Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pagani Huayra

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61




    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #62




      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #63
        De bruine en de matzwarte vind ik nog wel knap.
        Maar de gele en de rode...

        Comment


        • #64
          Ook in hypercarland zijn actiemodellen geen zeldzame verschijning. Veelal worden ze Special Editions genoemd, en net als Bugatti heeft ook Pagani er een handje van om z'n pk-beulen in een unieke verpakking aan te bieden. Vandaag zien we de eerste speciale Huayra!

          Pagani parkeerde meer dan eens een Zonda in de werkplaats om hem te verbouwen tot een gelimiteerde uitvoering. De Italiaanse schone werd opgevolgd door de Huayra en inmiddels zijn we zo'n twee jaar verder. Nu is van deze krachtpatser de eerste speciale uitvoering getoond!
          Niemand minder dan de gefortuneerde Amerikaanse zakenman Kris Singh mag zich de gelukkige eigenaar noemen van deze Huayra La Monza Lisa. Singh - die de Lamborghini Veneno voor zo'n 3 miljoen euro kocht nog voor hij hem gezien had - heeft op z'n Instagram-pagina de eerste foto's van de speciale Pagani getoond.
          We zien een Huayra die vanbuiten behoorlijk lijkt op het uitzwaaimodel van de Zonda: de Revolucion. Onder de kap vinden we 'gewoon' weer de 700 tot 730 pk sterke 6,0-liter V12 van AMG. Het is niet bekend welk bedrag Singh voor z'n La Monza Lisa heeft neergeteld. De eerste speciale Huayra is dus een feit, en Pagani kennende zullen er nog vele volgen.





          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #65




            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #66
              Pagani heeft speciaal voor China een oosters sausje over de Huayra gegoten. Met deze speciale editie, die Dinastia als naam draagt, viert Pagani zijn komst in China en Macau.

              Met de oprichting van Pagani China Automotive Limited wil het exotische Italiaanse merk voet aan de grond krijgen in China en Macau. Om deze grote stap te vieren, worden er drie exemplaren van de speciale Huayra Dinastia gebouwd. Elke auto heeft een andere kleur, die speciaal werd gekozen door niemand minder dan de oprichter van Pagani, Horacio Pagani.

              Het drietal bestaat uit een rood, een gouden en een blauw exemplaar. Zowel aan de buiten- als de binnenkant zien we draken, een belangrijk symbool in de Chinese cultuur. Pagani heeft ook nagedacht over het te produceren aantal; het getal drie klinkt in het Chinees als het woord ‘Sheng’, wat zoiets betekent als het ontstaan van nieuw leven.

              Onderhuids is er niks veranderd aan de auto's; de Huayra beschikt ‘gewoon’ over de V12-biturbo die Pagani te danken heeft aan AMG. Het vermogen van de 6,0-liter motor bedraagt 700 pk en levert een astronomisch koppel van 1.000 Nm. Daarmee wordt de auto in 3,3 seconden naar de 100 km/h geschoten, om pas bij 370 km/h op te houden met versnellen.





              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #67




                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #68


                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #69
                    OFFICIEEL: PAGANI HUAYRA ROADSTER

                    LICHTER DAN DE COUPÉ!

                    De open versie van de Pagani Huayra liet zich op verschillende duistere plaatjes al enigszins zien, maar nu is het eindelijk tijd voor het volledige plaatje. Bijzonder: de auto is lichter dan z’n dichte evenknie.

                    De Huayra is als dichte coupé al een koppendraaier van een hele unieke en ongeëvenaarde soort, maar deze Roadster lijkt nog een stapje verder te gaan. Het achterdek is een indrukwekkend samenvoegsel van wulpse vormen, uitstroomopeningen en een transparante afdekkap, die een blik gunt op de al even imponerende V12. In het geval van de Roadster levert die 764 pk, meer dan wat de coupé in z'n oorspronkelijke vorm meekreeg.

                    De bizarre aanblik van de buitenkant wordt nog eens aangedikt door het feit dat Pagani ervoor gekozen heeft de gefotografeerde auto in blauw koolstofvezel uit te voeren. Dat past goed bij de auto, want door het dure carbon op innovatieve wijze samen te voegen met andere materialen zegt Pagani erin geslaagd te zijn de Roadster 80 kg lichter te maken dan de dichte Huayra. Het ontbreken van de complexe 'gullwing-doors' van die auto speelt ongetwijfeld ook een rol in het gewichtsverlies, dat het totaal op 1.280 kg brengt. Om het feestje niet te verpesten, geeft Pagani gelukkige kopers twee lichtgewicht dak-opties mee. Behalve het koolstofvezel paneel dat op de foto te zien is, is ook een stoffen kapje -ongetwijfeld zeer geschikt voor noodsituaties- present.

                    De Italianen vermelden uit beleefdheid dat de auto 2.280.000 euro exclusief belastingen moet opbrengen, maar uiteraard zijn alle exemplaren al verkocht. De kans dat je er ooit een aantreft is niet zo groot: in totaal worden er slechts 100 Huayra Roadsters gebouwd.










                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #70












                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #71
                        800 PK IN DE BUITENLUCHT

                        OFFICIEEL: PAGANI HUAYRA ROADSTER BC

                        Na een teaser en zelfs een virtuele onthulling in een computerspel is het nu eindelijk tijd voor het echte werk: dit is de Pagani Huayra Roadster BC.

                        De Pagani Huayra Roadster BC - let op die volgorde, het is dus niet ‘BC Roadster’- is een buitenaards apparaat, maar erg verrassend kunnen we ‘m toch niet noemen. De auto is natuurlijk ‘gewoon’ een samenvoeging tussen de in 2016 gepresenteerde Huayra BC en de in 2017 onthulde Huayra Roadster.

                        Voor de armzalige lieden die niet dagelijks met een Huayra worden geconfronteerd, leggen we echter met liefde uit wat dat in de praktijk betekent. De Roadster BC beschikt net als z’n dichte broer over een nog verder opgepompte versie van Pagani’s 6,0-liter grote Biturbo-V12. Die levert in dit geval 803 pk en 1.050 Nm aan de achterwielen.

                        Met een opgegeven gewicht van 1.250 kg is de Roadster BC net iets zwaarder dan de dichte BC, die officieel 1.213 kg weegt. Dat lijkt logischer dan het is, want bij de reguliere Huayra is de Roadster-versie dankzij het op nog grotere schaal toepassen van koolstofvezel en een lichtgewicht dakconstructie juist iets lichter dan de coupé. Waarom dat nu niet het geval is, vermeldt het verhaal helaas niet. Gelukkig is het verschil, als het in de praktijk al bestaat, niet groot genoeg om een merkbare invloed te hebben op de prestaties. We nemen dus blind aan dat ook de open Huayra BC in zo’n 2,5 tel van 0 naar 100 knalt.

                        De Pagani Huayra is het tweede model van het in de jaren 90 opgerichte Pagani. De langverwachte Zonda-opvolger verscheen in 2011, al zijn er ook na die tijd nog heftige edities van de Zonda verschenen. Na de reguliere, 700 pk sterke Huayra volgde de BC met 800 pk, gevolgd door de Roadster. Ook die auto was met 764 pk sterker dan de allereerste editie van Pagani’s actuele model. De auto’s worden stuk voor stuk in een uiterst kleine oplage gebouwd en kosten al snel miljoenen per stuk. Van de Huayra Roadster BC verschijnen naar verluidt niet meer dan 40 exemplaren.



















                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #72
                          Prijs staat er wijselijk niet bij vermeld
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #73
                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                              Prijs staat er wijselijk niet bij vermeld
                              CO2 uitstoot ook niet. Hoe moeten we dan onze VAA dan gaan berekenen ?

                              Amateurs

                              Comment


                              • #75
                                Pagani Huayra Roadster BC (2020)

                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #76
                                  Waarom de Pagani Huayra pure kunst op wielen is

                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #77
                                    Jay Leno, Keith Urban, And The 2011 Pagani Huayra - Jay Leno's Garage

                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #78
                                      Heel knap exemplaar die laatste....achteraf is de lijn toch een beetje verknoeid geraakt door al die spoilers.

                                      Comment


                                      • #79
                                        PAGANI HUAYRA CODALUNGA: HEFTIG VERLENGSTUK

                                        HUAYRA 'LONG TAIL' VAN €7 MILJOEN

                                        Is de Pagani Huayra je niet exclusief genoeg? Misschien is deze Huayra Codalunga dan iets voor je. De Huayra Codalunga is namelijk een tot 5 stuks gelimiteerde speciale variant van de Huayra met een compleet andere en vooral langere achterkant. Wel moet je van uiterst goede huize komen om je de trotse eigenaar van een Huayra Codalunga te mogen noemen. De exclusieve Italiaan kost namelijk minimaal €7 miljoen...

                                        Pagani werkt achter de schermen aan een opvolger van de Huayra, maar voordat het die auto presenteert komt het met een zeer speciale versie van de van nature al exclusieve Huayra. Pagani's afdeling die zich bezig houdt met extra speciale modellen die het in een nóg kleinere serie dan gebruikelijk bouwt - het fraai geheten Pagani Grandi Complicazioni - is verantwoordelijk voor de bijzondere Huayra Codalunga die in dit artikel de hoofdrol speelt.


                                        Pagani Huayra Codalunga

                                        De Huayra Codalunga is in feite wat de McLaren 765 LT tot de 720S is: een long tail-versie van de Huayra. Een Huayra met een aangepaste, langere achterzijde dus. Pagani windt er geen doekjes om en omschrijft de Codalunga dan ook zelf als zodanig. De Codalunga is op verzoek van en samen met twee klanten over een periode van twee jaar ontwikkeld en is helemaal straatlegaal. De afdekkap waar de machtige V12 zich onder schuilhoudt is 36 centimeter langer dan die van een 'reguliere' Huayra. De twaalfcilinder eronder is overigens niet zomaar het exemplaar uit de minder exclusieve Huayras. Het betreft namelijk de tot 840 pk en 1.100 Nm opgeschroefde biturbo 6.0 V12 van de Huayra Tricolore
                                        .


                                        Pagani Huayra Codalunga

                                        Waar je door de roosters in de bilpartij van de reguliere Huayra kunt kijken, heeft de Huayra Codalunga een ovale opening waar Pagani's signatuur - de vier enorme uit het midden van de kont stekende uitlaatpijpen - open en bloot richting de V12 ziet duiken. Pagani heeft de elk uit drie elementen opgebouwde achterlichten anders gerangschikt en heeft de luchtinlaten naast de motorkap verhoogd. Ook aan de voorzijde is er nieuws. Zo geeft Pagani de Huayra Codalunga afwijkende ledverlichting, een compleet nieuwe voorklep en een minder wild ogende voorbumper waar je ook aan de onderzijde in carrosseriekleur uitgevoerd kunststof ziet in plaats van zwierige uit koolstofvezel opgetrokken elementen.

                                        De Pagani Huayra Codalunga weegt 1.280 kilo, het complete titanium uitlaatsysteem legt daarvan slechts 4,4 kilo in de schaal. Het interieur van de Huayra Codalunga is niet anders dan dat van de bekende Huayras en is dus ook nu weer een visuele traktatie voor wie van knotsgekke maar piekfijn afgewerkte details houdt die doen denken aan de wijze waarop het Nederlandse Spyker de interieurs van zijn auto versierde.

                                        Zoals gezegd komen er slechts 5 exemplaren van de Codalunga die elk €7 miljoen kosten. Jawel, dat is exclusief belastingen...












                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment

                                        Working...
                                        X