Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 C7

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
    De huidige generatie van Audi is juist wel tijdloos,wedden dat je een A5 over 10 jaar nog een schitterende auto vind.
    Ik heb het nog nooit eeen schitterende auto gevonden.

Soit, jullie hebben wel ergens een punt, begrijp wat je wil zeggen STRADGE maar karakter is misschien een beter woord. Over 10 jaar zijn dat geen karakter modellen meer.

Comment

Al dat gezeik over "de huidige Audi's lijken allemaal op elkaar" of "Geen eigen identiteit".... Bij BMW is dit toch net hetzelfde; interieur van de 5 is een kopie van de 7, ook het exterieur heeft heel wat gemeenschappelijke trekjes... Hetzelfde geldt trouwens voor Mercedes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
        Al dat gezeik over "de huidige Audi's lijken allemaal op elkaar" of "Geen eigen identiteit".... Bij BMW is dit toch net hetzelfde; interieur van de 5 is een kopie van de 7, ook het exterieur heeft heel wat gemeenschappelijke trekjes... Hetzelfde geldt trouwens voor Mercedes.
        Ik dacht dat de A7 speciaal en exclusief moest zijn (zoals de 6 Reeks bij BMW), en dan zie je dat de A6, een zakelijk model dat met de vleet verkoopt, voor 95 % dezelfde cockpit krijgt. Toch een beetje jammer vind ik, want het vorige interieur van de A6 was echt knap.

Comment

Bij Mercedes doen ze tenminste nog wat aanpassingen die opvallen. Het interieur van de E komt bv niet overeen met dat van een CLS.

Comment

Dat is nu toch eens zo een zever. Vooral de achterkant is bij Audi dikke eenheidsworst.
            Interieurs ... makkelijk argument imo. Welke interieurs trekken bij een merk NIET op mekaar? Maar we waren dus over exterieurs bezig

Ter illustratie ..

Mercedes ( waar zie jij de gelijkenissen )

BMW:

Audi

Last edited by ; 30/11/2010, 21:35.

Comment

Die nieuwe BMW-snoeten neigen toch ook érg naar mekaar hoor de laatste tijd . Waarmee ik niet zeg dat je punt over Audi niet waar is - ik vind het ook niet fris genoeg.

Comment

Ik ken bij Mercedes geen enkel model dat op elkaar lijkt hoor Ja, het interieur van de 5 en 7 reeks lijkt wat op elkaaar maar het is geen copy-paste zoals bij Audi.

Comment

Je kan inderdaad niet ontkennen dat de buitenzijde van de Audi's zeer sterk op mekaar gelijken.
                  A4 - A6 - A8
                  A5 - A7
                  Bij BMW en Mercedes heb je dat veel minder.

Wat het dashboard betreft lijken de BMW 5 - 5GT en 7 zeer fel op mekaar. Toch is de gelijkenis niet zo fel als de A6 - A7. het dashboard van de A8 daarentegen heeft wel een compleet ander design en is dan ook veruit het knapste dat ze nu bij Audi hebben.

Toch heb ik als autoliefhebber geen probleem om de verschillende modellen van Audi uit mekaar te houden. Hoewel ze sterk op mekaar lijken vind ik het één voor één geslaagde creaties. Aan de verkoopscijfers bij Audi te zien, zal ik duidelijk niet de enige zijn die dat vindt. Ik heb trouwens nog niet zo lang geleden met een A8 3.0 tdi gereden en moet toegeven dat mijn BMW 7 niet beter rijdt.
                  OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
                    Vette velgen.
                    OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                      Je kan inderdaad niet ontkennen dat de buitenzijde van de Audi's zeer sterk op mekaar gelijken.
                      A4 - A6 - A8
                      A5 - A7
                      Bij BMW en Mercedes heb je dat veel minder.

Wat het dashboard betreft lijken de BMW 5 - 5GT en 7 zeer fel op mekaar. Toch is de gelijkenis niet zo fel als de A6 - A7. het dashboard van de A8 daarentegen heeft wel een compleet ander design en is dan ook veruit het knapste dat ze nu bij Audi hebben.

Toch heb ik als autoliefhebber geen probleem om de verschillende modellen van Audi uit mekaar te houden. Hoewel ze sterk op mekaar lijken vind ik het één voor één geslaagde creaties. Aan de verkoopscijfers bij Audi te zien, zal ik duidelijk niet de enige zijn die dat vindt. Ik heb trouwens nog niet zo lang geleden met een A8 3.0 tdi gereden en moet toegeven dat mijn BMW 7 niet beter rijdt.
                      Dat heb ik in het BMW 7-reeks topic daar straks ook geschreven.
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
                        Dat is nu toch eens zo een zever. Vooral de achterkant is bij Audi dikke eenheidsworst.
                        Interieurs ... makkelijk argument imo. Welke interieurs trekken bij een merk NIET op mekaar? Maar we waren dus over exterieurs bezig

Ter illustratie ..

Mercedes ( waar zie jij de gelijkenissen )

BMW:

Audi

Bij Mercedes en BMW zijn de respectievelijke vlaggenschepen op de markt gekomen voor de lancering van de C-klasse en BMW 3. Bij Audi heeft men eerst de A4 vernieuwd en vervolgens pas de A8. Nogal logisch dat de A8 D4 dan gebaseerd is op de A4. Als binnen afzienbare tijd bijvoorbeeld de 3-reeks wordt vernieuwd zal die, volgens mij, heel wat gemeen hebben met de F10 en F01.

Comment

Als het enkele dagen verder is kunnen we misschien in "dit of dat"-topic een enquete starten onder deze wagens: Mercedes E 250 Tdi, BMW-525d en de nieuwe Audi A6 Tdi 2.7? (als deze motorisatie nog aangeboden wordt tenminste)
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Wat een heerlijk interieur !

vloeiend en in harmonie... zet dat eens naast het interieur van een E

Comment

Erg knap front, sublieme zijlijn, triest kijkend achterste (de A7 heeft er ook last van) en vreemde uitpuilende achterlichten van opzij gezien. Totaal geen fan van dat "scheefgetrokken" interieur met die overdadig vloeiende lijnen, 't interieur in de outgoing A6 vind ik 'n pak knapper.

Ik mis karakter, tenzij frontaal en kwart frontaal gezien.

Zal wel 'n succesnummer zijn.

Comment

Bij Mercedes en BMW zijn de respectievelijke vlaggenschepen op de markt gekomen voor de lancering van de C-klasse en BMW 3. Bij Audi heeft men eerst de A4 vernieuwd en vervolgens pas de A8. Nogal logisch dat de A8 D4 dan gebaseerd is op de A4. Als binnen afzienbare tijd bijvoorbeeld de 3-reeks wordt vernieuwd zal die, volgens mij, heel wat gemeen hebben met de F10 en F01.
                                Again, imo onterecht.

Een BMW5 F10 verschilt voor mij méér van een 7f01 dan de A6 het van de A8 doet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Christophe F Bekijk Berichten
                                  Interieur: , en zie ik daar b&O speakers in het dashboard? Dan hebben ze eindelijk high-end audio in de A6! Niet dat het nu slecht is, maar beter kan altijd. Het lijkt wel echt hard op het A7 interieur..

Exterieur: , voorkant is mooi, achterkant is wat vreemd. Hever steken die lichtblokken uit? Lijken wel tumoren.. Ben benieuwd naar de Avant
                                  Wat zien mijn lodderig oog daar, nog steeds een hangend gaspedaal . Wanneer komt er eens een deftig staand model?
                                  Verder, boring as hell. Wat een inspiratieloos design. Mijn model was tenminste vernieuwend toen het op de markt kwam (ten tijde van de w210 en E39).
                                  Plaatsing GPS-scherm is wel goed.
                                  Hopelijk ziet de C8-generatie er beter uit. Tegen dan gaat mijn C5 misschien versleten zijn .

Comment

Ik vond dit ook veel knapper...
                                    De deuren alleen al, ziet er gewoon pakken degelijker uit.

http://www.annuelauto.com/pub/photos...nt%e9rieur.jpg

Comment

Amaai m'n botten! Wat een negatieve reacties hier...

OK, hij is niet origineel, verre van... maar de proporties kloppen wel, de lijnen zitten mooi in mekaar en waarom zouden ze bij Audi ineens een andere richting inslaan? Ik blijf het toch een klassevolle verschijning vinden, hoor. Wacht tot je dit model op straat ziet, dan mag die - denk ik - zonder problemen naast zijn concurrenten staan. En de toekomstige A6 Avant mag van mij gerust een grotere versie worden van de A4 Avant...

Er was een tijd dat Audi wat origineler voor de dag kwam (de A6 met zijn bolle achterste bijvoorbeeld), maar dat was niet noodzakelijk het mooiste design dat ze in Ingolstadt uit de kast hebben gehaald.

Een A8 is een opgeblazen A4... en is de BMW 5-reeks geen afgelaten ballonversie van de 7-reeks? En toch zijn zowel de 5 als de 7 subliem mooi ontworpen vierwielers. Wacht maar tot je de nieuwe 3 binnenkort ziet. Rara hoe die er gaat uit zien... en toch zal dat weer een schitterende kar worden. Hetzelfde met die dashboards bij BMW: ik vind die zeker met glans één van de meest geslaagde interieurontwerpen op dit moment, maar ze lepelen dat écht wel in elke nieuwe BMW...

Gelukkig is het allemaal een kwestie van smaak, maar voorlopig en op basis van deze gelekte fotookes geef ik deze A6 toch een dikke voldoende, maar net geen onderscheiding. Alllez, een 7,5/10 dus...

Comment

Ik vind trouwens deze nieuwe A6 aardig veel lijken op de nieuw uitgebrachte VW modellen (Passat,Jetta)Zelfs op huidige. plak op onderstaande foto een VW logo en je hebt een perfecte opvolger voor de Passat.
                                        Dus nog een minpuntje

&

Qua front doet het me ook een beetje denken aan de Superb

Comment

Mooie wagen maar wel net een A4 of A8.
                                          Lelijk interieur.
                                          Laatste tijd wat nieuwe A8's gezien en IRL zijn dat echt knappe auto's.
                                          Dat zal met deze A6 niet anders zijn.

Comment

Working...
                                          X