Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Week is nog niet om hé, volgende week dinsdagochtend brengen ze hem.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Vorige week met mijn ouders een 2.0 Tdi van Latem Motors proefgereden...
- heerlijk interieur
- exterieur, vooral het front vond ik mooi agressief
- heerlijke wegligging
ik was meteen overtuigd, terwijl ik over de BMW 5 reeds wat minpunten hoorde van vrienden. Mercedes stelde ook niet teleur toen we een 250Cdi reden afgelopen zomer. Moeilijke keuze voor mezelf.
Was is uw huidige wagen? Dit om uw gevoel te kunnen plaatsen....
Ik ben ook meer en meer aan het kijken voor de 2.0tdi multitronic 163pk... eerst wou ik voor de A5 sportback 2.0tdi /2.7tdi multitronic gaan maar die motor en interieur en rijgedrag ken ik al van mijn huidige 2 wagens. (A5 coupé en A6 FL Avant) Ook de co2 uitstoot is vrij hoog dus fiscaal iets minder interessant.
Nu met de komst van de 2.0 tdi multitronic 163pk 132co² = heb ik alles in 1
Gisteren heb ik de mogelijkheid gehad om diverse configuraties van de A6 te rijden. De eerste was een 3.0 TDI 204pk multitronic met 18"velgen. Leuke combinatie, alleen de multitronic geeft mij een vrijblijvend en afstandelijk kontakt met de motor.
Tweede combinatie was een 3.0 TDI 245pk quattro s-tronic met luchtvering en 20" velgen. Buitengewone schakelcombinatie, kleeft op de weg, ondanks de luchtvering toch een goed kontakt met de baan. Vervolgens reed ik nog een 2.0 TDI, handgeschakeld, vooral om te weten hoe een 20"velg zou voelen zonder luchtvering. Wel, het verschiil tussen wel of geen luchtvering, was voor mij onvoldoende om de meerprijs te verantwoorden.
Op basis van de test heb ik goed kunnen uitmaken, wat mijn te bestellen config zal zijn: 3.0 TDI, quattro s-tronic met 204pk. Quattro is voor mij een must, 204pk lijkt mij voldoende (de meerprijs voor 245pk vind ik niet echt te verdedigen).
Verdere mogelijke opties: 19" velgen, leder (zwart of bruin), xenon (led nog wat te duur), uitgebreide nav, lounge en business plus paketten, ...
Gisteren heb ik de mogelijkheid gehad om diverse configuraties van de A6 te rijden. De eerste was een 3.0 TDI 204pk multitronic met 18"velgen. Leuke combinatie, alleen de multitronic geeft mij een vrijblijvend en afstandelijk kontakt met de motor.
Tweede combinatie was een 3.0 TDI 245pk quattro s-tronic met luchtvering en 20" velgen. Buitengewone schakelcombinatie, kleeft op de weg, ondanks de luchtvering toch een goed kontakt met de baan. Vervolgens reed ik nog een 2.0 TDI, handgeschakeld, vooral om te weten hoe een 20"velg zou voelen zonder luchtvering. Wel, het verschiil tussen wel of geen luchtvering, was voor mij onvoldoende om de meerprijs te verantwoorden. Op basis van de test heb ik goed kunnen uitmaken, wat mijn te bestellen config zal zijn: 3.0 TDI, quattro s-tronic met 204pk. Quattro is voor mij een must, 204pk lijkt mij voldoende (de meerprijs voor 245pk vind ik niet echt te verdedigen).
Verdere mogelijke opties: 19" velgen, leder (zwart of bruin), xenon (led nog wat te duur), uitgebreide nav, lounge en business plus paketten, ...
Grtz
Is inderdaad de beste uitvoering voor wat betreft prijs/kwaliteit/comfort en rijplezier, was ook al zo in de vorige versie. Persoonlijk zouden we hier maar voor de 18" velgen gaan maar hem dan wel 20 mm laten verlagen met de extra optie. Dinsdag weten we meer...
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
De totale bandgrootte tussen 18" en 19" is ca. 1cm of 0.5 cm minder tussen band en carrosserie... leek mij toch een interessant verschil als je de wagen niet wil verlagen.
De totale bandgrootte tussen 18" en 19" is ca. 1cm of 0.5 cm minder tussen band en carrosserie... leek mij toch een interessant verschil als je de wagen niet wil verlagen.
Ja ja klopt wel natuurlijk maar rij al ruim 5 jaar met 245/45 rond en vind dit voor deze wagen het beste comfort/veiligheidsverhouding hebben. Denk dat de combinatie 18" 245/45 en 20mm verlaging beter aanvoelt dan een 19" met 255/40 zonder verlaging. Kwestie van smaak zeker...
Ja ja klopt wel natuurlijk maar rij al ruim 5 jaar met 245/45 rond en vind dit voor deze wagen het beste comfort/veiligheidsverhouding hebben. Denk dat de combinatie 18" 245/45 en 20mm verlaging beter aanvoelt dan een 19" met 255/40 zonder verlaging. Kwestie van smaak zeker...
Naar welke 18"-velg gaat je voorkeur ? Zelf zou ik voor de dubbele 5-spaak van de s-line gaan, die trouwens verkrijgbaar is in 18 en 19".
Naar welke 18"-velg gaat je voorkeur ? Zelf zou ik voor de dubbele 5-spaak van de s-line gaan, die trouwens verkrijgbaar is in 18 en 19".
Dat was ook mijn eerste gedachte, maar heb hem dan eens geconfigureerd met de 5-V-spaak en is op zijn minst even mooi, wel een beetje minder sportief maar de openingen zijn uiteraard een pak kleiner. Nu weet ik het niet meer natuurlijk...
Momenteel rijd ik met een 2.0 TDI 136 PK Multitronic.
Niet de meest sportieve bak maar wel heel comfortabel. Geschikt om mee op koppel te rijden, niet voor hoge toeren.
Voor mijn volgende (A6 of A7), vermoedelijk eerder 2013 dan 2012, ga ik een 3.0 TDI nemen. Ik had ook gedacht aan quattro.
Nu heb ik recent een paar dagen met een VW Touareg gereden (nieuw model). Ik was onder de indruk van de kracht van de motor (flinke duw in de rug bij plankgas aan 150km/uur).
Maar wat me echt stoorde was dat de automaat wat schokkerig was bij stadsverkeer (lage toeren dus), in die mate dat het ook door mijn meerijdende echtgenote werd opgemerkt.
Dat "zoeken naar een versnelling", of 'te hoog zitten van versnelling", bij rustige rijstijl, is iets wat ik natuurlijk nooit heb met de Multitronic.
Jammer genoeg is het of quattro of multitronic, daar moet ik nog eens over nadenken.
Hebben jullie ervaringen ivm de automaat bij de 3.0 TDI quattro, vnl dan bij lage toeren ?
2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK
Was is uw huidige wagen? Dit om uw gevoel te kunnen plaatsen....
Ik ben ook meer en meer aan het kijken voor de 2.0tdi multitronic 163pk... eerst wou ik voor de A5 sportback 2.0tdi /2.7tdi multitronic gaan maar die motor en interieur en rijgedrag ken ik al van mijn huidige 2 wagens. (A5 coupé en A6 FL Avant) Ook de co2 uitstoot is vrij hoog dus fiscaal iets minder interessant.
Nu met de komst van de 2.0 tdi multitronic 163pk 132co² = heb ik alles in 1
inderdaad... wel onze huidige wagen is een Audi A6 van 2008. Mijn vader heeft ook al een BMW 5 gehad ervoor en een mercedes.
Momenteel rijd ik met een 2.0 TDI 136 PK Multitronic.
Niet de meest sportieve bak maar wel heel comfortabel. Geschikt om mee op koppel te rijden, niet voor hoge toeren.
Voor mijn volgende (A6 of A7), vermoedelijk eerder 2013 dan 2012, ga ik een 3.0 TDI nemen. Ik had ook gedacht aan quattro.
Nu heb ik recent een paar dagen met een VW Touareg gereden (nieuw model). Ik was onder de indruk van de kracht van de motor (flinke duw in de rug bij plankgas aan 150km/uur).
Maar wat me echt stoorde was dat de automaat wat schokkerig was bij stadsverkeer (lage toeren dus), in die mate dat het ook door mijn meerijdende echtgenote werd opgemerkt.
Dat "zoeken naar een versnelling", of 'te hoog zitten van versnelling", bij rustige rijstijl, is iets wat ik natuurlijk nooit heb met de Multitronic.
Jammer genoeg is het of quattro of multitronic, daar moet ik nog eens over nadenken.
Hebben jullie ervaringen ivm de automaat bij de 3.0 TDI quattro, vnl dan bij lage toeren ?
Ik spreek enkel uit 2.7/Quattro/S-tronic-ervaring je heb enkel "last" (als je dat al vervelend vind) van lage toeren als je hem in de S-stand zet. Je hoort dan dat ie feitelijk niet juist zit maar wel zeer "alert" in de toeren wil/kan gaan. Volgens mij het gevolg van het grote koppelbereik in de laagste toeren (1250)? Of dit nu echt zo hinderlijk is? Voor mij alvast niet, zet hem haast nooit in de S-stand enkel als hij al op toeren is voor hernemingen of zo en dan heb je er geen last van natuurlijk.
Kan je in de A6 de 204 pk combineren met een s-tronic?
Ja. Oorspronkelijk was d'Ieteren niet van plan deze versie in te voeren. Ik heb nu een offerte met deze combinatie, dus ze zullen van gedacht veranderd zijn zeker ...
Ja. Oorspronkelijk was d'Ieteren niet van plan deze versie in te voeren. Ik heb nu een offerte met deze combinatie, dus ze zullen van gedacht veranderd zijn zeker ...
Ok dan, hij staat al zeker niet op de BE website...
Blijkbaar wel beschikbaar in DE, dus kan goed zijn dat ze veranderd zijn gedacht.
Laat on het hopen voor de mensen die de 204 willen want zo'n Multitronic trekt echt op niks...
Ja hoor en staat al een tijdje op de BE-site = € 48450 / DE-site = € 48100 maar in de UK staat ie er (nog)? niet bij.
Ja hoor en staat al een tijdje op de BE-site = € 48450 / DE-site = € 48100 maar in de UK staat ie er (nog)? niet bij.
Daar verschiet ik wel van dat ze in duitsland de 3.0tdi 204pk versie gaan verkopen. Is er daar iets veranderd op gebied van taksen ofzo?
Het prijsverschil van 3000 EURO is er wel over, misschien meer opties of toch andere verschillen want anders zijn het dure pk's (die extra 41)
Want voor de A5 moest ik de 190pk kopen, 163pk versie was daar niet te krijgen in de 2.7tdi reeks!
edit:
1) Op het eerste zicht is het verschil al 16" en 17" standaard, ik ga nu niet heel de configurator doorlopen maar er is dus een verschil wat die 3000euro verklaart!
2) 204pk is Bosch EDC17 en 245pk is common-rail ?????????
edit:
1) Op het eerste zicht is het verschil al 16" en 17" standaard, ik ga nu niet heel de configurator doorlopen maar er is dus een verschil wat die 3000euro verklaart!
2) 204pk is Bosch EDC17 en 245pk is common-rail ?????????
Bosch EDC17 is een motormanagementsysteem wat onder andere BMW, Volkswagen, Audi etc gebruiken. Common-rail is een inspuitsysteem waar alle moderne diesels tegenwoordig van zijn voorzien.
Comment