Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi RS3

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Excuus voor het "bevuilen" van dit topic. Forgot it's safest to stick to oohs and aahs round here. (da's ook geen waar)

    Comment


    • Ik kan maar één ding zeggen. Al vliegt er mij morgen een dikke Audi S/RS voorbij. I don 't care. Ik heb vooraan een orkest dat tot 8000rpm gaat. Een blok dat je moet pushen tot de red-line om er die laatste PK uit te halen. Dat heb je niet bij Turbo motoren meestal is na 75% van het toerental spectrum het momentum al voorbij. Bij een atmosferisch blok zoals BMW M er tot voor kort altijd heeft gebouwd word je beloond om hoog in toeren te gaan. Erg jammer dat BMW afstand van die filosofie neemt.

      Desondanks is een BMW 1M een te gekke wagen. Zijn motor is mijn passie niet waardig. Zijn chassis kan ik alleen maar bejubelen.
      U hoeft dit niet te lezen.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
        Ik kan maar één ding zeggen. Al vliegt er mij morgen een dikke Audi S/RS voorbij. I don 't care. Ik heb vooraan een orkest dat tot 8000rpm gaat. Een blok dat je moet pushen tot de red-line om er die laatste PK uit te halen. Dat heb je niet bij Turbo motoren meestal is na 75% van het toerental spectrum het momentum al voorbij. Bij een atmosferisch blok zoals BMW M er tot voor kort altijd heeft gebouwd word je beloond om hoog in toeren te gaan. Erg jammer dat BMW afstand van die filosofie neemt.

        Desondanks is een BMW 1M een te gekke wagen. Zijn motor is mijn passie niet waardig. Zijn chassis kan ik alleen maar bejubelen.
        Het is maar waar je voorkeur naar uitgaat natuurlijk. Power op alle toerentallen is ook iets verleidelijk imo. En over dat toerenbereik... m'n RS2 bv levert als hij bij 7400 toeren tegen de begrenzer kletst nog steeds z'n piekvermogen, dus doodvallen zit daar niet in. Denk dat een RS3 daar niet veel anders in zal zijn. Het verschil is ook dat je bij een deftige turbomotor een vermogenplateau hebt bovenaan de toeren, in tegenstelling tot een korte piek bovenaan bij een atmo... heel andere beleving, met soms een vals idee van 'doodvallen' als atmo rijders met een turbo rijden. Beide leuk imo en ben blij dat ik beide heb.

        Comment


        • Jouw Rs2 is me dunkt wel iets anders als die turbotjes anno 2011
          U hoeft dit niet te lezen.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
            Ik kan maar één ding zeggen. Al vliegt er mij morgen een dikke Audi S/RS voorbij. I don 't care. Ik heb vooraan een orkest dat tot 8000rpm gaat. Een blok dat je moet pushen tot de red-line om er die laatste PK uit te halen. Dat heb je niet bij Turbo motoren meestal is na 75% van het toerental spectrum het momentum al voorbij. Bij een atmosferisch blok zoals BMW M er tot voor kort altijd heeft gebouwd word je beloond om hoog in toeren te gaan. Erg jammer dat BMW afstand van die filosofie neemt.

            Desondanks is een BMW 1M een te gekke wagen. Zijn motor is mijn passie niet waardig. Zijn chassis kan ik alleen maar bejubelen.
            Nochtans gaat mijn RS'je ook tot 8000rpm met een mooi orkestje

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
              Jouw Rs2 is me dunkt wel iets anders als die turbotjes anno 2011
              Dan moet je zo algemeen niet spreken hé Je had het in uw openingszin over dikke Audi's S/RS. Het is trouwens "turbootjes"

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                Het is maar waar je voorkeur naar uitgaat natuurlijk. Power op alle toerentallen is ook iets verleidelijk imo. En over dat toerenbereik... m'n RS2 bv levert als hij bij 7400 toeren tegen de begrenzer kletst nog steeds z'n piekvermogen, dus doodvallen zit daar niet in. Denk dat een RS3 daar niet veel anders in zal zijn. Het verschil is ook dat je bij een deftige turbomotor een vermogenplateau hebt bovenaan de toeren, in tegenstelling tot een korte piek bovenaan bij een atmo... heel andere beleving, met soms een vals idee van 'doodvallen' als atmo rijders met een turbo rijden. Beide leuk imo en ben blij dat ik beide heb.
                Amen.

                Comment


                • Ik lees in de laatste TopGear dat de RS3 in 12,4 seconden de 400 meter zou afleggen, is dat niet een beetje optimistisch?
                  De BMW 1M zou er 13 seconden over doen.

                  Deze tijden lijken mij wel heel erg snel

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door torque Bekijk Berichten
                    Ik lees in de laatste TopGear dat de RS3 in 12,4 seconden de 400 meter zou afleggen, is dat niet een beetje optimistisch?
                    De BMW 1M zou er 13 seconden over doen.

                    Deze tijden lijken mij wel heel erg snel
                    Oei ja, een BMW kan idd niet trager zijn.

                    Comment


                    • De motor van mijn auto gaat tot 9000tpm maar toch vind ik de RS3 indrukwekkend om in te rijden. Een paar weken geleden mocht ik een ritje maken in de RS3 van een kennis van me.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door torque Bekijk Berichten
                        Ik lees in de laatste TopGear dat de RS3 in 12,4 seconden de 400 meter zou afleggen, is dat niet een beetje optimistisch?
                        De BMW 1M zou er 13 seconden over doen.

                        Deze tijden lijken mij wel heel erg snel
                        Toch vrij logisch? Quattro en bijgevolg meer tractie om sneller weg te geraken.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                          Ik kan maar één ding zeggen. Al vliegt er mij morgen een dikke Audi S/RS voorbij. I don 't care. Ik heb vooraan een orkest dat tot 8000rpm gaat. Een blok dat je moet pushen tot de red-line om er die laatste PK uit te halen. Dat heb je niet bij Turbo motoren meestal is na 75% van het toerental spectrum het momentum al voorbij. Bij een atmosferisch blok zoals BMW M er tot voor kort altijd heeft gebouwd word je beloond om hoog in toeren te gaan. Erg jammer dat BMW afstand van die filosofie neemt.

                          Desondanks is een BMW 1M een te gekke wagen. Zijn motor is mijn passie niet waardig. Zijn chassis kan ik alleen maar bejubelen.
                          Heel kort door de bocht tenzij natuurlijk je zelf al met de 1M gereden hebt (ik iig wel en over de motor niks dan lof, een ander karakter maakt de motor niet minder boeiend)
                          Over uw E46 in combinatie met SMG werd vroeger hetzelfde gezegd door mensen die even kortzichtig waren.

                          "zijn motor is mijn passie niet waardig"

                          hou toch op man

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door exacorta Bekijk Berichten
                            Toch vrij logisch? Quattro en bijgevolg meer tractie om sneller weg te geraken.
                            Ik bedoel gewoon dat die 12.4 en 13 seconden rond beide heel snelle tijden zijn.

                            Als ik dan lees in een jaarboek van de AutoGids dat een R8 er 13.1 seconden over doet. (400 meter)

                            Comment


                            • Bijgevoegde Bestanden

                              Comment


                              • Bijgevoegde Bestanden

                                Comment


                                • St Moritz, spotplaats van RS'en!!!
                                  Bijgevoegde Bestanden

                                  Comment


                                  • 3-deurs RS3

                                    Voor de geïnteresseerden, zo ziet een 3-deurs RS3 er uit:







                                    Het betreft een S3 met RS3 bodywork. De motor (2.0 TFSI 265 pk) is volgens de eigenaar getuned naar 330 pk en doet, behalve het geluid, dus weinig onder van een echte RS3.

                                    Bron

                                    Comment


                                    • Boeeee.

                                      Comment


                                      • En nu nog sparen voor het RS3-dakspoilertje en de ovalen uitlaten ...
                                        Last edited by ; 06/09/2011, 14:50.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door TFSI-Q Bekijk Berichten
                                          En nu nog sparen voor het RS3-dakspoilertje en de ovalen uitlaten ...
                                          Ovale uitlaten heeft een RS3 niet en de dakspoiler zal wel niet passen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X