maar kan best zijn dat ze sneller slijten dan met andere blokken.
Het is vaak het een of het ander natuurlijk, zo zal ieder een voorkeur of ervaring hebben.
Bij circuitgebruik weet je vantevoren dat remdelen, banden e.d. sneller slijten dan tijdens woon/werkverkeer, ritjes naar de supermarkt en in de file rijden.
Niet ieder remblok is ideaal op alle auto's en niet iedereen stelt dezelfde eisen. Ik heb op mijn S2000 met EBC Yellow gereden en ook daar was ik tevreden over maar anderen roepen gelijk dat ze de EBC's troep vinden en nooit (meer) op hun auto willen.
Zo gaat het ook met banden..............en je kunt er eindeloos over discussiëren.
Ik vind wel dat een merk als Audi bij een RS uitvoering wat sommige(de meesten niet vermoed ik) klanten op circuit loslaten, beter zijn huiswerk had moeten doen wat de remmen betreft.
Nu zijn er voor het probleem in de blokken werd gezocht een paar keer nieuwe schijven, weliswaar onder garantie, gemonteerd.
Comment
-
Zoals ik al heb besproken in het TT RS topic, is er door Audi bezuinigd op de remmen van de TT RS en daardoor ook bij de RS3. (zelfde remmen)
De eerste TT RS testmules waren uitgerust met RS4 remmen met remklauwen met 8-remzuigers en 4 remblokken per klauw, de productie TT RS (RS3) kreeg de helft minder, remklauwen met 4 remzuigers en 2 remblokken per klauw.
Comment
-
Zoals ik al heb besproken in het TT RS topic, is er door Audi bezuinigd op de remmen van de TT RS en daardoor ook bij de RS3. (zelfde remmen)
De eerste TT RS testmules waren uitgerust met RS4 remmen met remklauwen met 8-remzuigers en 4 remblokken per klauw, de productie TT RS (RS3) kreeg de helft minder, remklauwen met 4 remzuigers en 2 remblokken per klauw.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk BerichtenHet probleem is altijd makkelijk op te lossen. Gewoon remblokken met minder ijzer erin of kopervet op de achterzijde van de remblokken. That's it. Niet bepaald de moeite om daarvoor een wagen in de fik te steken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk BerichtenEender welk vet, maar dat hou ik ver weg van remschijf en remblok hoor !
Comment
-
Laatste nieuws over de RS3, en daar wordt je niet vrolijk van.
Oorspronkelijk geplaatst door 'XXXHi,
das Thema ist beim RS3 bestens bekannt:-(
Schaut mal im RS3 -Forum, da gibts einen Fred dazu.
Es bricht das Verbindungsgelenk der Kardanwelle....
Es betrifft wohl nur Fahrzeuge aus Modelljahr 2013.
Die 2012 halten sogar mit Tuning mehrere Launch control Starts aus.
Ab September sollen wieder gute Wellen verbaut worden sein!
Gruss
XXX
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk BerichtenDe TT RS is één van de betere RS modelen die gemaakt is, alleen de aluminium body zorgt daar al voor.
Het nadeel is alleen dat er veel veiligheid reserve is doorgevoerd waardoor hij wat aan de tamme kant is, als Audi hem wat meer hard core opgezet had zou hij zelfs sneller zijn dan een R8 V10.
TT RS is lichter dan de RS3 (door meer gebruik van Alu), echter werd de gewichtsverdeling bij de TT RS hierdoor nadeliger beïvloed t.o.v. de RS3.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TFSI-Q Bekijk BerichtenRS3 heeft nochthans minder onderstuur dan de TT RS.
TT RS is lichter dan de RS3 (door meer gebruik van Alu), echter werd de gewichtsverdeling bij de TT RS hierdoor nadeliger beïvloed t.o.v. de RS3.
Als je dit ook bij de TT RS doet in de vorm van 275/30R19" voorbanden dan ben je het onderstuur bij de TT RS kwijt.
MTM was de eerste die dit foefje toepaste op de RSR en zelf toen werkte het al.
Comment
-
He his planning a lot more for the 2013 season with his RS3.
Comment
Comment