Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 C7

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ben ik de enigste die vindt dat het interieur op een BMW lijkt... ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
      ik vind 'm knap qua snoet... de kont vind ik minder... bij de 5 reeks is het net omgekeerd, prachtige poep, triestige smoel...

gelukkig is er nog de E-klasse

Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
      Voor mij de 'doodsteek', zeker als je kijkt hoe goed de nieuwe BMW interieurs zijn. Nu is er geen reden meer om voor Audi te gaan.
      Toch wel het Quattro-voordeel, maar nog even geduld en bijna de volledige 5-reeks is dan helemaal evenwaardig...en DAN is er geen "goede" reden meer....

Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
      't is een andere stijl, maar ik vind het interieur van zowel de A6 als de A7 heel knap vormgegeven.
      Het blijven natuurlijk parchtige wagens maar om het met een bekend citaat te zeggen: ik heb niet het WOW-gevoel.
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten

Toch wel het Quattro-voordeel, maar nog even geduld en bijna de volledige 5-reeks is dan helemaal evenwaardig...en DAN is er geen "goede" reden meer....

Het blijven natuurlijk parchtige wagens maar om het met een bekend citaat te zeggen: ik heb niet het WOW-gevoel.
        Pff ik neig ook steeds meer en meer naar BMW, de laatste Audi's geven idd niet echt meer dat wow gevoel. En plus dan nog al de rijervaring die ik met bmw's heb gedaan de laatste tijd geven me toch meer het gevoel dat ze beter rijden (lees sportief en aangenaam, dingen die ik zoek)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
          Stond er hier niet onlangs een filmpje waar BMW's xDrive beter functioneerde dan Audi's quattro systeem?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
            Stond er hier niet onlangs een filmpje waar BMW's xDrive beter functioneerde dan Audi's quattro systeem?
            Bedoel je dit filmpje?
            Vorhang auf bei Kaiserwetter und einer prächtig präparierten Winterbühne, auf der zehn Allradler zeigen müssen, wie sich ihre Konzepte bei hochalpinen Verhältnissen aus der Affäre ziehen.

Comment

• Comment

• Als audi-fan was mijn eerste reactie .. pfff, weer hetzelfde. Dan de foto's blijven bekijken en geprobeerd om de vorige A6 te vergeten. Als je enkel de huidige A4 en A8 indachtig bent en hem er tussen zet is het toch een schoon hok ... indien voorzien van s-line en al minimum van een mooie (grote) velg. Voor 80% van de leasesletten zal dat wss niet het geval zijn en zal die auto dus ook pokkesaai zijn. Voor de 20% met iets meer budget valt er iets zeer knaps van te maken. Ze zijn er bij audi dus weer in geslaagd om de A6 aan iedereen aan te smeren ..de éne een schone en de andere 'een audi'.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pablo Bekijk Berichten
                  Pff ik neig ook steeds meer en meer naar BMW, de laatste Audi's geven idd niet echt meer dat wow gevoel. En plus dan nog al de rijervaring die ik met bmw's heb gedaan de laatste tijd geven me toch meer het gevoel dat ze beter rijden (lees sportief en aangenaam, dingen die ik zoek)
                  Kan er (nog) niet over meespreken. Tot voor een paar maanden zou ik er zelfs nog niet aan gedacht hebben om een BMW aan te schaffen. Nu gezien het nakende einde van mijn 2de generatie A6, zie ik echt nietsmeer in een nieuwe A6. Veranderen is dan ook de boodschap en zo zullen we binnen afzienbare tijd een goed beeld/rijervaring kunnen scheppen van de 3 premiummerken.
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

Heb dat ook gezien, met de Q5 vs X3 dacht ik. Pfff, was een promotie filmpje van BMW, zo dus zal de moeite om het obstakel met de Q5 op te rijden niet veel om het lijf gehad hebben. Mij gaat het er niet om of Quattro al dan niet beter is dan het nu door BMW "ontdekte" xDrive-systeem... Als je moet/mag kiezen tussen ééntje met Quattro/xDrive of zonder, doe mij dan maar ééntje met...

Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                    Bedoel je dit filmpje?
                    Vorhang auf bei Kaiserwetter und einer prächtig präparierten Winterbühne, auf der zehn Allradler zeigen müssen, wie sich ihre Konzepte bei hochalpinen Verhältnissen aus der Affäre ziehen.

Nee dat was het niet, maar het filmpje zegt genoeg over de "ideale" rij-as van de S4 met Quattro zeker?...

Comment

• De nieuwe A6 is gewoon saai en dan moet men er nog bijvertellen dat die Led lichten meer dan 2200 euro extra kosten, het hout meer dan 1000 Euro, gps met touchpad 3600 Euro,.... etc !! Ja wie zal dan nog een verschil zien als we terug allemaal basis 2.O Tdi 's zullen zien rondrijden op onze Belgische wegen ????

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                        Bedoel je dit filmpje?

I stand corrected

Comment

wie verbaasd is met dat filmje, moet zich even verdiepen in het verschil tussen Torsen en Haldex...
                          het filmpje is gebaseerd op de enige aangelegenheid waarmee Torsen het moeilijk heeft, zijnde "nul"-grip op één as, iets dat in het dagelijks leven trouwens zogoed als nooit gebeurt
                          het volstaat lichtes te remmen om Torsen opnieuw te laten ingrijpen, wat de BMW-tester blijkbaar niet deed met de Q5

Comment

• Dat klopt helemaal, de BMW-boys hebben gewoon de zwakheden van Audi's quattro (Torsen) aandrijving uitgezocht en op basis daarvan een testbank met rollen gemaakt waarop de quattro in de problemen zou komen en hun eigen xDrive systeem niet. In dagelijkse omstandigheden zoals sneeuw zullen de rollen weer omgedraait zijn, hoewel BMW's vierwielaandrijving daar ook prima uit zal komen hoop ik.

Nou weet ik trouwens niet hoe dit met het nieuwe kroonwieldifferentieel zit, want dat zal leverbaar worden op de A6.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommy2 Bekijk Berichten
                              Dat klopt helemaal, de BMW-boys hebben gewoon de zwakheden van Audi's quattro (Torsen) aandrijving uitgezocht en op basis daarvan een testbank met rollen gemaakt waarop de quattro in de problemen zou komen en hun eigen xDrive systeem niet. In dagelijkse omstandigheden zoals sneeuw zullen de rollen weer omgedraait zijn, hoewel BMW's vierwielaandrijving daar ook prima uit zal komen hoop ik.

Nou weet ik trouwens niet hoe dit met het nieuwe kroonwieldifferentieel zit, want dat zal leverbaar worden op de A6.
                              Hier idem-dito, zou pas een echte teleurstelling zijn moest dit niet zo zijn en zou op de overstap Audi > BMW een fameuse domper zetten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk Berichten
                                Bedoel je dat "dingetje" dat links op het dashboard staat?
                                Indeed! Configger geeft 't dus niet weer.

Nog maar een bewijs dat die Audi-configger op de ballen trekt.

Comment

In dagelijkse omstandigheden zoals sneeuw zullen de rollen weer omgedraait zijn, hoewel BMW's vierwielaandrijving daar ook prima uit zal komen hoop ik.
                                  Even goed tot ietsje beter. Als je verschillende vergelijkende tests mag geloven (van vergelijkbare modellen, bedoel ik dan, en als 't over tractie meten gaat zou men alle wagens van dezelfde banden moeten voorzien omdat iedereen met een beetje kennis van zaken weet dat het merk/type band enorm veel uitmaakt inzake prestaties). Tractie is bij beide systemen feilloos, trouwens.

Comment

Dat klopt helemaal, de BMW-boys hebben gewoon de zwakheden van Audi's quattro (Torsen) aandrijving uitgezocht en op basis daarvan een testbank met rollen gemaakt waarop de quattro in de problemen zou komen en hun eigen xDrive systeem niet. In dagelijkse omstandigheden zoals sneeuw zullen de rollen weer omgedraait zijn, hoewel BMW's vierwielaandrijving daar ook prima uit zal komen hoop ik.

Halloooooo!!!!!

Lijden jullie allemaal aan collectief geheugenverlies? Er zijn massa's filmpjes waarop de Q5 met Quattro minder presteert dan andere wagen, en het gaat helemaal niet over slechts één bepaalde situatie zoals nulgrip op één as. En het gaat helemaal niet om enkel BMW-testers. Voorbeeld is filmpje hier, maar er zijn er nog andere:

Embarrasing moment for the new Q5struggling to climb a little ramp

Nu, ik ben akkoord dat je de meeste situaties niet gauw zult zien in normale omstandigheden, en dat offroadprestaties in geval van een crossover minder belangrijk zijn, maar de waarheid heeft z'n rechten.

Comment

• Dergelijke filmpjes kan je ook vinden van BMW's met Xdrive dusja.....

Comment

• Omdat de meeste concurenten gewoon een Haldex koppeling hebben. De Q5 in het filmpje verkeerd in deze situatie:

+ YouTube Video
                                        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
                                          Halloooooo!!!!!

Lijden jullie allemaal aan collectief geheugenverlies? Er zijn massa's filmpjes waarop de Q5 met Quattro minder presteert dan andere wagen, en het gaat helemaal niet over slechts één bepaalde situatie zoals nulgrip op één as. En het gaat helemaal niet om enkel BMW-testers. Voorbeeld is filmpje hier, maar er zijn er nog andere:

Embarrasing moment for the new Q5struggling to climb a little ramp

Nu, ik ben akkoord dat je de meeste situaties niet gauw zult zien in normale omstandigheden, en dat offroadprestaties in geval van een crossover minder belangrijk zijn, maar de waarheid heeft z'n rechten.
                                          ja, dat is het resultaat als je de ESP uit zet... ook een raar idee, tenzij je iets te bewijzen hebt !

om echt offroad te gaan, koop je een Range (een echte...) een Land Cruiser of (indien te duur) een Defender; dan moet je nooit schamen

persoonlijk verkies ik een permanent 4x4 (die zijn grip ook permanent langer aanhoudt) boven eentje die in se als een 2x4 door het leven gaat todat het verlies aan grip al onstaan is

iedereen maakt uiteraard zijn eigen keuze

Comment

Working...
                                          X