Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 C7

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Paul, je neemt me de woorden uit de mond.
    Dit vind ik nu eens mooi samengevat!
    Last edited by ; 08/12/2010, 15:09.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
      De reden waarom er een nieuw model moet komen is om onderhuidse verbeteringen te kunnen aanbrengen. Op vlak van comfort, technologie, rijeigenschappen etc
      daarvoor dient een facelift. Maar de nieuwe a6 kan je nog wel zien als een uitgebreide facelift. De karosserie is behouden maar de stijlkenmerken en techniek zijn geupdate, iets andere grill, lichten mmi? en interieur. Het interieur is wel veel veranderd, de rest niet zo. Als je dan ziet dat men bij vw, moederbedrijf van audi, bij veel modellen hetzelfde doet, bv golf 5 en 6, das ook op het randje tussen een facelift en een nieuw model, kan men toch wel vermoeden dat er wat minder werk in de ontwikkeling is gekropen dan gebruikelijk bij een nieuw model.

Dat de nieuwe A6 optisch weinig verschilt van zijn voorganger bewijst nog maar eens hoe tijdloos de Audi modellen zijn. Het is zoals een 911. Het basisontwerp gaat al tientallen jaren mee. Telkens er een nieuw model komt is het een voorzichtig bijschaven en het subtiel aanbrengen van nieuwe stijlkenmerken en technieken zonder dat de essentie wordt aangetast. Het Audi design is een verademing in een wereld van modegrillen en opdringerig design dat na 6 maand weer verouderd is en moet vervangen worden door nog grilliger en opdringeriger.
      Een 911 is een uniek concept en de auto's hebben in profiel een heel eigen lijn. Audi's hebben dit niet, en zeker niet per model, op de tt na misschien, maar die is er pas 2 generaties. Het enige wat alle audi's gemeen hebben is dat ze optisch een zware neus hebben, maar enkel om dit ene aspect kan je moeilijk van een tijdloos design spreken. Van welk basisontwerp je spreekt heb ik geen idee. De a6 c5 zag er heel anders uit dan de c6 en de c4, alleen nu lijkt de c7 wel erg op de c6.
      Audi is idd een verademing in een wereld van modegrillen maar dan wel als je van modegrillen houdt want je kan moeilijk ontkennen dat het merk erg populair is momenteel, en nu niet vooral bij liefhebbers, op dit forum is pakweg 75% eerder liefhebber van de 2 grote concurrenten

- Dat de verschillende Audi modellen fel op mekaar gelijken is een opmerking die we ondertussen al wel kennen hoor. Die deur is al 999999 keer ingetrapt. Erger vind ik de opmerkingen als "ik zie het verschil met een A4 niet". Dit kan op een ernstige oogaandoening wijzen of een algemene desinteresse in auto's.
      Ik ken best wat van auto's en zie redelijk goed, maar van ver zie ik het verschil niet tussen veel modellen als ik ze langs voor of achter zie omdat ge dan de grootte van het model niet kunt inschatten. Ge kunt moeilijk ontkennen dat bij de generatie audi's die nu afgelost wordt bij veel modellen veel gelijkenissen zitten in onderdelen als de grill bumpers en lichten, de gehele voor- en achterkant dus.

Let enkel op het front:

Comment

Perfectie bestaat niet. Dat is juist. Maar ik wil toch even advocaat spelen:

- De reden waarom er een nieuw model moet komen is om onderhuidse verbeteringen te kunnen aanbrengen. Op vlak van comfort, technologie, rijeigenschappen etc.

- Dat de nieuwe A6 optisch weinig verschilt van zijn voorganger bewijst nog maar eens hoe tijdloos de Audi modellen zijn. Het is zoals een 911. Het basisontwerp gaat al tientallen jaren mee. Telkens er een nieuw model komt is het een voorzichtig bijschaven en het subtiel aanbrengen van nieuwe stijlkenmerken en technieken zonder dat de essentie wordt aangetast. Het Audi design is een verademing in een wereld van modegrillen en opdringerig design dat na 6 maand weer verouderd is en moet vervangen worden door nog grilliger en opdringeriger.

- Dat de verschillende Audi modellen fel op mekaar gelijken is een opmerking die we ondertussen al wel kennen hoor. Die deur is al 999999 keer ingetrapt. Erger vind ik de opmerkingen als "ik zie het verschil met een A4 niet". Dit kan op een ernstige oogaandoening wijzen of een algemene desinteresse in auto's.
        Tja, da's een interpretatie... mijn reactie had niet direct de bedoeling om de designpolitiek van Audi te bekritiseren. Dat is inderdaad al 999999 keer gedaan. Toch een noot van kritiek: ik hoor haast nooit die vorm van kritiek op een Porsche 911... Ergens loopt de vergelijking dus toch mank
        Last edited by ; 08/12/2010, 20:18.

Comment

• Hoi,

Ik merk dat velen nogal negatief doen over de vormgeving van de A6, net zoals ze steeds doen over omzeggens alle Audi's...
          Ze worden wel een beetje eentonig hoor. (en dan bedoel ik die kritiek-spuiende personen)

Gun elkeen zijn/haar plezierke, en als je hun gedacht niet deelt, concentreer je dan op jullie eigen plezierkes.
          Het is ondertussen vrij saai geworden om het Autoforum nog te volgen.

En moest het je interesseren: Audi heeft begin november al de verkoopsrecords van 2008 overschreden.
          Blijkbaar zijn ze toch nog zo slecht niet bezig.

En ja, ik zie graag Audi's, maar ook BMW's, Alfa's, .. en vooral Aston Martin!

Voila, dat moest me eens van 't hart.

Greetz,
          Stelo

ps: en begin nu maar mijn schrijf- en taalfouten te verbeteren... (ook al zoiets ergerlijks)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
            Een 911 is een uniek concept en de auto's hebben in profiel een heel eigen lijn. Audi's hebben dit niet, en zeker niet per model, op de tt na misschien, maar die is er pas 2 generaties. Het enige wat alle audi's gemeen hebben is dat ze optisch een zware neus hebben, maar enkel om dit ene aspect kan je moeilijk van een tijdloos design spreken. Van welk basisontwerp je spreekt heb ik geen idee. De a6 c5 zag er heel anders uit dan de c6 en de c4, alleen nu lijkt de c7 wel erg op de c6.
            De A6 heeft zeker wel een eigen profiel, de C6 lijkt erg op de C5 net zoals de C7 weer op de C6 lijkt. Het A6-profiel gaat al jaren mee maar wordt telkens wat bijgeschaaft en geupdate.

Comment

• Tja, naar goede Audi gewoonte: meer van 't zelfde.

Lelijk is het niet, maar ik heb nu al een deja vu.

Comment

• Mooie evolutie, geen revolutie, was ook helemaal niet nodig want het vorige model zat al goed in zijn plooien.
                Typische audilijn blijft behouden. Hij zit strak in't pak zoals't een Audi beaamt. Het interieur oogt zeer fris en het geheel glooit mooi in elkaar over. De soberheid is bewaard gebleven, hopelijk de kwaliteit ook.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommy2 Bekijk Berichten
                  De A6 heeft zeker wel een eigen profiel, de C6 lijkt erg op de C5 net zoals de C7 weer op de C6 lijkt. Het A6-profiel gaat al jaren mee maar wordt telkens wat bijgeschaaft en geupdate.
                  bekijk een NSU RO 80 met je ogen van vandaag
                  ongeloofelijk hoe zijn design noog perfekt hedendaags is
                  Bijgevoegde Bestanden

Comment

• nieuwe A6

tja, smaken en meningen verschillen duidelijk. Anderzijds wacht ik ook liever op de pics van de Avant, die op zich al goed is voor een 80% van de A6-verkopen. En op zich zal de nieuwe A6 in het leasingwereldje weeral een dikke voltreffer worden, dus waar maken wij ons hier allemaal druk om...
                    Last edited by ; 09/12/2010, 13:16.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stelo Bekijk Berichten
                      Hoi,

Ik merk dat velen nogal negatief doen over de vormgeving van de A6, net zoals ze steeds doen over omzeggens alle Audi's...
                      Ze worden wel een beetje eentonig hoor. (en dan bedoel ik die kritiek-spuiende personen)

Gun elkeen zijn/haar plezierke, en als je hun gedacht niet deelt, concentreer je dan op jullie eigen plezierkes.
                      Het is ondertussen vrij saai geworden om het Autoforum nog te volgen.

En moest het je interesseren: Audi heeft begin november al de verkoopsrecords van 2008 overschreden.
                      Blijkbaar zijn ze toch nog zo slecht niet bezig.

En ja, ik zie graag Audi's, maar ook BMW's, Alfa's, .. en vooral Aston Martin!

Voila, dat moest me eens van 't hart.

Greetz,
                      Stelo

ps: en begin nu maar mijn schrijf- en taalfouten te verbeteren... (ook al zoiets ergerlijks)
                      ik vind er geen lol

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                        bekijk een NSU RO 80 met je ogen van vandaag
                        ongeloofelijk hoe zijn design noog perfekt hedendaags is
                        De ro80 was zijn tijd ver vooruit, wat spijtig genoeg niet meer geldt voor zijn erfgenamen. Ik spreek hier wel over de vorm van het koetswerk. Wat een sensatie was het, een ro80 te zien rijden.
                        truth is in the eye of the beholder

Comment

• waarom een mooie design taal verlaten: never change a winning team,Audi is goed bezig. Een A6 is ook geen Megane hé
                          BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ro80 Bekijk Berichten
                            De ro80 was zijn tijd ver vooruit, wat spijtig genoeg niet meer geldt voor zijn erfgenamen. Ik spreek hier wel over de vorm van het koetswerk. Wat een sensatie was het, een ro80 te zien rijden.
                            er bolt er nog een hier in de westhoek
                            spijtig qua motor omgebouwd, zo te horen aan zijn geluid ....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ro80 Bekijk Berichten
                              Jammer ook dat Wankel-motoren nooit echt grondig verder ontwikkeld zijn.

Comment

pas gelezen dat Mercedes wel een Wankel zou willen koppelen aan een elektromotor
                                trillingen = nul, geluid erg laag, dus voor mij een heel valabele optie voor een hybride
                                wait and see ... want het verbruik van een Wankel was altijd spekatculair (hoog !!!)
                                het riskeert enkel een technologische oefening te worden, met verbruikcijfers die gemakkelijk geëvenaard kunnen worden door de stomste diesel(ke)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                  pas gelezen dat Mercedes wel een Wankel zou willen koppelen aan een elektromotor
                                  trillingen = nul, geluid erg laag, dus voor mij een heel valabele optie voor een hybride
                                  wait and see ... want het verbruik van een Wankel was altijd spekatculair (hoog !!!)

Comment

• De volgende auto zal opnieuw een Audi zijn, ook al hou ik erg van de 530d touring (ik vind de nieuwe 5 wel sterk lijken op de 3-reeks, maar dat stoort me niet), maar er is bij ons in de buurt geen officiële BMW-dealer, en ik ben zeer tevreden over de VW/Audi-dealer.
                                    Voor sommigen zou zoiets geen reden zijn om bij die dealer te blijven, maar voor mij dus wel.

Het budget dat ik mezelf toesta is wat groter dan bij mijn eind 2008 gekochte A6 Avant (facelift) 2.0 TDI Multitronic.
                                    De motorisatie wordt sowieso een 3.0 TDI, en ik wil quattro.

- A7: qua waw-factor eerste keuze, maar met een derde baby op komst eigenlijk geen optie (slechts 2 zitplaatsen achteraan).
                                    - Q7: ik hou niet zo van SUVs, maar vreemd genoeg wel van de "Koe zeven". Nadeel: iets meer opzienbarend, auto die bij sommigen weerstand oproept, eigenlijk heb ik mijn auto liever iets meer low profile. Qua plaats en mogelijkheid tot 7 zitplaatsen uiteraard wel de grootste. Nadeel: het interieur ziet er eigenlijk volkomen hetzelfde uit als mijn huidige A6.
                                    - de nieuwe A6: ik moet hem wel eens in het echt zien, misschien ga ik voor S-line of S-line exterieur. Nadeel: weer een A6. Voordeel: zonder problemen 3 kinderen achteraan.
                                    2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                                    2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                                    2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

slijtage op de "hoekken"van de rotor is heel moeilijk op te vangen,nochtans bangelijk motorconcept zonder dodepunten
                                      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                                        De volgende auto zal opnieuw een Audi zijn, ook al hou ik erg van de 530d touring (ik vind de nieuwe 5 wel sterk lijken op de 3-reeks, maar dat stoort me niet), maar er is bij ons in de buurt geen officiële BMW-dealer, en ik ben zeer tevreden over de VW/Audi-dealer.
                                        Voor sommigen zou zoiets geen reden zijn om bij die dealer te blijven, maar voor mij dus wel.

Het budget dat ik mezelf toesta is wat groter dan bij mijn eind 2008 gekochte A6 Avant (facelift) 2.0 TDI Multitronic.
                                        De motorisatie wordt sowieso een 3.0 TDI, en ik wil quattro.

- A7: qua waw-factor eerste keuze, maar met een derde baby op komst eigenlijk geen optie (slechts 2 zitplaatsen achteraan).
                                        - Q7: ik hou niet zo van SUVs, maar vreemd genoeg wel van de "Koe zeven". Nadeel: iets meer opzienbarend, auto die bij sommigen weerstand oproept, eigenlijk heb ik mijn auto liever iets meer low profile. Qua plaats en mogelijkheid tot 7 zitplaatsen uiteraard wel de grootste. Nadeel: het interieur ziet er eigenlijk volkomen hetzelfde uit als mijn huidige A6.
                                        - de nieuwe A6: ik moet hem wel eens in het echt zien, misschien ga ik voor S-line of S-line exterieur. Nadeel: weer een A6. Voordeel: zonder problemen 3 kinderen achteraan.
                                        DAAR ga je nooit spijt van krijgen...
                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Knappe kar, en ondanks de commentaren hier op het design, zal dit gewoon weer heel goed verkopen. Audi weet perfect wat ze doen.

Comment

Working...
                                          X