Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 C7

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
    Ik zou de S-line sportzetels laten vallen en gewoon de comfortzetels nemen (..)
    Ik moet u gelijk geven.
    Heb nu de sportzetels (alcantara), maar als ik wat langer in de auto zit... merk ik toch dat ik nog steeds niet de ideale rijhouding gevonden heb.
    Ligt dat aan de stoelen, of de hoogte van de zit, ik weet het niet, maar het wringt.
    Heb 2 geprogrammeerde instellingen voor de zetels, ik wissel soms tussenbeide, geen is ideaal.
    Of de hoek tussen voet en gaspedaal is te haaks, of ik zit te ver van mijn stuur, of de rugleuning is niet recht genoeg, of te recht, het is altijd wat.
    Enkele weken geleden heb ik half België moeten rondrijden, helaas niet per autosnelweg, urenlang startstop verkeer op secundaire banen, mijn rug was compleet gebroken... nog nooit meegemaakt. Dan te bedenken dat ik in mijn A5 met sportzetels echt als gegoten zit!!
    Zou kunnen dat de geometrie gewoon niet mijn ding is, ik zit met mijn lengte (1m95) beter iets lager denk ik.

Comment

• Tomorrow is the big day. Dan brengen ze mij voor een ganse dag een A6 3.0 TDI Quattro 313pk Avant S-Line (what's in a name). Ik ben heel benieuwd.
      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
        Tomorrow is the big day. Dan brengen ze mij voor een ganse dag een A6 3.0 TDI Quattro 313pk Avant S-Line (what's in a name). Ik ben heel benieuwd.
        Alvast veel plezier

Comment

Tomorrow is the big day. Dan brengen ze mij voor een ganse dag een A6 3.0 TDI Quattro 313pk Avant S-Line (what's in a name). Ik ben heel benieuwd.
          Tussen 13:00h & 16:00h ben ik wel thuis denk ik.

Veel fun met de bolide!
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Tussen 13:00h & 16:00h ben ik wel thuis denk ik.

Veel fun met de bolide!
            En tegen mij zegt da ge altijd superveel werk hebt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mr Polo Bekijk Berichten
              En tegen mij zegt da ge altijd superveel werk hebt
              Als ik morgenvroeg begin, lig jij nog in je bed en als we morgenavond thuis komen ben jij al met de wii aan het spelen, of met je madam...
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

Als ik morgenvroeg begin, lig jij nog in je bed en als we morgenavond thuis komen ben jij al met de wii aan het spelen, of met je madam...
                ooooooooooooohhhh!!!!

Comment

• Vanmorgen om 9.30u werd bij ons een A6 Avant afgeleverd, eentje met de 3.0 TDI motor met 313pk. Ik had gehoopt op een S-line, maar dat is het helaas niet geworden. Het is een zwarte geworden, met chroom raamomlijsting, 19" wielen, zwart leder en van die grijze sierlijsten. De stoelen zijn de standaard modellen. Saaiheid alom dus. Spijtig...
                  Na een deskundige uitleg ben ik effe later naar mijn eerste klant vertrokken. Het MMI-systeem werkt iets anders dan de iDrive van BMW, maar ik had snel een connectie gemaakt met mijn gsm, en het navigatie ingesteld. Bij m'n 5 kan ik ook mijn berichten lezen (SMS en mail). Bij deze Audi kan dat dus niet. Misschien is dat optioneel wel verkrijgbaar.

Ik had de settings zo ingesteld onder 'Individual' dat alles op sport/dynamic stond, dus ook de 'valse' sound. Wat dat laatste betreft was voor mij snel duidelijk dat mijn oren het naar mijn hersenen omzetten als een lelijk geluid. Persoonlijk vind ik dat 'm mooier klinkt zonder die nep-V8 brul. Ik heb die functie onderweg nog eens een paar keren geprobeerd, maar ik blijf bij m'n mening dat het echt wel te 'Playstation' klinkt. Sound past in z'n geheel niet met bij een diesel.

Ik was vooral nieuwsgierig naar de power, en die is er dus wel. Dit ding sleurt zonder aarzelen door tot aan 5200 toeren. De naald van de snelheidsmeter zit in no time aan wettelijk onverantwoorde snelheden. De gasrespons is zeer direct, vergelijkbaar met mijn 5, alsook het koppel in lage toeren. Maar eens de motor +4000 toeren gaat, dan is 'm totaal anders qua karakter. Niet normaal wat deze 2de turbo doet. Zo accelereren is echt wel verslavend, maar gevaarlijk voor je rijbewijs.
                  De versnellingsbak zou dezelfde zijn als in mijn 5, maar toch merk ik een klein verschil. Deze bak schakelt net iets minder snel terug dan in m'n 5. Het moment van aarzelen is net iets langer. Het is zeker niet storend, maar het viel me wel op.

Ook merk je hier het verschil in karakter tussen een enkele turbo en een dubbele turbo. De duw vanuit de laagste toeren is minder brutaal. Het verschil wordt gemaakt boven de 4000 toeren.

Het stuur voelt lichter en zelfs een beetje directer aan. Ik heb niet geprobeerd om onder- of overstuur uit te lokken. Uiteindelijk betreft het hier een gezinswagen en geen sportwagen.
                  De ophanging was luchtvering. Het verschil tussen dynamic en comfort is echt wel groot in stugheid. Bij deze Audi verkies ik comfort. Wel heb ik het gevoel dat 'm meer overhelt in de bochten, maar storend wordt dat nooit. Het ophangingscomfort met deze luchtvering is van een zeer hoog niveau.

De stoelen zijn de standaard modellen. Deze zitten gewoon slecht, en zijdelingse steun is ver zoek. In geen geval kan je deze vergelijken met de comfortstoelen van BMW.
                  Hoewel er steeds wordt gezegd dat het interieur onberispelijk is afgewerkt merkte ik toch een trillend geluid in het dashboard, dat storend aanwezig was al ik aan het telefoneren was. De stem zorgt dan voor een vibratie die dat trillend geluid echt wel versterkte. Storend.

Deze Audi had wel het 'Bose' soundsystem. De Allroad die ik reed had dat niet. Het is zeker geen slecht systeem, maar is minder goed dan het soundsystem in mijn 5. Je hebt minder instelmogelijkheden (geen equalizer) en de bass is minder diep. Vanaf een bepaald volume wordt de bass afgezwakt omdat de luidsprekers het niet meer aankunnen. Daar heeft het systeem van BMW duidelijk meer adem. Er is wel een nog beter soundsystem, maar die prijs is er echt wel over.

En misschien ten laatste toch nog iets over het verbruik. Ziehier het bewijs van een rit deze namiddag. Oordeel zelf maar...

IMG-20140113-00212.jpg
                  Last edited by BMWMB; 13/01/2014, 21:26.
                  OO 00 OO

Comment

Vanmorgen om 9.30u werd bij ons een A6 Avant afgeleverd, eentje met de 3.0 TDI motor met 313pk. Ik had gehoopt op een S-line, maar dat is het helaas niet geworden. Het is een zwarte geworden, met chroom raamomlijsting, 19" wielen, zwart leder en van die grijze sierlijsten. De stoelen zijn de standaard modellen. Saaiheid alom dus. Spijtig...
                    Na een deskundige uitleg ben ik effe later naar mijn eerste klant vertrokken. Het MMI-systeem werkt iets anders dan de iDrive van BMW, maar ik had snel een connectie gemaakt met mijn gsm, en het navigatie ingesteld. Bij m'n 5 kan ik ook mijn berichten lezen (SMS en mail). Bij deze Audi kan dat dus niet. Misschien is dat optioneel wel verkrijgbaar.

Ik had de settings zo ingesteld onder 'Individual' dat alles op sport/dynamic stond, dus ook de 'valse' sound. Wat dat laatste betreft was voor mij snel duidelijk dat mijn oren het naar mijn hersenen omzetten als een lelijk geluid. Persoonlijk vind ik dat 'm mooier klinkt zonder die nep-V8 brul. Ik heb die functie onderweg nog eens een paar keren geprobeerd, maar ik blijf bij m'n mening dat het echt wel te 'Playstation' klinkt. Sound past in z'n geheel niet met bij een diesel.

Ik was vooral nieuwsgierig naar de power, en die is er dus wel. Dit ding sleurt zonder aarzelen door tot aan 5200 toeren. De naald van de snelheidsmeter zit in no time aan wettelijk onverantwoorde snelheden. De gasrespons is zeer direct, vergelijkbaar met mijn 5, alsook het koppel in lage toeren. Maar eens de motor +4000 toeren gaat, dan is 'm totaal anders qua karakter. Niet normaal wat deze 2de turbo doet. Zo accelereren is echt wel verslavend, maar gevaarlijk voor je rijbewijs.
                    De versnellingsbak zou dezelfde zijn als in mijn 5, maar toch merk ik een klein verschil. Deze bak schakelt net iets minder snel terug dan in m'n 5. Het moment van aarzelen is net iets langer. Het is zeker niet storend, maar het viel me wel op.

Ook merk je hier het verschil in karakter tussen een enkele turbo en een dubbele turbo. De duw vanuit de laagste toeren is minder brutaal. Het verschil wordt gemaakt boven de 4000 toeren.

Het stuur voelt lichter en zelfs een beetje directer aan. Ik heb niet geprobeerd om onder- of overstuur uit te lokken. Uiteindelijk betreft het hier een gezinswagen en geen sportwagen.
                    De ophanging was luchtvering. Het verschil tussen dynamic en comfort is echt wel groot in stugheid. Bij deze Audi verkies ik comfort. Wel heb ik het gevoel dat 'm meer overhelt in de bochten, maar storend wordt dat nooit. Het ophangingscomfort met deze luchtvering is van een zeer hoog niveau.

De stoelen zijn de standaard modellen. Deze zitten gewoon slecht, en zijdelingse steun is ver zoek. In geen geval kan je deze vergelijken met de comfortstoelen van BMW.
                    Hoewel er steeds wordt gezegd dat het interieur onberispelijk is afgewerkt merkte ik toch een trillend geluid in het dashboard, dat storend aanwezig was al ik aan het telefoneren was. De stem zorgt dan voor een vibratie die dat trillend geluid echt wel versterkte. Storend.

Deze Audi had wel het 'Bose' soundsystem. De Allroad die ik reed had dat niet. Het is zeker geen slecht systeem, maar is minder goed dan het soundsystem in mijn 5. Je hebt minder instelmogelijkheden (geen equalizer) en de bass is minder diep. Vanaf een bepaald volume wordt de bass afgezwakt omdat de luidsprekers het niet meer aankunnen. Daar heeft het systeem van BMW duidelijk meer adem. Er is wel een nog beter soundsystem, maar die prijs is er echt wel over.

En misschien ten laatste toch nog iets over het verbruik. Ziehier het bewijs van een rit deze namiddag. Oordeel zelf maar...

[ATTACH=CONFIG]101226[/ATTACH]
                    Thx voor je verslag.

Wat tegenslag zeg dat ze je geen met de comfortzetels hebben meegegeven. De standaardzetels trekken inderdaad op niet veel maar de comfortzetels zijn zeker niet slecht en bieden inderdaad een veel betere zijdelingse steun indien aangepast aan je body. Het niveau van de BMW-sofa's gaan ze echter nooit halen.

Volgens mij kan het bij Audi niet om je sms-en te lezen en van je mails ben ik helemaal niet zeker of het kan. Volgens mij ook niet.

Wat de geluidsinstallatie betreft, ik zou nooit geld uitgeven aan het Bose-systeem. Ik heb het Audi Sound systeem en vind dat niet slecht klinken alhoewel dat de midden tonen beter zouden mogen zijn en van een equalizer hebben ze bij Audi nog nooit gehoord vrees ik.

Het verbruik zegt wel niet zo veel vind ik. Van de week week had ik een een verbruik van 21L/km met een gemiddelde van 11km/u. Ongeveer een uur in de file gestaan met een koude motor...

Ik gok dat het hem niet gaat worden....

Comment

• Met connect kan dit alletwee

Het is inderdaad spijtig dat je de comfortzetels niet had!!

Zoals El Greco al zegt is dit een serieuze meerwaarde..

Over het soundsysteem zijn we het eigenlijk allemaal eens.. Het is goed maar ik heb El Greco vorige week in de A8 het B&O laten horen..

Dit is toch een serieus verschil maar om daarvoor zo'n aanzienlijk bedrag neer te tellen, moet ieder voor zich uitmaken..

Bedankt voor het verslag!

Ik hoop toch dat je er van genoten hebt

Comment

• Ik heb er heel zeker van genoten. Het is een zeer goede auto, met vooral een dijk van een motor. Het is altijd tof om eens een andere auto te rijden.
                        Het probleem is dat ik in mijn 5 zeer goede stoelen heb, en vooral ook een zeer knap interieur (nappaleder Oyster, leder op dash, pianozwarte sierlijsten) met een edele uitstraling. Als ik van auto verander wil ik niet inboeten qua uitstraling van het interieur.

En wat het verbruik betreft. Het was een rit naar een klant over secundaire wegen. Onderweg was er een kort stuk expressweg met kruispunten met verkeerslichten, waar ik 'm een paar keer eens op z'n staart heb gedrukt. Ik vind het verbruik toch aan de hoge kant. Hij zal zeker niet zuiniger zijn dan mijn 530d xDrive.

Dat 'm snel is bewijst dit filmpje. Het verschil met mijn 530d is echt wel groot.

Last edited by BMWMB; 13/01/2014, 23:27.
                        OO 00 OO

Comment

1000m in minder dan 24sec is echt wel snel. Tweede turbo wil dus zeggen 2sec "winst" .

Comment

• Van de week werd ik door de plaatselijke Audi-verdeler gebeld omdat er een A8 was geleverd, met comfortzetels. Ik was natuurlijk heel nieuwsgierig, en ben gisteren eens gaan kijken. Deze stoelen zitten inderdaad even goed als de comfortstoelen die ik nu heb in mijn 5. Volgens de verkoper zouden dit dezelfde stoelen zijn als die in de A6.
                            We hebben dan de offerte nog een herrekend waarbij ik S-Line enkel aan de buitenzijde neem, en aan de binnenzijde deze comfortstoelen in een Exclusive kleur met links en rechts wat meer leder. Met deze stoelen wordt het dan wel een heel stuk duurder. Er zijn nog salonactie en ze geven nog een mooie korting, waardoor de netto prijs best meevalt, maar de bruto prijs is 100k euro. Ik stel mij de vraag of zo'n salonacties van de bruto prijs mogen afgetrokken worden voor het berekenen van het VAA. Seffes eens googlen.

Voila, deze tekst vond ik:

Maar nu blijken er toch enkele uitzonderingen te zijn op die regel. Zo worden kortingen vaak indirect toegestaan in de vorm van een optiepakket. De prijs van dat optiepakket is dan lager dan de som van de prijzen van de aparte opties. Met die vorm van korting mag wel rekening gehouden worden, zegt de fiscus nu. De “cataloguswaarde” zoals bedoeld in de wet omvat dan slechts de prijs van het pakket en niet van de afzonderlijke opties. De voorwaarde is wel dat het optiepakket ook beschikbaar is voor de particuliere markt en niet alleen voor fleetklanten (vraag 27).

Ook een korting in het kader van een tijdelijke actie kan meetellen. De voorwaarde is dan dat de invoerder of constructeur de tijdelijk verlaagde prijs opneemt in zijn officiële prijslijsten. De prijs na korting wordt dan de “cataloguswaarde” zoals bedoeld in de wet. En de gebruiker van de firmawagen wordt belast op een lager voordeel van alle aard ( vraag 28 ).
                            Als ik dit zo lees, dan kan ik er van uitgaan dat de salonacties effectief in mindering mogen worden gebracht op de catalogusprijs. In dat geval wordt het wel een stuk interessanter.
                            Last edited by BMWMB; 08/02/2014, 12:44.
                            OO 00 OO

Comment

• Ik zie me hiermee wel rijden de komende 3 jaren. Zo'n zilvergrijze 3.0 TDI met 313pk, S-Line, deze 20" wielen en dan een donkerbruin Exclusive interieur en comfortzetels.

OO 00 OO

Comment

• Zo een donkerbruin Exclusive interieur ziet er inderdaad wel zeer chique uit:

Schreeuwt wel om zwarte dakhemel...
                                "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

Comment

Ik zie me hiermee wel rijden de komende 3 jaren. Zo'n zilvergrijze 3.0 TDI met 313pk, S-Line, deze 20" wielen en dan een donkerbruin Exclusive interieur en comfortzetels.

Jawadde

Comment

Ik zie me hiermee wel rijden de komende 3 jaren. Zo'n zilvergrijze 3.0 TDI met 313pk, S-Line, deze 20" wielen en dan een donkerbruin Exclusive interieur en comfortzetels.

Ga je de overstap toch maken? Top!!!

Is dat het Quartzzilver? Geen Ijszilver?

Mmmm, Rotors....niet echt mijn ding, maar jij moet er mee rijden hé. Ik zou voor de 10 spakige V-versie gaan.

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                    een donkerbruin Exclusive interieur en comfortzetels.

Mooooooie.
                                    Nog mooier dan het Santos precies.
                                    Is dat standaard inox inleg? Precies niet als ik het groot scherm bekijk.

Comment

• Is geen Audi Exclusive volgens mij, want dat is gewoon een officiële persfoto bij de lancering van de A6 Allroad. Dus gewoon Santos, denk ik. Zilver plaatje van Audi Exclusive is ook niet te zien.
                                      "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

Comment

Van de week werd ik door de plaatselijke Audi-verdeler gebeld omdat er een A8 was geleverd, met comfortzetels. Ik was natuurlijk heel nieuwsgierig, en ben gisteren eens gaan kijken. Deze stoelen zitten inderdaad even goed als de comfortstoelen die ik nu heb in mijn 5. Volgens de verkoper zouden dit dezelfde stoelen zijn als die in de A6.
                                        We hebben dan de offerte nog een herrekend waarbij ik S-Line enkel aan de buitenzijde neem, en aan de binnenzijde deze comfortstoelen in een Exclusive kleur met links en rechts wat meer leder. Met deze stoelen wordt het dan wel een heel stuk duurder. Er zijn nog salonactie en ze geven nog een mooie korting, waardoor de netto prijs best meevalt, maar de bruto prijs is 100k euro. Ik stel mij de vraag of zo'n salonacties van de bruto prijs mogen afgetrokken worden voor het berekenen van het VAA. Seffes eens googlen.

Voila, deze tekst vond ik:

Als ik dit zo lees, dan kan ik er van uitgaan dat de salonacties effectief in mindering mogen worden gebracht op de catalogusprijs. In dat geval wordt het wel een stuk interessanter.
                                        Is idd zo. Bij aankoop van mijn 5 was er een actie van het exclusive plus pakket aan halve prijs; het is deze "halve prijs" van het pakket die telt voor de catalogusprijs van het VAA.
                                        2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                                        2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                                        2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Of pak de 20" gepolierde 7 dubbel spaaks velgen viz audi exclusive, dan krijg je het volgende resultaat

Volvo V60 D3 R-design

Comment

Working...
                                          X