Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi RS3

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door erq Bekijk Berichten
    tgoh, heb dat argument in het welke AMG topic ook al eens voorbij zien komen...

    Mijn standpunt? Mijn centen, mijn keuze, mijn plezier. Dat jan, gus en piet niet weten hoe snel/duur mijn wagen is kan me niet bommen.
    een AMG niet kunnen onderscheiden van een gewone Benz? Dan moet je toch redelijk blind zijn neem ik aan?

    Mijn standpunt is, dat als ik een pak meer betaal voor mijn auto dan zijn standaard broertje, dat op één of andere manier wel duidelijk mag zijn. Is dit pocherig? Kan zijn, maar mocht ik discretie willen, dan koop ik mij wel een standaard A3 3.2. Ik zou persoonlijk graag hebben dat er toch een duidelijk verschil is tussen mijn RS3 en een A3 2.0 TDI met S-line. IMO natuurlijk hé!

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
      een AMG niet kunnen onderscheiden van een gewone Benz? Dan moet je toch redelijk blind zijn neem ik aan?

      Mijn standpunt is, dat als ik een pak meer betaal voor mijn auto dan zijn standaard broertje, dat op één of andere manier wel duidelijk mag zijn. Is dit pocherig? Kan zijn, maar mocht ik discretie willen, dan koop ik mij wel een standaard A3 3.2. Ik zou persoonlijk graag hebben dat er toch een duidelijk verschil is tussen mijn RS3 en een A3 2.0 TDI met S-line. IMO natuurlijk hé!


      Ik ook.

      Comment


      • nu is het wachten op de Mercedes AAMG
        2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

        Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

        Comment


        • Benieuwd in welke garage je die A3 3.2 gaat bestellen.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
            Benieuwd in welke garage je die A3 3.2 gaat bestellen.
            Je weet goed genoeg wat ik bedoel.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
              een AMG niet kunnen onderscheiden van een gewone Benz? Dan moet je toch redelijk blind zijn neem ik aan?

              Mijn standpunt is, dat als ik een pak meer betaal voor mijn auto dan zijn standaard broertje, dat op één of andere manier wel duidelijk mag zijn. Is dit pocherig? Kan zijn, maar mocht ik discretie willen, dan koop ik mij wel een standaard A3 3.2. Ik zou persoonlijk graag hebben dat er toch een duidelijk verschil is tussen mijn RS3 en een A3 2.0 TDI met S-line. IMO natuurlijk hé!
              Er is echt wel een duidelijk verschil tussen een A3 S line en een RS3

              Kijk, iemand die interesse heeft in wagens zal onmiddellijk het verschil zien. Iemand die er geen interesse in heeft zal mss enkel zien dat het een sportief model is, maar weet er verder niets van. Dat is toch wel hetzelfde als met een AMG, M of andere RS. Als ons moeder een BMW M3 ziet, dan weet ze ook enkel dat het een BMW is. En dat het er wel sportief uit ziet.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                Er is echt wel een duidelijk verschil tussen een A3 S line en een RS3

                Kijk, iemand die interesse heeft in wagens zal onmiddellijk het verschil zien. Iemand die er geen interesse in heeft zal mss enkel zien dat het een sportief model is, maar weet er verder niets van. Dat is toch wel hetzelfde als met een AMG, M of andere RS. Als ons moeder een BMW M3 ziet, dan weet ze ook enkel dat het een BMW is. En dat het er wel sportief uit ziet.
                Ik vind RS-modellen van Audi over het algemeen iets discreter (en in mijn ogen soms saaier) dan vergelijkbare M of AMG modellen. Maar bon, voor de ene is dat een minpunt, voor de andere juist niet. Er zijn uiteraard uitzonderingen. De vorige RS4 bijvoorbeeld, is voor mij nog altijd de knapste en meest imposante Audi RS ooit!

                edit: en tuurlijk zijn er verschillen tussen een RS3 en A3 S-line. Ze zijn gewoon niet zo groot.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                  Er is echt wel een duidelijk verschil tussen een A3 S line en een RS3

                  Kijk, iemand die interesse heeft in wagens zal onmiddellijk het verschil zien. Iemand die er geen interesse in heeft zal mss enkel zien dat het een sportief model is, maar weet er verder niets van. Dat is toch wel hetzelfde als met een AMG, M of andere RS. Als ons moeder een BMW M3 ziet, dan weet ze ook enkel dat het een BMW is. En dat het er wel sportief uit ziet.
                  Enige wat mij qua looks stoort aan de RS3 is dat hij bredere wielkassen mocht hebben (niet in proportie met de enorme luchtinlaten in de voorbumper, en kijk naar de B5 RS4 bv., die had prachtige wielkassen) en achteraan ovalen uitlaten, want de huidige zijn niet in lijn met de andere RS-modellen, voordeel is dan wel weer de discretie achteraan. Voor de rest een topauto, op vlak van sound, techniek en dagelijkse bruikbaarheid. Minder puur en drivers car dan een M weliswaar.

                  Comment


                  • RS3 in Suzukagrau
                    Bijgevoegde Bestanden
                    Last edited by ; 28/06/2011, 15:05.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk Berichten
                      Enige wat mij qua looks stoort aan de RS3 is dat hij bredere wielkassen mocht hebben (niet in proportie met de enorme luchtinlaten in de voorbumper, en kijk naar de B5 RS4 bv., die had prachtige wielkassen) en achteraan ovalen uitlaten, want de huidige zijn niet in lijn met de andere RS-modellen, voordeel is dan wel weer de discretie achteraan. Voor de rest een topauto, op vlak van sound, techniek en dagelijkse bruikbaarheid. Minder puur en drivers car dan een M weliswaar.
                      ²²²²²

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                        een AMG niet kunnen onderscheiden van een gewone Benz? Dan moet je toch redelijk blind zijn neem ik aan?
                        in dat topic ging het over het imago en de uitstraling van een Panamera vs E AMG. Uiterlijke kenmerken dus, waar het volgens mij bij dergelijke wagens meer om de belevenis, de pure rijsensatie zou moeten gaan. Anders kan je voor advies net zo goed eens bij de lokale voetbalploeg gaan horen welke ze het knapst vinden, om dan wss met een SUV naar huis gestuurd te worden... Neen, ik hoop dat als autoliefhebbers we verder kunnen kijken dan het uiterlijke alleen.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                        maar mocht ik discretie willen, dan koop ik mij wel een standaard A3 3.2.

                        A3 3.2 =/= RS3

                        dat lijkt me duidelijk

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                          Er is echt wel een duidelijk verschil tussen een A3 S line en een RS3

                          Kijk, iemand die interesse heeft in wagens zal onmiddellijk het verschil zien. Iemand die er geen interesse in heeft zal mss enkel zien dat het een sportief model is, maar weet er verder niets van. Dat is toch wel hetzelfde als met een AMG, M of andere RS. Als ons moeder een BMW M3 ziet, dan weet ze ook enkel dat het een BMW is. En dat het er wel sportief uit ziet.
                          Voila, zo is het, voor mij althans, ok. Het verschil is merkbaar voor een geïnteresseerde en niet "aanstootgevend" of "opzichtig" voor de rest.. Voor mijn part ideaal.

                          Oorspronkelijk geplaatst door erq Bekijk Berichten
                          in dat topic ging het over het imago en de uitstraling van een Panamera vs E AMG. Uiterlijke kenmerken dus, waar het volgens mij bij dergelijke wagens meer om de belevenis, de pure rijsensatie zou moeten gaan.
                          Ai, mag ik tegenspreken? Maar ik zal dat dan in het gepast topic gaan doen
                          Last edited by Jokke_vlo; 28/06/2011, 14:52.

                          Comment


                          • Nog een vergelijk tss. RS3 en 1M :

                            Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk Berichten
                              Enige wat mij qua looks stoort aan de RS3 is dat hij bredere wielkassen mocht hebben (niet in proportie met de enorme luchtinlaten in de voorbumper, en kijk naar de B5 RS4 bv., die had prachtige wielkassen) en achteraan ovalen uitlaten, want de huidige zijn niet in lijn met de andere RS-modellen, voordeel is dan wel weer de discretie achteraan. Voor de rest een topauto, op vlak van sound, techniek en dagelijkse bruikbaarheid. Minder puur en drivers car dan een M weliswaar.








                              Iets "dikker" gaat hem beter af idd.

                              Comment


                              • Een pak beter.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door TFSI-Q Bekijk Berichten
                                  Nog een vergelijk tss. RS3 en 1M :

                                  http://www.youtube.com/watch?v=1ue996G70dM
                                  op 28sec hoor je al direct waar je hét verschil zit en waar ik het voor zo doen

                                  Die sound hebben ze toch echt wel goed zitten, heerlijk.

                                  Comment


                                  • Ik vind het maar niets

                                    edit: de photoshops
                                    Last edited by caoimhin; 28/06/2011, 21:52.

                                    Comment


                                    • Le baroud d'honneur de l'Audi A3 se transforme en coup d'éclat : la nouvelle RS3 s'érige simplement comme la berline compacte la plus sportive et la plus per...



                                      00:42

                                      Comment


                                      • De 5-cilinder en z’n kenmerkende sound zijn factoren die hem duidelijk onderscheiden van de (meeste) concurrenten.
                                        De sound alleen al zorgt voor de nodige dosis rijplezier bij zowel een rustige, als een sportieve rijstijl (als ik vergelijk met m’n testrit in de TT RS).
                                        Ik heb ondertss. zowat alle ‘S’-en (van Audi wel te verstaan) en de RS5 getest en geen enkele machine kon qua sound-beleving tippen aan deze 2.5 TFSI (wat mij betreft).

                                        Z’n Haldex gen IV (op punt gesteld door Quattro Gmbh) deelt de RS3 met z’n TT RS-broertje.
                                        Deze is zeer geschikt om er een sportievere rijstijl op na te houden (zeker bij minder weer) en zelfs door de sneeuw te ploeteren (zeker i.c.m. winterbanden).
                                        Toch kan het ‘Haldex-systeem’ op zich (toegepast op de compactere wagens met dwarsmotor) het ‘Torsen Quattro-systeem’ niet evenaren (toegepast op de grotere wagens met in lengte-gepositioneerde motoren).

                                        Echter indien je de snelheden bij slalomtesten bekijkt (waarbij RWD’s meestal goed scoren – voor mij toch een indicatie om te kijken hoe een wagen het doet bij kort-opeenvolgende wisselende bochten), dan wordt het weerom duidelijk dat het totaalpakket van belang is (= aandrijfsysteem, gewicht, afmetingen, afstelling, …).
                                        Dus een TT RS met Haldex doet het bij dergelijke tests stukken beter dan b.v. een veel krachtigere maar van nature uit loggere RS6 (begrijp mij niet verkeerd !) met het betere Torsensysteem.
                                        Bij sprinten in rechte lijn zou de tegenwoordige Haldex in 50/50 modus staan (bij de start) terwijl de Torsen over de betere 40/60-verdeling beschikt. Dus hier spelen weerom factoren als vermogen, gewicht, … een veel grotere rol dan het type aandrijfconcept.

                                        Wil ik nu bewijzen dat een Haldex beter is dan een Torsen? Natuurlijk niet, want het Torsensysteem is beter. Alleen spelen in bepaalde situaties extra factoren een nog grotere rol.
                                        Dit zou bij sommigen wel eens de keuze kunnen beïnvloeden om te kiezen tss. een (quasi gelijkvermogende, gelijkgeprijsde) gedistingeerde V6T S4 met Torsen en een snellere, op sensatie beluste (sound!!!) met 5-cilinder uitgeruste RS3 met Haldex!

                                        Voordeel van het Torsen is dat je eveneens voor het optionele sportdifferentieel kan kiezen.
                                        Haldex heeft ook iets dergelijks (xwd) welke (nog) niet bij Audi te verkrijgen is (ik vermoed dat de xwd voor de volgende generatie A3/TT bestemd is).
                                        Last edited by ; 29/06/2011, 10:26.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk Berichten
                                          Enige wat mij qua looks stoort aan de RS3 is dat hij bredere wielkassen mocht hebben ...........
                                          Op foto zijn ze inderdaad niet indrukwekkend en zeker niet in vgl. met de RS4.
                                          Toch komen de voorste wielkassen op bijna dezelfde lijn als de buitenkant van de zijspiegels.
                                          Wat de achterste wielkassen betreft, hebben ze helaas niet geopteerd om de wielkassen uit te kloppen, maar deze voorzien van een kunststof spatstrookje (of hoe dit ding ook genoemd mag worden ?).

                                          Comment

                                          Working...
                                          X