Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi RS3

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
    Real life liegt niet, maar dan nog zijn er genoeg foto's die de kwaliteiten van Daytona bewijzen.
    idd

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door CAMAROSA Bekijk Berichten
      idd
      Hieronder foto's die niet in ideale omstandigheden genomen zijn





      Comment


      • Schitterend kleur.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
          Schitterend kleur.
          *wacht nog steeds tot jij er eentje koopt*

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten
            *wacht nog steeds tot jij er eentje koopt*
            Ik hoop dat je veel geduld hebt

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
              Schitterend kleur.
              Akkoord, maar langs de andere kant mag zo'n bommetje van mij wel in een kleurtje staan.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door J3nkins Bekijk Berichten
                Akkoord, maar langs de andere kant mag zo'n bommetje van mij wel in een kleurtje staan.
                Klopt, maar zo'n "anoniem" kleur heeft ook wel zijn voordeel, zeker op deze RS3 die zijn sportief karakter uiterlijk vrij goed kan verbergen.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                  Klopt, maar zo'n "anoniem" kleur heeft ook wel zijn voordeel, zeker op deze RS3 die zijn sportief karakter uiterlijk vrij goed kan verbergen.
                  idd de meeste mensen zouden het verschil niet zien met een gewone a3, wat toch een voordeel kan zijn. En tis nog best mooi grijs

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door J3nkins Bekijk Berichten
                    Akkoord, maar langs de andere kant mag zo'n bommetje van mij wel in een kleurtje staan.
                    Op een TT-RS zoals hierboven zou ik zeker dat knaloranje overwegen, dat staat er gewoon bij.

                    Maar de RS3 heeft van die subtiele uitlaatpijpjes ed. Hem dan in het grijs uitvoeren en 90% van de weggebruikers denkt dat het een alledaagse A3 SB is. En dan vrooaaam *geluid van 5 cyl*

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
                      Op een TT-RS zoals hierboven zou ik zeker dat knaloranje overwegen, dat staat er gewoon bij.

                      Maar de RS3 heeft van die subtiele uitlaatpijpjes ed. Hem dan in het grijs uitvoeren en 90% van de weggebruikers denkt dat het een alledaagse A3 SB is. En dan vrooaaam *geluid van 5 cyl*
                      Ja Knal Oranje staat perfect op een TT RS.


                      Comment


                      • Wat een ontzettend mooie wagen zeg. In principe vind ik alle S en RS versie zo ontzettend mooi. Hoop ooit een dergelijke wagen te kunnen kopen. Maar ja blijven hopen.

                        Comment


                        • ahja vandaar je nick-name volvo jeroen
                          1991 Audi S2 coupe
                          2001 AUDI RS4 b5 imola

                          Comment


                          • Waar is deze foto gemaakt?
                            Irl zijn die echt wel knap in dit kleurtje


                            Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
                            Ja Knal Oranje staat perfect op een TT RS.


                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Ragazza_loco Bekijk Berichten
                              Waar is deze foto gemaakt?
                              Irl zijn die echt wel knap in dit kleurtje
                              Ergens in zuid Duitsland.

                              Comment


                              • Een vriend van mij heeft er ook zo eentje, in het begin dacht ik dat de kleur te hevig zou zijn. Maar irl zijn ze knap.

                                Comment


                                • 'k Denk dat ze bij Audi wat 'achterstand' hebben met de levertermijnen van de RS3!!
                                  Teveel vraag of productieproblemen, dat wouden ze niet zeggen.....

                                  Bestelling januari 2011, verwachte levertermijn : september/oktober 2011.
                                  Verleden week bericht gekregend dat ze den termijn niet gaan halen : zal 'waarschijnlkijk' januari/februari 2012 worden.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door ENO Bekijk Berichten
                                    'k Denk dat ze bij Audi wat 'achterstand' hebben met de levertermijnen van de RS3!!
                                    Teveel vraag of productieproblemen, dat wouden ze niet zeggen.....

                                    Bestelling januari 2011, verwachte levertermijn : september/oktober 2011.
                                    Verleden week bericht gekregend dat ze den termijn niet gaan halen : zal 'waarschijnlkijk' januari/februari 2012 worden.
                                    veel heeft blijkbaar te maken met de toeleverancier van een van de bestanddelen van bepaalde kleuren lak. Die is van Japan en de enige ter wereld die het product produceert...




                                    nog vet zo met die gans zwarte velgen,
                                    al zou hij bij mij donkerblauw zijn met volledig zilverkleurige velgen (recent op de config gekomen), blauw is ook het enige kleur waarbij ik geen shadowlook & de spiegels niet in de koetswerkkleur zou nemen. Dus dat laatste zou ik nog veranderen op die witte.

                                    Comment


                                    • voor diegenen die de 1 M Coupe-topic niet volgen:


                                      Comment


                                      • Uit de vele testen die ik reeds gelezen heb, wordt het meteen duidelijk of je met een voorstander van de 1M of van de RS3 te maken hebt.

                                        Voorkeur hangt m.i. gewoon af van wat de persoonlijke eisen zijn en wordt bepaald door meerdere factoren die de wagen voor de persoon in kwestie beter of slechter maken.
                                        In ieder geval zijn beide wagens zeer degelijk en geoptimaliseerd om te beantwoorden aan hun sportieve ambities.
                                        Ook beschikken beide over een potentieel om meerdere 911’en, Maserati’s, … in het zand te doen bijten.

                                        Motor
                                        6-cilinder biturbo vs. 5-cilinder TFSI (CGI)?

                                        Audi-liefhebbers zijn in ieder geval tevreden dat de 5-cilinder terug van weggeweest is.
                                        Het aanspreekbaar potentieel i.c.m. de veslavende, karakteristieke sound zorgt voor een verleidelijke machine.

                                        Met de 6-cilinder van BMW heb ik geen ervaring, maar ik ga ervanuit dat deze motor (met identiek vermogen) eveneens over een specifieke sound beschikt die de BMW-aanbidders kan bekoren.

                                        Taksen, verbruik en motorgewicht pleiten in het voordeel van de RS3.
                                        De 1M beschikt over een overboost die zorgt voor een extra 50Nm.


                                        Schakelbak :
                                        Sommigen staren zich blind op de opgegeven prestatiecijfers (b.v. 0-100, hernemingen, …) of besttijden op bepaalde circuits, maar halen deze zelf nooit (zeker niet met een manuele bak) als de chauffeur in kwestie tot de gemiddelde rijder behoort.
                                        Een S-tronic in ‘S’-mode (zoals voorzien in de RS3) kan het prestatieniveau van de middenmoot opkrikken.
                                        Een pro daarentegen heeft veel minder (of geen) problemen met het accuraat gebruik van een manuele bak en zal door zijn kunnen/werken een hoog prestatieniveau behalen.
                                        Nog een niet onbelangrijke factor bij de keuze van bak is het plezier : ieder zal voor zichzelf moeten uitmaken welke bak het plezantste is (manueel schakelen , flippers aan het stuur, …) en evt. het comfortabelst is (gebruik in de file).
                                        De RS3 is enkel voorzien van de s-tronic, de 1M van de manuele bak.

                                        Onderhoud zal kostelijker zijn bij een s-tronic dan bij een manuele bak.

                                        Circuit- of baan :
                                        Circuits zijn voorzien van asfalt met betere gripeigenschappen.
                                        Hoe beter de grip, hoe minder nut een Quattro te bieden heeft (bekijk het als een lager rendement).
                                        Deze factor, gepaard met een pro-chauffeur, droge weercondities (en het vanzelfsprekende 1-richtingsverkeer) zorgen ervoor dat de 1M al zijn troeven kan uitspelen op circuit (w.o. driften in de bochten) en de RS3, 9 kansen op 10 het nakijken geeft.
                                        De RS3 zal hierbij eerder te kampen hebben met het nadelige, ondersturend karakter bij grenssituaties waarbij de 1M (mede door z’n perfecte uitbalancering) het betere circuitbeest is (mits de chauffeur over de nodige behendigheid beschikt).
                                        De RS3 zal het niet slecht doen op circuit, maar is in mijn ogen niet echt gemaakt voor circuit-gebruik vanwege het meer praktische karakter (nl. een kleine familiewagen met 5-deuren, waarbij elke deur ook z’n gewichtstol opeist).
                                        Indien de weesrcondities slechter worden, zal de 1M toch echt z’n best moeten doen om voor te blijven.

                                        Op de openbare baan speelt de RS3 weerom z’n troeven uit :
                                        Banen vol putten, losliggende kiezelsteentjes, meestal 2-richtingsverkeer, …
                                        Een BMW zie ik niet meteen op een openbare weg het andere verkeer voorbijdriften.
                                        De RS3 zal hier, mede door de Haldex-Quattro als op rails de bochten en het mindere wegdek verslinden.
                                        Ook bij slechter weer zal de RS3 duidelijk de betere/snellere zijn.

                                        Prestaties in rechte lijn :

                                        0-100 : hier is de RS3 steeds de betere. Dit vooral door de Quattro en de snelschakelende s-tronic die zelfs het zwaardere gewicht van de RS3 meer dan voldoende compenseren. Ook een pro in de 1M zal hier z’n joker moeten inzetten.

                                        Bij dergelijke bolides is de 0-200 km/h van veel meer belang. In de ene test is de 1M de snelste, in de andere de RS3.
                                        Ik ga ervanuit dat deze 2 machines elkaar waard zijn, toch vermoed ik dat de 1M (met pro-rijder) de RS3 zal voorbijsteken omdat z’n gewicht lager is bij eenzelfde beschikbaar vermogen. (Cx-waarden, spreiding van de bak, … zullen ook hun invloed hebben, maar ik heb onvoldoende kennis hieromtrent om te weten welke wagen hier het meest van profiteert).

                                        Slechtere weersomstandigheden zullen weerom de RS3 extra voordeel bieden.

                                        Hernemingen (koppel)
                                        1M beschikt over een overboost , waarbij deze over 50Nm meer beschikt dan de RS3 (overboost beschikbaar gedurende een bepaalde tijd (?))
                                        Dus 1M zou theoretisch (mede door lager gewicht) beter moeten zijn (weerom op voorwaarde dat we met een pro-rijder te maken hebben).
                                        Héél snelle, correct-schakelende s-tronic van de RS3 zou deze tijdelijke koppeloverboost wel eens kunnen compenseren (?).

                                        Banden
                                        Normaal zou ik verwachten dat de 1M (door het driften en aandrijving op 2 wielen) sneller nood heeft aan nieuwe banden.
                                        In de meeste tests blijkt dat bij intensief gebruik van de RS3 de voorste bandjes eveneens heel snel opgesoupeerd worden!

                                        Uiterlijk
                                        Weerom een persoonlijke keuze, … de meer opzichtige 1M vs. de vrij discrete RS3.

                                        Conclusie :
                                        Driftliefhebbers en de meeste circuitliefhebbers zullen volgens mij eerder de 1M verkiezen. De stuurprecisie (gevoel) zou ook beter moeten zijn bij de 1M.
                                        Remmen zij fadingbestendiger t.o.v. de RS3.
                                        Om van de capaciteiten van de 1M ten volle te kunnen genieten, moet je m.i. een excellent chauffeur zijn. Een gemiddelde chauffeur zal met een 1M op alle onderdelen het onderspit moeten delven t.o.v. de RS3.

                                        De RS3 is duidelijk praktischer voor dagelijks gebruik (compacte, sportieve 5-zitter).
                                        Afstelling (demping/vering) van de RS3 blijkt hierbij ook iets minder (maar voldoende) hard afgesteld te zijn, om de RS3-rijder toch een minimum aan comfort te kunnen bieden.
                                        De RS3 is eveneens een wagen die niet veel op de eigen prestaties moet inleveren als het wegdek er natter/gladder bijligt.

                                        Indien het praktische van minder belang is en je een lager gewicht, een Quattro en een 5-cilinder wel kan apreciëren, … dan kan ook voor de snellere TT RS gekozen worden.
                                        Bij deze laatste heb je zelfs de keuze tss. een manuele bak en de s-tronic.
                                        De TT RS lijkt me in ieder geval een beter circuitmonster dan de RS3.
                                        Last edited by ; 23/06/2011, 11:35.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door ENO Bekijk Berichten
                                          'k Denk dat ze bij Audi wat 'achterstand' hebben met de levertermijnen van de RS3!!
                                          Teveel vraag of productieproblemen, dat wouden ze niet zeggen.....

                                          Bestelling januari 2011, verwachte levertermijn : september/oktober 2011.
                                          Verleden week bericht gekregend dat ze den termijn niet gaan halen : zal 'waarschijnlkijk' januari/februari 2012 worden.
                                          In NL rijdt een kennis van een ander forum met het 1e Nederlandse exemplaar al rond en hij is al gespot door Autogespot ook, zie http://www.autogespot.com/nl/item/11...sportback.html

                                          Meestal zijn de Belgen toch rapper met nieuwe modellen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X