Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 C7

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk Berichten
    Het artikel is dan ook in het duits é
    Denk dat er menig BMW en/of MB-driver plotseling geen duits meer kunnen lezen/verstaan....
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Hola, opletten wat jullie zeggen hé. Wat jullie hier melden is al oud nieuws. Blijkbaar zijn Audi-rijders wat aan de trage kant.

Ik zal jullie effe helpen om niet te lang moeten te zoeken.
      Ziehier mijn post van al een paar maanden geleden:

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
      Ik heb me daarnet de Auto Motor und Sport gekocht. Er staat een vergelijkende test in tussen de A6 3.0 tdi quattro, de 530d xDrive en de E 350cdi 4matic.
      Deze test wordt met glans gewonnen door deze Audi. Zijn gewichtsvoordeel zorgt voor betere prestaties, een betere rijdynamiek en een lager verbruik. De wegligging is zeer goed en de quattro is beter beheersbaar in grensbereik. Ook is de Audi het goedkoopste van dit drietal.
      Tweede plaats is voor de Mercedes die punten scoort met z'n hoge comfortniveau en het ruime interieur.
      De laatste plaats is voor de BMW. Hij scoort met z'n zeer goede afwerking binnen en de topbediening van de iDrive. Ook de comfortstoelen krijgen een vermelding. De BMW heeft een vergelijkbaar sportief rijgedrag als de A6 met een zeer direct stuur en durft in grensbereik zelfs met de poep te gooien. Toch voelt de Audi door z'n gewichtsvoordeel (75kg) net dat beetje lichtvoetiger aan.

Een paar cijfers:

Van 0-100km/uur:
      Audi: 6,1 sec.
      BMW: 6,6 sec.
      Mercedes: 7,1 sec.

Testverbruik:
      Audi: 8,7 liter
      BMW: 9,5 liter
      Mercedes: 10,2 liter
      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
        Hola, opletten wat jullie zeggen hé. Wat jullie hier melden is al oud nieuws. Blijkbaar zijn Audi-rijders wat aan de trage kant.

Ik zal jullie effe helpen om niet te lang moeten te zoeken.
        Ziehier mijn post van al een paar maanden geleden:
        Dat is de reden waarom jij geen Audi koopt, je zou vanuit de Limburg te fel achterop geraken...

Nee dat klopt, ik herinner me jou artikel nu ook terug.
        Nog maar eens dagelijkse twijfel, ne 5, nee terug de A6, nee toch maar de 5, nee ga toch maar voor de (oude) bekende.....
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Heb je nog niks besteld?
          OO 00 OO

Comment

Heb je nog niks besteld?
            Nee nee, heb nog even tijd hé. Had graag tegen oktober wat anders gehad maar het zal volgend jaar februari worden. Dan is de huidige juist 3 jaar. Is boekhoudkundig ook beter....

Comment

• Het zijn beiden zeer knappe wagens, zowel uiterlijk als binnenin. Zelf heb ik nog niet met een A6 gereden. Ik zou in uw geval toch eens uitgebreid met beide wagens gaan rijden. En dan bedoel ik niet een testrit van een uur, maar werkelijk een paar dagen de wagen meevragen.
              Wat je ook koopt, het zal altijd goed zijn. Beide wagens zullen een iets ander karakter hebben. Het is zoeken welk karakter het beste bij jouw rijstijl past.
              OO 00 OO

Comment

Het zijn beiden zeer knappe wagens, zowel uiterlijk als binnenin. Zelf heb ik nog niet met een A6 gereden. Ik zou in uw geval toch eens uitgebreid met beide wagens gaan rijden. En dan bedoel ik niet een testrit van een uur, maar werkelijk een paar dagen de wagen meevragen.
                Wat je ook koopt, het zal altijd goed zijn. Beide wagens zullen een iets ander karakter hebben. Het is zoeken welk karakter het beste bij jouw rijstijl past.
                Oh, voor mij is het een werkinstrument en na de vele km's met de A6 wil een mens wel eens iets anders proberen. Alleen....hoe meer ik beiden vergelijk hoe meer de 5 er als mindere uit komt, (rekening houdend met vele facetten en zonder rekening te houden met bovenstaand & jou artikel hierover ) voor hier dan toch. Voor een ander zal dit dan weer niet zo zijn natuurlijk.

Begin volgende maand kom ik op de lijst voor een 24h test bij D'ieteren met de nieuwe A6. Blijkbaar zijn er maar testexemplaren (terug)beschikbaar tegen einde Mei, begin Juni. Voor de 5 zijn er nog geen plannen, maar die komen er zeker want wil hem zeker een kans geven, alleen hoop ik dat het langer dan 2uur mag duren.
                Last edited by Metaxa; 30/04/2011, 20:46.

Comment

• Hier nog een mooi testfilmpje. Opnieuw een vergelijkende test tussen de A6 3.0 tdi Quattro, de 530d xDrive en de 350cdi 4matic.
                  In deze test wordt de BMW als de meest sportieve en dynamische beoordeeld, de Mercedes als de meest comfortabele en het meest ontspannende te rijden, en de Audi als de mooiste en het beste compromis tussen BMW en Mercedes.

+ YouTube Video
                  ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                  OO 00 OO

Comment

• A6 2.0tdi multitronic is configureerbaar op audi.de
                    Voor BE komt hij met 163pk en CO2 is 132gr dus fiscaal zeer interessant.

Comment

Het zijn beiden zeer knappe wagens, zowel uiterlijk als binnenin. Zelf heb ik nog niet met een A6 gereden. Ik zou in uw geval toch eens uitgebreid met beide wagens gaan rijden. En dan bedoel ik niet een testrit van een uur, maar werkelijk een paar dagen de wagen meevragen.
                      Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                      Oh, voor mij is het een werkinstrument en na de vele km's met de A6 wil een mens wel eens iets anders proberen. Alleen....hoe meer ik beiden vergelijk hoe meer de 5 er als mindere uit komt, (rekening houdend met vele facetten en zonder rekening te houden met bovenstaand & jou artikel hierover ) voor hier dan toch. Voor een ander zal dit dan weer niet zo zijn natuurlijk.

Begin volgende maand kom ik op de lijst voor een 24h test bij D'ieteren met de nieuwe A6. Blijkbaar zijn er maar testexemplaren (terug)beschikbaar tegen einde Mei, begin Juni. Voor de 5 zijn er nog geen plannen, maar die komen er zeker want wil hem zeker een kans geven, alleen hoop ik dat het langer dan 2uur mag duren.
                      Vroeger dan gepland komen ze hier begin volgende week een nieuwe A6 leveren als 24h testcar. Ben benieuwd of het rijgedrag veel zal verschillen met de huidige, buiten het PK-gehalte dan...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                        Ik ben daar al veel geweest
                        das voor mij garage Thoen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                          Vroeger dan gepland komen ze hier begin volgende week een nieuwe A6 leveren als 24h testcar. Ben benieuwd of het rijgedrag veel zal verschillen met de huidige, buiten het PK-gehalte dan...
                          Wees maar zeker dat het verschil groot zal zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
                            Wees maar zeker dat het verschil groot zal zijn.
                            ?????

En dat zou moeten zijn.....?

Kom jij hem brengen?

Comment

• Als ik vergelijk hoe de nieuwe A8/A7 rijdt tov mijn A6 C6 is het verschil immens, dus ik ga er vanuit dat de nieuwe A6 ook een heel ander weggedrag zal hebben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                                Moest ik dat eens weten... Een goeie Audi garage vinden in de buurt van D'monde is moeilijk. Over Dielis ook al veel slecht gehoord, en Feyaerts is failliet.
                                Wat is er dan fout met dielis?

Comment

• Vorige week met mijn ouders een 2.0 Tdi van Latem Motors proefgereden...

- heerlijk interieur
                                  - exterieur, vooral het front vond ik mooi agressief
                                  - heerlijke wegligging

ik was meteen overtuigd, terwijl ik over de BMW 5 reeds wat minpunten hoorde van vrienden. Mercedes stelde ook niet teleur toen we een 250Cdi reden afgelopen zomer. Moeilijke keuze voor mezelf.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mr Polo Bekijk Berichten
                                    Wat is er dan fout met dielis?
                                    Ik heb er zelf geen ervaring mee omdat ik er nooit geweest ben. Maar de reden waarom ik er nooit geweest ben is omdat er hier op dit forum nogal wat negatiefs over Dielis geschreven werd. Gebruik de zoekfunctie eens, je zult het wel terug vinden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CLS Bekijk Berichten
                                      Vorige week met mijn ouders een 2.0 Tdi van Latem Motors proefgereden...

- heerlijk interieur
                                      - exterieur, vooral het front vond ik mooi agressief
                                      - heerlijke wegligging

ik was meteen overtuigd, terwijl ik over de BMW 5 reeds wat minpunten hoorde van vrienden. Mercedes stelde ook niet teleur toen we een 250Cdi reden afgelopen zomer. Moeilijke keuze voor mezelf.
                                      Oh maar dat is niet zo moeilijk hoor. Moest ik de beide voertuigen (A6 Tdi/3.0l/204pk & de BMW 525d/3.0l/204pk) met elkaar vergelijken en in het "Dit of dat-topic" zetten, zouden de meningen hoog oplopen door voor en tegenstanders van Audi vs BMW....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                                        Ik heb er zelf geen ervaring mee omdat ik er nooit geweest ben. Maar de reden waarom ik er nooit geweest ben is omdat er hier op dit forum nogal wat negatiefs over Dielis geschreven werd. Gebruik de zoekfunctie eens, je zult het wel terug vinden.
                                        Ik vind dat het nog heel goed meevalt ze..
                                        Als ik sommige andere garages hoor.. en hier opt forum lees..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                          Oh maar dat is niet zo moeilijk hoor. Moest ik de beide voertuigen (A6 Tdi/3.0l/204pk & de BMW 525d/3.0l/204pk) met elkaar vergelijken en in het "Dit of dat-topic" zetten, zouden de meningen hoog oplopen door voor en tegenstanders van Audi vs BMW....
                                          Hoe beviel de testwagen?

Comment

Working...
                                          X