Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 C7

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
    Korreltje zout nodig?
    Er zijn grote verschillen tussen lease tarieven en particuliere verkoop, informatie wat hier vaak achterwege gelaten wordt...
    Inderdaad... zeer correcte opmerking!

Comment

• Feit is dat ze gewoon te duur zijn in BE wie met de winst gaat lopen weet ik niet maar als je op een nader rond de 20 a 25 % minder betaald zou je wel eens gaan nadenken. En deze hebben er ook nog winst op.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
        Daar kreeg ik 6% standaard die ik wel nog wat zou kunnen verder geduwd hebben. Maar ik verdoe daar mijn tijd en mijn dealer zijn tijd niet mee want het ging NOOIT in de buurt komen.
        Ik wil gerust wat meer betalen in BE voor mijn gemak, maar het mag niet teveel zijn en ik denk niet dat diene dealer van 6 naar 20% of zo ging gaan
        Ben op de hoogte, het verhaal is hier schoon uitgelegd geweest. Als ik het mij nog goed herrinner kwam TuurBo daar indertijd mee op de proppen, ben toen ook maar eens een GT3 gaan configureren, maar echt goedkoop was het toch nog niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dbaser Bekijk Berichten
          Al die verhalen van grote kortingen op de nettoprijs (12%) op nieuwe wagens geloof ik totaal niets van!
          Wie ben ik om te zeggen dat je me moet geloven, als jij kontent bent met 10% dan ben ik blij voor je , ik weet welke korting ik kreeg/krijg en daar ben ik ook kontent mee. Voor alle duidelijkheid, het gaat hier niet over leasing, als ik ( mijn bedrijf ) een wagen koop dan is ie bij afhaling betaald . Mijn dealer beseft dat als ie me goede voorwaarden/service geeft ik iedere 3 a 4 jaar er gewoon een nieuwe wagen koop en dan kan er al eens een extraatje af blijkbaar.

Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten

Ik ga ervan uit dat wanneer je over de 10% zit, er altijd wel een reden voor te vinden is, ofwel facelift in het vooruitzicht, of leasekorting, of foefelen met packs en enkel korting geven op de basisprijs, ...
          Een korting is voor mij het verschil tussen de catalogusprijs van het GEHEEL en wat ik uiteindelijk betaal, en dat was voor m'n toenmalige A6 avant toen net geen 12% , ik reed in mei 2005 reeds met die wagen rond, van facelifts of andere zaken was toen nog helemaal geen sprake.

Op m'n huidige A4 kon ie dergelijke kortingen niet geven, op een A6 model wel.
          Last edited by Audidriver; 17/05/2011, 11:52.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
            Wie ben ik om te zeggen dat je me moet geloven, als jij kontent bent met 10% dan ben ik blij voor je , ik weet welke korting ik kreeg/krijg en daar ben ik ook kontent mee. Voor alle duidelijkheid, het gaat hier niet over leasing, als ik ( mijn bedrijf ) een wagen koop dan is ie bij afhaling betaald . Mijn dealer beseft dat als ie me goede voorwaarden/service geeft ik iedere 3 a 4 jaar er gewoon een nieuwe wagen koop en dan kan er al eens een extraatje af blijkbaar.
            Kan zijn maar jouw dealer is ook beperkt want d'Ieteren gaat met de meeste winst lopen.
            Een dealer verdient meer aan je onderhoud/herstellingen dan aan de verkoop hoor

Zoals Logic al zei; de Audi A6 en BMW 5 kosten een bom geld voor een saaie Sedan met wat opties Zou echt niet weten welke dieselstoof ik nu zou kopen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
              Kan zijn maar jouw dealer is ook beperkt want d'Ieteren gaat met de meeste winst lopen.

Zoals Logic al zei; de Audi A6 en BMW 5 kosten een bom geld voor een saaie Sedan met wat opties Zou echt niet weten welke dieselstoof ik nu zou kopen
              Daar gaat het niet over hé, het gaat over het feit dat als je blijkbaar 12% korting krijgt dit als onzin afgedaan zou worden. Dat een dealer aan een nieuwe wagen niet veel zal verdienen zal best, ik weet ook wel dat ze het van het onderhoud moeten hebben, mocht ik de laatste 10 jaar de indruk hebben gehad dat ze op die manier het geld uit mijn zakken hebben proberen te kloppen dan was ik ook al lang op een ander gegaan hoor.

Comment

Daar gaat het niet over hé, het gaat over het feit dat als je blijkbaar 12% korting krijgt dit als onzin afgedaan zou worden. Dat een dealer aan een nieuwe wagen niet veel zal verdienen zal best, ik weet ook wel dat ze het van het onderhoud moeten hebben, mocht ik de laatste 10 jaar de indruk hebben gehad dat ze op die manier het geld uit mijn zakken hebben proberen te kloppen dan was ik ook al lang op een ander gegaan hoor.
                Op een nieuw model als particulier of éénmanszaak zou ik inderdaad ook wel eens die bestelbon willen zien. Met de A5 was het ook zo, in BE bij lancering 4,5-6,5% en in DE kreeg je meteen 14,5%

Die jaarresultaten van d'Ieteren zeggen wel genoeg zeker
                Volt heeft ook de test gedaan met de VW Golf. Veel goedkoper te krijgen in het buitenland!!

Comment

Zeggen ze...
                  ik krijg in BE ook altijd 10%, 1x zelfs 11% (nieuwe modellen, geen eindereeksen)...
                  Dan hebben ze nog winst, dus als ze maar 6% geven, stoppen ze een extra ~1.600€ in hun zakken...
                  Een feit is wel dat je groot moet zijn als garage, en kijk maar naar de grote, die doen goede zaken...

Comment

• Feit is wel dat het dealerkanaal aan het verkleinen is heb ik de indruk, meer en meer groeperingen, dus veel schoppen in België zit er niet meer in...
                    Onlangs een tweede BMW garage gedaan voor offerte voor wagen +100.000 en ze hadden het blijkbaar al gehoord van onze eerdere offerte... Hoe kleiner het kanaal, hoe groter de kans op prijsafspraken...
                    enne... deze praktijken zijn illegaal dacht ik :-)
                    Last edited by ; 17/05/2011, 13:39.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mariocapelle Bekijk Berichten
                      Feit is wel dat het dealerkanaal aan het verkleinen is heb ik de indruk, meer en meer groeperingen, dus veel schoppen in België zit er niet meer in...
                      Onlangs een tweede BMW garage gedaan voor offerte voor wagen +100.000 en ze hadden het blijkbaar al gehoord van onze eerdere offerte... Hoe kleiner het kanaal, hoe groter de kans op prijsafspraken...
                      enne... deze praktijken zijn illegaal dacht ik :-)
                      Dat is ook Audi zijn schuld. Ze dwingen de dealers om afzonderlijk te zijn, gescheiden showrooms, zoveel oppervlatke, zoveel wagens, ... De kleintjes kunnen dat niet blijven betalen en die worden idd opgeslorkt.

Maar we zijn weer serieus off-topic aan 't gaan

Comment

Daar gaat het niet over hé, het gaat over het feit dat als je blijkbaar 12% korting krijgt dit als onzin afgedaan zou worden.
                        Als ze weten dat je elke 3 jaar een nieuwe auto bij hen koopt, sta mij toe om het dan logischer te vinden dat je meer korting krijgt. Daarmee zeg ik niet dat het niet waar is.

Comment

• Ideetje, wie is er geinteresseerd in een groepsaankoop van een Audi of een BMW in de UK.

Naast de reeds goedkopere prijs nog een extra korting trachten te krijgen via groepsaankoop, vb met een 5 tal personen.

Zelf zou ik willen bestellen eind dit jaar om te leveren in 2012, bestellen 2011 voor de jaarlijkse prijsverhogingen.

Iemand interesse of aparte topic starten?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten
                            Ideetje, wie is er geinteresseerd in een groepsaankoop van een Audi of een BMW in de UK.
                            Omdat de configuratie van de 5 serie nog vers in het geheugen zat, vandaag eens vergeleken met UK. Het eerste wat me opviel is dat de standaarduitrusting in UK beter is bij BMW. En met de wisselkoers van vandaag, kostprijs BE: €65.840, kostprijs UK: €51.624.
                            WTF

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                              Er schiet er nog eentje wakker
                              Iedereen gehoord, ik heb 28% korting gekregen!

Comment

• Awel, Logic, gaan we samen voor een 5 reeks, and i am not kidding.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                  Omdat de configuratie van de 5 serie nog vers in het geheugen zat, vandaag eens vergeleken met UK. Het eerste wat me opviel is dat de standaarduitrusting in UK beter is bij BMW. En met de wisselkoers van vandaag, kostprijs BE: €65.840, kostprijs UK: €51.624.
                                  WTF
                                  Dat zal dan ook een basis versie zijn? 525d touring goed uitgerust zat ik aan 74K en nu moet je al de 530d nemen als je een v6 wil

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                                    En heb je ervaring met het aankopen van een leasewagen? Of ben je aan het gissen?
                                    Kortingen voor grote leaseklanten liggen een pak hoger als de % die jij aangeeft, en dat is niet meer dan logisch (die kopen tientallen auto's per jaar in).
                                    Ervaring. Ik weet dat die prijzen hoger liggen, mijn vader krijgt 20%...
                                    Alles hangt gewoon af van bedrijf tot bedrijf. Sommige krijgen gewoon een budget en een lijst auto's waaruit ze mogen kiezen en ze moeten zelf voor kortingen soliciteren.

Comment

Dat zal dan ook een basis versie zijn? 525d touring goed uitgerust zat ik aan 74K en nu moet je al de 530d nemen als je een v6 wil
                                      6-in lijn!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
                                        6-in lijn!
                                        Klopt, in 't vervolg 6-cyl typen

Comment

Ma nee gij, vriend van me heeft een quasi full option 535d, daarmee ook meteen mijn eerste testrit gemaakt en daardoor weet ik exact welke opties niet te nemen om dat budget in toom te houden. Heb aan de lijve kunnen ondervinden hoe (relatief) beperkt sommige opties invloed uitoefenen op het rijgedrag, maar wel zwaar wegen op uw budget. Beperk jezelf tot het hoogst nodige (en dan nog, heb daar ook nog M pakket, surround view, sportautomaat, gps prof, hifi, gsm, ipod, ... kan echt niet zeggen dat dat basis basis is imho). Is een berline, btw.

Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten
                                          Awel, Logic, gaan we samen voor een 5 reeks, and i am not kidding.
                                          All right, sta daar altijd voor open. Maar zoals Naish al zei, heeft het nut, behalve een gezellige meet&greet te kunnen organiseren in de UK?
                                          Ook niet te vergeten dat de 525d vanaf september een 4 cilinder wordt, dus daar zit wat mij betreft al iets meer tijdsdruk achter. Of, ik zal ondertussen al eens kijken wat de 530d/535d moeten kosten.

Maar bon, tenzij we besluiten een Audi te bestellen, zitten we hier in het verkeerde topic denk ik.

Comment

Working...
                                          X