Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi RS3

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
    Dat de specs gelijk zijn weutek, maare, een n54 en een n55 hebben ook gelijke specs maar het zijn wel totaal verschillende motoren...
    BRuno zei ook iets van "kleine verschillen"...
    Enigste verschillen die ik me kan indenken zijn de ophangpunten op het blok om in de A3-koets te passen. Als het blok wezenlijk anders was zou dat wel uitgebreid naar voren komen in persberichten etc. Volgens mij is de 408 pk in de concepts zelfs nog hetzelfde blok.

    TT RS:


    RS 3:

    Comment


    • iemand een idee wanneer da spel in Kortenberg te testen valt ?
      Hab al iets gehoord/gelezen van juni ?????

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Tommy2 Bekijk Berichten
        Enigste verschillen die ik me kan indenken zijn de ophangpunten op het blok om in de A3-koets te passen. Als het blok wezenlijk anders was zou dat wel uitgebreid naar voren komen in persberichten etc. Volgens mij is de 408 pk in de concepts zelfs nog hetzelfde blok.
        ...
        Ik begrijp u punt. Copy paste van het grafiekske. Maar vér van alles staat in de persberichten, of is publiekelijk bekend. De meeste fabrikanten doen een heleboel kleine verandering in verschillende releases of jaarmodellen waar de consument officieel nooit iets van te horen krijgt. Kwestie van het verhaal niet te ingewikkeld te maken... nu ja, tot nader order zijn de motoren natuurlijk identiek tot het tegendeel is bewezen ...
        ST Cupra 290 PP - GT86+

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
          Ik begrijp u punt. Copy paste van het grafiekske. Maar vér van alles staat in de persberichten, of is publiekelijk bekend. De meeste fabrikanten doen een heleboel kleine verandering in verschillende releases of jaarmodellen waar de consument officieel nooit iets van te horen krijgt. Kwestie van het verhaal niet te ingewikkeld te maken... nu ja, tot nader order zijn de motoren natuurlijk identiek tot het tegendeel is bewezen ...
          U doelt op aanpassingen tbv emissie en verbruik, welja er zit exact twee jaar technische evolutie tussen dus denk wel dat er qua inspuiting of verbranding en software wat verbeterd is. Niet wereldschokkend lijkt me.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Tommy2 Bekijk Berichten
            U doelt op aanpassingen tbv emissie en verbruik, welja er zit exact twee jaar technische evolutie tussen dus denk wel dat er qua inspuiting of verbranding en software wat verbeterd is. Niet wereldschokkend lijkt me.
            Oliepomp-on-demand en generator à la efficient dynamics zit er nu op. Ben benieuwd wat er nog zo anders is...
            ST Cupra 290 PP - GT86+

            Comment


            • Fok
              + YouTube Video
              ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

              Heerlijkste motor in jaren

              Comment


              • Wat ik me afvraag (en dit is misschien een vraagje voor BrunoL en consoorten): als je begint met te sleutelen aan dit wellicht zowat perfect afgestelde motorblok; hiermee bedoel ik zowel chippen, pakweg een andere turbo steken en dergelijke meer; ga je dan niet direct een veel groter turboloch veroorzaken?
                Want het lijkt me op de filmpjes en uit de reviews dat het turbogat tot een minimum beperkt zijn en het zou toch zonde zijn om dit fenomeen opnieuw te vergroten met tuning. (dit laatste in de veronderstelling dat de tuning een negatief effect heeft, vandaar dat ik de vraag stel natuurlijk)

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door BWS Bekijk Berichten
                  Wat ik me afvraag (en dit is misschien een vraagje voor BrunoL en consoorten): als je begint met te sleutelen aan dit wellicht zowat perfect afgestelde motorblok; hiermee bedoel ik zowel chippen, pakweg een andere turbo steken en dergelijke meer; ga je dan niet direct een veel groter turboloch veroorzaken?
                  Want het lijkt me op de filmpjes en uit de reviews dat het turbogat tot een minimum beperkt zijn en het zou toch zonde zijn om dit fenomeen opnieuw te vergroten met tuning. (dit laatste in de veronderstelling dat de tuning een negatief effect heeft, vandaar dat ik de vraag stel natuurlijk)
                  Als je meer laaddruk uit dezelfde turbo haalt, dan duurt dat een klein beetje langer om die laaddruk op te bouwen van nul gas af. Zet er een grote turbo op, dan heb je bijna onvermijderlijk een turbogat in lage toeren. Als je er een sportuitlaat met sportcatalysator opzet, dan vermindert de weerstand na de turbine van de turbo, en zal ie ietsje sneller op toeren komen met nog iets lagere reactietijd dus. Dat combineren met een reprogrammatie die het quasi uiterste qua gasrespons eruit haalt is waarschijnlijk het meest optimale.
                  ST Cupra 290 PP - GT86+

                  Comment


                  • Vandaag gelezen dat de toedeling van Zweden al uitverkocht is, zal toch even met mijn dealerkontakt horen hoe dat zit.
                    Ook UK zou al uitverkocht zijn.
                    Hoe zit dat in België?

                    Lijkt erop laten de kopers van dit type auto niet van zich horen op forums vgl. met bv. de 1M...
                    ST Cupra 290 PP - GT86+

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
                      Vandaag gelezen dat de toedeling van Zweden al uitverkocht is, zal toch even met mijn dealerkontakt horen hoe dat zit.
                      Ook UK zou al uitverkocht zijn.
                      Hoe zit dat in België?
                      Bizar ... vooral omdat de TT RS veel langer aangeboden wordt!
                      Je zou toch denken dat ze de RS3 tot eind 2011 aan zouden bieden?

                      Comment


                      • + YouTube Video
                        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


                        Shit, W A T een sound. Vanaf 1min...

                        Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
                          + YouTube Video
                          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


                          Shit, W A T een sound. Vanaf 1min...
                          Microfoon in de koffer vermoed ik...
                          ST Cupra 290 PP - GT86+

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
                            Microfoon in de koffer vermoed ik...
                            Bij de TT RS (met sportuitlaat weliswaar), kwam de sound goed tot z'n recht in het interieur.
                            Hopelijk evenaart de RS 3 deze sound !


                            Hier even genieten van enkele hernemingen in een tunnel ...
                            On board footage from the Audi RS3 launch in Monaco on 2011-03-19. 20 selected (amateur) drivers were invited by a German car magazine (sport auto) to partic...
                            Last edited by ; 07/04/2011, 20:41.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door CAMAROSA Bekijk Berichten
                              iemand een idee wanneer da spel in Kortenberg te testen valt ? Hab al iets gehoord/gelezen van juni ?????
                              Juni zou idd wel goed kunnen. De wagen testen zal moeilijk worden vrees ik, er zou er maar 1 zijn die ook door de pers moet gebruikt worden voor tests. Ik had vroeger een goed contact bij Audi / VW maar nu is Audi verhuisd naar het nieuwe center en is het veel moeilijker om wagens vast te krijgen...
                              sigpic

                              http://www.streamlinecarcare.be

                              lakbehandelingen voor voertuigen

                              MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk Berichten
                                Juni zou idd wel goed kunnen. De wagen testen zal moeilijk worden vrees ik, er zou er maar 1 zijn die ook door de pers moet gebruikt worden voor tests. Ik had vroeger een goed contact bij Audi / VW maar nu is Audi verhuisd naar het nieuwe center en is het veel moeilijker om wagens vast te krijgen...
                                bij mij is het simpel: geen wagen of geen test is niet kopen. Als je geen wagen ter beschikking kunt stellen van het huidige gamma dan vind ik dat jammer, als het op het moment van introductie wat druk is of later.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                                  Fok
                                  + YouTube Video
                                  ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

                                  Heerlijkste motor in jaren
                                  Zalig, wat een toffe motor.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door CAMAROSA Bekijk Berichten
                                    bij mij is het simpel: geen wagen of geen test is niet kopen. Als je geen wagen ter beschikking kunt stellen van het huidige gamma dan vind ik dat jammer, als het op het moment van introductie wat druk is of later.

                                    Je kan ook de 'TT RS s-tronic' testen om idee te hebben van motor/aandrijving en vervolgens de 's3 sportback ' onder handen nemen om een beter beeld te vormen van de interieur-lay out en de binnenruimte.

                                    Zou moeten voldoen om een 'redelijk' idee te vormen over de RS3.
                                    Toegegeven, ... dit is echter geen perfecte test van de RS3 zelf.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door TFSI-Q Bekijk Berichten
                                      Je kan ook de 'TT RS s-tronic' testen om idee te hebben van motor/aandrijving en vervolgens de 's3 sportback ' onder handen nemen om een beter beeld te vormen van de interieur-lay out en de binnenruimte.

                                      Zou moeten voldoen om een 'redelijk' idee te vormen over de RS3.
                                      Toegegeven, ... dit is echter geen perfecte test van de RS3 zelf.
                                      s3 heb ik 2j geleden al eens getest, ging goed vooruit en redelijk confortabel maar je moest hem boven de 2500 tr/min houden om vooruit te gaan. Had toen ook de 200 pk met s-tronic getest, trok tot in de rode zone maar remmen waren van een ander kaliber dan de s3. Moet volgerns mij zalig zijn +400nm bij 1500tr/min ter beschikking hebben

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
                                        Microfoon in de koffer vermoed ik...
                                        Ben ik vrij zeker van, maar doet niet van 't feit af dat 't f*cking lekker klinkt!
                                        Last edited by Spillies; 08/04/2011, 22:02.

                                        Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
                                          + YouTube Video
                                          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


                                          Shit, W A T een sound. Vanaf 1min...
                                          Inderdaad zeg, zot geluid. En hoe snel die in toeren klimt .

                                          Comment

                                          Working...
                                          X