Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
De reden waarom er een nieuw model moet komen is om onderhuidse verbeteringen te kunnen aanbrengen. Op vlak van comfort, technologie, rijeigenschappen etc
daarvoor dient een facelift. Maar de nieuwe a6 kan je nog wel zien als een uitgebreide facelift. De karosserie is behouden maar de stijlkenmerken en techniek zijn geupdate, iets andere grill, lichten mmi? en interieur. Het interieur is wel veel veranderd, de rest niet zo. Als je dan ziet dat men bij vw, moederbedrijf van audi, bij veel modellen hetzelfde doet, bv golf 5 en 6, das ook op het randje tussen een facelift en een nieuw model, kan men toch wel vermoeden dat er wat minder werk in de ontwikkeling is gekropen dan gebruikelijk bij een nieuw model.
Dat de nieuwe A6 optisch weinig verschilt van zijn voorganger bewijst nog maar eens hoe tijdloos de Audi modellen zijn. Het is zoals een 911. Het basisontwerp gaat al tientallen jaren mee. Telkens er een nieuw model komt is het een voorzichtig bijschaven en het subtiel aanbrengen van nieuwe stijlkenmerken en technieken zonder dat de essentie wordt aangetast. Het Audi design is een verademing in een wereld van modegrillen en opdringerig design dat na 6 maand weer verouderd is en moet vervangen worden door nog grilliger en opdringeriger.
Een 911 is een uniek concept en de auto's hebben in profiel een heel eigen lijn. Audi's hebben dit niet, en zeker niet per model, op de tt na misschien, maar die is er pas 2 generaties. Het enige wat alle audi's gemeen hebben is dat ze optisch een zware neus hebben, maar enkel om dit ene aspect kan je moeilijk van een tijdloos design spreken. Van welk basisontwerp je spreekt heb ik geen idee. De a6 c5 zag er heel anders uit dan de c6 en de c4, alleen nu lijkt de c7 wel erg op de c6.
Audi is idd een verademing in een wereld van modegrillen maar dan wel als je van modegrillen houdt want je kan moeilijk ontkennen dat het merk erg populair is momenteel, en nu niet vooral bij liefhebbers, op dit forum is pakweg 75% eerder liefhebber van de 2 grote concurrenten
- Dat de verschillende Audi modellen fel op mekaar gelijken is een opmerking die we ondertussen al wel kennen hoor. Die deur is al 999999 keer ingetrapt. Erger vind ik de opmerkingen als "ik zie het verschil met een A4 niet". Dit kan op een ernstige oogaandoening wijzen of een algemene desinteresse in auto's.
Ik ken best wat van auto's en zie redelijk goed, maar van ver zie ik het verschil niet tussen veel modellen als ik ze langs voor of achter zie omdat ge dan de grootte van het model niet kunt inschatten. Ge kunt moeilijk ontkennen dat bij de generatie audi's die nu afgelost wordt bij veel modellen veel gelijkenissen zitten in onderdelen als de grill bumpers en lichten, de gehele voor- en achterkant dus.
Perfectie bestaat niet. Dat is juist. Maar ik wil toch even advocaat spelen:
- De reden waarom er een nieuw model moet komen is om onderhuidse verbeteringen te kunnen aanbrengen. Op vlak van comfort, technologie, rijeigenschappen etc.
- Dat de nieuwe A6 optisch weinig verschilt van zijn voorganger bewijst nog maar eens hoe tijdloos de Audi modellen zijn. Het is zoals een 911. Het basisontwerp gaat al tientallen jaren mee. Telkens er een nieuw model komt is het een voorzichtig bijschaven en het subtiel aanbrengen van nieuwe stijlkenmerken en technieken zonder dat de essentie wordt aangetast. Het Audi design is een verademing in een wereld van modegrillen en opdringerig design dat na 6 maand weer verouderd is en moet vervangen worden door nog grilliger en opdringeriger.
- Dat de verschillende Audi modellen fel op mekaar gelijken is een opmerking die we ondertussen al wel kennen hoor. Die deur is al 999999 keer ingetrapt. Erger vind ik de opmerkingen als "ik zie het verschil met een A4 niet". Dit kan op een ernstige oogaandoening wijzen of een algemene desinteresse in auto's.
Tja, da's een interpretatie... mijn reactie had niet direct de bedoeling om de designpolitiek van Audi te bekritiseren. Dat is inderdaad al 999999 keer gedaan. Toch een noot van kritiek: ik hoor haast nooit die vorm van kritiek op een Porsche 911... Ergens loopt de vergelijking dus toch mank
Ik merk dat velen nogal negatief doen over de vormgeving van de A6, net zoals ze steeds doen over omzeggens alle Audi's...
Ze worden wel een beetje eentonig hoor. (en dan bedoel ik die kritiek-spuiende personen)
Gun elkeen zijn/haar plezierke, en als je hun gedacht niet deelt, concentreer je dan op jullie eigen plezierkes.
Het is ondertussen vrij saai geworden om het Autoforum nog te volgen.
En moest het je interesseren: Audi heeft begin november al de verkoopsrecords van 2008 overschreden.
Blijkbaar zijn ze toch nog zo slecht niet bezig.
En ja, ik zie graag Audi's, maar ook BMW's, Alfa's, .. en vooral Aston Martin!
Voila, dat moest me eens van 't hart.
Greetz,
Stelo
ps: en begin nu maar mijn schrijf- en taalfouten te verbeteren... (ook al zoiets ergerlijks)
Een 911 is een uniek concept en de auto's hebben in profiel een heel eigen lijn. Audi's hebben dit niet, en zeker niet per model, op de tt na misschien, maar die is er pas 2 generaties. Het enige wat alle audi's gemeen hebben is dat ze optisch een zware neus hebben, maar enkel om dit ene aspect kan je moeilijk van een tijdloos design spreken. Van welk basisontwerp je spreekt heb ik geen idee. De a6 c5 zag er heel anders uit dan de c6 en de c4, alleen nu lijkt de c7 wel erg op de c6.
De A6 heeft zeker wel een eigen profiel, de C6 lijkt erg op de C5 net zoals de C7 weer op de C6 lijkt. Het A6-profiel gaat al jaren mee maar wordt telkens wat bijgeschaaft en geupdate.
Mooie evolutie, geen revolutie, was ook helemaal niet nodig want het vorige model zat al goed in zijn plooien.
Typische audilijn blijft behouden. Hij zit strak in't pak zoals't een Audi beaamt. Het interieur oogt zeer fris en het geheel glooit mooi in elkaar over. De soberheid is bewaard gebleven, hopelijk de kwaliteit ook.
De A6 heeft zeker wel een eigen profiel, de C6 lijkt erg op de C5 net zoals de C7 weer op de C6 lijkt. Het A6-profiel gaat al jaren mee maar wordt telkens wat bijgeschaaft en geupdate.
bekijk een NSU RO 80 met je ogen van vandaag
ongeloofelijk hoe zijn design noog perfekt hedendaags is
tja, smaken en meningen verschillen duidelijk. Anderzijds wacht ik ook liever op de pics van de Avant, die op zich al goed is voor een 80% van de A6-verkopen. En op zich zal de nieuwe A6 in het leasingwereldje weeral een dikke voltreffer worden, dus waar maken wij ons hier allemaal druk om...
Ik merk dat velen nogal negatief doen over de vormgeving van de A6, net zoals ze steeds doen over omzeggens alle Audi's...
Ze worden wel een beetje eentonig hoor. (en dan bedoel ik die kritiek-spuiende personen)
Gun elkeen zijn/haar plezierke, en als je hun gedacht niet deelt, concentreer je dan op jullie eigen plezierkes.
Het is ondertussen vrij saai geworden om het Autoforum nog te volgen.
En moest het je interesseren: Audi heeft begin november al de verkoopsrecords van 2008 overschreden.
Blijkbaar zijn ze toch nog zo slecht niet bezig.
En ja, ik zie graag Audi's, maar ook BMW's, Alfa's, .. en vooral Aston Martin!
Voila, dat moest me eens van 't hart.
Greetz,
Stelo
ps: en begin nu maar mijn schrijf- en taalfouten te verbeteren... (ook al zoiets ergerlijks)
bekijk een NSU RO 80 met je ogen van vandaag
ongeloofelijk hoe zijn design noog perfekt hedendaags is
De ro80 was zijn tijd ver vooruit, wat spijtig genoeg niet meer geldt voor zijn erfgenamen. Ik spreek hier wel over de vorm van het koetswerk. Wat een sensatie was het, een ro80 te zien rijden.
De ro80 was zijn tijd ver vooruit, wat spijtig genoeg niet meer geldt voor zijn erfgenamen. Ik spreek hier wel over de vorm van het koetswerk. Wat een sensatie was het, een ro80 te zien rijden.
er bolt er nog een hier in de westhoek
spijtig qua motor omgebouwd, zo te horen aan zijn geluid ....
De ro80 was zijn tijd ver vooruit, wat spijtig genoeg niet meer geldt voor zijn erfgenamen. Ik spreek hier wel over de vorm van het koetswerk. Wat een sensatie was het, een ro80 te zien rijden.
Jammer ook dat Wankel-motoren nooit echt grondig verder ontwikkeld zijn.
Jammer ook dat Wankel-motoren nooit echt grondig verder ontwikkeld zijn.
pas gelezen dat Mercedes wel een Wankel zou willen koppelen aan een elektromotor
trillingen = nul, geluid erg laag, dus voor mij een heel valabele optie voor een hybride
wait and see ... want het verbruik van een Wankel was altijd spekatculair (hoog !!!)
het riskeert enkel een technologische oefening te worden, met verbruikcijfers die gemakkelijk geëvenaard kunnen worden door de stomste diesel(ke)
pas gelezen dat Mercedes wel een Wankel zou willen koppelen aan een elektromotor
trillingen = nul, geluid erg laag, dus voor mij een heel valabele optie voor een hybride
wait and see ... want het verbruik van een Wankel was altijd spekatculair (hoog !!!)
De volgende auto zal opnieuw een Audi zijn, ook al hou ik erg van de 530d touring (ik vind de nieuwe 5 wel sterk lijken op de 3-reeks, maar dat stoort me niet), maar er is bij ons in de buurt geen officiële BMW-dealer, en ik ben zeer tevreden over de VW/Audi-dealer.
Voor sommigen zou zoiets geen reden zijn om bij die dealer te blijven, maar voor mij dus wel.
Het budget dat ik mezelf toesta is wat groter dan bij mijn eind 2008 gekochte A6 Avant (facelift) 2.0 TDI Multitronic.
De motorisatie wordt sowieso een 3.0 TDI, en ik wil quattro.
- A7: qua waw-factor eerste keuze, maar met een derde baby op komst eigenlijk geen optie (slechts 2 zitplaatsen achteraan).
- Q7: ik hou niet zo van SUVs, maar vreemd genoeg wel van de "Koe zeven". Nadeel: iets meer opzienbarend, auto die bij sommigen weerstand oproept, eigenlijk heb ik mijn auto liever iets meer low profile. Qua plaats en mogelijkheid tot 7 zitplaatsen uiteraard wel de grootste. Nadeel: het interieur ziet er eigenlijk volkomen hetzelfde uit als mijn huidige A6.
- de nieuwe A6: ik moet hem wel eens in het echt zien, misschien ga ik voor S-line of S-line exterieur. Nadeel: weer een A6. Voordeel: zonder problemen 3 kinderen achteraan.
2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK
De volgende auto zal opnieuw een Audi zijn, ook al hou ik erg van de 530d touring (ik vind de nieuwe 5 wel sterk lijken op de 3-reeks, maar dat stoort me niet), maar er is bij ons in de buurt geen officiële BMW-dealer, en ik ben zeer tevreden over de VW/Audi-dealer.
Voor sommigen zou zoiets geen reden zijn om bij die dealer te blijven, maar voor mij dus wel.
Het budget dat ik mezelf toesta is wat groter dan bij mijn eind 2008 gekochte A6 Avant (facelift) 2.0 TDI Multitronic. De motorisatie wordt sowieso een 3.0 TDI, en ik wil quattro.
- A7: qua waw-factor eerste keuze, maar met een derde baby op komst eigenlijk geen optie (slechts 2 zitplaatsen achteraan).
- Q7: ik hou niet zo van SUVs, maar vreemd genoeg wel van de "Koe zeven". Nadeel: iets meer opzienbarend, auto die bij sommigen weerstand oproept, eigenlijk heb ik mijn auto liever iets meer low profile. Qua plaats en mogelijkheid tot 7 zitplaatsen uiteraard wel de grootste. Nadeel: het interieur ziet er eigenlijk volkomen hetzelfde uit als mijn huidige A6.
- de nieuwe A6: ik moet hem wel eens in het echt zien, misschien ga ik voor S-line of S-line exterieur. Nadeel: weer een A6. Voordeel: zonder problemen 3 kinderen achteraan.
DAAR ga je nooit spijt van krijgen...
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment