Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Ik heb voor de 530xd gekozen omdat ik met de overname van mijn 740d bij BMW veruit de beste voorwaarden kreeg. Moest dat niet het geval geweest zijn zou ik deze A6 ernstig overwegen hebben. Ik vind 'm aan de buitenzijde zelfs knapper dan de BMW 5 zonder M-sportpakket. Als ik dan ook nog eens lees dat 'm beter rijdt, tja, dan wordt de keuze inderdaad moeilijk.
Ik heb zelf ook getwijfeld tussen A6 C7 en 520 (maar dan de F11). Ik heb gekozen voor de BMW omdat ik een lichte voorkeur had voor een break en omdat ik een hele reeks kleine problemen heb gehad met mijn A4 die veel te laat zijn verholpen. Maar bovenal is de A6 C7 véél te duur.
Basisprijs is dan misschien wel wat goedkoper maar de BMW (520 vs 2.0 TDI) heeft een ruimere standaarduitvoering (cruisecontrol, 17" velgen versus 16" bij Audi, boordcomputer in kleur, ... ). Een aantal basisopties zijn bij BMW ook een pak goedkoper (binnenleder bij BMW : 2350 EUR, bij Audi 2300 + 775 (Leder Pack 1) , de GPS met harde schijf bij Audi is 4500 EUR, bij BMW 2700 EUR . De A6 was uiteindelijk ongeveer even duur als de F11, met een vergelijkbaar uitrustingsniveau, maar dan vergelijk je break met berline. Misschien is dat alleen voor wat ik zoek in een auto het geval, en niet voor iemand anders ...
Bovendien stoor ik me aan het ontbreken van een duidelijk overzicht van de standaarduitrusting van de A6 in de catalogus (zeker ivm de BMW).
Wél vond ik de kleurenmogelijkheden bij Audi een pak beter, onder andere dat Dakota en het Aviatorblauw. C6 is ook ietsje mooier volgens mij... Misschien rijdt hij zelf beter, ik ben tevreden met de F11 (als ze hem nu maar op tijd leveren)
Ik heb zelf ook getwijfeld tussen A6 C7 en 520 (maar dan de F11). Ik heb gekozen voor de BMW omdat ik een lichte voorkeur had voor een break en omdat ik een hele reeks kleine problemen heb gehad met mijn A4 die veel te laat zijn verholpen. Maar bovenal is de A6 C7 véél te duur.
Basisprijs is dan misschien wel wat goedkoper maar de BMW (520 vs 2.0 TDI) heeft een ruimere standaarduitvoering (cruisecontrol, 17" velgen versus 16" bij Audi, boordcomputer in kleur, ... ). Een aantal basisopties zijn bij BMW ook een pak goedkoper (binnenleder bij BMW : 2350 EUR, bij Audi 2300 + 775 (Leder Pack 1) , de GPS met harde schijf bij Audi is 4500 EUR, bij BMW 2700 EUR . De A6 was uiteindelijk ongeveer even duur als de F11, met een vergelijkbaar uitrustingsniveau, maar dan vergelijk je break met berline. Misschien is dat alleen voor wat ik zoek in een auto het geval, en niet voor iemand anders ...
Bovendien stoor ik me aan het ontbreken van een duidelijk overzicht van de standaarduitrusting van de A6 in de catalogus (zeker ivm de BMW).
Wél vond ik de kleurenmogelijkheden bij Audi een pak beter, onder andere dat Dakota en het Aviatorblauw. C6 is ook ietsje mooier volgens mij... Misschien rijdt hij zelf beter, ik ben tevreden met de F11 (als ze hem nu maar op tijd leveren)
Zoveel verschillende mensen, evenveel verschillende wensen.... En je kon niet wachten op de A6 avant?
Inderdaad, de catalogus vermeld geen standaard uitrusting, meer inlichtingen bij je locale dealer schrijven ze....
Aviatorblauw: met de 20" velgen, altijd geslaagd = comfort?
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Zoveel verschillende mensen, evenveel verschillende wensen.... En je kon niet wachten op de A6 avant?
Inderdaad, de catalogus vermeld geen standaard uitrusting, meer inlichtingen bij je locale dealer schrijven ze....
Aviatorblauw: met de 20" velgen, altijd geslaagd = comfort?
Ik kon niet wachten op de A6 Avant, mijn vorige wagen (A4 Avant B is twee weken geleden 'gepertotaliseerd' , en dan blijft er nog de matige reactiviteit op de problemen met mijn wagen bij Audi => geen audi dus. En Mercedes E vond mijn vrouw te "bompa"
Vader heeft nieuwe Audi A6 Berline besteld voor september.
Motorisatie: 3.0 TDI /204 PK/ Multitronic ( wegens onder de 140 gr co2)
Kleur: Havannazwart ( zwart met bruinige tint)
Interieur: Nougabruin valconaleder
Opties:
20" V-design velgen
Pneumatische vering
LED-koplampen
bose surround
Lounge pakket
Bussines plus pakket + harde schijf gps, acoustic parking system en nog wat tralala
zwarte dakhemel
Donkerbruin houten inlegplaatjes
pre sense basic ( geen lane assist enzo nodig)
reservewiel
Multifunctie stuur/ verwamd
Antidiefstalmoeren
Zij airbags achter
Ipod music interface
Enige wat er nog bij besteld zou worden is het isothermisch glas.
Nu zegt de garage dat we dan ook een bluetooth moeten nemen met houder omdat er anders slecht signaal is.. Vreemd niet?
²
Wordt minder en minder besteld, terwijl het zo aangenaam is
Volgens mij is zo'n open dak vooral aangenaam voor kabouters. Ik ben zelf niet van de grootste, maar in veel wagens heb ik niet zoveel vrije hoofdruimte, en de dakhemel daalt nogmaals 2cm voor een open dak...
Enige tijd geleden had ik het helemaal niet voor een schuifdak, maar nu ik er een heb in de A6 vind ik het eigelijk toch wel praktisch. Niet zozeer om vaak met een geopend dak te rijden, maar des te meer dat het interieur veel klaarder wordt. Met m'n 1.85m heb ik nog ruimte zat boven m'n hoofd, geen idee of de dakhemel daadwerkelijk daalt in combinatie met een schuifdak.
Daarnet de nieuwe A6 voor het eerst tegengekomen. Ik dacht eerst "wauw, wat een mooie A8" (ik was aan het fietsen), ik zie de voorkant en ik dacht een A6.
Zet maar zo vlug mogelijk voor mijn deur. Zag er fenomenaal uit.
Heb hem dit weekend ook voor het eerst real-life gezien. Op de E314 thv Bekkevoort met Duitse platen. Echt wel dikke bak. Alleen veel te weinig mogelijkheden van een grote motor+manueel.....
Heb hem dit weekend ook voor het eerst real-life gezien. Op de E314 thv Bekkevoort met Duitse platen. Echt wel dikke bak. Alleen veel te weinig mogelijkheden van een grote motor+manueel.....
Zal dan dezelfde geweest zijn op de Antwerpse ring zondag rond 16:00h. Was ook één met Duitsenummerplaat en in zwarte uitvoering.
Grote motor komt het best tot z'n recht met een automatische bak imho.
Comment