Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 C7

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommy2 Bekijk Berichten
    Omdat de meeste concurenten gewoon een Haldex koppeling hebben. De Q5 in het filmpje verkeerd in deze situatie:

+ YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
    Dat vind ik toch echt een flater hoor..

Comment

• Ik heb niet het hele topic gelezen, maar komt die twinturbodiesel die al jaren wordt beloofd nu eindelijk in deze auto te liggen?

Design is weinig verrassend. Men neme een A4 en een A8. Mixen en je hebt een A6.

Comment

• Voorlopig nog geen sprake van die motor...
        Ik had 'm ook verwacht bij de voorstelling hiervan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommy2 Bekijk Berichten
          Omdat de meeste concurenten gewoon een Haldex koppeling hebben. De Q5 in het filmpje verkeerd in deze situatie]
          inderdaad, nul grip op één as = nul overdracht naar de andere as
          dit is nu eigen aan het mechanisch Torsen-systeem
          de hamvraag is hoe vaak men is een dergelijke situatie geraakt...
          een Torsen maakt de wagen permanent veiliger, een Haldex laat de wagen 99% van de tijd voor wat hij oorpronkelijk is (voor- of achterwielaandrijving)

Comment

• Ik begrijp niet waarom ze het vorige dashboard met mooi geïntegreerde gpsscherm inruilen voor een dashboard met zo een lelijk uitschuifbaar scherm. Dat is zo gedateerd, dat werd zo gedaan in het begin van het gpstijdperk. Dit trekt echt op niks. De mercedes C heeft dat ook, gelukkig hebben ze het bij mercedes ingezien en zal dit bij de facelift wel mooi in het dashboard verwerkt zijn. Audi denkt blijkbaar niet vooruit maar achteruit. Jammer.

Comment

• persoonlijk vind ik dat mooier,een GPS scherm ontsiert een autointerieur zoals een TV een huiskamer
              BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Is HUD een optie?
                Want eigenlijk heb je genoeg aan gesproken instructies en wat symbolen...
                Dat scherm is eigenlijk alleen maar goed om alles wat mooier voor te stellen, leuker voor de passagiers dan de bestuurder.
                Bijvoorbeeld in de vorige A6: je verandert de temperatuur met een gewone draaiknop, vervolgens komt er zo'n virtuele knop op dat scherm die meedraait. Echt nuttig vind ik dat niet, meer show dan go...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                  Pijnlijkste bemerking van allemaal: wat hebben ze toch met dat interieur gedaan.
                  Awel, ik vind het wél te doen... En ook al vond ik het vorige A6 dashboard de max, ik vind het er nu zo gedateerd uitzien als je dit nieuwe ernaast zet. Je opmerkingen over verschillende lijnen ed zijn wel terecht (vooral dat stuk hout in de passagiersdeur dat niet echt doorloopt in het dashboard), maar storen mij niet echt.

Trouwens, wat dat door sommigen verguisde uitschuifbare GPS scherm betreft...: het dash met ingeschoven scherm is best wel sierlijk, vind ik.

Maar ik vind ook dat BMW een enorme inhaalbeweging heeft gemaakt. De vroegere BMW dashboards (huidige 3-reeks, vorige 5-reeks, vorige 7-reeks) vond ik beschamend slecht getekend, terwijl de nieuwe 5 en 7 alle concurrenten het nakijken geven... Ook deze A6.

Nog eens eerst de A6 in het echt bekijken (en bepotelen vooral) vooraleer ik mijn definitieve mening hierover geef

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                    een Torsen maakt de wagen permanent veiliger, een Haldex laat de wagen 99% van de tijd voor wat hij oorpronkelijk is (voor- of achterwielaandrijving)
                    Toch niet, een Haldex laat de wagen 99% van de tijd wat hij is, meestal 90% voorwielaandrijving, maar de voordelen voel je ook tijdens het gewone rijden, in bochten enz.
                    Er is een wereld van verschil tussen het weggedrag van tweewielaandrijver en een Haldex, 100% van de tijd

Comment

• Ook op andere forums wordt er gesproken dat deze A6 eerder een facelift is.

Ze illustreren het met deze foto's:

OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• S-line stuur. Knap.

OO 00 OO

Comment

• OO 00 OO

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                            Ook op andere forums wordt er gesproken dat deze A6 eerder een facelift is.

Ze illustreren het met deze foto's:

Epic fail!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                              persoonlijk vind ik dat mooier,een GPS scherm ontsiert een autointerieur zoals een TV een huiskamer
                              Zo'n lelijk uitklapbaar scherm ontsiert het dashboard niet dan? Raar, volgens mij ontsiert dit het net veel meer omdat het niet past bij het dashboard, het hangt er lelijk voor en verpest de hele lijn van het dashboard. Het is precies iets aftermarktet wat er later op geschroefd is. Dat uitklapbaar scherm vind ik de grootste misser in dit interieur. Zo een scherm hoort tegenwoordig bij een auto van die klasse en kan dan ook mooi geïntegreerd worden zoals bij de nieuwe 5 bijvoorbeeld, of de Audi A4 en A5 en de vorige A6.

Comment

• Je hebt dat scherm niet voortdurend nodig dus is het best wel handig dat je het scherm netjes kan verbergen indien gewenst.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door de_fre Bekijk Berichten
                                  Zo'n lelijk uitklapbaar scherm ontsiert het dashboard niet dan? Raar, volgens mij ontsiert dit het net veel meer omdat het niet past bij het dashboard, het hangt er lelijk voor en verpest de hele lijn van het dashboard. Het is precies iets aftermarktet wat er later op geschroefd is. Dat uitklapbaar scherm vind ik de grootste misser in dit interieur. Zo een scherm hoort tegenwoordig bij een auto van die klasse en kan dan ook mooi geïntegreerd worden zoals bij de nieuwe 5 bijvoorbeeld, of de Audi A4 en A5 en de vorige A6.
                                  Ik zou mij daarbij willen aansluiten. Dat scherm wordt al lang niet meer gebruikt om enkel de GPS instructies en kaart weer te geven. In dat geval is een wegklappend scherm nog te verdedigen: 90% van de tijd rijd je zonder GPS. Maar tegenwoordig wordt dat voor alles gebruikt, GPS, telefoon, hifi, verwarming,... Aangezien het dus zo goed als altijd opengeklapt zal staan is het dus wel een optische misser. Iets wat essentieel is moet geintegreerd worden ipv weggestoken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                    persoonlijk vind ik dat mooier,een GPS scherm ontsiert een autointerieur zoals een TV een huiskamer
                                    Een lelijke TV (bijvoorbeeld zo een Samsung/LG/whatever uit zwart glanzende plastiek) ontsiert een huiskamer. Een mooie TV die goed geintegreerd is in het interieur daarentegen is juist mooi. Voorbeelden kan men bijvoorbeeld vinden op de websites van Loewe en Bang&Olufsen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
                                      Je hebt dat scherm niet voortdurend nodig dus is het best wel handig dat je het scherm netjes kan verbergen indien gewenst.
                                      Dus iedere keer dat je de verwarming eeen halve graad hoger zet, van radio-post verandert, de telefoon rinkelt etc moet dat ding als een schildpad uit zijn schild tevoorschijn komen en 15 seconden later vanzelf weer verdwijnen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door de_fre Bekijk Berichten
                                        waar zit het probleem als het scherm uitklapbaar is ?
                                        wie het niet mooi vindt hoeft het maar te laten verdwijnen
                                        de essentiële aanduidingen verschijnen toch op het klein scherm tussen de tellers (en dit volstaat voor mij ruimschoots !)
                                        wat de bediening van de radio betreft, ik heb genoeg met de toetsen op het stuur
                                        ik zal zeker een beetje ouderwets zijn...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                                          Dus iedere keer dat je de verwarming eeen halve graad hoger zet, van radio-post verandert, de telefoon rinkelt etc moet dat ding als een schildpad uit zijn schild tevoorschijn komen en 15 seconden later vanzelf weer verdwijnen?
                                          We hebben onlangs een A8 D4 voor een dag ter beschikking gehad en er is geen absolute noodzaak om het scherm voortdurend uitgeklapt te laten. Verwarming hoger zetten verloopt al niet via het centrale scherm, telefoon en radio kan je bedienen via het touchpad op de middenconsole en is zichtbaar in het centrale scherm tussen de tellers. Het centrale scherm is er voor meer geavanceerde instellingen, gaande van de luchtvering tot GPS enzovoort en dat zijn zaken die je niet voortdurend nodig hebt. Misschien moet je eerst eens in een A8/A6 plaatsnemen alvorens te oordelen.

Comment

Working...
                                          X