Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 C7

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
    Yep, AWD bevalt mij.
    Hier nog een bijlage van het leuke speelgoed...

http://i55.tinypic.com/657l6s.jpg
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Toch knap dat Audi dat onderstuur eindelijk heeft weten weg te krijgen na jaren van kritiek. Ik vermoed dat het nieuwe torque vectoring differentieel in de achteras hier grotendeels verantwoordelijk voor is. Bij verschillende reviews van de nieuwe A6 met quattro wordt er zeer positief gesproken over het bochtengedrag, zo ook hier.

Verder top review trouwens, maar veel saaier dan deze uitvoering A6 zul je ze niet snel vinden (hoop ik ).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommy2 Bekijk Berichten
        Toch knap dat Audi dat onderstuur eindelijk heeft weten weg te krijgen na jaren van kritiek. Ik vermoed dat het nieuwe torque vectoring differentieel in de achteras hier grotendeels verantwoordelijk voor is. Bij verschillende reviews van de nieuwe A6 met quattro wordt er zeer positief gesproken over het bochtengedrag, zo ook hier.

Verder top review trouwens, maar veel saaier dan deze uitvoering A6 zul je ze niet snel vinden (hoop ik ).
        Een Audi heeft idd S-Line en grotere velgen nodig om die stabiliteit te hebben bij hoge snelheden. Merk dat ook altijd als ik een vervangwagen mee krijg. Voordeel is wel dat zo'n boot comfortabeler rijdt in het stad

Mooie review, kan je in alles volgend en is idd saaie uitvoering. Maar als je S-Line neemt verplichten ze ook al om zwart te nemen tenzij je veel geld op tafel legt voor een ander kleurtje. Op dat gebied is het bij BMW wel beter geregeld.

Comment

• Heel mooi verslag BMWMB!

Het verbaast me dat deze nieuwe A6 zelfs als agiel door de beugel kan. Dat vind ik van de vorige echt niet. Wat de stabiliteit op hoge snelheden betreft, stelt het me enorm teleur. Als de wagen geen gerust gevoel geeft in de +200km/h zone dan is dat een jammerlijke evolutie. Ik kijk ernaar uit om deze zelfs een uit te testen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lospinkos Bekijk Berichten
            Heel mooi verslag BMWMB!

Het verbaast me dat deze nieuwe A6 zelfs als agiel door de beugel kan. Dat vind ik van de vorige echt niet. Wat de stabiliteit op hoge snelheden betreft, stelt het me enorm teleur. Als de wagen geen gerust gevoel geeft in de +200km/h zone dan is dat een jammerlijke evolutie. Ik kijk ernaar uit om deze zelfs een uit te testen
            Ken jij dan een auto die met een standaardophanging en 17" velgen stabiel blijft aan +200 ?? Neen die auto's zijn gemaakt om over kasseien en vluchtheuveltjes te rijden

A5 met S-Line vering en 19" beweegt niet dus Audi kan het wel
            Je moet in 't stad wel remmen voor de drempels of het komt nogal hard aan

Comment

• Mooi verslag BMWMB!

Oorspronkelijk geplaatst door lospinkos Bekijk Berichten
              Het verbaast me dat deze nieuwe A6 zelfs als agiel door de beugel kan. Dat vind ik van de vorige echt niet. Wat de stabiliteit op hoge snelheden betreft, stelt het me enorm teleur. Als de wagen geen gerust gevoel geeft in de +200km/h zone dan is dat een jammerlijke evolutie
              Allemaal relatief... een nuance is dat hij van een BMW7 komt. Dat heeft een langere wielbasis en is daardoor van nature uit stabieler, maar ook minder agiel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Naish
                (..) de typische raamvorm achteraan en ook die lijn die naar de achterlichten gaat kan mij niet overtuigen.
                Dat is voor mij hét struikelblok van gans die auto, echt waar.
                Het bijkomend raampje dat niet mee in de achterdeur zit...
                (De typische Hofmeister-knik maakt de BMW5 veel knapper op dat vlak)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                  Nog mooier is de oplopende knik van de A7 en A5 (sportback)
                  Nog mooier is de A5 coupé en ga zo maar door...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                    Ja maar daar gaat de vergelijkig niet op want die mist een paar deuren...

De knik in de aston martin vind ik nog mooier hoor (als we even de rapide buiten budget parkeren )
                    Ik weet dat je er zot van bent maar die A7 kan me echt niet bekoren. Er stond er ook eentje bij de dealer en nog eentje buiten en doet me niets

De A6 berline is ook maar niets, avant moet ik nog irl zien
                    't is tegenwoordig echt moeilijk om een auto te kiezen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                      Dat is voor mij hét struikelblok van gans die auto, echt waar.
                      Het bijkomend raampje dat niet mee in de achterdeur zit...
                      (De typische Hofmeister-knik maakt de BMW5 veel knapper op dat vlak)
                      Dat is bij mij ook de reden waarom ik eerder een A4 Berline zou kopen dan een A6. Bij de Avant heb je het probleem natuurlijk niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                        Ken jij dan een auto die met een standaardophanging en 17" velgen stabiel blijft aan +200 ?? Neen die auto's zijn gemaakt om over kasseien en vluchtheuveltjes te rijden

Wel het zit zo, sinds 2 jaar hebben we thuis een audi A6 c6 3.0 tdi (233pk) en het is met deze wagen dat ik vergelijk. Deze heeft echter wel zo een adaptieve ophanging en ook 18" velgen. En deze vind ik subliem qua wegligging op hoge snelheid. Verbazingwekkend in mijn ogen.

Gelijktijdig was er ook een 730d F01 waar ik op regelmatige basis lange afstanden mee deed. Deze had wel maar 17" inch velgen en veel rubber daar rond. Ik voelde me in deze iets minder (maar natuurlijk nog heel degelijk) op m'n gemak. Op hoge snelheid weliswaar (200+).

Ik vergelijk dan ook enkel een A6 c6 met de 7 F01. En tussen deze twee vond ik de A6 stabieler maar natuurlijk minder comfortabel dan de 7.

Voor mij is dit het verschil tussen een wagen om zelf in te rijden en een wagen om gereden te worden.

Comment

Wel het zit zo, sinds 2 jaar hebben we thuis een audi A6 c6 3.0 tdi (233pk) en het is met deze wagen dat ik vergelijk. Deze heeft echter wel zo een adaptieve ophanging en ook 18" velgen. En deze vind ik subliem qua wegligging op hoge snelheid. Verbazingwekkend in mijn ogen.

Gelijktijdig was er ook een 730d F01 waar ik op regelmatige basis lange afstanden mee deed. Deze had wel maar 17" inch velgen en veel rubber daar rond. Ik voelde me in deze iets minder (maar natuurlijk nog heel degelijk) op m'n gemak. Op hoge snelheid weliswaar (200+).

Ik vergelijk dan ook enkel een A6 c6 met de 7 F01. En tussen deze twee vond ik de A6 stabieler maar natuurlijk minder comfortabel dan de 7.

Voor mij is dit het verschil tussen een wagen om zelf in te rijden en een wagen om gereden te worden.
                          Klopt maar je vergelijkt appelen met peren. Bandenmaat scheelt al enorm en de ophanging van een wagen zeker!!

Comment

• Goed om te weten, ik vond 200+ met veel rubber echt niet dat. Veel te zweverig, weinig gevoel van controle. Tot 160-180 merk je geen verschil, maar daarboven tast je echt in de duister..

Comment

Goed om te weten, ik vond 200+ met veel rubber echt niet dat. Veel te zweverig, weinig gevoel van controle. Tot 160-180 merk je geen verschil, maar daarboven tast je echt in de duister..
                              Klopt, niet aangenaam maar het kan anders met een Audi

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommy2 Bekijk Berichten
                                Toch knap dat Audi dat onderstuur eindelijk heeft weten weg te krijgen na jaren van kritiek. Ik vermoed dat het nieuwe torque vectoring differentieel in de achteras hier grotendeels verantwoordelijk voor is. Bij verschillende reviews van de nieuwe A6 met quattro wordt er zeer positief gesproken over het bochtengedrag, zo ook hier.

Wel enkel voelbaar in bijna extreme situaties. Bij normaal actief-sportief gedrag volgt ie gewoon zijn iedeale lijn. (als je tenminste juist instuurt).
                                Met het nieuwe (sport)differentieel zou er zelfs sprake zijn van lichte overstuur.
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

Net eentje op het gemak kunnen bekijken in dakotagrijs...
                                  ...
                                  Was ook eentje op stomme velgen en niet te veel poes pas aan...
                                  Leuk, dat was misschien de mijne . Waar was het?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                                    Een Audi heeft idd S-Line en grotere velgen nodig om die stabiliteit te hebben bij hoge snelheden. Merk dat ook altijd als ik een vervangwagen mee krijg. Voordeel is wel dat zo'n boot comfortabeler rijdt in het stad

Mooie review, kan je in alles volgend en is idd saaie uitvoering. Maar als je S-Line neemt verplichten ze ook al om zwart te nemen tenzij je veel geld op tafel legt voor een ander kleurtje. Op dat gebied is het bij BMW wel beter geregeld.
                                    Oorspronkelijk geplaatst door lospinkos Bekijk Berichten
                                    Heel mooi verslag BMWMB!

Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten

Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                    Mooi verslag BMWMB!

Allemaal relatief... een nuance is dat hij van een BMW7 komt. Dat heeft een langere wielbasis en is daardoor van nature uit stabieler, maar ook minder agiel.
                                    Inderdaad allemaal zeer relatief, een (goede) auto samenstellen zijn compromissen maken. Ophanging, velgen en vooral schoeisel spelen hierin een zeer belangrijke rol. Het is juist een kwestie op de beste combinatie te willen/vinden voor dat type voertuig. Je kan met een slechte combi het voertuig echt voor rot verwensen.
                                    Volgens mij kan je voor zo'n type voertuigen (boottype) maar beter niet groter gaan dan 19' velgen en banden tot de maat 255 / 40 beter 45 en hem max 2 cm verlagen. Al andere uitvoeringen gaan in bepaalde situaties de auto anders laten reageren en inboeten op het één of op het ander. Of je dit nu leuk vind of niet het is aan jou om te bepalen of je er wil met rijden natuurliljk.

Comment

Net eentje op het gemak kunnen bekijken in dakotagrijs...

Nu ja, die kleur heb ik nu al een paar keer gezien op de A7 ook en blij dat ik dat niet gekozen heb ondanks dat ik getwijfeld heb... Das nu echt eens een kleur dat net zoals zwart maar 20% van de tijd prachtig is, maar anders echt schijtlelijk (lees in dof weer en vuil)...

Was ook eentje op stomme velgen en niet te veel poes pas aan...

De voorkant vind ik echt subliem!!!! De lichten vind ik minstens gelijkaardig aan de A7 of A8 en zijn iets meer uitgesproken in vormgeving. De neus van de A7 en A8 tonen wel veel breder en platter.

Voor de rest goed, maar vanaf de b-stijl vind ik de zijlijn minder mooi, weer de typische raamvorm achteraan en ook die lijn die naar de achterlichten gaat kan mij niet overtuigen. Ook het gat vind ik vanuit zijprofiel niet wauw en zeer gelijkend op zowel A4 als A8.

De achterkant van deze sedan vind ik het minst... echt gekloond van de A4 net zoals de A8.

Kortom, een A6 zou net zoals het vorige model enkel in avant in aanmerking komen voor mij. Zo nog geen gezien helaas irl...
                                      Die mij hier een beetje volgen zullen ondertussen ook wel weten dat de nieuwe wat uiterlijk niet 100% mijn goesting is in berline vorm, zeker als je er al twee versies van gehad hebt. De avant zal je waarschijnlijk maar eerst in september irl kunnen aantreffen, komt misschien nog net op tijd voor mij om nog eens van gedachten te veranderen.

Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                                      Nog mooier is de A5 coupé en ga zo maar door...
                                      On-tegen-sprekelijk nog altijd de mooiste Audi op dit ogenblik. En zeker met de Y-velgen die ik ondertussen ook al (niet helemaal dezelfde) op de A7 heb zien liggen. Van mij mogen die ook op een A6 passen.

Comment

• In NL nu ook al als 2.0TFSI....Komt deze motor ook naar hier?
                                        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• 2.0TFSI met 180pk zeker? Die zal bij ons ook wel gelanceerd worden.

Comment

Working...
                                          X