Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi RS3

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Je hebt gelijk.

    Qua doelpubliek komen ze grotendeels overeen maar qua rijgedrag en -sensaties (denk ik) tesamen met een deel praktische zaken helemaal niet.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
      Nice topic, nice car, nice discussion (op die éne zeikstraal die hier 'es dacht te komen melden dat het nutteloos was).
      In feite maakte ik hetzelfde duidelijk dan wat Coaimhin een paar post later poste. Blijkbaar is tussen de regels een kunst die omgekeerd evenredig is met stuurkunsten, daarom zal ik nu een witregel laten.

      Het kwam er dus op neer dat ik het een discussie vind tussen aanhangers van bepaalde concepten: RWD vs. FWD vs. 4x4, Turbo vs. Atmo ed. Het is denk ik ondertussen wel duidelijk dat hier niemand van z'n mening gaat moven, maar dat moet natuurlijk ook niet. Het is gelijk het rode en het gele snoepje, ieder z'n goesting. Ik kom binnen 5 pagina's nog wel eens terug kijken hoe ver je staat.

      Mgv

      De zeikstraal van dienst.
      Last edited by ; 27/06/2011, 01:22.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door wernercupra
        hihihihi wat een weer seg..heb je toevallig geen "tester" staan die we wat kunnen gaan afbeulen?
        Ja, een RS3........
        2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Alexx Bekijk Berichten
          Ja, een RS3........
          zie ik volledig zitten!! esp--off...zekering abs uittrekken en gaaaan!!

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Alexx Bekijk Berichten
            Ja, een RS3........
            Awel kga er deze week nog es voor bellen, die PR van Audi is zo ene van 'zet alles op mail zodat ik het direct kan deleten en niet langer naar u moet luisteren aan de telefoon'
            sigpic

            http://www.streamlinecarcare.be

            lakbehandelingen voor voertuigen

            MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk Berichten
              'zet alles op mail zodat ik het direct kan deleten en niet langer naar u moet luisteren aan de telefoon'
              De perfecte omschrijving van vrijwel elke (er zijn uitzonderingen) onthaalbediende in grote merkgarage's .

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk Berichten
                Awel kga er deze week nog es voor bellen, die PR van Audi is zo ene van 'zet alles op mail zodat ik het direct kan deleten en niet langer naar u moet luisteren aan de telefoon'
                Die Thomas is idd. geen grote hulp/dienst voor zo'n dingen...

                Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door O.P.S. Bekijk Berichten
                  De perfecte omschrijving van vrijwel elke (er zijn uitzonderingen) onthaalbediende in grote merkgarage's .
                  Het verschil is dan wel dat voor die PR-manager dit maar zijn enigste job is...

                  Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                    ................ Verder is het de BMW clan vs de Audi clan die hier tegen mekaar uitgespeeld worden..........
                    Het is spijtig dat sommige interessantere discussies resulteren tot vetes ...

                    Als ik nu kijk naar de uitgebreide teksten van GTA, dan vind ik het fantastisch hoe hij vol enthousiasme het puristische van auto-rijden nastreeft! Ook al deel ik niet immer dezelfde mening, dan vind ik het nog steeds interessant om te horen waarom een ander juist wel of helemaal niet voor een bepaalde wagen opteert.

                    Comment


                    • Ne mens gaat ook eens een weekend naar Duitsland....

                      Eer ik dat hier allemaal bijgelezen had

                      Comment


                      • Ik heb niet alles wat gTa heeft gepost gelezen, mijn excuses daarvoor

                        My 2 cents

                        Ik denk trouwens (om effe naar yesterday's news terug te gaan ) dat er in deze hele discussie over wat beter is de factor "budget" compleet niet ter sprake is gekomen. Tenzij je over de spreekwoordelijke 200K autoforum-euro's beschikt heb je soms gewoon niet te kiezen en ga je ergens compromissen moeten sluiten.

                        Ik ben zelf een grote fan van atmosferische motoren en heb (als ik effe mag stoefen van KC) een van de beste atmo motoren ooit gemaakt in mijn garage staan, maar toen ik op zoek ging naar een tweede wagen moest ik ook een compromis sluiten. Hoe leuk een atmo ook moge zijn, voor op straat constant een 2.0 of kleiner zijn nek moeten uitwringen om al het vermogen aan te spreken is ook niet aangenaam, zeker niet omdat je onderin al compleet niet van plek komt. Dan is de oplossing een dikkere motor, maar we weten allemaal wat dat in Belgie moet kosten aan taksen, en dan kom je automatisch uit bij een drukgevoed blok alla een 2.0TFSI ofzo.

                        Is dat minder puur? Ja. Klinkt dat slechter? Ja. Is die gasdosering "slecht" tov een atmosferisch blok? Ja. Is dat een probleem op straat? Nee.
                        Waar gaat het in zo een gevallen vaak over is bv op circuit op de limit door een lange bocht gaan en dmv het spelen met de gas de lijn van de auto kunnen corrigeren. Dit gaat veel moeilijker met een turbo dan met een atmo omdat je geen rechtstreekse link tussen je voet en het motorvermogen hebt door die turbine die daar nog ergens tussen zit te blazen.
                        Weerom, is dat een probleem op straat? Nee.
                        Is dat een probleem voor iemand die max 3 keer per jaar op circuit gaat rijden? Ook niet.

                        Dan komen we bij de eeuwige discussie RWD/Quattro. En we komen bij hetzelfde verhaal uit. Op circuit ga je weerom een minder logische controle hebben over je voertuig (ik heb het geluk gehad dit te kunnen ervaren op ijs gedurende een paar dagen) dan met een RWD, omdat daar een of andere Casio tussensteekt die aan een rotvaart integralen zit op te lossen en adh van de uitkomst beslist van deze of gene as wat meer vermogen te geven en je kan weerom niet simpelweg tussen je 2 oren de link leggen tussen wat je rechtervoet doet en hoe de auto reageert. Het is veel minder intuïtief als je op de limiet gaat rijden (maar je kan er wel mee leren werken) en je voorwielen krijgen plots een extra functie tov een RWD (+ het extra gewicht van al die diffs en aandrijvingsstukken).

                        Weerom, is dat een probleem op straat? Nee. In tegendeel denk ik als je in niet-droge omstandigheden rijdt (en het is hier helaas Californie niet)
                        Is dat een probleem voor iemand die max 3 keer per jaar op circuit gaat rijden? Ook niet.
                        Is dat een de facto reden om die kar af te schrijven als tracktoy? Ook niet.


                        Er wordt ook vaak gediscussieerd over dingen die in de praktijk een non-issue zijn. Hoeveel RS3 of 1M eigenaars gaan met dat ding op circuit. En van dat percentage hoeveel daarvan zijn doorwinterde trackers die gaan "vlammen voor dood" met da spel? Het klopt dat die dingen niet gemaakt zijn voor de racetrack, maar uiteindelijk is een Porsche 911 Carrera dat ook niet (anders zou je stock wel meer camber op de vooras kunnen steken dan je nu kan). Het aantal auto's waar je stock mee op circuit kan kan je op 1 hand tellen imo. En de ironie is dat iemand die minder goed rijdt eigenlijk een betere auto moet hebben om te tracken, want die zal bv veel sneller zijn remmen oververhitten.

                        Feit is wel dat een turbo motor een pak heter loopt en veel sneller problemen met de koeling kan hebben als je er mee gaat tracken, tov een atmo, en na de olietemp gezien te hebben (bij 25 graden buitentemp) in de 1M waar ik dit weekend mee heb meegereden stel ik me wel de vraag wat dit zou geven on track na 4-5 laps, maar daar heb ik voorlopig het raden naar natuurlijk

                        Wat de persoonlijke aanvallen hier betreft ga ik mij voor nekeer ni moeien

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk Berichten
                          Turbo's zijn cool.

                          En soms zijn turbo's hatelijk !! Ik weet 't echter niet. Op de TT was 'ie hatelijk. Maar als hij er was, was hij cool !! Meer dan cool.

                          Tot zover mijn Martini-bijdrage.
                          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk Berichten
                          Wat trouwens een 'easy to go fast'-wagen aan 'vals' gevoel van veiligheid geeft, snap ik niet. Integendeel, mijn TT vroeger ging héél easy héél fast op de openbare weg, maar veilig voelde ik me er niet in.

                          Ik heb ook 4 jaar zo een "golf with a dress" gehad, 180 pk fwd, dus ik denk wel dat ik er ook iets over kwijt kan. Dat ding was om te beginnen de definitie van onderstuur (Opel kan er nog iets van leren), en uiteindelijk zat je ook op ene gewone Golf IV ophanging te rijden. En de motor, tja, aan turbo lag geen gebrek

                          Maar waarom je je er niet veilig bij voelde is me toch een beetje een raadsel.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                            Ik heb ook 4 jaar zo een "golf with a dress" gehad, 180 pk fwd, dus ik denk wel dat ik er ook iets over kwijt kan. Dat ding was om te beginnen de definitie van onderstuur (Opel kan er nog iets van leren), en uiteindelijk zat je ook op ene gewone Golf IV ophanging te rijden. En de motor, tja, aan turbo lag geen gebrek

                            Maar waarom je je er niet veilig bij voelde is me toch een beetje een raadsel.
                            Ik was dronken op die moment he.

                            'Onveilig' gebruik ik als anti-pool voor het 'valse veiligheidsgevoel'. Die kar was gewoon niet gemaakt voor wat er onder de kap lag. Dus ik snapte enkel het 'valse veiligheidsgevoel' dat een go-fast-easy-kar zou moeten geven.

                            Die link leg ik nl. niet meteen.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk Berichten

                              'Onveilig' gebruik ik als anti-pool voor het 'valse veiligheidsgevoel'. Die kar was gewoon niet gemaakt voor wat er onder de kap lag.
                              Torque steer? Ma nee jong, en zeker al ni na een Heinz kuur

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                Torque steer? Ma nee jong, en zeker al ni na een Heinz kuur
                                Neu neu.

                                En zeker op biljartlakenvlakke Belgische wegen had een mens daar geen last van.

                                Comment


                                • Voor er hier commentaar komt op mijn epistel toch wel effe duidelijk stellen dat dat allemaal serieus IMHO is he. Ik ben ook maar noob die zelfs niet eens lessen gekregen heeft. 2 jaar geleden rond deze tijd had ik zelfs nog geen circuit gezien met mijn auto.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                    Voor er hier commentaar komt op mijn epistel toch wel effe duidelijk stellen dat dat allemaal serieus IMHO is he. Ik ben ook maar noob die zelfs niet eens lessen gekregen heeft. 2 jaar geleden rond deze tijd had ik zelfs nog geen circuit gezien met mijn auto.

                                    Ik vind jouw 'epistel' heel down to earth en realistisch vooral.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                      Ik heb ook 4 jaar zo een "golf with a dress" gehad, 180 pk fwd, dus ik denk wel dat ik er ook iets over kwijt kan. Dat ding was om te beginnen de definitie van onderstuur (Opel kan er nog iets van leren), en uiteindelijk zat je ook op ene gewone Golf IV ophanging te rijden. En de motor, tja, aan turbo lag geen gebrek

                                      Maar waarom je je er niet veilig bij voelde is me toch een beetje een raadsel.
                                      En ik ben echt ongelooflijk tevreden van mijn A3, zelf voor leuk bochtenwerk En voel me veilig!

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                        En ik ben echt ongelooflijk tevreden van mijn A3, zelf voor leuk bochtenwerk En voel me veilig!
                                        't Is dan ook al beter dan een Golf Mk4.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                          En ik ben echt ongelooflijk tevreden van mijn A3, zelf voor leuk bochtenwerk En voel me veilig!
                                          Ik mag hopen dat Audi voor jouw kar wat beter hun huiswerk gemaakt heeft

                                          Die kar van mij (en Tommie) dateert wel van 1998 natuurlijk, gebaseerd op een Golf IV die X jaar ervoor is verschenen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X