Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 C7

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
    2.0TFSI met 180pk zeker? Die zal bij ons ook wel gelanceerd worden.
    als je naar de car configurator van audi belgie gaat en je kijkt bij a6 berline staat hij er al op bij de benzine motoren,het is al een tijdje dat hij er op staat
    maar nu is het officieel

de multitronic kost iets van 40 000 in combinatie met 2.0TFSI ,mooie combinatie vind ik

Comment

• een Multi met 2,0TFSI met 163pk's, dat hebben wij hier in België nodig
      met de deugden van de Multi is dat nog ruim voldoende voor wat wij er mee kunnen doen...
      met het verschil aan taksen kopen wij dan een leuke optie...

Comment

• In de vorige had de 2.0T 170 pk, de benzineverkoop zal dermate beperkt zijn dat ze niet de moeite nemen om de vermogens aan het (achterlijke) Belgische systeem aan te passen, vermoed ik.
        Spijtig...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
          In de vorige had de 2.0T 170 pk, de benzineverkoop zal dermate beperkt zijn dat ze niet de moeite nemen om de vermogens aan het (achterlijke) Belgische systeem aan te passen, vermoed ik.
          Spijtig...
          ik denk dat de tij aan het keren is
          met de laatste forse prijsstijging van de brandstoffen, waarbij het prijsverschil aan de pomp nog kleiner is geworden, en met de komst van zuinige benzinemotoren, beginnen de mensen die weinig rijden te begrijpen dat het niet zo kostelijk(er) is met een leuke benzienmotor rond te rijden
          mijn 2,0TDI zou best mijn eesrte en mijn laatste diesel kunnen zijn, maar dan mag de (voor mij psychologische) grens van de 163pk's niet overschreden worden
          ik denk zelfs dat wij binnenkort genoeg zullen hebben met 136pk's om de flow van de slakken op de baan te volgen : waar kunnen wij nog inhalen ??? (dan een 1,4TFSI ??? ;-)) )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
            een Multi met 2,0TFSI met 163pk's, dat hebben wij hier in België nodig
            met de deugden van de Multi is dat nog ruim voldoende voor wat wij er mee kunnen doen...
            met het verschil aan taksen kopen wij dan een leuke optie...
            Die 163pk's kunnen ze ook wel halen met een 1.8TFSI.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
              Die 163pk's kunnen ze ook wel halen met een 1.8TFSI.
              Of uit een 1.6. Maar piekvermogen is niet het enige dat telt.

Comment

• =hdvw;4643660de multitronic kost iets van 40 000 in combinatie met 2.0TFSI ,mooie combinatie vind ik
                Verander multitronic in S-tronic en ik ga akkoord.

Comment

dat is misschien waar,

bij de test in autowereld zeiden ze wel dat hij goed en zacht reed en je gemakkelijk kon ermee optrekken

het was 3.0 tdi 204pk multitronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                    Of uit een 1.6. Maar piekvermogen is niet het enige dat telt.
                    dan twinturbo's en de zaak van de koppel is meteen geregeld...
                    maar nogmaals : hoe vaak en hoe lang benutten wij nog meer dan 100pk's in ons druk dagelijks verkeer ?
                    De wetgever en de "experten" in urbanisatie hebben ervoor gezorgd dat snelle wagens overdag gewoon niet meer kunnen gebruikt worden
                    Triestige vaststelling, maar het is nu zo... mijn enige troost is dat het nog lekkerder langzaam vertoeven in mijn Audi dan... met het openbaar vervoer !

Comment

naast het "vroem-vroem"-effekt (dat trouwens ook met een Multi kan nagebootst worden) zie in persoonlijk niet echt het verschil, behalve aan een rood licht...
                      om te wandelen zijn beide systemen even aangenaam, en de Multi lijkt mij eenvoudiger (minstens conceptueel)

Comment

• Blijkbaar heeft de 2.0TDI de uitlaten beide links zitten.Hierdoor is het net een grote A4 geworden, bij de vorige versie was dit niet zo, weet iemand of dit ook bij de 2.0 TFSI zo zou zjin?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dieterdp Bekijk Berichten
                          Blijkbaar heeft de 2.0TDI de uitlaten beide links zitten.Hierdoor is het net een grote A4 geworden, bij de vorige versie was dit niet zo, weet iemand of dit ook bij de 2.0 TFSI zo zou zjin?
                          tja, de ego van de kopers van 'edele" motorisaties moet toch gesust worden... nu bijna iedereen de kentekens weglaat...
                          de vroem-vroem is meestal akoustisch weg, maar de aantrekkingskracht van "big bores" is gebleven

Comment

tja, de ego van de kopers van 'edele" motorisaties moet toch gesust worden... nu bijna iedereen de kentekens weglaat...
                            de vroem-vroem is meestal akoustisch weg, maar de aantrekkingskracht van "big bores" is gebleven
                            Dus als je een motorisatie kiest waarbj er aan beide zijden uitlaten zitten dan zit je met een "ego" kwestie , die snap ik eigenlijk niet maar dat zal wel aan mij liggen...

Comment

• Komt er nog een automaat op de 2.0 TDI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                                Dus als je een motorisatie kiest waarbj er aan beide zijden uitlaten zitten dan zit je met een "ego" kwestie , die snap ik eigenlijk niet maar dat zal wel aan mij liggen...
                                woordje uitleg :
                                er zouden net zoveel tuning-uitlaten zijn op de markt als dat onderdeel onbelangrijk zou zijn in de geest van veel mensen : de klassiekste upgrade is overgaan van enkel naar dubbel, en nog liefst van links (of rechts) naar één aan beide kanten, top van de top is dubbel én aan beide kanten, en zo dik mogelijk; de boodschap is : hoe opzichtiger de uitlaat, hoe sportiever de wagen (in gemene taal : de mijne is dikker ;-) )
                                welnu, alle merken -en ook Audi- gebruiken deze marketing-taal om de sportiviteit van hun modellen te onderstrepen; soms is de ontdubbeling funktioneel (d.i. vanf de motorblok), maar in heel veel gevallen is het gewoon fake : de ontdubbeling gebeurt na de achteras

Comment

Wat mij betreft hoef je achteraan niets te zien en een vroem vroem geluidje hoeft voor mijn daily ook niet, liefst zo stil mogelijk zelfs als je hem eens de sporen geeft...
                                  En sowieso zullen 80% van de A6 2 liters lease sletten zijn...of er nu iets op staat of niet..of ie 1 of 4 pijpen heeft...
                                  Mijn " ego " hoeft met andere woorden helemaal niet gesust worden, net zo min ik constant op mezelf hoef in te praten om mezelf wijs te maken dat het 2 litertje voor een zware wagen ook voldoende is....want je bent toch ook van A naar B geraakt.
                                  Als je die lijn doortrekt kan iedereen beter een Trabantje kopen...daar vertrek je ook mee op punt A en kom je misschien zelfs op punt B aan.

Comment

• Eerlijk is eerlijk, 1 pijpje zowel links als rechts vind ik persoonlijk esthetisch en symmetrisch logischer/knapper dan 1/2 pijpjes enkel links of rechts. Zolang het geen opvallende sportuitlaten zijn zie ik het probleem niet dat men iemand 'onterecht' zijn ego zou boosten.

Voor de echt sportievere versies kan je nog steeds met een ander soort uitlaten werken (ovaal, 2x2, gecentreerder, .. )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                                      Als je die lijn doortrekt kan iedereen beter een Trabantje kopen...daar vertrek je ook mee op punt A en kom je misschien zelfs op punt B aan.
                                      was dus ook niet mijn punt... ik had het over de handige manier waarop de construkteurs inspelen op de al dan niet subliminale neigingen van de "boys met hun toys"...om Bart te citeren
                                      met het aantal kilometers die je maalt zal je mij niet tegenspreken als ik zeg dat de tijd die je nodig hebt om van A naar B te gaan niet meer van je wagen afhangt maar hoofdzakenlijk van de densiteit van het verkeer en de rijhouding van al degenen die jou in het verkeer voorgaan
                                      de constante aanpassingen aan de wegenis om het verkeer altijd maar beter af te remmen doen de rest...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bushimo Bekijk Berichten
                                        Eerlijk is eerlijk, 1 pijpje zowel links als rechts vind ik persoonlijk esthetisch en symmetrisch logischer/knapper dan 1/2 pijpjes enkel links of rechts. Zolang het geen opvallende sportuitlaten zijn zie ik het probleem niet dat men iemand 'onterecht' zijn ego zou boosten.

Voor de echt sportievere versies kan je nog steeds met een ander soort uitlaten werken (ovaal, 2x2, gecentreerder, .. )
                                        ben eigenlijk ook van de symetrie, maar de construkteur heeft voor mij gekozen...
                                        enkel mijn Saab Cabrio is symetrisch : nergens pijpjes te zien (is ook de basisversie)
                                        ooit was dat ook zo op de A6, maar het heeft één generatie geduurd : bij de eerstvolgende face(?)lift waren de uitlaten weer zichtbaar (toeval of zou er toch iets van zijn ?)

Comment

• Nergens zichtbare uitlaatpijpen bij een A6?

C4 A6 had een dubbele uitlaat links (in het geval van de 2.8 die we hadden)
                                          C5 A6 idem als bij de C4
                                          C6 1 uitlaat links en rechts

Comment

Working...
                                          X