Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 C7

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door IceBlue Bekijk Berichten
    Weet iemand welk verschil er zit tussen de 204pk s-tronic en de 245pk s-tronic? Het prijsverschil lijkt me te groot om enkel een dichtgeknepen versie te zijn?
    Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
    FWD - quattro, dacht ik?
    -3.0l / 204pk / fwd / multitronic > € 45200
    -3.0l / 204pk / Quattro / S-tronic > € +/- 48500 (nog niet offieel)
    -3.0l / 245pk / Quattro / S-tronic > € 52100
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
      FWD - quattro, dacht ik?

Nee zijn beide quattro volgens de site car configurator.

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
      -3.0l / 204pk / fwd / multitronic > € 45200
      -3.0l / 204pk / Quattro / S-tronic > € +/- 48500 (nog niet offieel)
      -3.0l / 245pk / Quattro / S-tronic > € 52100
      Toch raar dat grote prijsverschil tss de 3.0l 204pk / Quattro / S-tronic en de 245pk / Quattro / S-tronic niet? €3600 + €2500 BIV= €6100 voor 41pk meer
      Last edited by IceBlue; 08/02/2011, 10:59.

Comment

Nee zijn beide quattro volgens de site car configurator.

Toch raar dat grote prijsverschil tss de 3.0l 204pk / Quattro / S-tronic en de 245pk / Quattro / S-tronic niet? €3600 + €2500 BIV= €6100 voor 41pk meer
        Inderdaad, kan misschinen nog ergens €400 gaan verschillen (€ 48900) maar komt er op vraag van de invoerder, die hier uiteraard de Belgische markt kent.... M.a.w. de "middelste versie" zal hier wel het meeste gaan verkopen waarna je eventueel wat "aanpassingen" kan gaan doen.....
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

BMW 520d (184pk): 42.900€
          BMW 525d (204pk): 48.650€
          BMW 530d (245pk): 54.050€
          BMW 535d (299pk): 60.750€

Zonder rekening te houden met BIV, al is deze bv. bij 520 en 525 gelijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten

M.a.w. als we de 204 & 245pk vergelijken kom je bij Audi beter weg want daar zit standaard steeds Quattro in. Ga je naar BMW zal je nog eens € +/- 2650 mogen bijschuiven...of zit dit dan in de prijs van de 530d al in want dacht dat ie € 51800 gaat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
              M.a.w. als we de 204 & 245pk vergelijken kom je bij Audi beter weg want daar zit standaard steeds Quattro in. Ga je naar BMW zal je nog eens € +/- 2650 mogen bijschuiven...of zit dit dan in de prijs van de 530d al in want dacht dat ie € 51800 gaat.
              In mijn geval zijn het wel prijzen van de Touring, ging toch over de trend in prijzen naar gelang motorisatie. Maar als je prijzen op zich wil vergelijken neem je best die van de berline natuurlijk:

520d: 40.650
              525d: 46.400
              530d: 51.800
              535d: 58.500

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten

Ja maar:
                520d = 4 cil.
                525d = 6 cil.
                530d = 6 cil. maar niet volledig hetzelfde als de 525
                535d = 6 cil. bi-turbo

Dus hier kan ik wel een prijs verschil begrijpen. Het is telkens een andere motor.

Maar bij de A6 -3.0l / 204pk / Quattro / S-tronic en de 3.0l / 245pk / Quattro / S-tronic is het verschil mij nog niet duidelijk.

Comment

• Volgens mij verschillen die twee motoren ook meer van elkaar dan alleen maar qua 'chip'. Dus zoals bij 525d en 530d.

Comment

• Hebben de Audi's ook telkens dezelfde uitrusting?
                    OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                      Hebben de Audi's ook telkens dezelfde uitrusting?
                      Voila, meestal zitten daar wel verschillen op en zijn de duurdere modellen iets beter uitgerust.

Comment

• Multitronic = altijd FWD
                        DSG/Tiptronic = altijd quattro

Dus als je de bak of aandrijving weet, weet je automatisch altijd wat er bij hoord.

Comment

• Zonder twijfel de mooiste Audi van dit moment.

Comment

• Dikke bak. Ik vind de A6 knap in zowel S-line uitvoering als de klassieke uitvoering... Met dit in de showroom zal Audi het niet bepaald moeilijk krijgen.
                            Volvo V60 D3 R-design

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
                              Zonder twijfel de mooiste Audi van dit moment.
                              Daar ben ik het volledig mee eens.
                              OO 00 OO

Comment

• Hij lijkt in profiel op de RS6 C6 vind ik, qua breedte

Comment

• Ik heb me daarnet de Auto Motor und Sport gekocht. Er staat een vergelijkende test in tussen de A6 3.0 tdi quattro, de 530d xDrive en de E 350cdi 4matic.
                                  Deze test wordt met glans gewonnen door deze Audi. Zijn gewichtsvoordeel zorgt voor betere prestaties, een betere rijdynamiek en een lager verbruik. De wegligging is zeer goed en de quattro is beter beheersbaar in grensbereik. Ook is de Audi het goedkoopste van dit drietal.
                                  Tweede plaats is voor de Mercedes die punten scoort met z'n hoge comfortniveau en het ruime interieur.
                                  De laatste plaats is voor de BMW. Hij scoort met z'n zeer goede afwerking binnen en de topbediening van de iDrive. Ook de comfortstoelen krijgen een vermelding. De BMW heeft een vergelijkbaar sportief rijgedrag als de A6 met een zeer direct stuur en durft in grensbereik zelfs met de poep te gooien. Toch voelt de Audi door z'n gewichtsvoordeel (75kg) net dat beetje lichtvoetiger aan.

Een paar cijfers:

Van 0-100km/uur:
                                  Audi: 6,1 sec.
                                  BMW: 6,6 sec.
                                  Mercedes: 7,1 sec.

Testverbruik:
                                  Audi: 8,7 liter
                                  BMW: 9,5 liter
                                  Mercedes: 10,2 liter
                                  OO 00 OO

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                    Ik heb me daarnet de Auto Motor und Sport gekocht. Er staat een vergelijkende test in tussen de A6 3.0 tdi quattro, de 530d xDrive en de E 350cdi 4matic.
                                    Deze test wordt met glans gewonnen door deze Audi. Zijn gewichtsvoordeel zorgt voor betere prestaties, een betere rijdynamiek en een lager verbruik. De wegligging is zeer goed en de quattro is beter beheersbaar in grensbereik. Ook is de Audi het goedkoopste van dit drietal.
                                    Tweede plaats is voor de Mercedes die punten scoort met z'n hoge comfortniveau en het ruime interieur.
                                    De laatste plaats is voor de BMW. Hij scoort met z'n zeer goede afwerking binnen en de topbediening van de iDrive. Ook de comfortstoelen krijgen een vermelding. De BMW heeft een vergelijkbaar sportief rijgedrag als de A6 met een zeer direct stuur en durft in grensbereik zelfs met de poep te gooien. Toch voelt de Audi door z'n gewichtsvoordeel (75kg) net dat beetje lichtvoetiger aan.

Een paar cijfers:

Van 0-100km/uur:
                                    Audi: 6,1 sec.
                                    BMW: 6,6 sec.
                                    Mercedes: 7,1 sec.

Testverbruik:
                                    Audi: 8,7 liter
                                    BMW: 9,5 liter
                                    Mercedes: 10,2 liter
                                    Ja ja, maak het allemaal nog maar wat moeilijker.

Comment

• Ik heb voor de 530xd gekozen omdat ik met de overname van mijn 740d bij BMW veruit de beste voorwaarden kreeg. Moest dat niet het geval geweest zijn zou ik deze A6 ernstig overwegen hebben. Ik vind 'm aan de buitenzijde zelfs knapper dan de BMW 5 zonder M-sportpakket. Als ik dan ook nog eens lees dat 'm beter rijdt, tja, dan wordt de keuze inderdaad moeilijk.
                                      OO 00 OO

Comment

• OO 00 OO

Comment

• De reeds bestaande velgen gaan hem toch minder af precies...

Comment

Working...
                                          X