Oorspronkelijk geplaatst door guyugy
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A6 C7
Collapse
X
-
BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichtenals concept is multitronic mischien eenvoudiger op papier,als uitwerking zeker niet. In uitwerking en productie is een gerobotoriseerde de makkelijkste automaatbak (en misschien op uitz van de platen) de meest onderhoudsvriendelijke en betrouwbaarste
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk BerichtenIk zou er toch is graag een betrouwbaarheidsstatistiek van zien.
Met mijn vorige A4 B7 2.0 tdi 136 pk, 355.000km gedaan op 3.5 jaar.
Wekelijks verre ( snelle ) buitenlandse autostrade ritten.
2 maandelijks de alpen over, goed geladen.
Nooit 1 probleem mee gehad, en bij verkoop diet ie het nog steeds perfect.
Huidige 2.7 tdi B8 190 pk, heeft nu 130.000km en is dik 2 jaar, rijdt nog steeds zoals op dag 1.
Natuurlijk zullen er ook andere verhalen zijn, maar er zijn er die alles de vernieling kunnen inrijden.
Geef je de voorkeur aan sportief rijden, neem dan een schakel of S tronic.
Geef je de voorkeur aan comfort, zal je geen betere vinden dan de multi.
Hou je aan de vooropgestelde onderhoudsintervallen, om de 60.000km andere olie.
Blijf uit tuning garages weg.
Hang niet het zwijn uit, en ik zie niet in waarom deze bak minder betrouwbaar zou zijn dan elke andere...integendeel zelfs.
Comment
-
ik ben niet tegen multitronic hé,integendeel dit is eigenlijk het meest inventieve transmissie systeem dat er is want bij een degelijk afgesteld systeem heb je geen slip en zit je altijd in je beste toerental maar ik gok wel dat globaal bekeken een robobak langer meegaatBMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichtenik ben niet tegen multitronic hé,integendeel dit is eigenlijk het meest inventieve transmissie systeem dat er is want bij een degelijk afgesteld systeem heb je geen slip en zit je altijd in je beste toerental maar ik gok wel dat globaal bekeken een robobak langer meegaat
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenZo'n Multitronic is voor mensen die comfort belangrijk vinden en die geen interesse hebben in rijsensatie.
En met volle teugen kunnen genieten van de efficientie waarmee zo'n combo motor en bak samenwerken.
Het is gewoon genieten wanneer je vlot vertrekt, je wagen zijn snuitje heft en in één mooie lijn blijft doorgaan zonder dipje, en je andere 4 keer hun neus ziet heffen...terug zakken...terug heffen terug zakken etc om maar proberen bij te blijven.....het genieten zal voor iedereen anders zijn denk ik.
Nog het meest ( technisch ) genieten, maar voor velen onnatuurlijk aanvoelen, is wat meer toeren maken bij het vertrek en naargelang de snelheid toeneemt neemt het toerental af...juist het omgekeerde van een traditionele bak....dat is ten volle genieten van zijn koppel....uiteindelijk HET sterke punt van een ( zware ) diesel.....
Op Top Gear heeft Clarkson ooit gezegd, wanneer je een M3 zou kunnen uitrusten met een multibak van Audi hij veel Ferrari's zou kloppen omwille van de efficientie, maar ( als niet BMW fan zijnde ) moet ik toegeven dat een multi totaal niet zou passen bij het karakter van een M3 of andere super sportwagen...
Ieder diertje zijn pleziertje....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk BerichtenHet ging mij ook om de robotbak, ook daar lees je toch veel dure reparaties rond de 100k km, of is dit ondertussen minder het geval?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichtenals concept is multitronic mischien eenvoudiger op papier,als uitwerking zeker niet. In uitwerking en productie is een gerobotoriseerde de makkelijkste automaatbak (en misschien op uitz van de platen) de meest onderhoudsvriendelijke en betrouwbaarsteOorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk BerichtenIk zou er toch is graag een betrouwbaarheidsstatistiek van zien.Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichtenok....
Met mijn vorige A4 B7 2.0 tdi 136 pk, 355.000km gedaan op 3.5 jaar.
Wekelijks verre ( snelle ) buitenlandse autostrade ritten.
2 maandelijks de alpen over, goed geladen.
Nooit 1 probleem mee gehad, en bij verkoop diet ie het nog steeds perfect.
Huidige 2.7 tdi B8 190 pk, heeft nu 130.000km en is dik 2 jaar, rijdt nog steeds zoals op dag 1.
Natuurlijk zullen er ook andere verhalen zijn, maar er zijn er die alles de vernieling kunnen inrijden.
Geef je de voorkeur aan sportief rijden, neem dan een schakel of S tronic.
Geef je de voorkeur aan comfort, zal je geen betere vinden dan de multi.
Hou je aan de vooropgestelde onderhoudsintervallen, om de 60.000km andere olie.
Blijf uit tuning garages weg.
Hang niet het zwijn uit, en ik zie niet in waarom deze bak minder betrouwbaar zou zijn dan elke andere...integendeel zelfs.Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenZo'n Multitronic is voor mensen die comfort belangrijk vinden en die geen interesse hebben in rijsensatie.Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk BerichtenHet ging mij ook om de robotbak, ook daar lees je toch veel dure reparaties rond de 100k km, of is dit ondertussen minder het geval?Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk BerichtenOf juist een grote interesse hebben in techniek....
En met volle teugen kunnen genieten van de efficientie waarmee zo'n combo motor en bak samenwerken.
Het is gewoon genieten wanneer je vlot vertrekt, je wagen zijn snuitje heft en in één mooie lijn blijft doorgaan zonder dipje, en je andere 4 keer hun neus ziet heffen...terug zakken...terug heffen terug zakken etc om maar proberen bij te blijven.....het genieten zal voor iedereen anders zijn denk ik.
Nog het meest ( technisch ) genieten, maar voor velen onnatuurlijk aanvoelen, is wat meer toeren maken bij het vertrek en naargelang de snelheid toeneemt neemt het toerental af...juist het omgekeerde van een traditionele bak....dat is ten volle genieten van zijn koppel....uiteindelijk HET sterke punt van een ( zware ) diesel.....
Op Top Gear heeft Clarkson ooit gezegd, wanneer je een M3 zou kunnen uitrusten met een multibak van Audi hij veel Ferrari's zou kloppen omwille van de efficientie, maar ( als niet BMW fan zijnde ) moet ik toegeven dat een multi totaal niet zou passen bij het karakter van een M3 of andere super sportwagen...
Ieder diertje zijn pleziertje....Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk BerichtenZoals ik al zei...er zijn er die alles de vernieling kunnen in rijden....+ lekker betrouwbaar.
Alle schakelmogelijkheden voorhanden, en buiten het misschien niet alert genoeg zijn in de zeer lage toeren weinig verschil met de nieuwere S-tronic.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenZo'n Multitronic is voor mensen die comfort belangrijk vinden en die geen interesse hebben in rijsensatie.
Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk BerichtenOf juist een grote interesse hebben in techniek....
Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk BerichtenZoals ik al zei...er zijn er die alles de vernieling kunnen in rijden....
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenDoe mij maar "gouden ouwe tiptronic"+ lekker betrouwbaar.
Alle schakelmogelijkheden voorhanden, en buiten het misschien niet alert genoeg zijn in de zeer lage toeren weinig verschil met de nieuwere S-tronic.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk BerichtenTiptronic mag dan wat trager zijn dan de nieuwe S-tronic, maar uiteindelijk is die aangenamer om mee te rijden dan met de multitronic.
Gebuur heeft de nieuwe A6, vind de berline toch niet zo mooi. Trekt teveel op een A4 en de achterkant is toch niet ideaal. Beetje zelfde ziekte als de A7.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk BerichtenTiptronic mag dan wat trager zijn dan de nieuwe S-tronic, maar uiteindelijk is die aangenamer om mee te rijden dan met de multitronic.
Ik heb met TIP en S tronic gereden en IK heb de multi voor geen van beide willen inruilen.
Gezien ik voor mijn volgende voor een quattro wil gaan, zal ik wel moeten naar de s-tronic overstappen.
Hopelijk zal de sublieme quattro aandrijving mij evenveel rijplezier geven als de multi mij vandaag geeft.....
Het zal voor iedereen anders zijn, maar in de grond is het eigelijk een puur luxeprobleem
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk BerichtenVind ik totaal niet maar elk z'n keuze hé, die tiptronic houdt je teveel tegen als je snel optrekt en de multitronic gaat mooi door. S-Tronic nog niet getest maar zou ook m'n voorkeur hebben voor een eventueel nieuwe wagen.Vind de tiptronic 6-traps nog steeds het beste, je moet hem wel wat in de toeren houden maar vind ie alles behalve traag opschakelen. En 163 pk of 232pk maakt hem niet veel uit.
Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichtenje zal niet anders verwachten, maar IK volg je daar niet in.
Ik heb met TIP en S tronic gereden en IK heb de multi voor geen van beide willen inruilen.
Gezien ik voor mijn volgende voor een quattro wil gaan, zal ik wel moeten naar de s-tronic overstappen.
Hopelijk zal de sublieme quattro aandrijving mij evenveel rijplezier geven als de multi mij vandaag geeft.....
Het zal voor iedereen anders zijn, maar in de grond is het eigelijk een puur luxeprobleem
Tja, luxeproblemen hé, echte kopbrekers zijn dat...Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten...
Na een 24-uren test met de nieuwe A6 S-tronic vond ik hem wel zééér nerveus., zeker in de lagere toeren weet ie niet goed wat hij moet doen, opschakelen of hem in dezelfde versnelling houden. ...:
= 'S-tronic van Audi, is het niet ?2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk BerichtenDie DSG van Volkswagen
= 'S-tronic van Audi, is het niet ?
Comment
-
Wel, blijkbaar hebben alle DSG's/'S-tronics daar last van, toch in combinatie met de 3.0TDI. Mijn vrouw heeft een nieuwe Sharan met 2.0 TDI met DSG, en met deze motor heb je niet dat nerveuze gedrag van de automaat bij lagere snelheden.2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk BerichtenHad ik dus ook met de nieuwe Touareg, het helpt de hele rijervaring om zeep. Die DSG van Volkswagen
= 'S-tronic van Audi, is het niet ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk BerichtenWel, blijkbaar hebben alle DSG's/'S-tronics daar last van, toch in combinatie met de 3.0TDI. Mijn vrouw heeft een nieuwe Sharan met 2.0 TDI met DSG, en met deze motor heb je niet dat nerveuze gedrag van de automaat bij lagere snelheden.
een droom van een combinatie was (en blijft) mijn mening na de test
ik lees vaak minder positieve commentaren over de combinatie S-Tronic + 2,0TFSI, daar blijkt Audi veel naar de juiste afstelling te hebben gezocht om de schokjes te elimineren
tijdens een onderhoud van mijn Q5 kreeg ik een Jetta 1,9 (ouder model) met DSG; daar doet de DSG het pover vermogen vergeten (77kw); enkel het lawaai van de motor was de spelbreker
boven de motor of de bak alleen kiest men liever (na uitgebreide test) voor een combinatie die met zijn eigen rijstijl best past
ik denk dat de S-tronic een aarzelende rechter voet niet zozeer waardeert (S zal voor sportief staan, zeker ?)
Comment
Comment