Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
ik vind hem best mooi, leuk concept ook, alleen jammer van het gewicht
bwa valt toch goed mee niet? M3 weegt toch al gauw +100kg meer... En de RS3 is ook steeds Quattro... De Golf R is dan weer een zo'n 100kg lichter maar ook weer een pak minder performant...
Ik vind hem niet echt lelijk, maar mooi is ie zeker niet. Hij had enerzijds best wat agressiever gemogen (vooral breder, met dikkere wielkasten), en langs de andere kant wat meer ingetogen: die kippegaasbumpers, die vreemde diffusor achteraan en die chrome accenten op de gekste plaatsen dat lijkt echt nergens op.
Verder wel een leuke motor natuurlijk, maar het blijft een saai aandrijfconcept met die nepquattro (haldex) en met 1600kg is hij echt wel zwaar. Tussen dit en een BMW 1MQP zou mijn keuze dan ook snel gemaakt zijn denk ik.
Wat een ontgoocheling.
Motor is natuurlijk wel top maar al de rest vind ik behoorlijk saai en ordinair. Die nieuwe velgen trekken op niks en de luchhappers in de voorbumper vind ik te klein. Oja en automaat!?
Wat een ontgoocheling.
Motor is natuurlijk wel top maar al de rest vind ik behoorlijk saai en ordinair. Die nieuwe velgen trekken op niks en de luchhappers in de voorbumper vind ik te klein. Oja en automaat!?
edit: sportstoelen zijn wel de max!
Dat zijn geen nieuwe velgen, dat zijn dezelfde als van op de TT-RS. Er is niets mis met zo'n S-tronic, manual of automatisch => voor- en tegenstanders.
Wat mij betreft had hij wel wat agressiever gemogen bijvoorbeeld door meer uitgeklopte wielkasten. Qua sportieve uitstraling verwacht ik dat ie het gaat moeten afleggen tegen de 1M. Grotere luchthappers kunnen daar ook toe bij dragen maar ik vind nu de grootte in combinatie met SFG en dat "kippengaas" nu al op het randje dus groter moet van mij zeker niet. Die zilveren prul mogen ze van mij ook achter wegen laten, gelukkig is het een optie. Interieur ziet er gelikt uit, zoals gewoonlijk. Over het algemeen design, de A3 is nu eenmaal een model dat ver aan verfrissing toe is en dat zie je stilaan wel vind ik.
Langs de andere kant is het gewoon een RS in cognito (cfr. uitlaat). Twee pijpjes, niet teveel opsmuk, maar die wielkasten hadden wel wat sportiever gemogen.
Dat zijn geen nieuwe velgen, dat zijn dezelfde als van op de TT-RS. Er is niets mis met zo'n S-tronic, manual of automatisch => voor- en tegenstanders.
Wat mij betreft had hij wel wat agressiever gemogen bijvoorbeeld door meer uitgeklopte wielkasten. Qua sportieve uitstraling verwacht ik dat ie het gaat moeten afleggen tegen de 1M. Grotere luchthappers kunnen daar ook toe bij dragen maar ik vind nu de grootte in combinatie met SFG en dat "kippengaas" nu al op het randje dus groter moet van mij zeker niet. Die zilveren prul mogen ze van mij ook achter wegen laten, gelukkig is het een optie. Interieur ziet er gelikt uit, zoals gewoonlijk. Over het algemeen design, de A3 is nu eenmaal een model dat ver aan verfrissing toe is en dat zie je stilaan wel vind ik.
Langs de andere kant is het gewoon een RS in cognito (cfr. uitlaat). Twee pijpjes, niet teveel opsmuk, maar die wielkasten hadden wel wat sportiever gemogen.
Ik weet wel dat die velgen niet nieuw zijn van nu. Maar 't zijn wel de nieuwste RS-velgen die tegenwoordig onder alle RS-en komen. Dat bedoelde ik.
Dat ik de luchthappers te klein vind, was behoorlijk ironisch bedoeld...
Ik vind hem niet echt lelijk, maar mooi is ie zeker niet. Hij had enerzijds best wat agressiever gemogen (vooral breder, met dikkere wielkasten), en langs de andere kant wat meer ingetogen: die kippegaasbumpers, die vreemde diffusor achteraan en die chrome accenten op de gekste plaatsen dat lijkt echt nergens op.
Verder wel een leuke motor natuurlijk, maar het blijft een saai aandrijfconcept met die nepquattro (haldex) en met 1600kg is hij echt wel zwaar. Tussen dit en een BMW 1MQP zou mijn keuze dan ook snel gemaakt zijn denk ik.
Ik vind het ook wel een knap ding, maar inderdaad, als je er dan een 1 coupé ernaast ziet staan, met 6 cilinder twinturbo, dan zou ik ook rap gekozen hebben.
Hoewel ik een flauw vermoeden hebben dat een RS3 stock sneller gaat zijn dan een E82 M, want die TT RS motor gaf telkens 360 pk en meer op de bank af.
Echt wel jammer dat ze er voor dat gewicht geen echte 4wd hebben aan toegevoegd, het ging de keuze al wat moeilijker maken.
Ik heb de A3 nooit graag gezien als Sportback. Het lijkt wel een gekrompen break. Dus ook deze RS3 vind ik niet knap.
Het interieur daarentegen mag er zeker zijn.
I agree. Tenzij met dat laatste: die kuipzetels met die stikking en "kottekens" vind 'k subliem.
I disagree. Het "ik wil een break zijn maar 't lukt ninet" gevoel heb ik altijd gehad bij de Sportback. De 3-deurs heeft 'n sportievere lijn, maar die heeft dan weer 't nadeel van een saaie kont te hebben.
Normaal gezien heeft de RS3 een aangepaste(nieuwere versie?) van Haldex die tot 85% naar de achterwielen kan sturen...
edit: het is zelfs nog beter: "In addition, the quattro drivetrain has been upgraded for the RS 3 Sportback allowing, if necessary, 100% of the power to be guided to the front or rear wheels. This enables you to make the most of the car’s incredible torque by, for instance, pulling out of bends even sooner."
I disagree. Het "ik wil een break zijn maar 't lukt ninet" gevoel heb ik altijd gehad bij de Sportback. De 3-deurs heeft 'n sportievere lijn, maar die heeft dan weer 't nadeel van een saaie kont te hebben.
Ik vind net dat de Sportback een pak sportiever oogt dan de 3-deurs, welke ik altijd een pak minder gevonden heb qua uitstraling ook
Comment