Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Gisterenavond in Frankfurt een klapband gehad met de 740d. De band was niet leer te herstellen, dus wegens gebrek aan reserveband hebben ze de wagen afgesleept. Ik heb dan een vervangwagen gekregen waarmee ik vandaag terug naar België ben gekeerd. Dit is een vonkelnieuwe A6 3.0 TDI Quattro. Morgen of één van dees zal ik wat foto's en een verslag van mijn bevindingen posten.
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Oei da's minder, hopelijk geen schade door de klapband.
Benieuwd naar je bevindingen. Wie weet cancel je nog de 530
Vrees ervoor, nu BMWMB ook voor vierwielaandrijfing heeft gekozen en nog 13pk extra meer heeft zal hij niet meer veranderen. De andere gebreken van de 5 neemt hij er dan met de glimlach bij....
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Vrees ervoor, nu BMWMB ook voor vierwielaandrijfing heeft gekozen en nog 13pk extra meer heeft zal hij niet meer veranderen. De andere gebreken van de 5 neemt hij er dan met de glimlach bij....
Zo'n auto die naar rechts trekt is toch vervelend hoor, kan er van meespreken
Gisterenavond in Frankfurt een klapband gehad met de 740d. De band was niet meer te herstellen, dus wegens gebrek aan reserveband hebben ze de wagen afgesleept. Ik heb dan een vervangwagen gekregen waarmee ik vandaag terug naar België ben gekeerd. Dit is een vonkelnieuwe A6 3.0 TDI Quattro. Morgen of één van dees zal ik wat foto's en een verslag van mijn bevindingen posten.
Heb jij dan geen BMW assistance gezien je een Audi gekregen hebt als vervangwagen?
Brengen ze jouw auto dan terug naar huis of moet je nog eens terug voor de wissel?
Gisterenavond in Frankfurt een klapband gehad met de 740d. De band was niet leer te herstellen, dus wegens gebrek aan reserveband hebben ze de wagen afgesleept. Ik heb dan een vervangwagen gekregen waarmee ik vandaag terug naar België ben gekeerd. Dit is een vonkelnieuwe A6 3.0 TDI Quattro. Morgen of één van dees zal ik wat foto's en een verslag van mijn bevindingen posten.
Heb jij dan geen BMW assistance gezien je een Audi gekregen hebt als vervangwagen?
Brengen ze jou auto dan terug naar huis of moet je nog eens terug voor de wissel?
Ze zullen het bij BMW ook begrepen hebben zekers... (flauw hé)
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Bij BMW konden ze er niet mee lachen dat Europcar mij een A6 heeft meegegeven.
Mijn 740d hebben ze naar mijn verdeler gebracht. Ik heb net de A6 afgezet bij Europcar in Hasselt dat uitgebaat wordt door één van mijn mijn beste vrienden.
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Al wat ouder nieuws, maar toch nog altijd even super
Via audiblog:
"Op basis van de 3.0 TDI ontwikkelde Audi een twin-turbo diesel met 313 pk en 650 Nm. Die is bedoeld voor de A7 en A6 om in 5,3 seconden accelereren van nul naar 100 kmh
Op basis van de 3.0 V6 TDI met 245 pk die in de Audi A6 en A7 wordt geproduceerd is er een twee-traps laadkarakteristiek deze snelle bi-turbo diesel met 313 pk gekomen/ontwikkeld.
Het koppel klimt tot 650 Nm. De compacte twin-turbo techniek past precies tussen de cilinders van de V-motor.
Om een snelle laadcyclus te krijgen hebben de ingenieurs de inlaatpoorten geoptimaliseerd.
Zo kan een goede respons bij lage snelheden bereikt worden.
Alleen de kleine turbo heeft een variabele turbine geometrie, die wordt gecontroleerd door een elektrische actuator.
Zo zal de nieuwe 3.0 V6 twin turbo TDI zorgen voor een vlotte en harmonieuze versnelling op het hoogste niveau voor de prestaties.
Hij creëert een rustige, schone verbranding. CO2-uitstoot: 169 g / km.
Volgens Audi is het verbruik van 6,4 liter per 100 kilometer. Standaard wordt de nieuwe V6 TDI gecombineerd in de A6 en A7 met de quattro aandrijving en de acht-traps automaat met inbegrip van start-stop.
De nieuwe high performance diesel is binnenkort te bestellen voor beide typen."
Zo te zien zitten ze er niet beide bovenop, zou ook niet passen en qua hitteafvoer ook lastig. Grote turbo op het blok en een kleine er achter. Ik schat zo in dat die kleine zeer lastig te bereiken is als je hem vervangen wilt.
Dit was dus een A6 3.0 TDI Quattro met 7-traps automaat. Qua uitvoering vond ik 'm zeer saai. Zwart vind ik niet de mooiste kleur voor deze A6. Ook zijn de velgen te klassiek van tekening en te klein. Ook staat 'm te hoog op z'n poten. Het interieur is ook zeer sober gekozen. Zwart met grijze (plastieken) inleglijsten. Zo had ik het ook in m'n E60. Saai, maar wel gemakkelijk qua onderhoud.
We zijn die nacht overgestapt van een BMW 7 naar deze Audi. De inzittenden begonnen direct op te merken dat de zetels minder goed waren, zowel vooraan als achteraan, en dat er ook minder plaats is. Logisch natuurlijk. Het enige dat groter is, is de koffer.
Ik ben nu de comfortstoelen van BMW gewoon en deze zitten beter dan de stoelen in deze Audi. Ik denk dat het sportstoelen zijn. Zelfs de zijdelingse steun kan je niet instellen en is eigenlijk matig. De stoelen zitten ook harder en dus minder comfortabel. Toch zaten ze niet slecht en zullen ze zeker beter zitten dan standaard BMW stoelen. Ik neem aan dat Audi ook van die schitterende comfortstoelen heeft met meer instelmogelijkheden.
Toen ik vetrok met de wagen viel onmiddellijk het ander timbre van de zescilinder op. Dit is een V6 en dus geen 6 in lijn. Tot 3500 toeren vind ik 'm zeer mooi en sportief klinken, maar eens daarboven wordt 'm wat rauw. Dit is me ook opgevallen in de A8 met dezelfde motor.
Qua power heb je niets tekort in deze 3.0. De gasrespons is heerlijk gevoelig en de wagen voelt zeer krachtig aan, ondanks dat 'm slechts 1000km op de teller had. Toch merk ik hier een net iets braver karakter dan bij een BMW 530d, maar het is toch weinig verschil. Als je stopt met deze wagen en je blijft het rempledaal induwen, dan valt 'm stil. Als je het rempedaal loslaat start 'm weer. Dit zal ik bij de BMW 530d ook hebben. Het heeft wel iets. Het verbruik heb ik niet gecontroleerd. De 7-traps automaat is ook zeer goed. Deze reageert snel op de commandos van het gaspedaal en schakelt bliksemsnel. Ik ben een en al lof over deze combinatie motor/versnellingsbak.
Op de Duitse Autobahnen hebben we dit ding eens kunnen testen. Op de onbegrensde stukken hebben we meermaals +200 km/uur gereden. Wat dan opvalt is dat de wagen iets minder stabiel aanvoelt dan mijn 7. De ophanging is wat springerig en het stuur voelt vager aan. Misschien dat grotere velgen met laagprofielbanden hier al wonderen kunnen doen. Je hebt meerdere standen voor de ophanging, maar ik merkte weinig of geen verschil. Qua comfort op hoge snelheden is het zeker dik in orde. Deze wagen maakt wat meer windgeruis dan de 7, maar dat is alweer logisch. Tov een 5 zal 'm zeker niet moeten onderdoen.
De dag nadien heb ik wat klantenbezoeken gedaan en heb ik de wagen ook op wat kortere afstanden op kleinere wegen kunnen testen. Het weer was toen slecht want het water viel met bakken uit de lucht. Ideaal dus om dat quattro-systeem eens te testen. Hier kan ik maar één ding over zeggen: fe-no-me-naal. Full pull accelereren zonder wielspin. Midden in bochten plankgas geven en dat ding blijft stabiel zonder enige wielspin. Er wordt beweerd dat Audi Quattro last heeft van onderstuur, maar ik heb daar niks van gemerkt. Misschien is dit wel voelbaar in meer extreme toestanden die op de openbare weg niet mogelijk zijn.
Dit ding rijdt gewoon fantastisch. Mijn 7 is groter en zwaarder en dat verschil voel je meteen. Deze A6 voelt zoveel lichter, speelser en sportiever aan. Als ik terugdenk aan mijn testritten met de 530d dan durf ik gerust zeggen dat Audi niet veel zal moeten onderdoen qua sportief rijplezier. Ik zou met zo'n Audi ook zeer gelukkig kunnen zijn.
Het interieur is degelijk afgewerkt zoals we gewend zijn van Audi. Er rammelt/piept/kraakt totaal niets. Het Bose-soundsystem klinkt zeer goed, maar toch iets minder goed dan het soundsystem professional van BMW. Ook heb je hier geen equalizer.
Wat ik ook magnifiek vond is het hele MMI-systeem. Tussen de toerenteller en de snelheidsmeter bevindt er zich een boordcomputer die zeer veel info laat zien. Dit is echt een stuk uitgebreider dan bij BMW. Ik heb er met veel plezier mee 'gespeeld'. Het scherm van de MMI kan je met een druk op de knop wegklappen. Tof, maar niet echt nodig. Dit scherm stoort in geen geval.
Besluit: Deze Audi is een topwagen. Ik ben onder de indruk. In de juiste configuratie zou zo'n Audi mij kunnen overtuigen. Wie weet voor een volgende keer...
Dit was dus een A6 3.0 TDI Quattro met 7-traps automaat. Qua uitvoering vond ik 'm zeer saai. Zwart vind ik niet de mooiste kleur voor deze A6. Ook zijn de velgen te klassiek van tekening en te klein. Ook staat 'm te hoog op z'n poten. Het interieur is ook zeer sober gekozen. Zwart met grijze (plastieken) inleglijsten. Zo had ik het ook in m'n E60. Saai, maar wel gemakkelijk qua onderhoud.
We zijn die nacht overgestapt van een BMW 7 naar deze Audi. De inzittenden begonnen direct op te merken dat de zetels minder goed waren, zowel vooraan als achteraan, en dat er ook minder plaats is. Logisch natuurlijk. Het enige dat groter is, is de koffer.
Ik ben nu de comfortstoelen van BMW gewoon en deze zitten beter dan de stoelen in deze Audi. Ik denk dat het sportstoelen zijn. Zelfs de zijdelingse steun kan je niet instellen en is eigenlijk matig. De stoelen zitten ook harder en dus minder comfortabel. Toch zaten ze niet slecht en zullen ze zeker beter zitten dan standaard BMW stoelen. Ik neem aan dat Audi ook van die schitterende comfortstoelen heeft met meer instelmogelijkheden.
Toen ik vetrok met de wagen viel onmiddellijk het ander timbre van de zescilinder op. Dit is een V6 en dus geen 6 in lijn. Tot 3500 toeren vind ik 'm zeer mooi en sportief klinken, maar eens daarboven wordt 'm wat rauw. Dit is me ook opgevallen in de A8 met dezelfde motor.
Qua power heb je niets tekort in deze 3.0. De gasrespons is heerlijk gevoelig en de wagen voelt zeer krachtig aan, ondanks dat 'm slechts 1000km op de teller had. Toch merk ik hier een net iets braver karakter dan bij een BMW 530d, maar het is toch weinig verschil. Als je stopt met deze wagen en je blijft het rempledaal induwen, dan valt 'm stil. Als je het rempedaal loslaat start 'm weer. Dit zal ik bij de BMW 530d ook hebben. Het heeft wel iets. Het verbruik heb ik niet gecontroleerd. De 7-traps automaat is ook zeer goed. Deze reageert snel op de commandos van het gaspedaal en schakelt bliksemsnel. Ik ben een en al lof over deze combinatie motor/versnellingsbak.
Op de Duitse Autobahnen hebben we dit ding eens kunnen testen. Op de onbegrensde stukken hebben we meermaals +200 km/uur gereden. Wat dan opvalt is dat de wagen iets minder stabiel aanvoelt dan mijn 7. De ophanging is wat springerig en het stuur voelt vager aan. Misschien dat grotere velgen met laagprofielbanden hier al wonderen kunnen doen. Je hebt meerdere standen voor de ophanging, maar ik merkte weinig of geen verschil. Qua comfort op hoge snelheden is het zeker dik in orde. Deze wagen maakt wat meer windgeruis dan de 7, maar dat is alweer logisch. Tov een 5 zal 'm zeker niet moeten onderdoen.
De dag nadien heb ik wat klantenbezoeken gedaan en heb ik de wagen ook op wat kortere afstanden op kleinere wegen kunnen testen. Het weer was toen slecht want het water viel met bakken uit de lucht. Ideaal dus om dat quattro-systeem eens te testen. Hier kan ik maar één ding over zeggen: fe-no-me-naal. Full pull accelereren zonder wielspin. Midden in bochten plankgas geven en dat ding blijft stabiel zonder enige wielspin. Er wordt beweerd dat Audi Quattro last heeft van onderstuur, maar ik heb daar niks van gemerkt. Misschien is dit wel voelbaar in meer extreme toestanden die op de openbare weg niet mogelijk zijn.
Dit ding rijdt gewoon fantastisch. Mijn 7 is groter en zwaarder en dat verschil voel je meteen. Deze A6 voelt zoveel lichter, speelser en sportiever aan. Als ik terugdenk aan mijn testritten met de 530d dan durf ik gerust zeggen dat Audi niet veel zal moeten onderdoen qua sportief rijplezier. Ik zou met zo'n Audi ook zeer gelukkig kunnen zijn.
Het interieur is degelijk afgewerkt zoals we gewend zijn van Audi. Er rammelt/piept/kraakt totaal niets. Het Bose-soundsystem klinkt zeer goed, maar toch iets minder goed dan het soundsystem professional van BMW. Ook heb je hier geen equalizer.
Wat ik ook magnifiek vond is het hele MMI-systeem. Tussen de toerenteller en de snelheidsmeter bevindt er zich een boordcomputer die zeer veel info laat zien. Dit is echt een stuk uitgebreider dan bij BMW. Ik heb er met veel plezier mee 'gespeeld'. Het scherm van de MMI kan je met een druk op de knop wegklappen. Tof, maar niet echt nodig. Dit scherm stoort in geen geval.
Besluit: Deze Audi is een topwagen. Ik ben onder de indruk. In de juiste configuratie zou zo'n Audi mij kunnen overtuigen. Wie weet voor een volgende keer...
Mooi verslag David, ben blij dat je deze vaststelling hebt kunnen maken, ben er zeker van dat je met de 530 xDrive hetzelfde gevoel, dynamische en stabiliteit gaat ervaren, het rijdt zo totaal anders dan RWD hé.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment