Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 C7

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik vind de nieuwe A6 toch weer geslaagd . Ik rij nu met een A6 avant en heb toch onlangs een BMW 520D touring besteld. Ik wou eens iets anders en was eigenlijk de 136 pk motor beu. Ben nooit echt tevreden geweest van deze motor , veel lawaai en erg veel olieverbruik.
    Zal met de nieuwe motoren wel opgelost zijn hoop ik.
    Nieuwe avant zal ook wel prachtige wagen worden maar nu zal het 5 jaar BMW worden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nas Bekijk Berichten
      Mooi maar naar 't schijnt zou de A6 van op't salon meer dan 100.000 euro kosten en dat voor een 3l diesel

is er toch ver over.
      Ik weet niet wat audi de laatste tijd bezielt maar al hun wagens zijn echt wel way over priced tov concurrentie
      Kom kom, iets meer opzoekwerk verrichten in het vervolg wil je?

Comment

• Ik weet niet of ze mekaar veel ontlopen qua basisuitrusting, maar dit lijkt me ook best concurrentieel geprijsd (Duitse basisprijzen uit bovenstaande test):

Audi A6 3.0 TFSI quattro: 51600 euro
        BMW 535i xDrive: 55700 euro
        Mercedes E350 4Matic: 54264 euro

Uiteraard wel even vermelden dat je bij BMW en Mercedes goedkoper kan rondrijden met dezelfde motoren, vierwielaandrijving is optioneel en speelt dus prijsgewijs in hun voordeel.
        Als je het niet per sé wil, zullen ze alledrie mooi rond de 52000 euro schommelen, denk ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RUBN Bekijk Berichten
          De eerste vergelijkingstest:

Bron: www.autobild.de
          Mijn mening qua looks:
          1. Audi
          2. BMW
          .
          .
          .
          3. Mercedes
          OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
            Mijn mening qua looks:
            1. Audi
            2. BMW
            .
            .
            .
            3. Mercedes
            Alleen al op de manier waarop je de top 3 voorstelt, spreekt boekdelen....
            Nogmaals druipt er echt van af dat je het niet voor Mercedes hebt!
            Je hebt zo van die mensen die van elke gelegenheid gebruik maken om hun afschuw tegenover een bepaald merk duidelijk te laten blijken! Uw diverse posts (bvb in rubriek E-klasse, maar ook elders) zijn hiervan meermaals getuige.
            Nu is het "Qua looks..." Maar bij elk besproken aspect laat U duidelijk blijken dat BMW en Audi telkens superieur zijn tov van Mercedes.
            Blijkbaar bent U op één of andere manier gefrustreerd van Mercedes of roept Mercedes een natuurlijke, innerlijke weerstand bij U op....
            Ik doe niets af van BMW of Audi. Ik vind deze ook schitterende wagens. Zowel Audi, Mercedes als BMW zijn uitstekende wagens, waarvan van elk wel wat postief of negatief te vertellen valt. Dit kan men genoeg lezen op de forums van de verschillende modellen.
            Maar ik vind het storend als bepaalde mensen altijd ostentatief bepaalde merken onderaan willen plaatsen om duidelijk te laten blijken hoeveel lager men een bepaald merk of model wel inschat.

Ps : Momenteel rijd ik zelf met een E-klasse, maar heb ik heb ook bijna 5 jaar gereden met A6, tot mijn grote tevredenheid. Nogmaals : E-klasse, 5-serie en A6 vind ik allemaal wagens van een zeer hoog niveau.
            Ik sluit niet uit dat ik volgende keer met A6 of 5-serie zal rijden.

Comment

• Ik denk niet dat BMWMB de E-klasse lager inschat

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door filip.dewitte2@telenet.be Bekijk Berichten
                Je hebt zo van die mensen die van elke gelegenheid gebruik maken om hun afschuw tegenover een bepaald merk duidelijk te laten blijken! Uw diverse posts (bvb in rubriek E-klasse, maar ook elders) zijn hiervan meermaals getuige.
                Nu is het "Qua looks..." Maar bij elk besproken aspect laat U duidelijk blijken dat BMW en Audi telkens superieur zijn tov van Mercedes.
                Blijkbaar bent U op één of andere manier gefrustreerd van Mercedes of roept Mercedes een natuurlijke, innerlijke weerstand bij U op....
                Ik doe niets af van BMW of Audi. Ik vind deze ook schitterende wagens. Zowel Audi, Mercedes als BMW zijn uitstekende wagens, waarvan van elk wel wat postief of negatief te vertellen valt. Dit kan men genoeg lezen op de forums van de verschillende modellen.
                Maar ik vind het storend als bepaalde mensen altijd ostentatief bepaalde merken onderaan willen plaatsen om duidelijk te laten blijken hoeveel lager men een bepaald merk of model wel inschat.

Ps : Momenteel rijd ik zelf met een E-klasse, maar heb ik heb ook bijna 5 jaar gereden met A6, tot mijn grote tevredenheid. Nogmaals : E-klasse, 5-serie en A6 vind ik allemaal wagens van een zeer hoog niveau.
                Filip,

nog belangrijker lijstje in deze categorie:

status

1. Mercedes (op zakelijk niveau)
                1. BMW (sportief niveau)
                .
                .
                .
                .
                .
                .
                3. Audi (noch vis, noch mossel)

de A6 is zeker niet lelijk (mag er best zijn), maar kan er niet wild van worden. Nog steeds niet. A5 coupe gaf mij bij eerste blik wel bv. kriebel in de buik.

Comment

Ik denk nu ook niet dat BMWMB mercedes echt lager inschat (ik denk zelfs dat hij spijt heeft dat hij uiteindelijk niet voor de S-klasse is gegaan). Feit is wel dat de achterzijde van de E-berline nu niet dadelijk de mooiste achterkant is die MB al ontworpen heeft en als je dan deze 3 duitsers naast elkaar zet dan kan ik begrijpen dat men de E onderaan plaatst qua looks (want daar gaat het hier over), de audi kan je verwijten dat het eenheidsworst is in het gamma en de 5 kan je verwijten dat hij eigenlijk teveel op de 7 lijkt.

Zet dezelfde 3 in break-uitvoering en het kan voor velen een ander verhaal zijn

Comment

Dan heb je het toch mis hoor. Ik ben heel zeker een liefhebber van Mercedes en schat de kans hoog dat ik er ooit eentje zal aankopen. De enige kritiek die ik steeds heb voor Mercedes is dat ze minder sportief aanvoelen. Als je enkel al de gasrespons vergelijkt met een BMW, dan weet je al genoeg. Mijn schoonvader, een rasechte Mercedes-rijder, rijdt ook regelmatig met mijn BMW. Als hij hier vertrekt piepen steeds de banden, omdat hij niet gewoon is aan die directe gasrespons. Hij geeft dat zelf ook toe, maar hij heeft geen behoeft aan zo'n 'nerveus' karakter. Zelfs zijn CL500 voelt weinig sportief aan, hoewel 'm mijn 740d op een hoopje rijdt.

De meeste modellen van Mercedes vind ik zelfs razend knap, en zeker met een AMG-pakket (ja, ik ben een beetje een Jonnie). Alle vorige modellen van de E vond ik zeer geslaagd, maar de huidige vind ik minder geslaagd. Anderzijds vind ik de coupé dan weer wel zeer knap.
                    Toen 'm voorgesteld werd ben ik deze wagen eens gaan bekijken. Hoewel ik het exterieur minder geslaagd vond, was ik wel te vinden voor het interieur. Ik ben zelfs vol lof over de fantastische sportstoelen die samen met het AMG-pakket komen.

Ik ben naar het Salon geweest en heb zeker 5 minuten rond de CLS staan draaien. Zo'n schoonheid zie je zelden. IRL is deze wagen veel knapper dan op foto. Dit is qua looks voor mij niet te vergelijken met de minder geslaagde E. Ik ga heel zeker eens testrijden met de CLS 350cdi.

Ik ben ook van mening dat Audi, BMW en Mercedes kwalitatief op hetzelfde niveau staan. Geen van deze merken is perfect. Het bewijs is er met de problemen die ik heb gehad met mijn 740d.
                    Last edited by BMWMB; 20/01/2011, 11:37.
                    OO 00 OO

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
                      Ik denk nu ook niet dat BMWMB mercedes echt lager inschat (ik denk zelfs dat hij spijt heeft dat hij uiteindelijk niet voor de S-klasse is gegaan).
                      Mensen die mij kennen en mij hier een beetje volgen weten dat ik de S-klasse qua looks mooier vind dan de 7. Enkel het dashboard van de S ligt me minder, maar in de juiste kleuren kan dat ook wel knap zijn.
                      Hoewel het beide bompakarren zijn, vind ik toch dat de 7 een iets jonger en dynamischer imago heeft dan de S en ook effectief dynamischer rijdt. Als je hierbij telt dat de S fors duurder was, dan snap je wel waarom ik voor de 7 ben gegaan.
                      OO 00 OO

Comment

Dan heb je het toch mis hoor. Ik ben heel zeker een liefhebber van Mercedes en schat de kans hoog dat ik er ooit eentje zal aankopen. De enige kritiek die ik steeds heb voor Mercedes is dat ze minder sportief aanvoelen. Als je enkel al de gasrespons vergelijkt met een BMW, dan weet je al genoeg. Mijn schoonvader, een rasechte Mercedes-rijder, rijdt ook regelmatig met mijn BMW. Als hij hier vertrekt piepen steeds de banden, omdat hij niet gewoon is aan die directe gasrespons. Hij geeft dat zelf ook toe, maar hij heeft geen behoeft aan zo'n 'nerveus' karakter. Zelfs zijn CL500 voelt weinig sportief aan, hoewel 'm mijn 740d op een hoopje rijdt.
                        Klopt volledig. Is voor mij ook een reden dat ik mercedes rij

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                        Ik ben naar het Salon geweest en heb zeker 5 minuten rond de CLS staan draaien. Zo'n schoonheid zie je zelden. IRL is deze wagen veel knapper dan op foto. Dit is qua looks voor mij niet te vergelijken met de minder geslaagde E. Ik ga heel zeker eens testrijden met de CLS 350cdi.
                        Idd. de CLS maar voor mij een "no go" omwille van 4-zitter.

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                        Ik ben ook van mening dat Audi, BMW en Mercedes kwalitatief op hetzelfde niveau staan. Geen van deze merken is perfect. Het bewijs is er met de problemen die ik heb gehad met mijn 740d.
                        Elk heeft zijn bepaalde rijeigenschappen en veel hangt volgens mij ook af van welke je als 1ste gehad hebt. Als je bij hetzelfde merk blijft dan is dat toch altijd wat meer vertrouwd. Ik kan ook bepaalde modellen van BMW en Audi smaken en die zelfs mooier vinden dan bepaalde mercedesmodellen maar geef mij een bep. budget en de kans is toch groot dat ik met een MB thuis kom.

Comment

Mensen die mij kennen en mij hier een beetje volgen weten dat ik de S-klasse qua looks mooier vind dan de 7. Enkel het dashboard van de S ligt me minder, maar in de juiste kleuren kan dat ook wel knap zijn.
                          Hoewel het beide bompakarren zijn, vind ik toch dat de 7 een iets jonger en dynamischer imago heeft dan de S en ook effectief dynamischer rijdt. Als je hierbij telt dat de S fors duurder was, dan snap je wel waarom ik voor de 7 ben gegaan.
                          Ik snap dat volledig en ik denk dat BMW je ook meer ligt maar je moet toch ook weten dat BMW- en Mercedesrijders elkaar graag steken geven en hun eigen merk als beste beschouwen

Comment

Verdorie, je schiet hier wel op de verkeerde! BMWMB is op dit forum wel één van de meest genuanceerde en terzake doende posters. Lees al zijn berichten waar hij het over Mercedes heeft en je zal veel positieve items vinden, ook t.o.v. BMW. Het is dus zeker NIET "altijd ostentatief bepaalde merken onderaan willen plaatsen" bij hem.
                            Je staart je blind op de berichten waar hij jou merkje (waar je alleen maar mee rijdt) eens lager inschat dan Audi of BMW. Ik versta uw post dus helemaal niet en ik kan hem maar catalogeren onder "ik voel mij aangevallen want hij raakt aan het merk waar ik voor gekozen heb".
                            Soit.

Ik laat mijn volgorde best in het midden ;-)

I

Comment

• Mocht BMWMB voor een boot op afbetaling gekozen hebben, had hij zeker een MB ML gekocht ipv een BMW 7 om dat ding te trekken.

Comment

*flush*
                                En ik vind het niet kunnen dat hij wel BMW en MB in zijn nickname vermeld en Audi niet!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
                                  Mocht BMWMB voor een boot op afbetaling gekozen hebben, had hij zeker een MB ML gekocht ipv een BMW 7 om dat ding te trekken.
                                  Als het in stijl mag zijn liever een G.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
                                    Staat niet op de oprit van het huis op afbetaling

Comment

Mocht BMWMB voor een boot op afbetaling gekozen hebben, had hij zeker een MB ML gekocht ipv een BMW 7 om dat ding te trekken.

Moest dit echt het geval zijn, dan zou ik eerder voor een RRS kiezen.
                                      OO 00 OO

Comment

En ik vind het niet kunnen dat hij wel BMW en MB in zijn nickname vermeld en Audi niet!
                                        Ik ga een nickchange aanvragen. Mijn nieuwe nickname wordt BAMUWDMIB.
                                        OO 00 OO

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
                                          G-spot

Comment

Working...
                                          X