Excuus voor het "bevuilen" van dit topic. Forgot it's safest to stick to oohs and aahs round here. (da's ook geen waar)
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi RS3
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ik kan maar één ding zeggen. Al vliegt er mij morgen een dikke Audi S/RS voorbij. I don 't care. Ik heb vooraan een orkest dat tot 8000rpm gaat. Een blok dat je moet pushen tot de red-line om er die laatste PK uit te halen. Dat heb je niet bij Turbo motoren meestal is na 75% van het toerental spectrum het momentum al voorbij. Bij een atmosferisch blok zoals BMW M er tot voor kort altijd heeft gebouwd word je beloond om hoog in toeren te gaan. Erg jammer dat BMW afstand van die filosofie neemt.
Desondanks is een BMW 1M een te gekke wagen. Zijn motor is mijn passie niet waardig. Zijn chassis kan ik alleen maar bejubelen.U hoeft dit niet te lezen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk BerichtenIk kan maar één ding zeggen. Al vliegt er mij morgen een dikke Audi S/RS voorbij. I don 't care. Ik heb vooraan een orkest dat tot 8000rpm gaat. Een blok dat je moet pushen tot de red-line om er die laatste PK uit te halen. Dat heb je niet bij Turbo motoren meestal is na 75% van het toerental spectrum het momentum al voorbij. Bij een atmosferisch blok zoals BMW M er tot voor kort altijd heeft gebouwd word je beloond om hoog in toeren te gaan. Erg jammer dat BMW afstand van die filosofie neemt.
Desondanks is een BMW 1M een te gekke wagen. Zijn motor is mijn passie niet waardig. Zijn chassis kan ik alleen maar bejubelen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk BerichtenIk kan maar één ding zeggen. Al vliegt er mij morgen een dikke Audi S/RS voorbij. I don 't care. Ik heb vooraan een orkest dat tot 8000rpm gaat. Een blok dat je moet pushen tot de red-line om er die laatste PK uit te halen. Dat heb je niet bij Turbo motoren meestal is na 75% van het toerental spectrum het momentum al voorbij. Bij een atmosferisch blok zoals BMW M er tot voor kort altijd heeft gebouwd word je beloond om hoog in toeren te gaan. Erg jammer dat BMW afstand van die filosofie neemt.
Desondanks is een BMW 1M een te gekke wagen. Zijn motor is mijn passie niet waardig. Zijn chassis kan ik alleen maar bejubelen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk BerichtenJouw Rs2 is me dunkt wel iets anders als die turbotjes anno 2011
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk BerichtenHet is maar waar je voorkeur naar uitgaat natuurlijk. Power op alle toerentallen is ook iets verleidelijk imo. En over dat toerenbereik... m'n RS2 bv levert als hij bij 7400 toeren tegen de begrenzer kletst nog steeds z'n piekvermogen, dus doodvallen zit daar niet in. Denk dat een RS3 daar niet veel anders in zal zijn. Het verschil is ook dat je bij een deftige turbomotor een vermogenplateau hebt bovenaan de toeren, in tegenstelling tot een korte piek bovenaan bij een atmo... heel andere beleving, met soms een vals idee van 'doodvallen' als atmo rijders met een turbo rijden. Beide leuk imo en ben blij dat ik beide heb.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door torque Bekijk BerichtenIk lees in de laatste TopGear dat de RS3 in 12,4 seconden de 400 meter zou afleggen, is dat niet een beetje optimistisch?
De BMW 1M zou er 13 seconden over doen.
Deze tijden lijken mij wel heel erg snel
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door torque Bekijk BerichtenIk lees in de laatste TopGear dat de RS3 in 12,4 seconden de 400 meter zou afleggen, is dat niet een beetje optimistisch?
De BMW 1M zou er 13 seconden over doen.
Deze tijden lijken mij wel heel erg snel
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk BerichtenIk kan maar één ding zeggen. Al vliegt er mij morgen een dikke Audi S/RS voorbij. I don 't care. Ik heb vooraan een orkest dat tot 8000rpm gaat. Een blok dat je moet pushen tot de red-line om er die laatste PK uit te halen. Dat heb je niet bij Turbo motoren meestal is na 75% van het toerental spectrum het momentum al voorbij. Bij een atmosferisch blok zoals BMW M er tot voor kort altijd heeft gebouwd word je beloond om hoog in toeren te gaan. Erg jammer dat BMW afstand van die filosofie neemt.
Desondanks is een BMW 1M een te gekke wagen. Zijn motor is mijn passie niet waardig. Zijn chassis kan ik alleen maar bejubelen.
Over uw E46 in combinatie met SMG werd vroeger hetzelfde gezegd door mensen die even kortzichtig waren.
"zijn motor is mijn passie niet waardig"
hou toch op man
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door exacorta Bekijk BerichtenToch vrij logisch? Quattro en bijgevolg meer tractie om sneller weg te geraken.
Als ik dan lees in een jaarboek van de AutoGids dat een R8 er 13.1 seconden over doet. (400 meter)
Comment
-
-
-
St Moritz, spotplaats van RS'en!!!Bijgevoegde Bestanden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TFSI-Q Bekijk BerichtenEn nu nog sparen voor het RS3-dakspoilertje en de ovalen uitlaten ...
Comment
Comment