Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 C7

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommy2 Bekijk Berichten
    Bosch EDC17 is een motormanagementsysteem wat onder andere BMW, Volkswagen, Audi etc gebruiken. Common-rail is een inspuitsysteem waar alle moderne diesels tegenwoordig van zijn voorzien.
    Toch vreemd dat ze een andere motor gebruiken voor de 204pk en de 245pk versie??
    Kan ook zijn dat de site niet klopt, iemand van VAG hier?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
      Toch vreemd dat ze een andere motor gebruiken voor de 204pk en de 245pk versie??
      De site klopt niet, beide motoren zijn in principe gelijk, alleen is de 204 pk geknepen. Kan zijn dat er wel kleine mechanische verschillen zijn maar meestal is alleen de software aangepast. Die 204 pk versie rijdt ook niet lekker want je hebt telkens het gevoel dat het blok veel meer in zijn mars heeft. Dit probleem hebben de geknepen #20d's van BMW ook.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
        Daar verschiet ik wel van dat ze in duitsland de 3.0tdi 204pk versie gaan verkopen. Is er daar iets veranderd op gebied van taksen ofzo?
        Het prijsverschil van 3000 EURO is er wel over, misschien meer opties of toch andere verschillen want anders zijn het dure pk's (die extra 41)

Want voor de A5 moest ik de 190pk kopen, 163pk versie was daar niet te krijgen in de 2.7tdi reeks!

edit:
        1) Op het eerste zicht is het verschil al 16" en 17" standaard, ik ga nu niet heel de configurator doorlopen maar er is dus een verschil wat die 3000euro verklaart!
        2) 204pk is Bosch EDC17 en 245pk is common-rail ?????????
        Denk dat "den Duits" zich de laatste 5 à 10 jaar bewuster is gaan gedragen, dat zie je zo op de autobahn. De vliegeniers zijn een pak minder geworden. Waarschijnlijk zal er dan ook een ander tarief gekomen zijn zeker.

Volgens hun website toch en ik dacht dat het één niet zonder het andere kon....
        Last edited by Metaxa; 09/05/2011, 16:56.
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
          Reken er maar niet op dat die zal komen... Niet nodig daar met hun road tax systeem.

Tenzij ze natuurlijk die 204 pk veel goedkoper maken en dan nog...
          Ha vorige week nog met een zakenman uit Birmingham over bezig geweest hoe hier het BIV en de autorijtaksen inéén zitten, zowel voor "nief" als oude voertuigen. Man viel bijna terplekke uit de wagen!!! Toen ik hem dan de link met onze talrijke regeringen vertelde was de brave man nog meer onder de indruk, maar begrijpen kon hij het niet....
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten
            Wat is het verschil in motor tussen de 204 pk en de 245 pk, enkel het common rail systeem of puur softwarematig?
            Oorspronkelijk geplaatst door Tommy2 Bekijk Berichten
            Bosch EDC17 is een motormanagementsysteem wat onder andere BMW, Volkswagen, Audi etc gebruiken. Common-rail is een inspuitsysteem waar alle moderne diesels tegenwoordig van zijn voorzien.
            Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
            Denk ook eerder dat de site niet klopt en dat bovenstaande zaken zowel voor de 204 als 245-versie gebruikt worden. Voor zover mijn kennis reikt denk ik dat het eender softwarematig is. Zo was het althans met de 2.7 vroeger en was ook de uitleg bij de chiptuner(s)...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommy2 Bekijk Berichten
              De site klopt niet, beide motoren zijn in principe gelijk, alleen is de 204 pk geknepen. Kan zijn dat er wel kleine mechanische verschillen zijn maar meestal is alleen de software aangepast. Die 204 pk versie rijdt ook niet lekker want je hebt telkens het gevoel dat het blok veel meer in zijn mars heeft. Dit probleem hebben de geknepen #20d's van BMW ook.
              Voila, had niet ver genoeg gelezen.
              Volgens mij is het wel zo dat bvb bij de BMW 5-serie er een verschil is van bepaalde motoronderdelen en hun 8-trapsautomaat die niet hetzelfde zouden zijn tussen de 525d en de 530d.

Met dit alles blijkt eens te meer dat de A6 / 3.0l/ 204pk er als "beste koop" uitkomt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                Volgens mij is het wel zo dat bvb bij de BMW 5-serie er een verschil is van bepaalde motoronderdelen en hun 8-trapsautomaat die niet hetzelfde zouden zijn tussen de 525d en de 530d.
                Ben je daar zeker van?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                  Ben je daar zeker van?
                  Volgens bepaalde forumenaars in het BMW F10 topic toch, http://www.autoforum.be/showpost.php...postcount=2796 & http://www.autoforum.be/showpost.php...postcount=2799, lees ook maar even blz. 139, 140 en 141 erop na.
                  Last edited by Metaxa; 09/05/2011, 19:23.

Comment

• Mooi kleurke....

Comment

• Bedankt voor de update Greco, goed om weten datte. En bij deze ligt m'n shortlist weer overhoop.

Volgens het typenummer van de automaat is ie zelfs gelimiteerd op 450nm, vandaar dat ze het koppel ook hebben toegeknepen op de 525d. Dan is 600nm (ahum) toch iets te ver over de grens.

Te hopen dat de Audi zo ook geen achillespees heeft.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk Berichten

Mooi kleurke....
                        Inderdaad prachtige kleur maar angezien we nu al iets blauw hebben en deze kleur moeilijk te combineren valt met het Nougatbruin zal het dit zeker niet worden. Of wel Dakotagrijs, Oolonggrijs, Havannazwart (nog niet irl gezien of anders........http://www.autoforum.be/showpost.php...postcount=1478 zou ik durven?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                          Bedankt voor de update Greco, goed om weten datte. En bij deze ligt m'n shortlist weer overhoop.

Volgens het typenummer van de automaat is ie zelfs gelimiteerd op 450nm, vandaar dat ze het koppel ook hebben toegeknepen op de 525d. Dan is 600nm (ahum) toch iets te ver over de grens.

Te hopen dat de Audi zo ook geen achillespees heeft.
                          Normaal gezien niet, Audi kennende, 250/500 moet kunnen en 0.8l tot 1.0l eraf is voor hier belangrijker...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk Berichten

Mooi kleurke....
                            Welke kleur is dat, vind het mooi

Comment

Inderdaad prachtige kleur maar angezien we nu al iets blauw hebben en deze kleur moeilijk te combineren valt met het Nougatbruin zal het dit zeker niet worden. Of wel Dakotagrijs, Oolonggrijs, Havannazwart (nog niet irl gezien of anders........http://www.autoforum.be/showpost.php...postcount=1478 zou ik durven?

Das zeker da je da durft dan kan ik em is spotten in Stabroek kleur bruin gaatge niet veel tegenkomen dan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Heintje Bekijk Berichten
                                Welke kleur is dat, vind het mooi
                                aviator blue

Comment

• 204 / 245

Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten
                                  Wat is het verschil in motor tussen de 204 pk en de 245 pk, enkel het common rail systeem of puur softwarematig?
                                  Het verschil tussen 204 en 245 pk is het type turbo dat wordt gebruikt .

Comment

• De kogel is door de kerk .... vandaag handtekening geplaatst onder:
                                    3.0 Tdi, quattro, s-tronic, 204pk, zwart/zwart, lounge en business-pakket, gps met harde schijf, xenon, schuifdak, lichtpakket, 19" dubbele vijfspaak, sportstuur.

En nu wachten tot einde augustus ....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stev Bekijk Berichten
                                      De kogel is door de kerk .... vandaag handtekening geplaatst onder:
                                      3.0 Tdi, quattro, s-tronic, 204pk, zwart/zwart, lounge en business-pakket, gps met harde schijf, xenon, schuifdak, lichtpakket, 19" dubbele vijfspaak, sportstuur.

Proficiat ! Goede beslissing. (pers. had ik wel niet voor zwart/zwart gekozen) maar geen probleem hoor het is die van jou.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stev Bekijk Berichten
                                        De kogel is door de kerk .... vandaag handtekening geplaatst onder:

Ongeveer hetzelfde gekozen, maar met 1 belangrijk verschil: wachten tot eind mei, begin juni :-)

Comment

Proficiat ! Goede beslissing. (pers. had ik wel niet voor zwart/zwart gekozen) maar geen probleem hoor het is die van jou.
                                          ... ik ook nie ! t'Vrouwke wou geen bruin leder, vandaar.
                                          Havannazwart heb ik even overwogen, maar vrees dat je dat na een tijdje beu wordt.
                                          Ik heb trouwens sinds 1988 steeds zwarte wagens gehad.
                                          Mijn leuze die ik op een Amerikaanse site vond:" My car is black. Is there any other color to own a car in ? When my wife gets a new car, my only question is: Honey, what shade of black do you want ?"

Comment

Working...
                                          X