Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Dat de specs gelijk zijn weutek, maare, een n54 en een n55 hebben ook gelijke specs maar het zijn wel totaal verschillende motoren...
BRuno zei ook iets van "kleine verschillen"...
Enigste verschillen die ik me kan indenken zijn de ophangpunten op het blok om in de A3-koets te passen. Als het blok wezenlijk anders was zou dat wel uitgebreid naar voren komen in persberichten etc. Volgens mij is de 408 pk in de concepts zelfs nog hetzelfde blok.
Enigste verschillen die ik me kan indenken zijn de ophangpunten op het blok om in de A3-koets te passen. Als het blok wezenlijk anders was zou dat wel uitgebreid naar voren komen in persberichten etc. Volgens mij is de 408 pk in de concepts zelfs nog hetzelfde blok.
...
Ik begrijp u punt. Copy paste van het grafiekske. Maar vér van alles staat in de persberichten, of is publiekelijk bekend. De meeste fabrikanten doen een heleboel kleine verandering in verschillende releases of jaarmodellen waar de consument officieel nooit iets van te horen krijgt. Kwestie van het verhaal niet te ingewikkeld te maken... nu ja, tot nader order zijn de motoren natuurlijk identiek tot het tegendeel is bewezen ...
Ik begrijp u punt. Copy paste van het grafiekske. Maar vér van alles staat in de persberichten, of is publiekelijk bekend. De meeste fabrikanten doen een heleboel kleine verandering in verschillende releases of jaarmodellen waar de consument officieel nooit iets van te horen krijgt. Kwestie van het verhaal niet te ingewikkeld te maken... nu ja, tot nader order zijn de motoren natuurlijk identiek tot het tegendeel is bewezen ...
U doelt op aanpassingen tbv emissie en verbruik, welja er zit exact twee jaar technische evolutie tussen dus denk wel dat er qua inspuiting of verbranding en software wat verbeterd is. Niet wereldschokkend lijkt me.
U doelt op aanpassingen tbv emissie en verbruik, welja er zit exact twee jaar technische evolutie tussen dus denk wel dat er qua inspuiting of verbranding en software wat verbeterd is. Niet wereldschokkend lijkt me.
Oliepomp-on-demand en generator à la efficient dynamics zit er nu op. Ben benieuwd wat er nog zo anders is...
Wat ik me afvraag (en dit is misschien een vraagje voor BrunoL en consoorten): als je begint met te sleutelen aan dit wellicht zowat perfect afgestelde motorblok; hiermee bedoel ik zowel chippen, pakweg een andere turbo steken en dergelijke meer; ga je dan niet direct een veel groter turboloch veroorzaken?
Want het lijkt me op de filmpjes en uit de reviews dat het turbogat tot een minimum beperkt zijn en het zou toch zonde zijn om dit fenomeen opnieuw te vergroten met tuning. (dit laatste in de veronderstelling dat de tuning een negatief effect heeft, vandaar dat ik de vraag stel natuurlijk)
Wat ik me afvraag (en dit is misschien een vraagje voor BrunoL en consoorten): als je begint met te sleutelen aan dit wellicht zowat perfect afgestelde motorblok; hiermee bedoel ik zowel chippen, pakweg een andere turbo steken en dergelijke meer; ga je dan niet direct een veel groter turboloch veroorzaken?
Want het lijkt me op de filmpjes en uit de reviews dat het turbogat tot een minimum beperkt zijn en het zou toch zonde zijn om dit fenomeen opnieuw te vergroten met tuning. (dit laatste in de veronderstelling dat de tuning een negatief effect heeft, vandaar dat ik de vraag stel natuurlijk)
Als je meer laaddruk uit dezelfde turbo haalt, dan duurt dat een klein beetje langer om die laaddruk op te bouwen van nul gas af. Zet er een grote turbo op, dan heb je bijna onvermijderlijk een turbogat in lage toeren. Als je er een sportuitlaat met sportcatalysator opzet, dan vermindert de weerstand na de turbine van de turbo, en zal ie ietsje sneller op toeren komen met nog iets lagere reactietijd dus. Dat combineren met een reprogrammatie die het quasi uiterste qua gasrespons eruit haalt is waarschijnlijk het meest optimale.
Vandaag gelezen dat de toedeling van Zweden al uitverkocht is, zal toch even met mijn dealerkontakt horen hoe dat zit.
Ook UK zou al uitverkocht zijn.
Hoe zit dat in België?
Lijkt erop laten de kopers van dit type auto niet van zich horen op forums vgl. met bv. de 1M...
Vandaag gelezen dat de toedeling van Zweden al uitverkocht is, zal toch even met mijn dealerkontakt horen hoe dat zit.
Ook UK zou al uitverkocht zijn.
Hoe zit dat in België?
Bizar ... vooral omdat de TT RS veel langer aangeboden wordt!
Je zou toch denken dat ze de RS3 tot eind 2011 aan zouden bieden?
On board footage from the Audi RS3 launch in Monaco on 2011-03-19. 20 selected (amateur) drivers were invited by a German car magazine (sport auto) to partic...
iemand een idee wanneer da spel in Kortenberg te testen valt ? Hab al iets gehoord/gelezen van juni ?????
Juni zou idd wel goed kunnen. De wagen testen zal moeilijk worden vrees ik, er zou er maar 1 zijn die ook door de pers moet gebruikt worden voor tests. Ik had vroeger een goed contact bij Audi / VW maar nu is Audi verhuisd naar het nieuwe center en is het veel moeilijker om wagens vast te krijgen...
Juni zou idd wel goed kunnen. De wagen testen zal moeilijk worden vrees ik, er zou er maar 1 zijn die ook door de pers moet gebruikt worden voor tests. Ik had vroeger een goed contact bij Audi / VW maar nu is Audi verhuisd naar het nieuwe center en is het veel moeilijker om wagens vast te krijgen...
bij mij is het simpel: geen wagen of geen test is niet kopen. Als je geen wagen ter beschikking kunt stellen van het huidige gamma dan vind ik dat jammer, als het op het moment van introductie wat druk is of later.
bij mij is het simpel: geen wagen of geen test is niet kopen. Als je geen wagen ter beschikking kunt stellen van het huidige gamma dan vind ik dat jammer, als het op het moment van introductie wat druk is of later.
Je kan ook de 'TT RS s-tronic' testen om idee te hebben van motor/aandrijving en vervolgens de 's3 sportback ' onder handen nemen om een beter beeld te vormen van de interieur-lay out en de binnenruimte.
Zou moeten voldoen om een 'redelijk' idee te vormen over de RS3.
Toegegeven, ... dit is echter geen perfecte test van de RS3 zelf.
Je kan ook de 'TT RS s-tronic' testen om idee te hebben van motor/aandrijving en vervolgens de 's3 sportback ' onder handen nemen om een beter beeld te vormen van de interieur-lay out en de binnenruimte.
Zou moeten voldoen om een 'redelijk' idee te vormen over de RS3.
Toegegeven, ... dit is echter geen perfecte test van de RS3 zelf.
s3 heb ik 2j geleden al eens getest, ging goed vooruit en redelijk confortabel maar je moest hem boven de 2500 tr/min houden om vooruit te gaan. Had toen ook de 200 pk met s-tronic getest, trok tot in de rode zone maar remmen waren van een ander kaliber dan de s3. Moet volgerns mij zalig zijn +400nm bij 1500tr/min ter beschikking hebben
Comment