Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik kan maar één ding zeggen. Al vliegt er mij morgen een dikke Audi S/RS voorbij. I don 't care. Ik heb vooraan een orkest dat tot 8000rpm gaat. Een blok dat je moet pushen tot de red-line om er die laatste PK uit te halen. Dat heb je niet bij Turbo motoren meestal is na 75% van het toerental spectrum het momentum al voorbij. Bij een atmosferisch blok zoals BMW M er tot voor kort altijd heeft gebouwd word je beloond om hoog in toeren te gaan. Erg jammer dat BMW afstand van die filosofie neemt.
Desondanks is een BMW 1M een te gekke wagen. Zijn motor is mijn passie niet waardig. Zijn chassis kan ik alleen maar bejubelen.
Ik kan maar één ding zeggen. Al vliegt er mij morgen een dikke Audi S/RS voorbij. I don 't care. Ik heb vooraan een orkest dat tot 8000rpm gaat. Een blok dat je moet pushen tot de red-line om er die laatste PK uit te halen. Dat heb je niet bij Turbo motoren meestal is na 75% van het toerental spectrum het momentum al voorbij. Bij een atmosferisch blok zoals BMW M er tot voor kort altijd heeft gebouwd word je beloond om hoog in toeren te gaan. Erg jammer dat BMW afstand van die filosofie neemt.
Desondanks is een BMW 1M een te gekke wagen. Zijn motor is mijn passie niet waardig. Zijn chassis kan ik alleen maar bejubelen.
Het is maar waar je voorkeur naar uitgaat natuurlijk. Power op alle toerentallen is ook iets verleidelijk imo. En over dat toerenbereik... m'n RS2 bv levert als hij bij 7400 toeren tegen de begrenzer kletst nog steeds z'n piekvermogen, dus doodvallen zit daar niet in. Denk dat een RS3 daar niet veel anders in zal zijn. Het verschil is ook dat je bij een deftige turbomotor een vermogenplateau hebt bovenaan de toeren, in tegenstelling tot een korte piek bovenaan bij een atmo... heel andere beleving, met soms een vals idee van 'doodvallen' als atmo rijders met een turbo rijden. Beide leuk imo en ben blij dat ik beide heb.
Ik kan maar één ding zeggen. Al vliegt er mij morgen een dikke Audi S/RS voorbij. I don 't care. Ik heb vooraan een orkest dat tot 8000rpm gaat. Een blok dat je moet pushen tot de red-line om er die laatste PK uit te halen. Dat heb je niet bij Turbo motoren meestal is na 75% van het toerental spectrum het momentum al voorbij. Bij een atmosferisch blok zoals BMW M er tot voor kort altijd heeft gebouwd word je beloond om hoog in toeren te gaan. Erg jammer dat BMW afstand van die filosofie neemt.
Desondanks is een BMW 1M een te gekke wagen. Zijn motor is mijn passie niet waardig. Zijn chassis kan ik alleen maar bejubelen.
Nochtans gaat mijn RS'je ook tot 8000rpm met een mooi orkestje
Het is maar waar je voorkeur naar uitgaat natuurlijk. Power op alle toerentallen is ook iets verleidelijk imo. En over dat toerenbereik... m'n RS2 bv levert als hij bij 7400 toeren tegen de begrenzer kletst nog steeds z'n piekvermogen, dus doodvallen zit daar niet in. Denk dat een RS3 daar niet veel anders in zal zijn. Het verschil is ook dat je bij een deftige turbomotor een vermogenplateau hebt bovenaan de toeren, in tegenstelling tot een korte piek bovenaan bij een atmo... heel andere beleving, met soms een vals idee van 'doodvallen' als atmo rijders met een turbo rijden. Beide leuk imo en ben blij dat ik beide heb.
Ik lees in de laatste TopGear dat de RS3 in 12,4 seconden de 400 meter zou afleggen, is dat niet een beetje optimistisch?
De BMW 1M zou er 13 seconden over doen.
Ik lees in de laatste TopGear dat de RS3 in 12,4 seconden de 400 meter zou afleggen, is dat niet een beetje optimistisch?
De BMW 1M zou er 13 seconden over doen.
De motor van mijn auto gaat tot 9000tpm maar toch vind ik de RS3 indrukwekkend om in te rijden. Een paar weken geleden mocht ik een ritje maken in de RS3 van een kennis van me.
Ik lees in de laatste TopGear dat de RS3 in 12,4 seconden de 400 meter zou afleggen, is dat niet een beetje optimistisch?
De BMW 1M zou er 13 seconden over doen.
Deze tijden lijken mij wel heel erg snel
Toch vrij logisch? Quattro en bijgevolg meer tractie om sneller weg te geraken.
Ik kan maar één ding zeggen. Al vliegt er mij morgen een dikke Audi S/RS voorbij. I don 't care. Ik heb vooraan een orkest dat tot 8000rpm gaat. Een blok dat je moet pushen tot de red-line om er die laatste PK uit te halen. Dat heb je niet bij Turbo motoren meestal is na 75% van het toerental spectrum het momentum al voorbij. Bij een atmosferisch blok zoals BMW M er tot voor kort altijd heeft gebouwd word je beloond om hoog in toeren te gaan. Erg jammer dat BMW afstand van die filosofie neemt.
Desondanks is een BMW 1M een te gekke wagen. Zijn motor is mijn passie niet waardig. Zijn chassis kan ik alleen maar bejubelen.
Heel kort door de bocht tenzij natuurlijk je zelf al met de 1M gereden hebt (ik iig wel en over de motor niks dan lof, een ander karakter maakt de motor niet minder boeiend)
Over uw E46 in combinatie met SMG werd vroeger hetzelfde gezegd door mensen die even kortzichtig waren.
Voor de geïnteresseerden, zo ziet een 3-deurs RS3 er uit:
Het betreft een S3 met RS3 bodywork. De motor (2.0 TFSI 265 pk) is volgens de eigenaar getuned naar 330 pk en doet, behalve het geluid, dus weinig onder van een echte RS3.
Comment