Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 1 Reeks M Coupé

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door loekendoe sr Bekijk Berichten
    Interessant! Hebben ze daar al enig idee in welke uitvoeringen ze op de markt gaan komen en
    eventuele richtprijzen?

The BMW 1M Akrapovic exhaust, both slip-on and Evolution exhaust with carbon fiber tips, will be available in the third quarter. The expected release date is September.
    http://www.gtspirit.com/2011/05/13/a...-and-1m-coupe/

Comment

• Dank U

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door serial Bekijk Berichten

Het zwart begin ik ook weer mooier te vinden na wat ge-youtube:
        Ik heb die van mij sinds vorige vrijdag ( in het zwart ) en ik moet zeggen dat hij beestig is in het zwart. Ben echt blij met mijn keuze want ik had eerst een witte en daarna een oranje besteld. Uiteindelijk toch voor zwart gegaan nadat ik in Leipzig een zwarte heb gezien ( enkel de kas wel, maar hij toont enorm breed in het zwart irl )
        En dan zwijg ik nog over het rijden, zalig! Mijn E36 M3 in een fractie van een seconde vergeten. Beweeglijk als een ballerina en de punch van Mike Tyson

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3Power79 Bekijk Berichten
          Ik heb die van mij sinds vorige vrijdag ( in het zwart ) en ik moet zeggen dat hij beestig is in het zwart. Ben echt blij met mijn keuze want ik had eerst een witte en daarna een oranje besteld. Uiteindelijk toch voor zwart gegaan nadat ik in Leipzig een zwarte heb gezien ( enkel de kas wel, maar hij toont enorm breed in het zwart irl )
          En dan zwijg ik nog over het rijden, zalig! Mijn E36 M3 in een fractie van een seconde vergeten. Beweeglijk als een ballerina en de punch van Mike Tyson
          klinkt als muziek in mn oren

Ik neig sinds gisteren terug naar zwart maar zoals gezegd kan dat snel veranderen als ik de valencia orange irl zie
          Al denk ik dat ik uiteindelijk met mijn verstand zal moeten denken en opteren voor zwart. Een oranje wagen als daily zou me toch iets te opvallend zijn denk ik (persoonlijk dan)

Comment

• Oranje, serial!!
            1991 Mazda MX-5 NA
            Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
            www.dennisnoten.com - Flickr

Comment

Dikke proficiat ! je bent zekers de eerste op het forum? Laat ze maar komen de foto's en uw bevindingen. T'is te zeggen als er nog tijd voor is he!

Comment

klinkt als muziek in mn oren

Ik neig sinds gisteren terug naar zwart maar zoals gezegd kan dat snel veranderen als ik de valencia orange irl zie
                Al denk ik dat ik uiteindelijk met mijn verstand zal moeten denken en opteren voor zwart. Een oranje wagen als daily zou me toch iets te opvallend zijn denk ik (persoonlijk dan)
                Toen ik het Valencia Orange zag irl ben ik ook gaan twijfelen. Is echt mooi maar voor mij slaat het in het zonlicht te koperachtig uit. Moest ik bv als demowagen een 1M krijgen van de garage waar je pakweg 6 maand moet mee rijden dan zou ik niet twijfelen en voor VO gaan. Als daily lijkt zwart me een stuk discreter, alhoewel zo discreet kan het niet zijn als ik zie wat voor reactie de wagen allemaal uitlokt. 4 Thumpsup gekregen op een half uurtje autostrade
                Laat hem ergens efkens staan en ze beginnen er foto's van te nemen. Dus discreet... de kleur althans

Om efkens op die lange vitessen terug te komen, in de praktijk merk je daar door het enorme koppel niets van en is dus bijgevolg zeker niet hinderlijk. Volgens mij is het van moeten, met korte verhoudingen zou het teveel van het goede zijn vrees ik een beetje. Het is nu al een smeerlapje, dixit onderstaande journalist, is trouwens volgens mij de eerste Nederlandstalige video review

Klik hier voor de video ( op zen Hollands :

Comment

Kan je er wat fotos van posten?

Comment

• nog een review

Bekijk hier de auto-video over de BMW 1M Manhart Biturbo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dave72 Bekijk Berichten
                      Kan je er wat fotos van posten?
                      Ik zal mijn best doen maar ik ben zo geen fotoman, ben eerder een rijder dan een kijker
                      Maar ik zal er wel een paar posten, geen probleem.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                        Oorspronkelijk geplaatst door M3Power79 Bekijk Berichten
                        Ik zal mijn best doen maar ik ben zo geen fotoman, ben eerder een rijder dan een kijker
                        Wat vind jij van wat die Wouter van Autoblog zegt M3Power79?
                        Is het idd een ///M-onwaardig blok?

Imo kan dat met die 2 turbo's nooit hetzelfde aanvoelen als de vorige brutale atmo ///M's qua gasrespons?

Jij kan perfect vergelijken, omdat je een E36 M3 hebt (gehad)?

Persoonlijk vind ik dat een samen met een dikke sound een van de grootste belevingen in een auto, die gasrespons. En mijn E46 heeft die beide

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Greg Bekijk Berichten
                          Wat vind jij van wat die Wouter van Autoblog zegt M3Power79?
                          Is het idd een ///M-onwaardig blok?

Imo kan dat met die 2 turbo's nooit hetzelfde aanvoelen als de vorige brutale atmo ///M's qua gasrespons?

Jij kan perfect vergelijken, omdat je een E36 M3 hebt (gehad)?

Persoonlijk vind ik dat een samen met een dikke sound een van de grootste belevingen in een auto, die gasrespons. En mijn E46 heeft die beide
                          Voor mij persoonlijk (en ik spreek enkel voor mezelf) gaat het om het totaalpakket, een M is geen opsomming van punten waar nooit mag aan geraakt worden, maar een verzameling van rij-eigenschappen waarmee de M zich onderscheidt van een gewone BMW.
                          En op dat vlak zit het sowieso wel snor bij de 1 M, al had ik uiteraard ook liever een hoogtoerig atmosferisch blok in de wagen gezien.

Ze moeten het natuurlijk ergens vandaan halen hé, E46 M3 blok was wat te oud en alle andere sterke atmosferische blokken zitten al in andere M-wagens of zouden te zwaaar/groot zijn om in een 1-reeks te gooien.

Comment

Wat is het gemiddeld verbruik van je 1M?

Comment

• Als dat ding ingereden is, en je het af en toe eens gebruikt waarvoor het dient, dan mag je rekening houden met 13/14liter gemiddeld.
                              OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                              Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Net terug van Bornem
                                Valencia orange is wel een vet kleur maar ik denk dat ik toch voor zwart zal gaan, het zal tenslotten een +/- daily worden en ik moet zeker niet extra opvallen, mijn rijstijl zorgt daar al genoeg voor

Al bij al een zalig motorkarakter, perfect om rustig mee te rijden en als je wil kan je vanuit iedere versnelling onmiddelijk hard gaan, motor voelt ook zéér liniair aan, je moet al weten dat er een turbo op zit of je zou het amper merken. Stuk minder hoogtoerig dan andere M coupés, maar gaat nog steeds vlot naar de 7000 toeren, dus een laagtoerig hok kan je het ook niet bepaald noemen.
                                Rijgedrag is simpelweg subliem, nothing to add to that

extra info die hier gevraagd was / nog niet helemaal duidelijk was:

Overboost functie (+50nm bovenop de 450nm standaard) gaat automatisch in 3de en 4de versnelling, zowel in M-mode als bij normaal rijden. Geen idee of het af hangt van de stand van uw gaspedaal of niet, maar het zou automatisch gebeuren in 3de en 4de versnelling en zowel in M-mode als eruit.

Er zouden ook nog 40 1M Coupé's voor België bijkomen, bovenop wat reeds verkocht/beschikbaar is.
                                Hiervan zouden er nog geen officiëel verkocht zijn, dus er zijn er nog zeker voor België, levertermijn rond de 9 maanden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dave72 Bekijk Berichten
                                  Wat is het gemiddeld verbruik van je 1M?
                                  Niet verschieten hé : 17,4 liter/100km na dik 500 km
                                  Vrij stevige rijstijl maar niet overdreven.

Om op Greg zijn vraag te antwoorden :

Ten eerste denk ik dat Wouterke a bad day had. RHD, rechts rijden, platte band, slecht weer, lelijke wijven, alleen maar schapen, weinig tijd, 80.000 €, etc...
                                  Ik kan in tussentijd niet meer zeggen hoeveel laaiend enthousiaste reviews de revue gepasseerd zijn maar Wouter zag het duidelijk anders.
                                  Wat de gasrespons betreft kan ik idd goed vgl met mijn E36 M3. Uiteraard is er hier duidelijk verschil. Dat merk je als je bij stilstand in vrijloop de gas indrukt en onmiddellijk loslaat. Bij de M3 floept de toerenteller op en neer dat het een lieve lust is, zonder enige aarzeling of vertraging. Bij de 1M is de aanzet minder snel en daalt de naald ook minder snel.
                                  Onder balast een volledig ander verhaal. Hier moet de 1M al heel wat minder onder doen. Als de turbo's onder stoom staan merk je enkel aan de enorme duw dat je met een drukgevoede motor onder weg bent. Zelfs bij gaslossen aan pakweg 4.000 rpm, gevolgd door onmiddellijk planken, doorstaat hij de test met brio. Zelfs de puristen zullen moeten toegeven dat dit niet hinderlijk kan zijn.
                                  1 ding weet ik zeker, ik zou hem voor geen geld weer willen missen

Comment

Om op Greg zijn vraag te antwoorden :

Ten eerste denk ik dat Wouterke a bad day had. RHD, rechts rijden, platte band, slecht weer, lelijke wijven, alleen maar schapen, weinig tijd, 80.000 €, etc...
                                    Ik kan in tussentijd niet meer zeggen hoeveel laaiend enthousiaste reviews de revue gepasseerd zijn maar Wouter zag het duidelijk anders.
                                    Zal inderdaad aan andere factoren gelegen hebben dan de 1m zelf denk ik.
                                    Als je de review erop naleest is deze dan weer een stuk positiever.

en zoals je zegt zijn ongeveer alle reviews ongeloofelijk positief, zelf van reviewers die eerst wat terughoudend waren omwille van de motor.

Comment

• EVOmagazine heeft 19, yep, negentien pagina's gewijd aan de nieuwe 1M, vs Rivals, vs M1 en...vs M3, eveneens "on track"
                                      spijtig genoeg, enfin, na 19pagina's is dit wss "zeikerig", geen vs E30M3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
                                        EVOmagazine heeft 19, yep, negentien pagina's gewijd aan de nieuwe 1M, vs Rivals, vs M1 en...vs M3, eveneens "on track"
                                        spijtig genoeg, enfin, na 19pagina's is dit wss "zeikerig", geen vs E30M3
                                        hoe lang geleden?

edit: Ah, de nieuwe
                                        Heb al de resulaten van de test gevonden en ik wil niet te veel verklappen maaaar toch 1 quote:
                                        1M vs E92 M3 - "The M3 is an absolutely wonderful thing. The 1M is even better"
                                        Last edited by ; 26/05/2011, 22:11.

Comment

hoe lang geleden?

edit: Ah, de nieuwe
                                          Heb al de resulaten van de test gevonden en ik wil niet te veel verklappen maaaar toch 1 quote:
                                          1M vs E92 M3 - "The M3 is an absolutely wonderful thing. The 1M is even better"
                                          meer koppel en leuker chassis (doordat hij kleiner is)

Comment

Working...
                                          X